X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רן, צרפת, 20 במאי 2021 [צילום: דוד וינסנט, AP]
התבוסה הקבועה - גם ב"שומר החומות"
רשלנות פושעת במלחמת התודעה
ישראל מפקירה את ההסברה ואת שמה הטוב בידי חובבנים, ואת ההשלכות רואים היטב בטלוויזיה, בפייסבוק ובטוויטר התוצאות עלולות להיות נוראות: החל מאלימות כלפי ישראלים ויהודים, דרך עיצומים כלכליים ועד העדר גיבוי מדיני ונשק חיוני
לא מופיעים על המגרש
"כאשר צריך למכור תפוזים וטיסות של אל-על בחו"ל, או לפתוח במגבית חדשה, הגניוס היהודי מרקיע שחקים בתחום יחסי הציבור. אבל כשמדובר בשמנו הטוב בעמים, בעצם קיומנו בקרב הקהילייה המחורבנת הזאת, הרי אצלנו מסתפקים בהרגשה הפרטית המרנינה כשלעצמה, שאצלם הנפט, אבל אצלנו הצדק. והם יכולים לקפוץ. אין זה מחדל הסברתי. זהו חלל הסברתי. אנחנו פשוט איננו מופיעים על המגרש"

"אלה שפרנסתם בעסקי אופנה יודעים, שהמודה אינה נוצרת מעצמה אלא היא פרי עבודה ותכנון מדוקדקים. אף המודה האחרונה, הכובשת את העולם בסערה באמשים אלו, המודה לגנות את ישראל, להחרים ולהשפיל אותה, גם היא נעשית פופולרית בשתי כנפות תבל, מפני שאי-שם עובדים צוותים של מומחים במוסקבה, בקהיר, בפריז. וכנראה גם בירושלים.
"שכן, בלי שיתוף פעולה הדוק שלנו קשה לתאר, כיצד נהפכה האומה היחידה הנידונה רשמית להשמדת עם, לסמל התוקפנות. כיצד נעשתה הממשלה היחידה בעולם שאין מדברים איתה - שיא הקשיחות המדינית. כן, בלי עזרתנו האדיבה אי-אפשר היה להציג מדינה זעירה כשלנו, אשר ניסתה למנוע את מלחמתה האחרונה עד כדי מרד תושביה, כמעצמה מתפשטת. ואי-אפשר היה לתאר את הכיבוש הכפוי שלנו, המרוסן וההומני ביותר בתולדות האנושות, כדיכוי אכזרי נוסח רודזיה. באיזה מקום אנחנו עוזרים למומחים הזרים. ועכשיו כבר נכנסנו למודה. גינוי לישראל שייך לטכס הרשמי של נעילת כל כנס ראוי לשמו".
כך כתב אפרים קישון בשלהי 1973, מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים. קישון היה גאון, שהיטיב לקלוע לליבן של תופעות ולכן חלק ניכר מדבריו רלוונטיים גם עשרות שנים אחרי שנכתבו. אך מעבר לראייתו החודרת והמעמיקה, קישון צדק גם משום שיש לנו נטייה לחזור שוב ושוב על אותן טעויות, אותם מחדלים, אותה רשלנות פושעת. ואוזלת היד שלנו בתחום ההסברה מלווה אותנו מאז הקמת המדינה, ללא כל סימן שיום אחד ניפטר ממנה.
באותו מאמר הוסיף קישון: "מה ערך יש לאמת, אם אף אחד אינו יודע עליה?... אין לאנושות מושג מה מתרחש באזור שלנו. הכל מעוות ומזויף בתודעתה להפליא. הייתכן שאין לנו יד בזה? כאשר צריך למכור תפוזים וטיסות של אל-על בחו"ל, או לפתוח במגבית חדשה, הגניוס היהודי מרקיע שחקים בתחום יחסי הציבור. אבל כשמדובר בשמנו הטוב בעמים, בעצם קיומנו בקרב הקהילייה המחורבנת הזאת, הרי אצלנו מסתפקים בהרגשה הפרטית המרנינה כשלעצמה, שאצלם הנפט, אבל אצלנו הצדק. והם יכולים לקפוץ. אין זה מחדל הסברתי. זהו חלל הסברתי. אנחנו פשוט איננו מופיעים על המגרש, אנחנו מפקירים אותו בידי היריב זה דור שלם, מפני שהצדק איתנו".

