X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפוסט ציונים לא מעמיקים, הם ממשיכים בסיסמאות הפשטניות של שלום עכשיו, הלאה הכיבוש, רצח עם, פשעים נגד האנושות, רצח מכוון של ילדים, גזענות, נאצים, פשיסטים, רוצחי רבין והעולם מאמין להם
▪  ▪  ▪
זלנסקי. יהיה האשם [צילום: יוהנה ג'רון/AP]

כבר סיפרתי על הנכדים האהובים שלי שבאו לבקר אותי אחרי שהיו בספארי וסיפרו לי לאילו חיות הם היו רוצים להידמות, לאריות, לנמרים, וכששאלו אותי מה החיה האהובה עלי ביותר עניתי להם הציפור. הנחתי להם לנחש איזו ציפור בדיוק וקיוויתי שהם יגידו לי הינשוף החכם, או הנשר העוצמתי, או הטווס היפה, אולי הזמיר המנעים שיריו. אך הם אמרו לי שאני בטח רוצה להידמות לנקר כי אני אוהב תמיד לחפור. טוב שלפחות לא עורב, אבל במחשבה שניה הגעתי למסקנה שהם צודקים, האמת תמיד יוצאת מפי ילדים, ואם יש משהו שמאפיין אותי זו דווקא החפירה.
וכשאני אומר חפירה איני מתכוון להתחפרות, כי אני תמיד פתוח לרעיונות חדשים, אין לי אג'נדה קבועה ואני לא משתייך לשום כת פונדמנטליסטית, לשום קליקה, חברותא רעיונית, אני חופשי ומאושר. להבדיל מכמה עיתונאים, סופרים ופילוסופים, רבנים, פוליטיקאים, שתמיד ניתן לצפות מה יגידו והם תמיד יחזרו למנטרות הקבועות שלהם. חפירה במובן הסוקרטי, שתמיד בודק כל עניין לעומקו, לא מחפף, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. על כן לא אתייחס לאדם זה או אחר אלא לרעיונות שהם השמיעו בראיונות עימם, במאמרי דיעה, פוסטים, בפאנל בטלוויזיה.
כך שמעתי כמה רעיונות שאחפור בהם, למרות שהם נאמרו בהיסח הדעת, בחפיף, או אחרי מחשבה עמוקה. התובנה הראשונה היא שאחרי שכל העולם התגייס כנגד רוסיה שפלשה לאוקראינה והטיל עליה סנקציות כבדות, כך הבאה בתור היא ישראל שכובשת את הגדה כבר למעלה מיובל ואנו צפויים לסנקציות ונידוי עולמי, כי נגמר העידן של כל דאלים גבר. לא ניתן לשעבד עם בניגוד לרצונו ויש לסגת מכל השטחים לאלתר, שלום עכשיו, נסיגה עכשיו ובא לציון גואל. אחרת חרם עולמי, סאנקציות, האג, BDS, ומי יודע הפצצות על תל אביב כמו נגד סרביה ורצח העם.
אז אני חופר, לא מחפף, ומה אני מגלה? ישראל נסוגה מסיני עד הסנטימטר האחרון, חתמה חוזה שלום עם מצרים ומי שעשה זאת זה דווקא בגין אביר ארץ ישראל השלמה. אז ישראל בעד נסיגות כשמולך עומד פרטנר אמין כמו סאדאת. הסכם השלום עם מצרים מחזיק מעמד כבר 40 שנה ומצרים שותפה אסטרטגית, אם כי לא כלכלית. אבל ישראל נסוגה עוד פעם אחרי הסכמי אוסלו וכתוצאה מהנסיגה ערפאת שלח לנו אלפי מחבלים שהבאנו "על כפיים" לשערינו, שטבחו בנו יותר מאלף איש וכמעט הביאו כליה למדינה, עד אשר נאלצנו לכבוש את הגדה ולהקים חומה.
אמרנו טוב, זה לא עבד עם הגדה שהיא 15 ק"מ ממרכז הארץ, אך אם ניסוג מרצועת עזה בפאתי הדרום, שם יושבים שני מיליון ערבים וכמה אלפי יהודים, בא לציון גואל, מה עוד שערפאת כבר לא איתנו ואבו מאזן הוא פרטנר ראוי ומתון. נסוגונו שוב עד הסנטימטר האחרון ומה קרה? השתלט על עזה החמאס שממטיר עלינו אלפי טילים שאלמלי כיפת ברזל היו טובחים בנו אלפים, שהפך את חיי עוטף עזה לגיהינום, שאילץ אותנו לצאת לכמה סבבים של מבצעים, והעולם מגנה אותנו, מחרים אותנו, BDS, האג, האו"ם, אונסקו, חרם, למרות הנסיגה...
