X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בסיס לאלימות [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
הר-הבית בידי מי
תצלום חיכוכו של אחמד טיבי אתמול עם לוחמי מג"ב על הר-הבית שב והעיד הן על קוצר הרוח שלו, הן על האינטרס הפוליטי להפגין בפני בוחריו, שהוא קיצוני יותר מכפי כשמכריו ומיודעיו מעריכים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ד"ר אחמד טיבי מכיר היטב את הממשל הישראלי לכל גווני ממשלותיו. פעם רצה לסנוט בגדעון עזרא המנוח ששימש כסגן ראש השב"כ ואחר כך מטעם הליכוד בכנסת. הוא התבטא כי מורא השב"כ אפף אותו עד שהכיר את עזרא והפחד נמוג.
טיבי חד כתער וציני ועוקצני וחם מזג. בשמשו כיועץ ליאסר ערפאת נענה לבקשתי להסדיר לי פגישה עם ראש הרשות הפלשתינית ששהה בעזה. נסענו לגבול. החייל בתחנת המעבר רצה לבדוק במה מדובר. לא ברור אם זיהה את טיבי כח"כ, אבל מה עושה עימו אזרח ישראלי? חוסר הסבלנות שהפגין טיבי העיד על קוצר רוח קיצוני.
תצלום חיכוכו אתמול עם לוחמי מג"ב על הר-הבית שב והעיד הן על קוצר הרוח שלו, הן על האינטרס הפוליטי להפגין בפני בוחריו, שהוא קיצוני יותר מכפי כשמכריו ומיודעיו מעריכים. הוא מבין היטב, כמנהיגי ערב, כי ישראל מעוניינת מאוד להימנע מהתנגשות יהודית-ערבית על הר-הבית, וכל תיאור אחר של עמדתה הוא שקרי ומסית. כל עימות כזה המקבל אופי דתי יהודי-ערבי מזיק לה, אך שום הסבר לא ישכנע אף מוסלמי, שלא יעלה על הדעת כאילו הממשלה בישראל מתכוונת להרוס את מסגד אל-אקצה או להתיר לפורעי חוק יהודיים לקיים טקס הזוי של העלאת קורבן כפי שהיה נהוג בבית המקדש.
מאז תקפו ערבים את היישוב היהודי בירושלים ב-1920 שימש הר-הבית בסיס לאלימות תחת הנהגתו של הגרוע במנהיגי הפלשתינים המופתי חאג' אמין של חוסייני. בו-במקום נרצח ב-1951 המלך עבדאללה, שסיפח את הגדה המערבית לממלכת ירדן. ב-1967 פעלה ישראל להשאיר את ירדן בהנהגת המלך חוסיין מחוץ לטווח המלחמה. אך חוסיין דחה את כל הפצרותיה להימנע מהתערבות. למרות שידע כי גמאל עבד אל נאצר שקרן סדרתי הלך שבי אחרי הודעותיו כי תל אביב כבר בוערת, ותקף את ישראל הן מקלקיליה, ובעיקר ליד ארמון הנציב בירושלים.
התנהלותו של שר הביטחון משה דיין, שנכפה על ממשלתו של לוי אשכול, מעידה כי לא היה נלהב לכבוש את העיר אלא רק להטיל עליה מצור לצרכי משא-ומתן עם ירדן (גם ראש המפד"ל משה חיים שפירא נרתע מן התפוח הלוהט וחשש מן ההשלכות הקשורות בשליטה יהודית על הר-הבית). למה חתר דיין? בהסכמי שביתת הנשק ב-1949 התחייבה ירדן לאפשר לדתיים בישראל מעבר חופשי לתפילה בכותל המערבי, ולא קיימה. דיין רצה לנצל את כניסתו של חוסיין למערכה כדי לאלצו לכבד את התחייבות סבו.
אך ההצלחות הצבאיות מול צבא מצרים הולידו את "חבלי משיח" ו"פעמי משיח". בממשלה לחצו מנחם בגין ויגאל אלון על אשכול להורות לדיין לכבוש את העיר העתיקה, ושר הביטחון שהיה דחוי על-ידי שרי המערך קיבל את הדין, ומכאן ועד ל"הר-הבית בידינו" מפי מוטה גור חלפו שעות ספורות בלבד. מי שחי בימים ההם יודע עד כמה שמחת היהודים שיצאו מחושך לאור, מחרדת ההמתנה וההיסוס של אשכול לניצחון הצבאי הגדול בהנהגת דיין ויצחק רבין, הייתה מוצדקת ומובנת. עתה כ-53 שנים לאחר מכן, כדאי לחזור ולתהות אם ה"מי צריך את הנטל הזה" של דיין היה ראוי לדיון בכובד ראש כנגד סערת הניצחון?
מאז פני הדברים ברורים: הר-הבית הוא נשקם של הקיצונים. הוא מסייע לחמאס ולתנועה האיסלאמית הצפונית לעודד בקלות פרובוקציות המוניות. ממש דלק למדורה מדינית מדי שנה, וכמעט לכל אורך השנה (גם לקיצונים יהודיים אלא שמשקלם והשפעתם בטלים בשישים). נכון שמאז נבחר בנימין נתניהו ב-2009 סיכלו ממשלות ישראל כל משא-ומתן עם הפלשתינים, וזו עלולה להיות "בכיה לדורות". אך יידעו כל נערה ונער כי אם יושג אי-פעם הסכם ישראלי-פלשתיני הוא יכלול נכונות הדדית שהר-הבית יהיה ללא ריבונות מדינית וינוהל בידי גוף בינלאומי; ואולי יוסכם שיתבצע בין מדינת היהודים לבין העולם המוסלמי שמרכזו במכה; ואין אפשרות אחרת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  17/04/2022   |   עודכן:  17/04/2022
+כ-200 אלף מטיילים טיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים
16:02 17/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בין הגנים הלאומיים הבולטים היום היו: ירקון תל אפק וגן השלושה עם כ-5,000 מטיילים בכל אחד מהם, קיסריה ואשקלון עם 4,500 מטיילים בכל אחד, והבשור-פארק אשכול ובית גוברין עם כ-3,500 מבקרים בכל אחד