אנטישמיות, ליברליזם צבוע ופוליטיקה
לוס אנג'לס, 16 במאי 2021 [צילום: רינגו צ'יו, AP]

מה שמותר לאמריקנים באפגניסטן ולרוסים באוקראינה ולטורקים בסוריה ולבריטים באירלנד ולצרפתים במאלי ולסעודים בתימן – אסור ליהודים במולדתם. האנטישמיות כה מושרשת, עד שהיא פועלת בתת-המודע וכתגובה פבלובית כמעט בכל מה שנוגע לישראל. כל ההסברים נעלמים כאשר קומץ יהודים נאלצים להילחם מזה 140 שנה על פיסת קרקע זעירה

מה השתנה מאז? במבחן התוצאה – לא הרבה, מעט מדי, אולי כלום. וימי "שומר החומות" יוכיחו. הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלשתיניות ברחבי העולם. בבריטניה ובארה"ב נרשם זינוק בתקריות האנטישמיות, ונסיון העבר מלמד שהנתונים יוכיחו שזה המצב במדינות רבות אחרות. רוב הממשלות מגנות את ישראל ודורשות איפוק משני הצדדים, כאילו הטרור והמאבק בטרור שקולים זה לזה.
יש הרבה סיבות למפגן הצביעות הזה. נאמר זאת בקול רם: אנטישמיות היא אחת מהן. מה שמותר לאמריקנים באפגניסטן ולרוסים באוקראינה ולטורקים בסוריה ולבריטים באירלנד ולצרפתים במאלי ולסעודים בתימן – אסור ליהודים במולדתם. האנטישמיות כה מושרשת, עד שהיא פועלת בתת-המודע וכתגובה פבלובית כמעט בכל מה שנוגע לישראל. כל ההסברים נעלמים כאשר קומץ יהודים נאלצים להילחם מזה 140 שנה על פיסת קרקע זעירה. כל ההצדקות אינן קיימות לגבי המדינה היחידה בעולם שאויביה מכריזים בריש גלי על רצונם להשמיד אותה, משום שזוהי המדינה היהודית. לצאצאיהם ושרידיהם של מי שהיו קורבן לרצח העם הגדול ביותר בהיסטוריה, אין הזכויות הבסיסיות ביותר המוענקות לצאצאיהם ושרידיהם של הרוצחים, משתפי הפעולה והעומדים מן הצד.
סיבה נוספת היא הליברליזם הצבוע, בו מותר להגיד הכל ולעשות הכל – בתנאי שהוא ליברלי. לליברלים נורא קל: העולם שלהם הוא שחור-לבן, וכל מי שאינו בצד שלהם הוא אוטומטית חשוך, גזען, ימי-ביניימי ומה לא. בשיח הזה, לפושעים יש יותר זכויות מאשר לקורבנות ולטרוריסטים יש יותר זכויות מאשר לאזרחים. וכך ישראל מבצעת פשעי מלחמה, בעוד החמאס מנהל מאבק לשחרור לאומי. החמאס לוחם, ישראל רוצחת. בעזה יש משבר הומניטרי, בשדרות אלו הן תוצאות הכיבוש.
בארה"ב ברורה תופעה מדאיגה במיוחד, כאשר התמיכה בישראל הופכת לעניין מפלגתי: הרפובליקנים בעדה, חלק משמעותי מן הדמוקרטים נגדה. ג'ו ביידן וקאמלה האריס הם ידידי ישראל אמיתיים ונתנו למבצע גיבוי ממושך; הרמטכ"ל וראש השב"כ אמרו אמש לקבינט שמטרותיו הושגו בפרק הזמן הזה. אבל קרוב ל-150 מחוקקים דמוקרטים יצאו נגד ישראל, חלקם בצורה בוטה, שקרית ואפילו אנטישמית. לצד ההקצנה השמאלנית-ליברלית של חלק מן הדמוקרטים בנושאים רבים, זהו המחיר (הצפוי מראש) שישראל משלמת על ההזדהות המוחלטת של בנימין נתניהו עם דונלד טראמפ.

