X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המנהיגות של ערביי ישראל איננה מכירה בישראל כמדינה יהודית והם פועלים להפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה" המשמעות של הדרישה להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" היא ביטול כל הסממנים להיותה מדינה יהודית
▪  ▪  ▪
דו קיום [צילום: פלאש 90]

לא קל להיות ערבי בישראל. אי-אפשר להתעלם מיחסו של המימסד לחברה הערבית, כפי שהדבר התבטא בחקיקה ובהתבטאויות של ראש הממשלה נתניהו. וכן אי-אפשר להתעלם מתופעות של אפליה ממנה הם סובלים בשוק העבודה ובתחומים נוספים. יש לשים קץ לאפליה, לקיפוח ולגזענות ולפעול לשינוי הגישה מצד כל הגורמים הנוגעים בדבר. אבל, ישנו צד שני למטבע ועליו ברצוני לדבר.
הצד השני של המטבע - מה מקומם יהודים ביחסם של הפלשתינים וערביי ישראל לישראל?
הפלשתינים וערביי ישראל מצפים מישראל להכיר בדרישותיהם למדינה פלשתינית ולשוויון בישראל אבל בו-זמנית הם אינם מכירים בקיומו של עם יהודי ובזכותו למדינה.
1. מאמצי הרשות הפלשתינית למחוק כל זכר לעבר יהודי בארץ - הרשות הפלשתינית פעלה בעזרת מדינות ערב והאיסלאם להעביר באונסקו החלטות שנועדו למחוק את העבר היהודי בארץ:
ההחלטה בנוגע לקבר רחל.
ההחלטה בנוגע להר-הבית.
ההחלטה בנוגע לכותל המערבי.
2. הסירוב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי - ראשי הרשות הפלשתינית הצהירו בהזדמנויות שונות שהם מכירים בישראל כעובדה קיימת אבל אינם מכירים בישראל כמדינה יהודית. אחד מראשי פתח אף קבע שהיהדות היא דת ולדת לא מגיעה מדינה.
המנהיגות של ערביי ישראל אף היא איננה מכירה בישראל כמדינה יהודית והם פועלים להפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה". המשמעות של הדרישה להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" היא ביטול כל הסממנים להיותה מדינה יהודית. ראשי החברה הערבית אינם מכירים בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי ובזכותו למדינה ופועלים להקמת מדינה פלשתינית לאומית ולצידה מדינה דו- לאומית.
3. האג'נדה הפלשתינית - האג'נדה הפלשתינית מתעלמת מקיומו של עבר יהודי בארץ. הטיעון העיקרי הוא שהיהודים הם קולוניאליסטים שהשתלטו על אדמתם וגזלו אותה. למותר לציין שזוהו סילוף של ההיסטוריה של הארץ הזאת שיש לה עבר יהודי משמעותי שאי-אפשר להתעלם ממנו, והחפירות הארכיאולוגיות רק מחזקות עובדה זו.
מחקרים מוכיחים שב-1914 היו בארץ 525,000 מוסלמים ש-50% מתוכם היו מהגרים חדשים. כלומר, בארץ היו בשלהי המאה ה-19 רק כ-250,000 מוסלמים. ב-1947 כבר היו בארץ 1,200,000 מוסלמים. הגורם לגידול לא היה רק ילודה אלא הסתננות של מהגרים בלתי חוקיים שנתאפשרה בשל העלמת עין של שלטון המנדט ובשל האפשרויות לתעסוקה ורמת חיים יותר גבוהה בארץ לעומת ארצות ערב בשל ההשקעות של משקיעים יהודים, התנועה הציונית וממשלת המנדט.
הבעיה
השאלה המרכזית היא איזה אחוז מערביי ישראל תומך במדיניות המפלגה הערבית ואיזה אחוז מעדיף דו-קיום והשתלבות ומכיר בישראל כמדינת העם היהודי. הרושם המתקבל הוא שאחוז המעדיפים השתלבות הוא משמעותי אבל המפלגה הערבית מצליחה לשכנע אחוז ניכר לתמוך בה. עד עתה לא קם מנהיג ערבי שיקים מפלגה המכירה בישראל כמדינת העם היהודי.
מהו הפתרון למצב
שהפלשתינים וערביי ישראל יכירו בקיומה של מדינה יהודית לצידה של מדינה פלשתינית. שהרשות הפלשתינית תלך למו"מ אמיתי שלא נועד לסחוט ויתורים מישראל באופן חד-צדדי ללא כל הצעה מצידה אלא תנהל מו"מ לסיום הסכסוך תוך ויתורים הדדים. שהמפלגה הערבית תפעל לדו-קיום יהודי-ערבי ולהשתלבות של ערביי ישראל בחברה הישראלית ותפעל למילוי החובות האזרחיות - גיוס לצבא או לשירות לאומי, לצד הדרישה לשוויון זכויות.

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא קל להיות ערבי בישראל, אבל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע שאזרח לא יהודי
לא ברור לי  |  5/03/20 14:50
 
- בפלסטין אין זכויות למיעוט
רבקה שפק ליסק  |  5/03/20 16:44
 
- שהדיון הוא על ישראל,
היה נדמה לי,  |  6/03/20 00:51
 
- ישראל דמוקרטיה יחידה באזור
רבקה שפק ליסק  |  7/03/20 09:15
 
- גם לנוצרים אין מדינה.
אתנוקרטיה מלא מלא  |  7/03/20 15:41
 
- התנגדות לאתנוקרטיה יהודית,
ועוד משהו  |  7/03/20 15:46
 
- דבריך הם גזענות אנטי יהודית
רבקה שפק ליסק  |  8/03/20 21:38
 
- וגם בורות. סלמאת ל"ת
גם גסות רוח,  |  8/03/20 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
לוחמי צה"ל נכנסו לרמאללה ולביר זית והרסו את בתיהם של וליד חנאתשה וויזן מגאמס, שהיו מעורבים בפיגוע במעיין שבו נרצחה רנה שנרב    התפתחו עימותים אלימים בין עשרות פלשתינים לחיילים
יוני בן-מנחם
ארה"ב שוקלת לפנות או לצמצם את הכוח הצבאי האמקיני הפועל במסגרת הכוח הרב-לאומי בחצי האי סיני. בישראל ומצרים חוששים שהמהלך האמריקני יגרום למדינות נוספות ללכת בעקבותיו ויעודד את הטרור בחצי האי סיני
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ מביעים אכזבה עמוקה מתוצאות הבחירות בישראל, בצד האכזבה יש קורת רוח רבה מהצלחתה של "הרשימה המשותפת". החשש המיידי של הרש"פ הוא שהתוצאות של הבחירות יאפשרו לממשלה בראשות נתניהו לבצע את מהלך הסיפוח של שטחים בגדה
רפי לאופרט
תוכנית "המאה" של טראמפ שהוצאה סוף-סוף מהתנור, מתחילה להתקרר    לאחר ציפיות, שהולידו כצפוי תגובות מנוגדות ולעיתים אף סותרות, הביאה דיסהרמוניה בממשל לעצירת התנופה; לטעמי, הבחירות בישראל היו אך תירוץ    אם ינצח הימין, יתברר שמדובר בבזבוז זמן של חודשים    אם שוב לא תושג הכרעה, יהיה זה בזבוז כפול ומכופל
ארי בוסל
האם אנחנו צריכים להשתתף בירידה החדה ברמת הרווחים של חברות כמו אל על, חברות תיירות או בתי מלון מקומיים? מה הם עשו כשהכסף זרם והרווחים הרקיעו שחקים? האם האחריות לשלומם היא אכן קיבוצית ומוטלת על כולנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il