X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן שיגרה את מפקד כוח "קודס" לבגדד ומפעילה לחצים ואיומים על ראש ממשלת עירק לקראת פגישתו עם הנשיא טראמפ כדי להביא לנסיגה מהירה של צבא ארה"ב מעירק אירן מנסה להביך את טראמפ לקראת הבחירות לנשיאות ולהציגו כמי שהתקפל מעירק בלחץ אירני
▪  ▪  ▪
מוצטפא כאט'מי [צילום: משרד התקשורת העירקי/AP]

מוצטפא כאט'מי, ראש ממשלת עירק ייצא השבוע לוושינגטון בראש משלחת שרים כדי להשתתף בסבב השני של שיחות הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לעירק ופגישה ראשונה עם הנשיא טראמפ.
הבית הלבן הודיע רשמית כי "הנשיא טראמפ יפגוש את ראש הממשלה כאט'מי ב-20 באוגוסט וידון עימו בנושא ביטחון,אנרגיה וההתפתחויות הכלכליות".
לקראת הביקור מגבירה אירן את לחציה על ראש הממשלה כאט'מי, באמצעות המפלגות השיעיות בעירק והמליציות הצבאיות הנאמנות לה, כי יעמיד בראש סדר היום שלו בוושינגטון את נסיגת צבא ארה"ב מעירק בלו"ז מהיר כפי שקובעת החלטת הפרלמנט העירקי שהתקבלה אחרי חיסולם של הגנרל קאסם סולימאני ואבו מהדי אלמוהנדס בתחילת השנה בשדה התעופה בבגדד.
אמש הגיע במפתיע לבגדד אסמעיל קאא'ני, מפקד גיס "קודס" במשמרות המהפכה האירניים.
על-פי גורמים עירקיים,הוא נועד עם ראש ממשלת עירק מצטפא כאט'מי והזהיר אותו שלא לפגוע באינטרסים של אירן בעירק במהלך ביקורו בוושינגטון.
אירן קצרת רוח והיא רוצה לראות את כאט'מי מבצע את מדיניותה, אולם כאט'מי נמצא בין הפטיש לסדן, הוא מקווה לקבל מוושינגטון סיוע כלכלי, צבאי ומדיני, הוא אמור לבקש מוושינגטון שלא להטיל סנקציות על עירק בגלל ההשפעה האירנית עליה.
לקראת הביקור בוושינגטון הגבירו המליציות הצבאיות הפרו האירניות בעירק את ההתקפות ברקטות על שגרירות ארה"ב בבגדד, על כוחות הצבא האמריקנים המתארחים בבסיסים של הצבא העירקי ועל שיירות צבאיות אמריקניות הנעות ברחבי עירק.
בימים האחרונים העבירו הפלגים השיעים והמליציות הצבאיות הנאמנות לעירק מסרים באמצעות מתווכים לראש הממשלה מוצטפא כאט'מי שלא יעז לחתום על שום הסכם בוושינגטון על המשך שהייתם של כוחות צבא ארה"ב בעירק לטווח הקצר או לטווח הבינוני. מליציות "אלחשד א-שעבי" הבהירו לו כי כל הסכם עם ארה"ב שסותר את החלטת הפרלמנט העירקי לא יהיה מקובל עליהן ויגרום לבעיות ביטחוניות ופוליטיות בעירק.
מליציות "אלחשד א-שעבי" מאשימות את מוצטפא כאט'מי כי כשהיה ראש המודיעין העירקי לפני 9 חודשים סייע לארה"ב לתכנן את ההתנקשות בחייהם של הגנאל קאסם סולימאני ואבו מהדי אלמוהנדס שהיה סגן ראש מליציות "אלחשד א-שעבי" בעירק. הפלגים השיעים מאיימים להפסיק את התמיכה במוצטפא כאט'מי בתפקיד ראש הממשלה ו"לאמץ דרכים מיוחדות כדי להביא ליציאת צבא הכיבוש האמריקני מעירק".