כמו למנות צנחן למפקד חיל-הים
סיאול, 20 במאי 2021 [צילום: אהן יאנג-ג'ון, AP]

עד כאן – הגורמים החיצוניים. אך כמו שאמר קישון, ישראל עצמה תורמת בצורה משמעותית לתדמיתה המעוותת – באוזלת היד הנוראה שלה בתחום ההסברה. מדוע, למען השם, לא ממנים איש תקשורת לדובר צה"ל? הדובר הנוכחי, הדי זילברמן, הוא איש תותחנים; קודמיו היו אנשי מודיעין, הנדסה קרבית וקציני מטה בתחומים שונים. כמעט איש מהם, במשך עשרות שנים, לא היה איש תקשורת. זה כמו למנות צנחן למפקד חיל-הים, חובל למפקד חיל-האוויר וטייס למפקד גייסות השריון. מדוע, למען השם, לא לוקחים לתפקיד הזה איש פרסום ויחסי ציבור מקצועי? מדוע, למען השם, אין לנו יחידת הסברה ממלכתית המאוישת בידי מקצוענים? מדוע, למען השם, אין לנו חבורת צעירים תוקפנים היושבת 24/7 על הרשתות החברתיות?
שיהיה ברור: מדובר בהתנהגות פושעת. צה"ל מדבר על כך שהמלחמה המודרנית מתנהלת בשלוש חזיתות: שדה הקרב, הסייבר והתודעה. בעוד אנחנו מגיעים להישגים מדהימים בשתי הראשונות, את השלישית אנחנו מפקידים (ובעצם מפקירים) בידי חובבנים ומתנדבים. בעוד אנחנו משקיעים מיליארדים בשתי הראשונות, השלישית אינה מקבלת משאבים ברמה של גדוד. בעוד אנחנו מובילים את העולם בשתי הראשונות, בשלישית נשארנו היכן שהיינו לפני 40, 50, 60 ו-70 שנה. בעוד אנחנו דואגים לשמור על פער מאויבינו בשתי הראשונות, בשלישית הנפנו דגל לבן.
את התוצאות רואים במסכי הטלוויזיה, בדפי פייסבוק ובציוצי טוויטר – ומשם הן עוברות לרחובות, לפרלמנטים ולממשלות. מחיר אובדן הלגיטימיות יהיה איום ונורא: החל מאלימות כלפי ישראלים ויהודים, דרך עיצומים כלכליים וכלה במניעת גיבוי מדיני ונשק חיוני בעת לחימה. והכל משום שממשלת ישראל, אשר הפריטה כמעט הכל בכל מכל כל, ממשיכה להחזיק בכל כוחה בתחום בו אין לה שום הבנה, שום יתרון, שום ידע ושום ניסיון: שמנו הטוב.
קחו 10, 20, 30 מיליון דולר לשנה - כמה שצריך - ותנו אותם למשרד פרסום החבר ברשת בינלאומית מובילה, עם חופש פעולה מקצועי מוחלט. המטרה: לנהל קמפיין תמידי על אש קטנה, אותו אפשר להגדיל בהתראה של רגע בשעת הצורך. קמפיין משולב של תקשורת המונים, רשתות חברתיות, שילוט חוצות והופעות בתקשורת ובאירועים. קמפיין שגם יסביר לעומק מה קורה כאן וגם יעביר מסרים חדים וברורים. קמפיין תקיף, אפילו תוקפני, שיסביר בלא לגמגם מי רוצה ומנסה להשמיד את מי. כל דבר פחות מכך, הוא מתן שירות יקר מפז לאויבינו.

תאריך:  21/05/2021   |   עודכן:  21/05/2021
+הדמונקרטים
22:13 21/05/21  |  אורי שרגיל   |   לרשימה המלאה

יידן והדמונקרטים מאחוריו שואפים להשיג הסכם עם אירן כמעט בכל מחיר. לשם כך הם מכופפים את ישראל, סעודיה והמפרציות ומתעלמים מהסכמי השלום

ביידן. הסכם עם אירן [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+עזה עוד טרם נפלה ולביבי עוד אין ממשלה
21:57 21/05/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+בית-יוצר "למציאות מדומיינת"
21:53 21/05/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

