X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למי שאינו זוכר, פתח הוקם שלוש שנים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר ישראל עוד הייתה בגבולות החנק שאליהם רוצים שונאיה להחזירנו. כבר ב-1964 לטשו הפלשתינים את עיניהם ל"שטחים הכבושים" בגליל, בנגב, בשרון ובשפלה
▪  ▪  ▪
גם ילדים... [צילום: נאסר אישתייה /פלאש 90]

רשומה קצרה שהעליתי בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלי, העלתה עלי את חמתם של מגיבים ימניים. כתבתי: "ארץ ישראל שלנו, לא צריך בשביל זה את נוער הגבעות, רק נזק הם גורמים". מיד תגובות נזעמות הוטחו בי, לצד דברי שבח לנוער הגבעות. "ממך יוסי לא הייתי מצפה", כתב אחד. "לא מתאים לך", אמר שני. "אתה נופל בתעמולה של השמאל", הגיב שלישי, והיה מי ששאל: "למה להרוג את רוח הנעורים של צאן קדושים"? ושלא תהיה אי-הבנה: גם קיצוני השמאל, יותר משבאים להזדהות עם הפלשתינים המסכנים, חוזרים ובאים עם מצלמות לשם פרובוקציה. אלה גם אלה, אכן רק נזק הם גורמים. הראשונים לכלל המתיישבים בחבלי יהודה ושומרון והאחרונים לתדמית ישראל בעולם.
לא שהיה צריך את מחזות ההתנגשות בין שני המחנות הללו, כדי שהארגון האנטישמי אמנסטי יגדיר את ישראל כמדינת "אפרטהייד", או שהשגריר החדש של ארה"ב יכריז כי כף רגלו לא תדרוך בשטחים שמעבר לקו הירוק, אבל בוודאי תרמו לכך. אלה כאלה אינם רוצים בטובת ישראל, מציגים תמונת מצב עגום שבו התרופף השלטון בשומרון.
ובעוד נוער הגבעות וקיצוני השמאל חוגגים בשומרון, מתעמתים אלה עם אלה, נערכו בישובים הערבים חגיגות אחרות - ציון יום השנה ה-57 להקמת פתח. במפגנים ההמוניים, בהשתתפות בכירים בארגון הטרור, הועלה על נס המאבק המזוין נגד ישראל. הונפו בהם כרזות של "פלשתין הגדולה", בלטה נוכחותם של רעולי פנים חמושים, הוצגו דגמים של רקטות וכרזות של מחבלים חברי תנועת הפתח. גם ילדים השתתפו בהם, חלקם רעולי פנים שנשאו נשק. בתמונות ובסרטונים מהעצרת ברמאללה נראו מחבלים במדים, עם סרטי ראש של גדודי חללי אל-אקצה. ילדים הולבשו באופן דומה, צעדו כשהם נושאים דגמים שונים של רקטות, שאחד מהם נושא את הכיתוב "אסירי החרות" - רמז לששת המחבלים, שהצליחו לברוח מכלא גלבוע.
למי שאינו זוכר, פתח הוקם שלוש שנים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר ישראל עוד הייתה בגבולות החנק שאליהם רוצים שונאיה להחזירנו. כבר ב-1964 לטשו הפלשתינים את עיניהם ל"שטחים הכבושים" בגליל, בנגב, בשרון ובשפלה. כבר אז המטרה הייתה חיסול המדינה היהודית. הם לא העזו למרוד בשלטון הירדני שמשל ביד חזקה בגדה, שלטונו של המלך חוסין. חשבו להקים את מדינתם במקום ישראל. כיום חלומם הגדול הוא לא רק להקים מדינה בשטחים ששיחררה ישראל ביוני 1967, אלא גם להגשים את החלום הגדול - פלשתין מן הים עד הירדן.
לא משכנע? ובכן, יש לנו ניסיון מר בשטח, בנסיגתנו החד-צדדית מרצועת עזה ב-2005. על הרצועה הזאת השתלט ארגון טרור קיצוני עוד יותר, חמאס, ומשם תוקף את ישראל וקורא ל"שיחרור כל פלשתין". ואם לא די בכך, הראיס אבו מאזן חנך לא מכבר את שגרירות "מדינת פלשתין" בתוניסיה, כאשר במבואה תבליט ענק של "מדינת פלשתין" על שטח הגדה וישראל. זה הראיס שהוזמן אחר כבוד לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש-העין, ולפי המדווח היה זה שיח, שבו ראש אש"ף ופתח מעלה דרישות, מחוות, כמו שיחרור אסירים-רוצחים, ובעצמו אינו מבטיח דבר, אינו מתחייב על הפסקת הטרור וההסתה. לא ידוע לנו על דרישות כלשהן מצד שר הביטחון מאורחו. "פגישה ביטחונית", הגדירו זאת בלשכתו, ולכן "לא מתייחסים".
ובעוד השניים משוחחים בחשאיות, הרשות בראשות אבו-מאזן ממשיכה במרץ לקבוע עובדות בשטח, בעיקר בתחומי C. בונה, סוללת, הורסת אתרים ארכיאולוגיים שקשורים ביהדות, מאפשרת זריקת אבנים על רכבים ישראלים ונוסעיהם, מסיתה את הבדואים וערביי ישראל, לוטשת עין לגליל ולנגב. בקיצור - פצצה מתקתקת. משתלטים על שטחים, בונים ישובים חדשים במטרה להשיג רצף טריטוריאלי בין שטחי A ו-B.
בעקבות הכרזת אמנסטי על ישראל כמדינת אפרטהייד, העיר רמאללה צהלה ושמחה. שמחו שם בוודאי גם למשמע קולות העולים מקואליציית-עשר-מעלות-ימינה, כמו זה של ח"כ מוסי רז, שהודיע (על סמך מה?) כי "אביתר לא תקום", כי "כל הגדה המערבית כבושה - זוהי המדינה הפלשתינית", כי "הימין בממשלה לא יקבל את מבוקשו". עזות המצח של רז נובעת מידיעה שבכוחו, חבר-כנסת בודד, להפיל את הממשלה. הוא לא ייעשה זאת, גם אין ראש ממשלה שיעמידו על מקומו, ינזוף בו, ובינתיים הפקרות לשונית.
מוסי רז וחבריו במרצ מצטרפים לקיצוני השמאל ולנוער הגבעות, לערעור אחיזת ישראל בחבלי המולדת ששוחררו לפני 55 שנים. נכון שבכל התקופה הארוכה הזאת לא הכרזנו על ריבונותנו בהם - פרט לירושלים והגולן - אבל תחת הממשלה הנוכחית גם המשילות ביו"ש מתערערת. גם הממשלה בחוסר נחישותה - רק נזק גורמת.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
+שכם: נהג מונית ישראלי נרגם באבנים
21:59 08/02/22  |  