כאט'ם אלכרטוסי דובר מליציות"גדודי סיף אלשהודאא" הנאמנות לאירן אמר כי "לכאט'מי יש נושא אחד לטפל בו והוא הוצאת האמריקנים מעירק וכי לשאר אין שום משמעות". "ההערכה שלנו", הוא הוסיף, כי כאט'מי נוסע לוושינגטון כדי לבצע את רצון הממשל, דהיינו להילחם במליציות "אלחשד א-שעבי" ולהקטין את תפקידן".
ממשל טראמפ מודע היטב ללחצים שבהם נתון ראש ממשלת עירק כאט'מי, סביר להניח שנציגי הממשל ינסו להגיע עמו להבנות חשאיות בנושא נוכחות הצבא האמריקני בעירק והדרכים לרסן את פעילות המליציות החמושות הפרו אירניות. אולם, הממשל לא יפנה בזמן הקרוב את כוחות צבא ארה"ב מעירק בגלל שתי סיבות עיקריות:
א.הצורך להמשיך ולהילחם בכוחות דאעש בעירק, צבא עירק איננו יכול לעשות ביסודיות את העבודה הזו.
ב. הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר, הנשיא טראמפ איננו יכול להרשות לעצמו מבחינה פוליטית להצטייר כמי שהתקפל ונסוג מעירק תחת איומיה של אירן.
לכן האירנים לוחצים על כאט'מי כדי לנסות ולחלץ מארה"ב נסיגה כלשהי של כוחות צבא ארה"ב מעירק כדי להביך את הנשיא טראמפ במהלך מערכת הבחירות.
סביר להניח כי כאט'מי ישחק היטב את המשחק הפוליטי ולא יחשוף בפני המערכת הפוליטית העראקית את הסיכומים שלו עם הממשל, אולי יחשוף רק את ההישגים שהוא צפוי להשיג בתחום הכלכלי וישמור על עמימות בכל הקשור לנושאי הביטחון.
כאט'מי ידרוש מארה"ב להימנע מהטלת סנקציות על עירק בגלל קשריה הכלכליים עם אירן, בביקורו האחרון בטהרן הוא השיג סיכומים עם האירניים על הגברת השת"פ הכלכלי בין שתי המדינות והוא חושש שסנקציות אמריקניות על עירק יחלישו את מעמדו הפוליטי הרעוע בלאו הכי.

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
כמו הסכמי השלום עם מצרים וירדן, גם ההסכם עם איחוד האמירויות אינו מונחה בעיקר על-ידי מאוויי-שלום ותחושות פרו-ישראליות, אלא על-ידי הערכה עמוקה לתדמית ההרתעה של ישראל
ד"ר רבקה שפק-ליסק
נוצר מצב שלמדינות ערביות-סוניות יש אינטרסים משותפים עם ישראל נגד אירן    כמו-כן, התברר למדינות ערב שישראל איננה מעוניינת להשתלט על המזרח התיכון והסכמים אתה הם לטובת מדינות המזרח התיכון
טל בן-יעקב
להחלטתו של טראמפ לכונן יחסי שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות יש השלכות רבות    בין השאר היא טורקת את הדלת בפני בחירות באופק הקרוב וסותמת את הגולל על האפשרות שנתניהו יקבל חסינות    המהלך מועיל לראשון ומזיק לאחרון, אשר כנראה היה מעדיף סיפוח
יוני בן-מנחם
חשש גדול בצמרת הרש"פ שמדינות ערביות ואיסלאמיות נוספות יחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, הרש"פ פועלת מול כמה מדינות בניסיון למנוע זאת    הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות מסמל את כישלון האסטרטגיה הפלשתינית, גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס חייב לפרוש מתפקידו
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל פותח את הדלת לחזרתו לשטחים של מוחמד דחלאן והתמודדותו על תפקיד יו"ר הרש"פ    הברית הפוליטית בין דחלאן לחמאס הסתיימה, הוא הקים מאחזי כוח בשטחי הגדה וממתין לעיתוי הנכון לחזור לרמאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il