בניסיונו של מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי למתן את חומרת אירועי ההתפרעויות הערביות נגד יהודים במיוחד בערים המעורבות, שגה כאשר יצר סימטריה מילולית בין אופי וחומרת המעשים משני הצדדים

שבתאי. "אדוני המפכ"ל" [צילום: משה שי/פלאש 90]
+ביבי התיר את הרצועה
21:35 21/05/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

ימים של חשבון עד לפעולה הבאה  ▪  ביבי דיבר פה בשפה נמלצת ובינתיים בעזה גידל מפלצת  ▪  שלחה זרועותיה, זרועות תמנון לגדה לירושלים וכן - גם לאו"ם

נתניהו. מתפאר בהישגי שלום [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]
+סופר-מטרו
20:19 21/05/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון החלופי בממשלת המעבר: ישראל רואה בחומרה רבה את שיגור הטיל מעזה לבניין הכנסת בירושלים והיא שומרת לעצמה את הזכות להגיב בחריפות

חוסר אונים [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]
+22% מהשיגורים מרצועת עזה לא הגיעו לשטח ישראל
17:23 21/05/21  |  עידן יוסף

במהלך מבצע שומר החומות הותקפו כ-1,500 מטרות באמצעות אלפי חימושים.
במהלך המבצע בוצעו כ-4,360 נסיונות שיגור לעבר מדינת ישראל, מתוכם כ-3,400 חצו לשטח המדינה, כ-680 נפלו בשטח רצועת עזה וכ-280 נפלו בים.

+"מה שהיה הוא לא מה שיהיה"
14:06 21/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו: נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי תוקפנות. שינינו את המשוואה לא רק לימי המבצע אלא גם להמשך. תוצאות המבצע מקדמות אותנו להשבת השבויים והנעדרים  ▪  גנץ: תם המעשה הצבאי, עכשיו הזמן למעשה המדיני  ▪  כוכבי: מבחינתי ומבחינת צה"ל, לא תם ולא נשלם  ▪  ארגמן: חמאס שלפני המבצע הוא לא החמאס של עכשיו. כללי המשחק השתנו

[צילום: מן הטלוויזיה]
+פיקוד העורף הודיע על ביטול כל ההגבלות
12:35 21/05/21  |  

בתום הערכת מצב בפיקוד העורף, הוחלט לבטל את כלל ההגבלות בכל הארץ מהיום (ו') בשעה 12:30. מיום ראשון הקרוב יתקיימו הלימודים כסדרם.

+שב"כ עצר 3 יהודים בחשד לתקיפת ערבי
12:09 21/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האירוע התרחש בשוק מחנה בירושלים ביום חמישי שעבר  ▪  הערבי נדקר ונפצע באורח קשה  ▪  אחד החשודים הודה במעשה  ▪  כתב אישום כנגד ארבעה יהודים שתקפו בית של ערבי בבת ים

שוק מחנה יהודה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חמאס סוחר בדם הפלשתיני
10:30 21/05/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה נכנסה לתוקף ובשטחים החלו חגיגות "ניצחון" על ישראל. העולם הערבי נחלק לשני מחנות בעקבות העימות הצבאי בין ישראל לחמאס. בסעודיה החלה מתקפה תקשורתית על חמאס המאשימה אותו ב"סחר בדם הפלשתיני"

חגיגות ניצחון בעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+האגדה על עובדי גוגל
10:05 21/05/21  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה

מאחורי הידיעה כאילו 250 עובדי גוגל, שחלקם הגדול יהודים, חתמו על מסמך אשר מטיף למנכ"ל גוגל שעליו להעניש את מדינת ישראל ולתמוך במכונת הטרור הפלשתינית אין בסיס עובדתי ולכלי התקשורת שפרסמו שקר זה מגיע ציון לגנאי

[צילום: ג'ף צ'יו/AP]
+גל תקריות אנטישמיות בארה"ב בעקבות המבצע בעזה
09:32 21/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהודעת הארגון מוזכרים מספר אירועים, כולם מהשבוע האחרון: קבוצת מפגינים פרו-פלשתינים שתקפו באלימות גבר יהודי בלוס אנג'לס, ריסוס צלבי קרס במתקני שעשועים, ניפוץ חלון בית כנסת ועוד  ▪  הנשיא ריבלין: "יש לאמץ הגדרת IHRA לאנטישמיות במטרה להילחם באיומים הללו"

ראובן ריבלין עם חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+מקצת ההגבלות על פעילות מוסדות חינוך יישארו
08:47 21/05/21  |  עידן יוסף

בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות, למעט פעילויות חינוכיות באזורים שקיבלו הנחיות ב-24 שעות האחרונות. בצבא מבקשים להיזהר מהתקרבות לנפלים במרחבים פתוחים.

