X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיגי חמאס. יושבים כעת בצד [צילום: פלאש 90]
חמאס וגל הטרור הנוכחי
תנועת חמאס שומרת על שקט ברצועה ומניחה לקבוצות החמושות של פתח והג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון להוביל את גל הטרור נגד ישראל. הערכה היא כי חמאס תתערב משטח הרצועה רק אם תהיה הסלמה ביטחונית במזרח ירושלים ובהר-הבית

ברצועת עזה נשמר השקט המלא בעוד אזור צפון השומרון רותח, בכירי חמאס מחככים ידיהם בהנאה נוכח גל הטרור הפוקד את ערי ישראל. יש להם סיבה טובה להיות מרוצים, בחודשים האחרונים הם הריצו קמפיין גדול ואפקטיבי ברשתות החברתיות שבו קריאות לאלימות וטרור בחודש רמדאן תוך הדגשת הנרטיב השקרי כי "מסגד אל-אקצה בסכנה".הם הצליחו ביצירת מצג כוזב שישראל רוצה להשתלט על הר-הבית, להרוס את המסגדים שבו ולהקים במקומם את בית המקדש השלישי. הקמפיין הזה הוא אחת הסיבות העיקריות לגל הטרור הנוכחי.
בינתיים תנועת חמאס מסתפקת בהמשך ההסתה ברשתות החברתיות ועידוד המחבלים בשטחי הגדה לצאת לפיגועים נוספים. מנהיג חמאס אסמעיל הניה התקשר לאביו של המחבל רעד חאזם שעשה את הפיגוע בתל אביב ושיבח את הפעולה"ההירואית" אחר כך הוא התקשר גם לאביו של המחבל אחמד א-סעדי, פעיל הגי'האד האיסלאמי שנהרג במהלך פעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בסוף השבוע שעבר, וחיזק את ידיו תוך הרעפת שבחים על בנו המחבל.
תנועת חמאס יושבת כעת בצד ונותנת לקבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" של פתח ו"סראיא אלקודס" של הגי'האד האיסלאמי להוביל את פעילות הטרור מאזור צפון השומרון בעיקר מהערים ג'נין וטולכרם. טרור המחבלים הבודדים נתמך על-ידי שני הארגונים האלה באספקת אמצעי לחימה וסייענים שיסייעו למחבלים להוציא את הפיגועים בלב ישראל, מאז תחילת גל הטרור סיכלו גורמי הביטחון של ישראל כ-20 פיגועים שהיו מתוכננים לתקופה הקרובה ועדיין יש התרעות חמות על פיגועים מתוכננים במהלך ליל הסדר וחול המועד של פסח.
השב"כ הצליח לפגוע בתשתית של חמאס בצפון שומרון ולכן ארגוני פתח והג'יהאד האיסלאמי הם שמובילים את הטרור. ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע חמאס איננו מגבה, נכון לעכשיו את פעילי הטרור באזור ג'נין באמצעות ירי רקטות מהרצועה לעבר ישראל.
  • מנהיג חמאס אסמעיל הניה אומר בשיחות סגורות כי רצועת עזה תרמה את חלקה במאבק בשנה שעברה במבצע "חרב ירושלים" ועכשיו הגיע תורן של מזרח ירושלים והגדה. רצועת עזה התחילה את השלב השני של שיקום רצועת עזה מנזקי המלחמה האחרונה בסיוע קרוב של מצרים והקהילה הבינלאומית, השיקום מתקדם באיטיות, המענק הכספי הקטרי בסך 30 מיליון דולר מגיע כל חודש לרצועה ו-20 אלף פועלים עזתים עובדים בישראל ומזרימים הכנסות במזומן לכלכלת הרצועה. ישראל ומצרים הבהירו היטב לחמאס שכל זאת ייפסק אם הארגון יאפשר שיגור רקטות הרצועה לעבר ישראל.
  • חמאס עדיין לא השלים את שיקום התשתית הצבאית שלו שנפגעה במבצע "שומר החומות", עדיין לא שוקמו כל המנהרות שנהרסו בהפצצות חיל-האוויר הישראלי ולא חודש כל מלאי הרקטות.
המפתח - המצב במזרח ירושלים ובהר-הבית
למרות זאת, בחמאס מבהירים כי התנועה לא תוותר על מעמדה כמובילת "ההתנגדות" הפלשתינית לישראל. גורמים בחמאס אומרים כי המפתח לכניסת הארגון למערכה הנוכחית נגד ישראל הינו המצב במזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצה. "הארגון לא ישלים עם שום פגיעה ישראלית במקומות האלה וחמאס יצא להגן עליהן אם יהיה צורך בכך".
ד"ר מחמוד א-זהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס העניק ראיון מפורט לסוכנות הידיעות"שמס ניוז" בסוף השבוע שעבר שבו התייחס לגל הטרור האחרון והשלכותיו.
בראיון הוא העביר את המסרים הבאים:
  • "פעולת ההתנגדות בג'נין הולכת ומסלימה באופן ברור ומדהים", על-רקע ירידה ברורה ברמת התיאום הביטחוני, ופרויקט פתרון שתי המדינות, שהוכיח את כישלונו החמור.
  • המטרה של הסלמה ופיתוח פעולת ההתנגדות בג'נין היא ללמד את האויב הישראלי לקח קשה. לחשב מחדש ולחשוב אלף פעמים לפני הכניסה למחנה, ולהעביר מסר ברור לצבא הכיבוש ש"אם ייכנס למחנה, הוא ייצא ממנו מושפל ומובס".
  • אם אירועי השטח יסלימו בגדה המערבית ובירושלים, הדגיש מחמוד א-זהאר, עמדת ההתנגדות בעזה ברורה; היא כי היא "לא תשאיר את הגדה המערבית וירושלים לבד לעדרי המתנחלים. ירושלים היא חלק מהאמונה שלנו, מטרה שאנחנו מאמינים בה, ולעולם לא נוכל לוותר עליה". הוא הדגיש כי "אם יהיו משוגעים שיסתערו על מסגד אל-אקצה זה יעלה להם ביוקר, ורצועת עזה לא תנטוש את תפקידה".
הימים הקרובים הם קריטים מכיוון שארגוני הטרור ינסו לעשות ניצול הצלחה ולהוציא פיגועים נוספים בערי ישראל, בחמאס ממתינים לראות האם ישראל תגביל כניסת יהודים להר-הבית במהלך חודש פסח וכל חיכוך קטן במזרח ירושלים או בהר-הבית בין יהודים למוסלמים עלול להביא להתלקחות.
ההערכה בישראל היא שחמאס לא תוותר על תפקידה כמובילת המאבק נגד ישראל וכי אם יתפתח עימות עם ישראל בתקופת רמדאן, היא תמהר "לרכוב על הנמר" ולהציג את עצמה כמי שמגנה על מסגד אל-אקצה, פירוש הדבר הוא חידוש ירי רקטות מהרצועה לעבר ישראל.

