X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס מתאר תופעה חמורה המתרחשת בשורה של מדינות ברחבי ארה"ב, בעוד קמפיין טראמפ ובכירים רפובליקנים מסרבים לגנות אותה בצורה ברורה
▪  ▪  ▪
תומכי טראמפ באריזונה [צילום: רוס פרנקלין, AP]

ממונים על הבחירות ואנשי צוותיהם ברחבי ארה"ב הופצצו בשבועות האחרונים באי-מיילים, שיחות טלפון ומכתבים עמוסים בדברי נאצה ואיומים – תוצאה ישירה למצב בו תומכיו של המפסיד מסרבים לקבל את התוצאות, כאשר דונלד טראמפ עצמו טוען בצורה כוזבת שהן נובעות מתרמיות והונאה. ולא משנה שלא הוצגו שום ראיות, לא התקבלו שום תביעות נגד התוצאות ושר המשפטים של טראמפ עצמו, ויליאם באר, אמר שאין ראיות לזיופים משמעותיים.
אמבר פיליפס, מנהלת מלכ"ר המעודד הצבעה בדואר, ספגה ציוץ ובו תמונה של חבל תלייה בתוספת המילים "את בוגדת בעם האמריקני". הממונה על הבחירות באחת המדינות במערב ארה"ב אמר לניו-יורק טיימס, כי הוא קיבל כתריסר מיילים של חבל תלייה ואנשים תלויים, בליווי טענות בנוסח "הבחירות נגנבו, אתה קשור לזה ונטפל בך". האיומים נשלחים לא רק לממונים הבכירים, אלא גם לעובדים בדרג נמוך ששמותיהם כמעט ואינם ידועים לאיש.
פקידים בכמה מן המדינות מסרבים לאשר שהתקבלו איומים על צוותי הבחירות, מחשש שהתייחסות אליהם רק תחמיר את הבעיה. אבל דוחות על איומים והטרדות הקשורים לבחירות מתפרסמים בצורה קבועה בשבועות האחרונים, וכמה מפקידי הבחירות ברמות המדינות והערים אמרו לטיימס, כי מדובר בהיקף חסר תקדים. המותקפים הם פקידים הן במדינות המפתח – ויסקונסין, פנסילבניה, מישיגן, נבאדה ואריזונה – והן במדינות שההכרעה בהן הייתה ברורה כמו וירג'יניה, ורמונט וקנטאקי.
בפילדלפיה ספג ממונה עירוני, איש המפלגה הרפובליקנית, גלים של הצקה לאחר שהתובעת הכללית לשעבר של המדינה, פאם בונדי, התומכת בטראמפ, ציינה את שמו במסיבת עיתונאים למחרת הבחירות. בוורמונט הושארו הודעות קוליות מאיימות בטלפונים של הממונים על הבחירות, כולל קריאות להציב אותם בפני כיתת יורים – הגילוי הקיצוני ביותר עד כה של הטרדות ואיומים מתמשכים. מזכירת המדינה הדמוקרטית של אריזונה, קייטי הובס, ספגה איומי רצח מפורשים עליה ועל בני משפחתה לאחר נצחונו של ג'ו ביידן במדינה. אדריאן פונטס, דמוקרט המפקח על הבחירות במחוז מריקופה שבאריזונה, אומר שהוא וצוותו ספגו עוד ועוד איומים.
לא כל האיומים מגיעים מתומכיו של טראמפ, מדגיש הטיימס. מוניקה פאלמר, רפובליקנית העומדת בראש ועדת הבחירות במחוז וויין – הגדול ביותר במישיגן – ספגה איומים על חייה ועל חיי בתה, כאשר סירבה תחילה לאשר את נצחונו נשל ביידן במחוז. עם זאת, תומכיו של טראמפ הם העומדים מאחורי הרוב הגדול של האיומים בשל ההצהרות החמורות שלו ושל אנשיו. הדברים הגיעו עד כדי כך שמייקל פלין, לשעבר יועצו של טראמפ לביטחון לאומי ומי שקיבל ממנו חנינה לאחר שהורשע בפרשה הרוסית. קרא בשבוע שעבר לנשיא להכריז על משטר צבאי ולקיים בחירות מחודשות בפיקוח הצבא.
קודם לכן אמר סטיב בנון, לשעבר האסטרטג הראשי של טראמפ, כי יש לערוף את ראשיהם של ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, וד"ר אנתוני פאוצ'י ולתקוע אותם על יתדות מחוץ לבית הלבן. אפילו קמפיין טראמפ גינה את ג'וזף די'גנובה, עורך דין אותו הוא מעסיק, אשר קרא לירות בכריסטופר קרבס – פקיד ממשל בכיר בתחום הסייבר, אשר קבע שהבחירות בחודש שעבר היו הבטוחות ביותר בתולדות ארה"ב ואותו פיטר טראמפ בשל כך. אבל הקמפיין סירב לפרסם תגובה חד-משמעית לתופעה בכללותה: "אנחנו מגנים איומים ואלימות, אם אלו התרחשו", אמר אחד מדובריו. טראמפ רק החמיר את המצב, כאשר פרסם בשבוע שעבר בפייסבוק נאום בן 46 דקות עמוס בטענות כוזבות על טוהר הבחירות. ואילו בכירים רפובליקנים אמרו מעט, אם בכלל, על האיומים נגד פקידי הבחירות. מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, סירב להגיב.
דייוויד בקר, העומד בראש מלכ"ר בלתי מפלגתי הפועל לשיפור נוהלי הבחירות, אמר לטיימס, כי הוא יודע על פקידי בחירות ומשפחותיהם בחצי תריסר מדינות שנאלצו לבקש הגנה משטרתית ואפילו עזבו את בתיהם בשל האיומים. "האיומים הללו מפחידים. הם עוברים לעיתים קרובות למחוזות הקשורים לגזע, מגדר או אנטישמיות. לעיתים הם מתייחסים במפורש לאלימות בנשק. מדובר בעובדי ציבור. המילה 'הטרדה' אינה מתקרבת לתאר את מה שעובר עליהם כעת".

תאריך:  06/12/20   |   עודכן:  06/12/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
נתניהו חותר תחת עקרון היסוד של שלטון החוק, בעוד טראמפ מערער את עקרון היסוד של קבלת הכרעת הרוב    השניים גורמים, מנימוקים אנוכיים לחלוטין, נזקים קשים מאוד וארוכי טווח לדמוקרטיה הישראלית ולדמוקרטיה האמריקנית
איתמר לוין
רק 26 חברי קונגרס רפובליקנים אומרים שג'ו ביידן ניצח בבחירות לנשיאות, שניים טוענים שדונלד טראמפ ניצח ו-221 מסרבים לענות על השאלה    רק 31 מחוקקים יראו את ביידן כנשיא לגיטימי לאחר הצבעת חבר האלקטורים, בעוד 216 נמנעו מתשובה
איתמר לוין
גארדיאן: הביזור של ניהול הבחירות וספירת הקולות, שיעור ההצבעה העצום, היושרה והשקיפות של המערכת, בתי המשפט והתקשורת - אלו הצילו את הדמוקרטיה האמריקנית
איתמר לוין
שר המשפטים ומקורבו של טראמפ שולל את תיאוריית הקונספירציה בדבר זיוף התוצאות באמצעות תוכנת ההצבעה בה נעשה שימוש נרחב
איתמר לוין
תוצאות מדינתיות שיאושרו בשבוע הקרוב יהיו מחוסנות מפני התערבות של הקונגרס    וושינגטון פוסט עושה סדר במהלכים שהיו ויהיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il