ההיפודרום בקיסריה [צילום: רשות הטבע והגנים]
+זירת קודש שהייתה לזירת פשע
14:24 17/04/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

דרך משונה לחגוג  ▪  מסגד אל-אקצה חייבים להיות מקום של שלום, של סובלנות של כבוד הדדי, של חיבורים, מקום המפיץ אהבה לעולם

מציאות מוזרה [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+סוד פרדס האותיות
14:11 17/04/22  |     |   לרשימה המלאה

הסיפרה עשר גם היא מככבת בהגדה - עשרת המכות, עשרת הדיברות, עשרת השבטים (אפרים ומנשה הם נגזרת של שבט יוסף) ועשרת הספירות של עץ החיים על-פי הקבלה

+קק"ל: יער עמינדב עמוס עד אפס מקום
12:44 17/04/22  |  מירב ארד

ויערני קק״ל אזור ההר מדווחים כי יער עמינדב עמוס עד אפס מקום, הציבור מתבקש לא להגיע למקום.

+הכנרת: כל 15 חופי האיגוד השקטים נסגרו עקב עומס
12:42 17/04/22  |  מירב ארד

מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר כי כל 15 חופי האיגוד השקטים נסגרו עקב עומס. הציבור מתבקש שלא להגיע.

+איגוד ערים כנרת: מעל 20 אלף נופשים שוהים בחופים השקטים
12:11 17/04/22  |  מירב ארד

מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר כי כעת שוהים בחופים השקטים של האיגוד, מעל 20 אלף נופשים. חוף לבנון, חוף גופרה חוף סוסיתא, ורצועת החוף שיזף רותם (לא מוכרזים), חוף דוגה וחוף חלוקים - נסגרו כעת עקב עומס יש לפנות לחופים אחרים. עוד נמסר כי הכבישים בסובב כינרת, ובעיקר בכניסות לחופים, עמוסים מאוד.

+רט"ג: כ-60 אלף מטיילים פוקדים את שמורות הטבע
11:46 17/04/22  |  מירב ארד

כ-60 אלף מטיילים כבר פוקדים נכון לשעה זו (יום א', 11:30) את שמורת הטבע והגנים הלאומיים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בין האתרים הבולטים עד כה: הגנים הלאומיים גן השלושה, ירקון תל אפק, קיסריה, בית גוברין ומצדה ושמורות הטבע עין גדי, נחל תבור ותל דן. ברשות הטבע והגנים ממליצים להירשם לאתרים מראש דרך מערכת ההזמנות באתר האינטרנט על מנת להבטיח כניסה לאתר.

+רט"ג: גן לאומי פלחמים נסגר לכניסת כלי רכב
11:41 17/04/22  |  מירב ארד

רשות הטבע והגנים מעדכנת: עקב עומס רב, שערי גן לאומי פלמחים נסגרו לכניסת כלי רכב. מומלץ לא להגיע לאיזור בשעות הקרובות ניתן לבקר בגן הלאומי מגדל צדק.

+מעבר טאבה: מעל 5,000 נוסעים צפויים לעבור במעבר הגבול
09:20 17/04/22  |  מירב ארד

עומס במעבר הגבול בגין טאבה בדרך למצריים: לנוסעים מומלץ להגיע בשעות הצהריים לאור העומס הניכר בשעות הבוקר. היום צפויים לעבור למצריים מעל 5,000 נוסעים. המעבר מתוגבר בכוח אדם. עם זאת, שני צידי המעבר עמוסים לאורך הבוקר. מעבר הגבול צפוי לעומס כל השבוע, שבוע חול המועד. שעות מומלצות להגעה למעבר כאמור שעות הצהריים.

צפו במעבר טאבה לסיני

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עמנואל בן-סבו
דרך משונה לחגוג    מסגד אל-אקצה חייבים להיות מקום של שלום, של סובלנות של כבוד הדדי, של חיבורים, מקום המפיץ אהבה לעולם
הסיפרה עשר גם היא מככבת בהגדה - עשרת המכות, עשרת הדיברות, עשרת השבטים (אפרים ומנשה הם נגזרת של שבט יוסף) ועשרת הספירות של עץ החיים על-פי הקבלה
איציק וולף
משפחת ורדיגר האוסטרלית מימנה מבצע חובק עולם בשיתוף הסוכנות היהודית ובתי חב"ד לחלוקת מארזי מצות ויין ביותר מ-60 מדינות - בהן גם מדינות מוסלמיות שבהן קהילות יהודיות    המצות עבור הקהילות ברוסיה הועברו זמן רב לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה    שלמה ורדיגר:
חלי ממן
כל שנה יש לנו חגים שיש להם מאכלים מיוחדים, עם ארוחות משפחתיות וחופשים ידועים מראש, הם לא מגיעים בהפתעה
עמנואל בן-סבו
זהותה היהודית של מדינת העם היהודי באה לידי ביטוי באוסף של הנהגות והלכות מעצבות, המזכירות לנו במהלך עונות השנה את המסע של העם הנצחי מיום עמדו על בימת ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il