הבסל בניואנסים
אה, אבל אנחנו מטילים מצור על עזה. כאילו שמה שישראל רוצה זה להרעיב מיליונים של ערבים ולא לוודא שהחמאס לא יקבל טילים מדויקים, שאפילו כיפת ברזל לא תצליח להתמודד איתם. חוץ מזה, עוד שקר, עוד הכללה, עוד פשטנות, עוד חפיפיות. ישראל לא מטילה שום מצור, כי לרצועת עזה יש גבול משותף עם מצרים, ולכאורה החמאס יכול לפרוץ את המצור דרך מצרים, אבל המצרים שאוהבים אותם בערך כמונו, לא נותנים להם, למרות שהם ערבים. אז מה יש לנו? עם האלמנט! לא נסוגים - לא טוב, נסוגים - עוד יותר גרוע, אז אין ברירה: נשארים.
אבל הפוסט ציונים לא מעמיקים, הם ממשיכים בסיסמאות הפשטניות של שלום עכשיו, הלאה הכיבוש, רצח עם, פשעים נגד האנושות, רצח מכוון של ילדים, גזענות, נאצים, פשיסטים, רוצחי רבין. והעולם מאמין להם, BDS, האו"ם, האג, שוחרי הטוב באירופה ובאמריקה, ביידן ומקרון, מטיפים לנו מוסר, כי זה רע לכבוש עם. כאילו שאנו לא יודעים זאת, כאילו שאנו לא מנסים כבר 50 שנה להפסיק את הכיבוש. עם מצרים זה עבד, עם הפלשתינים זה לא עובד, כי המדובר לא בנסיגה מיהודה ושומרון: אין לנו זכות קיום, לפי החמאס ולפי אבו מאזן עם זכות השיבה.
כי ההבדל ביניהם הוא רק הבדל בניואנסים, לא בקונצפט. אבו מאזן מעולם לא ויתר על חזון ארץ ישראל השלמה, הוא רק יותר מתוחכם ואומר חזרה מלאה לגבולות 67 שמשמעותה פינוי חצי מיליון מתיישבים ותשלום פיצויים של מאות מילירדים שימוטטו כלכלית את ישראל, ובמקביל פירוק חומת האפרטהייד שמשמעותו כרטיס כניסה חופשי למחבלים כמו בימי ערפאת, אלפי הרוגים מטרור ושיתוק כלכלי, ובמקביל זכות השיבה שמשמעותו שיבה של חמישה מיליון פליטים, כי אבו מאזן לא מכיר במדינה יהודית אלא בעוד מדינה פלשתינית עם רוב ערבי גדול.
אבל מחפפים, לא חופרים, נתפסים לסיסמאות, לפשטנות, שכבר תשעים אחוז מהעם לא מאמין בהן. נגמר עידן הכיבושים אומרים לנו בשקיקה, וכבר מתכוננים לניתוק שלנו מהסוויפט, למעצר ראשי הממשלה כפושעי מלחמה, להפצצת תל אביב על-ידי נאט"ו. אבל לא בודקים מי עוד "כובש" ומי יישב איתנו במרתפי האג. נשב עם שליטי סין שכבשו את טיבט, עם שליטי פקיסטן שכבשו את קאשמיר, שליטי מרוקו שכבשו את סהרה המערבית, שליטי טורקיה שכבשו את צפון קפריסין, שליטי בריטניה שכבשו את איי מאלבינאס, שליטי אפריקה ואסיה הכובשים.
יחד עם זלנסקי בכבודו ובעצמו שכבש את הרצה שבה נולד חותני דוד, ושבה רצחו המקומיים את רוב היהודים, שהייתה שייכת לרומניה... שוכחים שחלקים גדולים מאוקראינה היו שייכים עד לפני כמה עשרות שנים למדינות שכנות, אפילו לרוסיה. אז אם מתחילים להתחשבן על כיבושים, למה להתחיל משנת 1967, למה לא 1945, או אפילו לכיבושים של ארצות הברית ממקסיקו השכנה. כמו שארצות הברית מחרימה את האג כך גם ישראל, והכיבוש של 1967 ייגמר ביום שבו שליטי פלשתין יפנימו שקיימת מדינה יהודית ויתמזגו עם ירדן הפלשתינית.