+לפיד: נתניהו גילה חולשה; גנץ ניהל מערכה איכותית
08:39 21/05/21  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "מערכת הביטחון, ובראשה שר הביטחון הרמטכ״ל וחיילי צה״ל ניהלו מערכה צבאית איכותית, מדויקת ומוסרית. לצדם ניכרת חולשתו של רה"מ ללא מדיניות, ללא אחריות, ובלי שום אסטרטגיה. אזרחי ישראל ובעיקר אזרחי העוטף ספגו אש כבדה, ולא קיבלו בתמורה שום הישג או שינוי מציאות".

+אשכנזי: מזכיר המדינה האמריקני יגיע בקרוב לאיזור
08:36 21/05/21  |  עידן יוסף

שר החוץ , גבי אשכנזי, בטוויטר: "שוחחתי במהלך הלילה עם מזכיר המדינה האמריקני, בלינקן, ועדכנתי אותו על החלטת הקבינט המדיני הבטחוני. הודתי למזכיר המדינה על התמיכה האמריקנית הבלתי מתפשרת בישראל ובזכותה להגן על עצמה. מזכיר המדינה עדכן אותי כי בכוונתו להגיע לאזור בקרוב. בירכתי אותו על כוונתו ואמרתי לו כי נשמח לקבל את פניו, להמשיך ולדון בקידום הסוגיות האסטרטגיות האיזוריות לשמירה על ביטחונה של ישראל והיציבות האיזורית".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשלנות פושעת במלחמת התודעה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אדם שכותב: "האנטישמיות כה
בני בנקר  |  21/05/21 09:26
2
מי שר החוץ ??? ל"ת
מתעניין  |  21/05/21 12:06
3
הבעיה שלנו היא היהודים
שיפון  |  21/05/21 15:27
4
חשוב להוסיף
עוד סתם אזרח  |  21/05/21 16:16
5
איתמר הוא חלק מהתודעה
יש  |  21/05/21 16:23
6
צודקים או לא צודקים
באום  |  22/05/21 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
עידן יוסף
נשיא ארה"ב שיבח את ראש הממשלה והדגיש שארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה    הודיע כי הסיוע ההומניטרי לרצועה לא ייעשה באמצעות החמאס
רבקה שפק-ליסק
צה"ל, בניגוד לארגוני הטרור של עזה היורים טילים על אזרחים, אינו פועל נגד אזרחים אלא נגד ארגוני הטרור    למרבה הצער, מדי פעם נפגעים גם אזרחים    מדוע אינך מגנה ירי על אזרחים בעוטף עזה?
עידן יוסף
בשעה שתיים לפנות בוקר החלה הפסקת אש הדדית שאושרה פה אחד על-ידי הקבינט    הפסקת האש נכנסת ללא הסדר ביטחוני כלשהו    זו הפעם הראשונה מזה שנים שבה ישראל מאשרת שהסכימה להפסקת אש מול חמאס ולא מסיימת מערכה ב"שקט ייענה בשקט"
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון הזמנית קיימה דיון מיוחד בשדרות במהלך מבצע "שומר החומות"    המשתתפים קראו להכניס את תקציב מרכזי החוסן לבסיס התקציב כדי לוודא את המשך קיומם ולשפר את נושא פערי המיגון במרחק של יותר מ-7 ק"מ מרצועת עזה
איציק וולף
רשת הטלוויזיה הקטארית דיווחה כי ישראל העבירה למתווך המצרי הודעה רשמית ולפיה בכוונתה להפסיק את התקיפות האוויריות ברצועת עזה ולעצור את מבצע 'שומר החומות'    הקבינט מכונס לאישור הפסקת האש    לא יהיו הבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il