X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסכם שלום בין ישראל למדינת איחוד האמירויות, יישאר טקסט ששני הצדדים הסכימו עליו באורח פלא, או שלא, כל אחד מהם מפרש את ההסכם לפי השקפת עולמו ומתברר כי יש שוני בפרשנות לטקסט המוסכם
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

כשתיעלם תרועת הפסטיבלים סביב ההודעה על הסכם שלום בין ישראל למדינת איחוד האמירויות, יישאר טקסט ששני הצדדים הסכימו עליו. באורח פלא, או שלא, כל אחד מהם מפרש את ההסכם לפי השקפת עולמו ומתברר כי יש שוני בפרשנות לטקסט המוסכם.
נתניהו, בדבריו (13.8.2020) הדגיש כי החלת הריבונות הישראלית בחלקים מיהודה ושומרון לא ירדה מהפרק. הוא גם רואה בהסכם עם איחוד האמירויות ראשיתו של שלום אזורי גלוי עם מדינות ערביות. בעניין הזה, ייזקף לזכותו כי זיהה את האינטרסים המשותפים לישראל ולכל המפרציות: האיום האירני ומאז 2011 גם האיום מהזרמים הסונים הקיצוניים. גם העובדה שישראל נתפסת במפרץ כמעצמה אזורית ומי שיכולה לסייע להגן על יציבות המשטרים במפרץ באמצעות אספקה של טכנולוגיות מתקדמות הייתה לצידה של ישראל. לכן, נתניהו פעל במשך שנים להניח תשתית איתנה ליחסים בילטרליים (לא רק עם איחוד האמירויות) לא רק על בסיס אינטרסים חופפים אלא גם על כבוד הדדי. עכשיו הוא קוצר את הפירות המדיניים. לא יהיה זה יומרני להעריך כי בחריין ועומאן, (בה ביקר בגלוי באוקטובר 2018) תצטרפנה בטווח הזמן הקרוב. מציאות שבה לשלוש מדינות מפרציות יהיו יחסים דיפלומטיים עם ירושלים משדרגת את מעמדה האזורי של ישראל בהיבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. מציאות כזו פותחת גם מנעד רחב של אפשרויות לבריתות מדיניות, תיאום ביטחוני מול איומים ופרויקטים כלכליים.
לעומת זאת, הצד הערבי, כולל איחוד האמירויות, מציג את ההסכם כהישג שמנע סיפוח ישראלי של חלקים מהגדה המערבית וככזה השומר את הסיכוי לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. מבחינת הערבים, כולל שליטי איחוד האמירויות, זהו הישג חשוב והם מציגים אותו כמסייע לפלשתינים. הללו וזועמים על המהלך וסביר כי ינצלו את הימים הקרובים למפגן של הפרות סדר על-מנת לתבוע את עלבונם ולהעביר את תחושותיהם הקשות כלפי איחוד האמירויות שבעיניהם, בגדה בהם. ייתכנו גם מופעי טרור של יחידים נגד ישראלים, גם בשל קריאות עידוד מצד חמאס. כשהזעם יעבור, חשוב לזכור כי הפלשתינים לא הולכים לשום מקום. ולכן משא-ומתן על פתרון בעייתם, זה שישראל תחת נתניהו, מסרבת לעסוק בו ברצינות, הוא לגמרי על הפרק מבחינת המפרציות. מעניין יהיה לעקוב אחר תגובה ישראלית (ופלשתינית) כאשר מדינת איחוד האמירויות, חתומה על הסכם שלום עם ישראל, תציע עצמה כמתווך (לצד מצרים) במשא-ומתן מדיני.
הסרת אופצית הסיפוח הישראלי מסדר היום (בלשונו של טראמפ: לא על השולחן) היא מהלך הכרחי אך לא מספיק. במעלה הדרך של מפת הדרכים, ביטוי בו השתמש יורש העצר של האמירויות בציוץ שלו בטוויטר, ישראל תידרש לשאלת הפתרון המדיני של העניין הפלשתיני. מצוידת בהסכם שלום עם איחוד האמירויות, הסכם שנתניהו חתום עליו, יהיה לה קשה להתמיד במדיניות של שלום אזורי ללא פתרון לבעיה הפלשתינית, שהיא גם בעיה ישראלית.

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
+שלושה מתווכים במגעים המדיניים מול סודן
23:46 18/08/20  |  עידן יוסף

גורם בממשלת סודן אמר לסוכנות הידיעות AP כי המגעים בין הישראלים והסודנים מתבצעים בסיוע מצרים, איחוד האמירויות וארצות הברית.

+נתניהו: הידיעות על F-35 - פייק ניוז
15:05 18/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מאשים גורמים בתקשורת בהפצת חדשות כזב על הסכמה ישראלית שכביכול ניתנה לאספקת מערכות נשק אמריקניות מתקדמות לאיחוד האמירויות  ▪  "ישראל לא נתנה, בניגוד לטענות בשמאל ובתקשורת, הסכמה כלשהי לעסקת נשק כלשהי בין איחוד האמירויות לארה״ב"

מה סוכם בשיחת הטלפון? [צילום: לשכת ראש הממשלה]
ארה"ב התחייבה לשמירת יתרון ישראל [צילום: בת' סטיל, לוקהיד מרטין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם אחד, 2 פרשנויות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לגבי איזה הסכם שלום יש הסכמה?
יונחן  |  18/08/20 19:27
2
פתרון מדיני,2 פרשנויות
באום  |  18/08/20 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים גורמים בתקשורת בהפצת חדשות כזב על הסכמה ישראלית שכביכול ניתנה לאספקת מערכות נשק אמריקניות מתקדמות לאיחוד האמירויות    "ישראל לא נתנה, בניגוד לטענות בשמאל ובתקשורת, הסכמה כלשהי לעסקת נשק כלשהי בין איחוד האמירויות לארה״ב"
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמר כי העובדה שראש הממשלה עדכן אותו על ההסכם המסתמן עם איחוד האמירויות רק בדיעבד הייתה לא תקינה    לא ידע דבר על הסיכומים הביטחוניים שהושגו ובהם ההסכמה לאספקת מטוסים חמקנים לאמירויות    "שאיש לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי-אפשר - אסור לקחת סיכונים ביטחוניים"
עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה אומרת כי הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות    ירושלים התנגדה בכמה הזדמנויות לעסקה שכזו
עידן יוסף
ידיעות אחרונות: ממשל טראמפ הבטיח להסיר את האמברגו על מכירת המטוסים המתקדמים לאבו דאבי    לשכת רה"מ: ישראל לא שינתה את עמדותיה נגד מכירת נשק שובר שוויון
איציק וולף
ראש המוסד, יוסי כהן, נחת אחר-הצהריים באבו דאבי במסגרת המגעים לקראת החתימה על הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il