טבעה של הדמוקרטיה
טוענים שאני כותב מאמרים ארוכים מדי לכן אזכיר רק בקצרה עוד תובנות חפיפיות כמו שהמלחמה בין רוסיה לבין אוקראינה היא הסכסוך הכי חמור שקרה מאז תום מלחמת העולם השנייה, ושוכחים את מלחמת קוריאה, מלחמת הודו סין נגד צרפת ונגד ארצות הברית, מלחמת אלג'יריה, מלחמת מדינות יוגוסלביה, מלחמות אפריקה ואסיה, מלחמות אזרחים עם מיליונים של קורבנות. רצח עם? פשעים נגד האנושות? הקבלות לסכסוך הישראלי-פלשתיני? הם לא יודעים מה שהם מדברים, אין מידתיות, מחפפים, זיכרון קצר, תופסים כותרות, סיסמאות פשטניות.
עוד טוענה היא שבישראל מוקיעים את האליטות, למרות שהאליטות הן אלה שנותנות את הטון, הן קול המצפון, המצפן, הן אלה שצריכות לקבוע אם ישראל תקים בית לשכנים מחריבי ביתנו, אם צריך ללמד את דרוויש אוכל האדם בבתי הספר שלנו, להעלות על במותינו ומעל מסכינו במימון ממשלתי מחזות וסרטים שבהם אנו נאצים, צה"ל טובח במכוון בחפים מפשע, המחבלים נלחמים מלחמת חרות. האליטות צריכות לקבל פרסי ישראל, למרות שכתבתי מאמר ארוך על חלק מהגידופים הנוראיים ביותר שלהם נגד המדינה, נגד ראשיה, נגד העולים, המזרחים.
שוב פעם מחפפים, לא חופרים. אכן, האליטות התייצבו כמעט כולן נגד המשטר הנאצי עד שהומצא מונח גרמני של "ספרות גולה", כאשר רוב הסופרים, אנשי התיאטרון והקולנוע גלו מארצם. אבל שוכחים שרוב האליטות באנגליה, בצרפת, בארצות הברית, דגלו בשלום עכשיו בכל מחיר לפני מלחמת העולם השנייה ולא יצאו להגנת צ'כוסלובקיה, פולין (לא פלשו לגרמניה), אירופה (ארה"ב לא הכריזה מלחמה על גרמניה, אלא להפך). רוב האליטות תמכו בצבא הצרפתי נגד דרייפוס והוקיעו את אמיל זולא על בוגדנותו, כשהיה כמעט יחידי בעד דרייפוס.
העם יותר חכם מהאליטות, זו טיבעה של הדמוקרטיה, אבל הפוסט ציונים דמוקרטים בערבון מוגבל כל עוד שהם בשלטון, אם הניצים (קרי "נאצים") בשלטון הם רצים להוקיע את מולדתם באו"ם. הם תומכים בבתי המשפט בערבון מוגבל אבל אם הם פוסקים נגד השקפת עולמם הם רצים להאג. הם אבירי המוסר בערבון מוגבל, כל עוד שהמוסר הוא "שלהם", פציפיסט קיצוני, בעד הנרטיב הפלשתיני, צריך שלום עכשיו ולעזאזל התוצאות הרות האסון. לשחרר את שליט ולעזאזל הקורבנות, להטיל סנקציות על רוסיה ולעזאזל התבצרות אירן בגבולנו הצפוני.
אבל הכי נלעג הוא הטיעון שאנו צריכים לתמוך באוקראינה, למרות שהאוקראינים היו יותר אנטישמים מהגרמנים, כי הם כבר לא אנטישמים, הא ראיה - הם בחרו בנשיא יהודי זלנסקי. אני לא מתיימר להיות היסטוריון, אני לא כותב רבי מכר שנמכרים בכל העולם (וברוסיה במהדורה שלא מוקיעה את פוטין), אני לא מתקבל בכבוד מלכים בבית הלבן, יש לי אפילו בספריה גם ספרים של סופרים אחרים ולא רק ספרים שלי, אבל היסטוריה אני כנראה יודע יותר טוב, וגם לוגיקה, וכבר הפרכתי בעבר את דברי ההיסטוריון המומחה לפשיזם שהוקיע דווקא אותנו.
