X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ואז בעוד האיש עם המעיל השחור, ראש ממשלת ישראל, עוטף, מטאפורית, את המרגל היהודי ואשתו השבו לארץ ישראל לאחר שלושים וחמש שנים, עצרו השניים והשתטחו על אדמת ארץ ישראל, נשקו את עפרה, התרוממו והתפנו להודות לראש הממשלה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה
▪  ▪  ▪
פולארד. זקן עבות [צילום: לשכת רה"מ]

המחלוקות, הקיטובים, הפלגנות, השסעים, התהומות הנפערים לנגד עיננו, התפרים הנפרמים, זקוקים לסיפור ישראלי שיאחה את הקרעים, שיחבר, שיצמצם פערים, שיעניק רגעי חסד של הביחד הישראלי שהתרחק אל מעבר להררי השנאה והחושך.
מלחמות, מבצעים צבאיים, מבצעים לאומיים כמו עלייה גדולה לארץ ישראל, הם בדרך כלל סוג של דבק שלש שניות המעורר את הישראליות ויוצר מכנה משותף מיידי, חוויה המעניקה אוויר לפרק זמן עד למחלוקת הבאה.
לפנות בוקר, באופן ממודר, בצינת השחר, התייצב איש גבוה עם מעיל שחור ארוך, מסכת פנים שחורה, ולידו עוד שני אישים וגברת צעירה אחת. עמדו נרגשים, מתוחים, ואז המטוס הפרטי נחת . באותה העת רובו של העם התעורר לבוקר קורונה שגרתי. מהמטוס ירדו אדם עם זקן פרא לבן ואישה עם כובע שחור רחב תיתורה. הירידה במדרגות המטוס הייתה איטית, זהירה משהו. האיש עם המעיל הארוך התקדם לעבר היורדים. עוד רגע יתחבקו ויתנשקו מטאפורית, הלב יתרונן, הנפש תרקוד והעיניים יפיקו אור של שחר באפלת הבוקר המוזר והמיוחד בשדה התעופה.
ואז בעוד האיש עם המעיל השחור, ראש ממשלת ישראל, עוטף, מטאפורית, את המרגל היהודי ואשתו השבו לארץ ישראל לאחר שלושים וחמש שנים, עצרו השניים והשתטחו על אדמת ארץ ישראל, נשקו את עפרה, התרוממו והתפנו להודות לראש הממשלה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הנשיקה המיוחדת, המפתיעה, החשובה כל כך, הייתה אמורה לחולל התרגשות לאומית עצומה, שפופרת ענק של דבק שלש שניות לכל חלקי החברה הישראלית. יונתן שב הביתה. אירוע לאומי משמעותי שהיה אמור לחבר, ללכד, להדביק, להעניק רגעים של חסד לאומה המשוסעת, התפספס.
זה החל בהתקפה משונה על יהונתן פולארד מצדו של ראש ממשלה לשעבר, זה המשיך בעיוות פה והתעקשות לא לשמוח, לא להתרגש, לא להיות חלק מהאירוע ההיסטורי, לאומי, על שובו של המרגל היהודי אשר תרם לביטחונה של מדינת ישראל.
פספוס הרגע המיוחד הזה אשר במקום להפוך לאירוע לאומי הפך לאירוע של אנשי הימין, הוא פספוס כואב ועצוב. יהונתן פולארד ריגל ומסר את הידיעות החשובות לביטחון כל העם בישראל, לא להצלת הימין או השמאל, החרדים או החילוניים, עם ישראל כולו, והיום ההתרגשות האוחזת רק בצד אחד, רק במגזר אחד, היא החמצה חמורה.
הנשיקה של יהונתן ואסתר את אדמת הארץ המובטחת הייתה אמורה לנקז את ההוויה הישראלית לרגע המזוקק הזה של הערבות היהודית, הישראלית, על שובו של מי ששילם בחופש, בחירות שלו, בהקמת משפחה עם ילדים ונכדים. יש לשמוח, להתרגש, מותר לדמוע, מותר להתרגש.
על אף שיהונתן פולארד חובק באהבה גדולה על-ידי הציבור הדתי לאומי מהצעירים ועד לבוגרים, זכה למעטפת תמיכה עקבית ובהתמדה במשך שלושים וחמש השנים האחרונות מהציונות הדתית, השמחה במגזרים אחרים על שחרורו פוגעת באירוע הלאומי.
המשימה כעת לחבר, להיותו של יהונתן פולארד כמו נתן שרנסקי, דמות לאומית מחברת, מלכדת. את הנשיקה העוצמתית של יהונתן ואסתר פספסנו, עכשיו הזמן להתחבר למרגל היהודי, מכל המגזרים.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
+לברך על הגעת פולארד לארץ ישראל
14:44 31/12/20  |  רצון ערוסי   |   לרשימה המלאה

הדין הוא שאין לברך בשם ומלכות. שהרי נכון שהוא היה שליח מדינת ישראל וכל המדינה חבה לו הרבה ומצפה לבריאותו ולשחרורו, אזי יכול להיות שהיינו צריכים לברך בראותנו אותו ברכת "מחיה המתים"

סוף סוף הגיע [צילום: לשכת רה"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיקה שהלכה לאיבוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  3/01/21 14:20
2
אשתו לא נישקה שום דבר
הירונימוס  |  3/01/21 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פולארד
עידן יוסף, איתמר לוין
"אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום"    פולארד ורעייתו אסתר הגיעו במטוס פרטי מניו-ג'רזי, חודש לאחר הסרת המגבלות האחרונות על המרגל לשעבר
עמנואל בן-סבו
הכל הפך פוליטי עם פוזיציה ברורה    ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר פעל כמו ראשי ממשלה אחרים ואישי ציבור רבים לשחרורו של יהונתן פולארד, קרוב לוודאי שיזכה בנקודות בציבוריות הישראלית על השבתו של המרגל היהודי יהונתן פולארד לארץ אבותיו, ארץ ישראל
עמוס גלבוע
המידע שהביא לא תרם משהו מיוחד לתמונת המודיעין הכוללת, מה עוד והיה כרוך בסיכון בלתי רגיל של קשרי ישראל עם ארה"ב
דן מרגלית
קבלת הפנים שמכין לו ביבי היא תכסיס פוליטי    זה אמצעי להשיג אהדה ציבורית בחגיגה מלאכותית, ובמחיר יקר למעמדה של ישראל בארצות הברית ובקרב הקהילות היהודיות שבה
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר להם בשיחת טלפון: "אנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם"    ח"כ משה אבוטבול לפולארד: "בוא לגור אצלנו בבית שמש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il