תאריך:  11/04/2022   |   עודכן:  11/04/2022
+"בהתאם לערכינו האיסלאמיים"
15:39 11/04/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

ח'אלד משעל כתב, כי התקופה הקרובה תהיה קשה עבור ישראל והיא "צופנת בחובה הפתעות... יש לנו מספיק עובדות בשטח כדי לחוש בוודאות את שחרור פלשתין... והעימותים שהיו עם האויב בשנים האחרונות מוכיחים, שאנו נמצאים במגמת עליה ושאויבנו במגמת ירידה"

משעל. "מלאי של התנגדות" [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+התקשורת ופשעי שנאה
14:12 11/04/22  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

פיגועים רצחניים של ערבים נגד יהודים מעולם לא הוגדרו כפשעי שנאה, בכל המלל הרב והמוגזם שנשפך בתקשורת בעקבות המאורעות והפיגועים  ▪  שרי ישראל לדורותיהם מתגאים בכך שמדינת ישראל מבטיחה חופש תפילה לכל, וחוזרים שוב ושוב על השקר, בלי להניד עפעף  ▪  רק לאחרונה הסתייגו גורמים שונים בישראל הרשמית והתקשורתית מהעובדה שיאיר לפיד, שר החוץ של מדינת ישראל, שאיננו חשוד בדתיות או בימניות, סייר בעיר העתיקה, וראו במעשה פרובוקציה

אין כניסה ליהודים [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+כוחות צה"ל עצרו 13 חשודים במעורבות בפעילות טרור
13:05 11/04/22  |  מירב ארד

בפעילות מעצרים נרחבת ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו (יום ב', 11.4.22) הכוחות 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

+הנחה זמנית
10:27 11/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - התפרעות, עמותה, סודות, שִכחה ולשלושה חודשים בלבד  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')  ▪  "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"  ▪  שבוע טוב וחג פסח שמח וכשר

הורדת ב-7% [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+לא הי"ד כי אם יד נחושה
09:58 11/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

תומר, איתם וברק הם הנרצחים, ה-יב', ה-יג', ה-יד', בגל הטרור הפוקד את המדינה  ▪  אום חלול ככל שיהיה, או נאום עוצמתי ככל שיהיה, כולל הנפות ידיים במקומות הנכונים, גוו זקוף ופה קפוץ, אינו מקדם במאומה אל עבר הפעילות האמורה למנוע מהמחבל הבא לצאת למסע רצח יהודים

