X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זלנסקי. יישאר לבד במערכה [צילום: אלכס ברנדון/AP]
זלנסקי מנסה להנמיך את מפלס החרדה
הנשיא מעוניין בשקט תעשייתי שלא יבריח משקיעים, לא יפגע קשות בכלכלה, ולא יכניס 40 מיליון אזרחים לבהלה. אם אכן תהיה פלישה רוסית שתנגוס בחלקים מאוקראינה ותפגע אנושות בעצמאותה וריבונתה, זה מה שעלולים לזכור ממנו

מעניין וחשוב לשים לב לאי-ההסכמות ולמתיחות דווקא בין וושינגטון לקייב, בעיתוי רגיש במיוחד, כשפוטין מביט מהצד ובוחן כל תזוזה. שיחת הנשיאים ביידן-זלנסקי ביום חמישי הייתה כנראה הקש ששבר את גב הגמל מבחינת זלנסקי, ונמאס לו. הוא גם לא טרח להסתיר זאת. מבחינתו, ארה"ב מייצרת תבהלה מיותרת עם מהלכים רשמיים ופרסומים כמעט יומיים של הערכות מודיעיניות המוסיפות דאגה לקראת פעולה רוסית אפשרית קרובה נגד ארצו ומגבירות את מפלס החרדה, דבר שהוא וממשלתו מבקשים להימנע ממנו בכל מאודם.
אחרי הכל אפשר מצד אחד להבין את זלנסקי, שנמצא בעמדה קשה מאוד - הוא מעוניין בשקט תעשייתי שלא יבריח משקיעים, לא יפגע קשות בכלכלה, ולא יכניס 40 מיליון אזרחים לבהלה. חובתה של ממשלה, כל ממשלה, להתנהל בשיקול דעת ואחריות, עדיף בלי תבהלה. זה מה שהוא מנסה לעשות וזה המסר שהוא ובכירי השלטון מעבירים לציבור.
זלנסקי אמר למשל אתמול במסיבת העיתונאים שלו כך: "יש בחו"ל תחושה שיש כאן מלחמה. זה אינו המקרה. איני טוען שהסלמה אינה עניין אפשרי...אך איננו זקוקים לתבהלה הזאת. הם שבים ותומכים בגישה הזאת, ומעניקים לכך תחושת דחיפות הכי בוערת שאפשר. לדעתי זו טעות". בדבריו של זלנסקי בולט בעיקר התסכול - הוא יודע שאף מדינה לא תילחם לצידו אם הרוסים יפעלו.
הוא גם מפנים שגם אם הוא מעוניין מאוד, נאט"ו לא תקבל את אוקראינה לברית. המשמעות המעשית היא שאוקראינה תישאר לבדה (תקבל כמובן סיוע בשלל דרכים, אך תיוותר לבדה בשדה הקרב), ולפעולה רוסית נרחבת עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על עתיד אוקראינה כמדינה ריבונית עצמאית, ועל זלנסקי עצמו. אך מצד שני - ההתנהלות של זלנסקי נראית כמעט כמעין הדחקה/הכחשה/טמינת ראשו בחול אל מול תמונת המציאות, כפי שזו מתגלה בתמונת המודיעין.
ה"וושינגטון פוסט" מדווח ששירותי הביון של אוקראינה פינו כמות עצומה של ציוד ומסמכים מקייב למערב המדינה (כנראה לבוב), כהיערכות לבאות. אם אכן כך, אזי נראה שמעבר להצהרות הפומביות, גם הרשויות פועלות במרץ לקראת התרחיש הגרוע ביותר.
אפשר בהחלט לחוש אמפתיה כלפי זלנסקי - הוא נבחר ברוב עצום לנשיאות במאי 2019, והחל כהבטחה רעננה גדולה, וכמי שאמור לבער את השחיתות, לערוך רפורמות פוליטיות כלכליות חשובות ולהוביל את אוקראינה קדימה. הוא הבטיח לפתור את הסכסוך מול רוסיה ואף הסכים עם פוטין על עסקת חילופי שבויים ומחוות אחרות, והתחושה הייתה חיובית. בשלב מסוים כל זה נעצר, והתהפך. זלנסקי עצר את האוליגרך/פוליטיקאי ויקטור מדבדצ׳וק המקורב מאוד לפוטין, הקפיא את עסקיו, האשים אותו בבגידה ושלח אותו למעצר בית.
זלנסקי החל לשנות כיוון ביחסו ליישום הסכמי מינסק, והביע שאיפה להתקרב עוד יותר למערב. גם בתוך אוקראינה הייתה ביקורת על מהלכיו הפנימיים כמו למשל הקמפיין שלו נגד הנשיא לשעבר פורשנקו, שעומד לדין באשמת בגידה אף הוא. זלנסקי עלול להפוך לדמות טראגית של ממש, אם אכן תהיה פלישה רוסית שתנגוס בחלקים מאוקראינה ותפגע אנושות בעצמאותה וריבונתה, זה מה שעלולים לזכור ממנו, שלא לדבר על המחיר האיום בחיי אדם והנזקים האיומים שמלחמה כזו תביא על ארצו.