יהודי לראש ממשלה
אבל להגיד שאוקראינה לא אנטישמית כי היא בחרה את זלנסקי? אין גבול לבושה, לחפיפיות, לסיסמאות הסרק. אם היו חופרים כפי שאני עושה, ולא צריך ללכת רחוק, היו מגלים עוד יהודי שהיה ראש ממשלת צרפת בשנת 1936, ליאון בלום, אבי מדינת הרווחה הצרפתית. האם זאת הוכחה שהצרפתים לא שיתפו פעולה עם הנאצים כמה שנים אחר כך בימי ממשלת וישי? האם לא נחקקו חוקים גזעניים, אילצו את היהודים לענוד טלאי צהוב, שלחו עשרות אלפים למשרפות של הנאצים? זאת הוכחה שצרפת לא הייתה אנטישמית, כי בחרה דווקא ביהודי לראש ממשלה?
אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים. אבל אני מרשה לעצמי להתנבא, לא חד-משמעית אך בסבירות גבוהה, שאחרי שישתתקו קולות התותחים, אחרי שהאוקראינים יראו אילו תוצאות הרות אסון גרמה המלחמה הנוראה, עשרות אלפי הקורבנות, הרס הכלכלה, מיליוני הפליטים, חורבן הבתים והתשתיות, הם יאשימו רק אדם אחד בכל האסון שהתרחש עליהם, את וולודימיר זלנסקי היהודי. הם לא יצטרכו להתאמץ, אבות אבותיהם היו רגילים להאשים את היהודים בכל רעה חולה שפקדה אותם. היהודים אשמים בכל, אה, כן, גם בכיבוש הגדה, הידד לחמלניצקי וערפאת.

תאריך:  06/03/2022   |   עודכן:  06/03/2022
+ישראל יירטה שני מל"טים אירניים חמושים
22:44 06/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המל"טים נשאו מטען אקדחים והיו לפני כשנה בדרכם לרצועת עזה  ▪  מטוסי קרב מדגם אף-35 יירטו אותם במרחק רב משטחה האווירי של המדינה

מטוס אף-35 ישראלי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אבו דיס: צה"ל חיסל מחבל שניסה לפגוע בחיילים
22:36 06/03/22  |  עידן יוסף

במהלך פעילות יזומה של לוחמי צה"ל סמוך לכפר אבו דיס שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, זיהו הלוחמים שני מחבלים משליכים בקבוקי תבערה לעבר מוצב צבאי במרחב.
‏הלוחמים ירו לעבר אחד מהם ופגעו בו. המחבל מת מפצעיו וחברו הצליח להימלט.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
הקונסולית הכללית של מדינת ישראל היא ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, דמות מרשימה כשלעצמה אך לא בטוח שהיא מי שאמורה לעמוד בחזית בעניינים לאומיים של המדינה היהודית דמוקרטית אותה היא מוכנה לקבל רק כמדינה דמוקרטית
עידן יוסף
רז נזרי: עניין המכסות יציב קשיים חוקתיים מהטעם שזה מכניס את התכלית הדמוגרפית    רוטמן: הפכנו למדינה שמאפשרת ומקבלת, אבל לא דורשת את המינימום של נאמנות למדינה    עדאלה: חוק האזרחות - ענישה קולקטיבית
יוני בן-מנחם
תדמיתו של חוסיין א-שיח', היורש האפשרי של אבו מאזן, נפגעה קשות ברחוב הפלשתיני, בגלל פרסום מעלליו בכמה מאמצעי התקשורת הישראלית. א-שיח' יוצא במתקפת נגדם ומאשים אותם ב"שקרים ובזיוף". הרחוב הפלשתיני דווקא מאמין לגירסה הישראלית. הוא מכיר היטב את בכירי הרש"פ ויודע להבחין בין אמת לשקר
יוני בן-מנחם
הרש"פ איבדה לחלוטין את השליטה הביטחונית במחנה הפליטים ג'נין וצה"ל חזר לפעול נגד הטרור במחנה אחרי הפסקה של כמה חודשים. גורמי הביטחון בישראל צופים הסלמה ביטחונית בשטחי הגדה לקראת כינוס הוועידה השמינית של פתח וחודש הרמאדאן
איתמר לוין
אלרון: לא היה בסיס להסתפקותה של השופטת בר-אשר ב-11 חודשי מאסר על ערבי שתקף יהודים בירושלים; טעתה כאשר לא פסקה להם פיצוי והשתמשה שלא כראוי בתסקיר שירות המבחן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il