להגיב ביד חזקה [צילום: אריאל שליט/AP]
+עת לשנות מדיניות
09:32 11/04/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

הגדר הלא טובה בין השטחים בשליטת הרשות למדינת ישראל ["הקו הירוק"]  ▪  גדר הפרדה היא חיונית. אם יתוש נבלם ברשת - אינו מטרד, אולם אם יחדור דרך פרצה בה -יתחיל לשוטט בכל הבית ותתקשה ללוכדו, אם בכלל תצליח למוצאו

גדר נחוצה[צילום: איתמר לוין]
+שקד: איימן עודה מסית, איתו לא עושים הסכמים
08:30 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לסרטון שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת לערבים המשרתים בכוחות הביטחון להניח את הנשק ולחזור לבני עמם הפלשתינים  ▪  "עודה מסית נגד המדינה ומוסדותיה, מקומו מחוץ לכנסת"

עודה בשער שכם. "בושה לכל הורה שילדו בכוחות הביטחון" [צילום: מתוך פייסבוק]
+אלוהים גדול, אבל הם קטנים
08:21 11/04/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

בנגב משתוללים הפשע והפרעות בחפים מפשע באין מפריע, אך בתחום החשוב באמת של שימור פושטי הרגל והרמאים אסור לאזרח העשוק לקחת את החוק לידיים. כי אם זה יקרה לאן נגיע?

[צילום: משה שי/פלאש 90]
+אחרי ההשחתה: חסידי ברסלב ניסו להגיע לקבר יוסף ונורו
07:25 11/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת ישראלים פרצה מחסום לא מאויש סמוך לשכם ולאחר זמן קצר הגיעה למחסום מאויש כשחלק מחברי הקבוצה פצועים מירי  ▪  מצבם קל עד בינוני  ▪  ראש המועצה האזורית שומרון: האחריות - על מחבלי הרשות הפלשתינית ועל המשווקים אותם כפרטנר

הכניסה הלא מתואמת - בעקבות חילול הקבר [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מחבל שיידה בקת"ב חוסל
01:39 11/04/22  |  עידן יוסף

מחבל פלשתיני בן 21, תושב הכפר אל-חדר הסמוך לבית לחם, נהרג מאש צה"ל לאחר שיידה בקבוקי תבערה בכביש ירושלים-גוש-עציון וסיכן נוסעי כלי רכב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
שרת הפנים, איילת שקד, התייחסה לסרטון שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת לערבים המשרתים בכוחות הביטחון להניח את הנשק ולחזור לבני עמם הפלשתינים    "עודה מסית נגד המדינה ומוסדותיה, מקומו מחוץ לכנסת"
יעקב קורי
בנגב משתוללים הפשע והפרעות בחפים מפשע באין מפריע, אך בתחום החשוב באמת של שימור פושטי הרגל והרמאים אסור לאזרח העשוק לקחת את החוק לידיים. כי אם זה יקרה לאן נגיע?
איציק וולף
קבוצת ישראלים פרצה מחסום לא מאויש סמוך לשכם ולאחר זמן קצר הגיעה למחסום מאויש כשחלק מחברי הקבוצה פצועים מירי    מצבם קל עד בינוני    ראש המועצה האזורית שומרון: האחריות - על מחבלי הרשות הפלשתינית ועל המשווקים אותם כפרטנר
איתמר לוין
המשמעות: נפגעי טרור וקרוביהם יכולים לתבוע את הרשות על נזקיהם    עמית: מדובר בפסיקה ראשונה מסוגה, המוצדקת בנסיבות החריגות של מתן תמרוץ ותגמול למעשי טרור    מחלוקת בין השופטים האם ניתן להטיל על הרשות גם פיצויים עונשיים
יעקב קורי
האינתיפאדה השלישית עשויה רק להביא סוף-סוף לסיום חלום הבלהות של מדינה פלשתינית רביעית, בנוסף לירדן עם רוב פלשתיני של 80%, חמאסטן הממטירה עלינו אלפי רקטות, ישראל עם זכות השיבה והחזרת חמישה מיליון פליטים
רשימות נוספות
גנץ: נשקם את קבר יוסף  /  איציק וולף
פלשתינים חיללו שוב את קבר יוסף  /  איציק וולף
ג'נין תיסגר לכניסת ערביי ישראל וכלכלתה תיפגע  /  עידן יוסף
קורבנות חג  /  משה לשם
זה איננו גל טרור אלא מערכה רב-חזיתית  /  אודי דקל, קובי מיכאל
עוד מילה על גדר השקר  /  ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il