תאריך:  29/01/2022   |   עודכן:  29/01/2022
+פוטין הפך את ביידן למנהיג המאוחד של ארה"ב ואירופה
07:56 30/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האיומים והפרובוקציות של פוטין במשבר מול אוקראינה גרמו למערב להדק שורות - וביידן נכנס בהתלהבות לתפקיד המנהיג  ▪  ניו-יורק טיימס מדווח על עידכונים אין-ספור של ארה"ב לבעלות בריתה, כלקח מן הנסיגה מאפגניסטן

יוצא מגדרו לערב את בעלות הברית [צילום: מנואל סנטה, AP]
+רוסיה העבירה מנות דם סמוך לגבול עם אוקראינה
23:00 29/01/22  |  

רוסיה העבירה מנות דם סמוך לגבול עם אוקראינה, במה שנראה עוד אינדיקציה לפלישה צפויה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זלנסקי מנסה להנמיך את מפלס החרדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
פיונה היל, מומחית ביון וביטחון לאומי בכירה לענייני רוסיה, מסבירה בניו-יורק טיימס מהי מטרתו האמיתית של פוטין באוקראינה    טוענת שלא ניתן להסתפק בעיצומים אמריקניים, ויש לארגן תגובה בינלאומית נרחבת באמצעות האו"ם
איציק וולף
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התראיין בתחנת רדיו ברוסיה והתייחס למתיחות מול אוקראינה    "כל עוד זה תלוי בפדרציה הרוסית. לא נפתח במלחמה. אך לא נאפשר התעלמות מהאינטרסים הביטחוניים שלנו"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית שוחח בטלפון עם ולדימיר זלינסקי והעריך כי הפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה עלולה להיות מיידית    זלינסקי טען מנגד כי תרחיש הפלישה הרוסית נותר "מסוכן, אך מעורפל"
איציק וולף
שר החוץ הרוסי טוען כי תגובת ארצות הברית ונאט"ו לדרישות הביטחוניות של רוסיה לא מעניקה מענה מספק לדרישה הרוסית העיקרית - להימנע מהרחבת ברית נאט"ו לכיוון מזרח    השאיר פתח צר להמשך המשא-ומתן הדיפלומטי ביחס למשבר באוקראינה
איתמר לוין
מערב אירופה תוכל להסתדר בלי גז רוסי 4.5 חודשים אם יוטל אמברגו בשל מלחמה באוקראינה, אם כי מחירי האנרגיה יעלו משמעותית    בטווח הארוך, פוטין לא יכול למצוא דרך טובה יותר להרוס את עסקיה של גזפרום ביבשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il