תהליכי ההתפרקות השלטונית, הכלכלית והחברתית האנרכית מודל 2020 בישראל, כמו בעולם, משקפים שינויים חברתיים כלכליים ופוליטיים בישראל ובעולם הגלובלי, שבו מתנגשים כוחות מנוגדים חיוביים מול שליליים. הכוחות החברתיים החיוביים בקרב העמים, שיכריעו איך ייראו פרדיגמות ופלטפורמות החברות האנושיות העתידיות, אינם משקפים יותר פוליטיקת אידיאולוגיות ופרקטיקות חברתיות, פוליטיות ומפלגתיות שאבד עליה הכלח, אלא את העוצמות החדשות, שאליהן חוברים צעירים רבים שחייהם נהרסים בשל פרדיגמת הקורונה, שהיא בעיקר יוצרת "הרס-יוצר", חברתי-כלכלי. התופעות והכוחות מנבאי השינוי כבר קיימים בזירה הציבורית שכוללים בין השאר את:
1. ההתארגנויות המועצמות של החברה האזרחית והרשתיות החברתית של המגזר השלישי. התארגנויות אלה מסוגלות לתת פייט במאבקן אל מול הממשלים והשלטונות. פייסבוק היא פלטפורמה חשובה בהתארגנות החדשה. בעתיד אפשרי שיוקמו מועצות ציבוריות עממיות מייעצות ללא חסינות לחבריהן ליד גופי הביצוע. זאת לצורך העצמת השקיפות ושיתוף הציבור בקבלת ההחלטות של הגופים השלטוניים והבטחת יישופי ההחלטות והמדיניות.
2. המבנים הקהילתיים הרב שכבתיים, הרב ממדיים והרישתיים. אלה הולכים, מתמקצעים ומשתכללים. הרובד הקהילתי והמוניציפלי יהפוך לגורם דומיננטי יותר ויותר עם הסדרות רגולטוריות מתאימות.
3. הקואופרציה (ההתאגדות השיתופית), שתשוב לגדולתה גם בישראל לאחר שנות ההרס הכלכלי-החברתי-התרבותי שהמיטה עלינו הכלכלה הקפיטליסטית החזירית-הליברטנית. הקואופרציה היא חלק מהכלכלה החופשית והיא צמחה בבריטניה, איטליה וארה"ב ולא בברית המועצות והגוש הסובייטי, כפי שרבים בישראל חושבים בטעות.
4. הגישות הגלובליות החברתיות וההומניסטיות ברוח "תיקון-העולם" (האנטי דרוויניסטי וליברטני-חזירי) של היהדות הנאורה הרפורמית והקונסרבטיבית. תפיסות גלובליות אלה מנוגדות לרוחות הרעות, המתעמרות, הפוגעניות והריאקציוניות של "הסדר העולמי החדש", המקרין על תרחישי הקורונה (ראו גוגל, יו-טיוב וויקיפדיה). "סדר עולמי חדש" ועכור זה מונהג על-ידי אישים וזרמים נוסח ה"אילומינטי" (גוגל), ולכאורה יש מעורבות גם של מי שהיה מייסד מייקרוסופט וחבורת תומכים. אלה הם מקדמי גישות דרוויניסטיות אפלות, שרוצות לפרק את הסדרי הייצוב הגלובליים שגובשו לאחר מלחמת העולם השנייה.
כל זאת כדי להביא להיווצרות עולם אכזר ואנטי אנושי, במתכונות סיניות, בולשביקיות ופאשיסטיות. דבר שיביא לשיבתן של קטסטרופות בסגנון מוראות מלחמות העולם. דוגמה להמחשת תוצאות מיקרו פיילוט מסוג שלילי זה הוא הג'נוסייד האכזרי שבוצע בשליש מהעם הקמבודי. זה בוצע כפיילוט במנהיגות קבוצת פרופסורים פילוסופים קמבודיים חמרוז'יים מהסורבון בשם יישום תאוריות ז'אן ז'אק רוסו בדבר חזרה כפויה לטבע תוך הרס ערי קמבודיה ויושביהן. הכל תוך יצירת עאלק "סדר קמבודי חדש" (על משקל "סדר עולמי חדש"). זה קרה בשנים 1976-1979.
אזרחים רבים, בישראל ובעולם, שביניהם צעירים רבים, שמפסידים לימודים, חיים עצמאיים והזדמנויות תעסוקתיות בשל אילוצים בעייתיים שמייצרים קברניטי הקורונה - מתעוררים להפגנות מתמשכות שהופכות יותר ויותר לאגרסיביות, בשל תחושת בטן גוברת כי "יד נעלמה", מכווינה בזדוניות את תהליכי ה"הרס-היוצר", התודעה הכוזבת, שהם כאוטיים, זדוניים, אוקסומורוניים, פוגעניים ומתעמרים במהותם, המתקיימים מאחורי קלעי "הקורונה", ואשר מנחים את תהליכיה. הכל תוך קיום דמיון בין מה שמתרחש במדינות השונות.
