X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אינני יודע אם יש קשר כל שהוא, אך קשה להתעלם מתופעה "סטטיסטית" ושמה בריטניה מה ההבדל?
▪  ▪  ▪
שוטפים ידיים? [צילום: איתמר לוין]

בריטניה מתנהגת באורח שונה ממרבית מדינות אירופה, ועד הימים האחרים לא נקטה כמעט שום אמצעי למלחמה בנגיף. ייתכן שהסיבה היא הזנחה, ייתכן שהסיבה היא מדיניות מכוונת של הדבקה "מבוקרת", אך מתופעה אחת אסור להתעלם - שיעורי התחלואה שאותרו בבריטניה, יחסית למספר התושבים הם נמוכים מאוד אפילו ביחס לישראל.
ומה מבדיל את בריטניה? בריטניה היא אי, אבל גם ישראל היא "אי". הכניסה לישראל היא בעיקר דרך נמלי האוויר שנסגרו, הכניסה לבריטניה אף היא (כך אני משער) היא דרך נמלי האוויר שלא נסגרו. אז האם הבריטים רוחצים יותר ידיים? האם משך הרחיצה ארוך יותר? לא נראה לי. ממש לא נראה לי.
ובכל זאת מה ההבדל? ובכן יש הבדל מאוד משמעותי, אשר ייתכן שיש לו השלכה וייתכן שלא, אך הוא ודאי חייב להיבדק על-ידי גורמי המקצוע.
בריטניה היא המדינה המובילה באירופה בשיעור המתחסנים נגד שפעת. הכיסוי בבריטניה עומד על 70-75% מהאוכלוסייה, בעוד ששיעור המתחסנים בישראל השנה הוא כ-25% (הנתון מחייב בדיקה חוזרת כי היה גל של התחסנות שני ואינני משוכנע אם ה-25% כוללים אותו).
פרט נוסף הידוע לי מניסיון אישי של שהייה לסירוגין בסין בין השנים 2016-2018 הוא ששם (לפחות באזור בו אני שהיתי) הציבור לא יודע כלל על חיסוני שפעת.
ייתכן שהחיסון לא מונע את התחלואה אך הוא מחליש את הסימפטומים, ייתכן שלא מחליש את הסימפטומים אך מקטין את הסיכוי להסתבכות במחלות נגזרות כמו דלקות ריאות, וייתכן כמובן שתוך יום יומיים יטפסו השיעורים בבריטניה ויחצו את סף התחלואה היחסי בישראל. בכל מקרה הנושא הזה מחייב בדיקה, בעיקר במחשבה לטווח בינוני, המחשבה על ההיערכות לשנה הבאה.

תאריך:  27/03/2020   |   עודכן:  27/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אפרים הלפרין
בני גנץ הוא לוחם, אך משם מה תמיד נלחם את המלחמה הקודמת    יעלון וגנץ, בואו אשיא לכם עצה חינם - תמיד תילחמו את המלחמה הבאה, ואף פעם, אף פעם אל תביעו עמדות קונספירטיביות כאשר אתם באופוזיציה
איציק וולף
בוריס ג'ונסון פרסם סרטון ובו הודיע כי נמצא חיובי לקורונה    לאחר הבדיקה הכניס עצמו לבידוד ביתי, אך בזכות האמצעים הטכנולוגיים הוא ממשיך להיות בקשר עם הצוות הבכיר שלו. "אמשיך להנהיג את המאמץ הלאומי נגד נגיף הקורונה"
איתמר לוין
האמריקנים שיאושפזו בשל הקורונה יצטרכו לשאת בעלויות העשויות להגיע לרבבות דולרים - במיוחד אם אין להם ביטוח בריאות פרטי או באמצעות המעסיק, צופה טיים
איציק וולף
בין 40 ל-50 מיליארד שקלים יוקצו תקציבית והשאר יגולמו בדחיית תשלומי חובה לעסקים, ודחיית תשלומי מיסים    קרן בהיקף 5 מיליארד שקלים תסייע לעסקים גדולים
איתמר לוין
ניתן לשער, שהעלות של עשרה שרים נוספים ומשרדיהם המיותרים תהיה חצי מיליארד שקל בקדנציה הקרובה. וזה - כאשר מדי יום מתים חולים ומצב המשק מורע מדי שעה. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד יגמרו את החודש - והפוליטיקאים מחלקים ביניהם את השירות הציבורי כאילו היה אחוזתם הפרטית. אז מה הפלא שהאמון בהם הולך וצונח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il