תושב מרכז הארץ נכנס לשכם עם רכבו, בניגוד לחוק, ונרגם באבנים. הנהג הישראלי הצליח להגיע לחסימה צבאית ושם קיבל טיפול רפואי. מצבו מוגדר קל ולבקשתו אינו פונה לקבלת טיפול רפואי.
הנהג עוכב לחקירה בתחנת המשטרה שם מסר כי הוא נכנס לשכם על מנת לתקן את המונית שברשותו. בשלב מסוים זוהה כאזרח ישראלי על ידי פלשתינים, ואלו החלו ליידות לעברו אבנים וחפצים נוספים וגרמו נזק למונית והוא נפצע קל. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים.

+חוסלה חוליית המחבלים שביצעה שורת פיגועי ירי
13:46 08/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שלושת פעילי הטרור היו אחראים לשורת פיגועי ירי לאחרונה  ▪  לא היו נפגעים ישראלים  ▪   ▪  שר הביטחון: "בתקופה האחרונה הנחיתי להגביר את פעילות הסיכול מול פיגועי הירי"  ▪  השר בר-לב ברך: "כל הכבוד לכוחות הימ״מ המעולים על עוד ביצוע מוצלח"

לוחמי הימ"מ. ירו לכיוון הרכב [צילום: חט' דובר המשטרה]
+מחללים את ארון הספרים היהודי
09:02 08/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו  ▪  קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר

לקרוא ולהפנים [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
+עבאס מינה את מקורביו לתפקידים בכירים באש"ף
08:44 08/02/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

המועצה המרכזית של אש"ף בחרה לתפקידי מפתח את מקורביו של מחמוד עבאס אשר חיזק א שליטתו בארגון. יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן המדיני

עבאס. מינה מקורבים [צילום: ספוטניק, הקרמלין/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו    קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר
יוני בן-מנחם
המועצה המרכזית של אש"ף בחרה לתפקידי מפתח את מקורביו של מחמוד עבאס אשר חיזק א שליטתו בארגון. יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן המדיני
איתמר לוין
המטרה: להגביל זליגת פלשתינים לישראל באמצעות נישואין    שקד מציעה חוק דומה לזה שאישרה הכנסת במשך שני עשורים; רוטמן מציע חוק מחמיר יותר; הקואליציה העניקה חופש הצבעה
יעקב קורי
בימים אלה של ההתחממות הגלובלית, וכדי להרוג שתי ציפורים במכה אחת, מומלץ לביידן להמשיך מירושלים לקייב, או למה שיישאר ממנה אחרי הפלישה הרוסית, להבטיח להם שלום לאלף שנים ולגבות את ההסכם שחתם קלינטון, שהיה גם דמוקרט, להבטחת שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ומי זוכר את ערבות איזנהואר לחופש שייט באזורנו?
דוד בדין
ישנו קשר בעייתי במיוחד בין ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית. קשר שיוצרת ממשלת ישראל עם אבו מאזן, שעל-אף היותו כבעל עמדות מתונות ביחס לערפאת הינו מכחיש שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il