העמים על צעיריהם ומבוגריהם, ניצבים יותר ויותר נגד ובניכור מול ההנהגות ואליטות המנוכרות הרואות עצמן כחלק מפרדיגמות ופלטפורמות הסדר העולמי החדש. כל זאת תוך התפתחות שאיפות שחרור בקרב העמים מההנהגות המנוכרות שאינן נאמנות לעמיהם הבוחרים. העמים המתפכחים פועלים במישורים נפרדים ומנוגדים לדרכי הפעולה הנלוזות של מנהיגויות ולאליטות אשר פועלות באופן עקבי בניגוד לאינטרסים של העמים. במקביל ההנהגות מגבירות שיתופי פעולה בהצלבה עם אינטרסים של כוחות גלובליים ומנהיגויות ממדינות אחרות המנותקות אף הן מהעמים.
הכל בהתייחס לספקטרום אינטרסים המשותפים להנהגות ברובד הגלובלי, אשר דבקות בהנצחת עצמן בשלטון לשם סיפוק צרכיהן המנוגדים לצרכי העמים. אין לאליטות בעיה להשתלב בסדר העולמי החדש, תוך הנצחת שלטונם, שהוא רע לעמים ונועד להחלישם ולרוששם. ראו: ארדואן, פוטין, שיפינג, אורבן. התהליך מוביל להנצחת מעמדן הפריווילגי כ"שליטים לחיים". אין יותר אחדות אינטרסים בין ההנהגות ועמיהן. הניכור והפערים גוברים ויוצרים דה-לגטימציה גוברת של ההנהגות הנוכחיות בקרב עמיהן, בשל היותן בלתי מחוברות בעליל לאינטרסים של העמים ומנוכרות לרחשי ליבם.
כל זה יביא להתארגנות ולעיצוב שונים של המוסדות המשתנים של השלטון באמצעות רתימת ושאיבות כוחות חברתיים כתחליף לכוחות ולמסגרות פוליטיים מיושנים שאבד עליהם הכלח. כוחות חברתיים אלה יותכו בתהליכים הפוליטיים שיוצרם העמים על רצפי הזמן. בכל מדינה יהיה זה תהליך מקומי שיושפע מתהליכים גלובליים ויתרחש ברובד המדינתי בדומה לקורה במדינות אחרות. גם ישראל היא חלק מהתהליך הזה. גם בישראל לוטים בערפל דרכי תיפקוד המנהיגות - האליטות ויעדיהן. זה מנוגד באופן טוטלי לצרכי ולציפיות הישראלים. מדובר בהשפעת מודל עולמי קיצוני, שפועל על סף יצירת אנרכיה, שממנו נגזר יישום ישראלי קיצוני. זה מצעיד אותנו לקראת התנגשות ופיצוץ מהפכניים של העם הישראלי מול ההנהגה המנוכרת וחסרת כישורי מנהיגות עכשוויים שהם רלוונטיים וכמובן מול האליטות. כדאי לזכור את אירועי ככר תחריר במצרים בעשור האחרון.
הרפובליקה הישראלית השנייה תכונן חוקה על בסיס חוקי היסוד תוך השלמת מספר חוקי יסוד שהם פרקי החוקה. מדובר בחוקי יסוד: זכויות חברתיות, חופש הביטוי והעיתונות (כולל זכויות להפגין, להתאגד וכן לשבות ולהאבק מאבקים ציבוריים וחברתיים). רוב פרקי החוקה הישראלית כבר נחקקו באופן אבולוציוני במהלך שנות קיום ישראל.
המבוא לחוקה ולרוחה תהיה מגילת העצמאות מ-1948, זאת לפי הצעת מאיר שמגר המנוח, שכיהן כנשיא בית המשפט העליון. מאיר שמגר סימל את הממלכתיות הישראלית.
רשויות השלטון הממלכתיות שייגזרו מהחוקה תהיינה: הכנסת, הממשלה, הנשיאות, מערכת השפיטה ובקודקודה בג"ץ ובית המשפט העליון, ביקורת המדינה. רובד השלטון המקומי ורשת הרובד הקהילתי יחוזקו לשם יצירת איזונים ובלמים משוכללים. יוחמרו הקריטריונים לאישור חברות בגופים אלה והם יכללו משתנים מגוונים. כל מי שיכשל במילוי תפקידו וידבק בו רבב יועמד לדין משמעתי בבית דין מיוחד למשמעת נבחרי ציבור ונושאי משרות ברשויות השלטון. העונש יהיה משמעתי, תקינותי ואתי, ויוכל להביא לסיום כהונת העומד לדין ללא הליך פלילי מסורבל.
לפי המלצות ועדות שמונו במשך השנים תמנה הכנסת 120 ח"כים. 60 ייבחרו ברשימות מפלגתיות עם אחוז חסימה. ח"כ שיערוק מסיעתו - יעזוב אוטומטית את הכנסת. ישורטטו בגישות מחמירות לפי קריטריונים שייקבעו בחקיקה דקדקנית ומפורטת מספר השרים שלא יעלה על 18 ועוד 6 סגני שרים. ראש ממשלה לא יכהן יותר משתי קדנציות. ועדות חקירה ממלכתיות יועצמו, יכללו בחוקה וסמכויותיהן יועמקו, כולל סמכויות סילוק נושאי משרות ברשויות השלטון ונבחרים ממשרותיהם.