X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תקיפת ישראל בעזה [צילום: יוסף מסעוד/AP]
חמאס מנסה לפגוע בעליונות האווירית של צה"ל בשמי הרצועה
חמאס הודיעה כי הכניסה לשימוש פעיל את טיל הנ"מ "סטרלה 2" וכי תפעל להגביל את העליונות האווירית של חיל-האוויר הישראלי בשמי הרצועה. בצה"ל טוענים כי מדובר בטיל ישן מאוד שאיננו מסכן את המטוסים התוקפים מגובה רב, עם זאת למרות שמדובר בעיקר בלוחמה פסיכולוגית כדאי להיזהר מהמגמה החדשה של חמאס

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה ביום שלישי שעבר כי היא הפעילה לראשונה מערכת נ"מ מסוג "סטרלה 2" נגד מטוסי חיל-האוויר הישראלי שהפציצו מטרות ברצועת עזה, בצה"ל אישרו את הדברים ומסרו כי 2 הטילים ששוגרו החטיאו את מטוסי חיל-האוויר ולא היו נפגעים או נזקים.
מדובר במערכת של טיל קרקע-אוויר שנישא על הכתף שמיועד לפגוע במטוסים ומסוקים הטסים בגובה נמוך, מדובר בטיל נ"מ מתוצרת רוסיה שהוכנס לשימוש נרחב בתחילת שנות ה-70 בברית המועצות דאז ובצבאות בנות בריתה. למרות שחמאס טוען כי זו הפעם הראשונה שהופעל טיל מהסוג הזה נגד מטוסי חיל-האוויר, הדברים אינם נכונים, על-פי גורמי ביטחון בכירים בישראל חמאס כבר שיגר טילי נ"מ מהסוג הזה לעבר מטוסי חיל-האוויר הישראלי במהלך מבצע "עמוד ענן"ב -2012 וגם במהלך מבצע " צוק איתן" בשנת 2014.
לזרוע הצבאית של חמאס אין אמצעים להגנה אווירית ולחיל-האוויר הישראלי יש עליונות אווירית מוחלטת ושליטה מלאה בשמי רצועת עזה. מערך הפיתוח של הזרוע הצבאית של חמאס ניסה לפתח אמצעים משלו להגנה אווירית אך עד כה נכשל, בארגון טוענים כעת כי השיגו כמות גדולה של טילי נ"מ מסוג "סטרלה 2" וכי הם יוכנסו לשימוש בזרוע הצבאית של חמאס כפי שהוכנסו לשימוש גם טילי הנ"ט מסוג "קורנט".
להערכת מומחים צבאיים הכנסת מערכת הנ"מ "סטרלה 2" לשימוש הזרוע הצבאית של חמאס איננה מסכנת את מטוסי חיל-האוויר הישראלי התוקפים ברצועת עזה, מכיוון שהטילים האלה מיועדים לפגוע במטוסים המנמיכים טוס או במסוקים, מטוסי חיל-האוויר הישראלי תוקפים תמיד מגובה של יותר מעשרת אלפים רגל ולכן טילי "סטרלה 2" אינם יכולים לפגוע בהם.
עם זאת הסכנה קיימת אם צה"ל ישתמש במסוקים לצורך פעילות מיוחדת ברצועת עזה, כפי שקרה למשל כשמסוק "יסעור" של צה"ל נשלח לאזור ח'אן יונס ברצועה בנובמבר 2018 כדי לחלץ חיילי כוח מיוחד של צה"ל שפעל למשימות מודיעין ונחשף על-ידי חמאס.
במלחמת לבנון השנייה הופל מסוק של צה"ל מסוג "יסעור" באמצעות טיל כתף.
חיל-האוויר הישראלי מיומן מאוד בהתחמקות מטילי נ"מ ויש לו גם מערכות הגנה במסוקים שטסים בגובה נמוך, אבל אסור להיכנס לשאננות ורצוי שטייסי חיל-האוויר ישמרו על זהירות ולא יעשו טעויות אמר גורם בכיר בצה"ל. "הפלת מסוק או מטוס או נפילה של טייס ישראלי בשבי חמאס הוא החלום הרטוב של הארגון" הוא הוסיף.
חיל-האוויר הישראלי מפעיל מגוון של כלי טיס בשמי רצועת עזה באופן בלעדי: מל"טים, מסוקים ומטוסי קרב מסוג אפ-16 או אפ-35. ההפצצות על המטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה מתבצעות מגובה רב מאוד ובאמצעות מערכות מתחוכמות ומדויקות מאוד. אם כך פני הדברים, מדוע הודיעה כעת הזרוע הצבאית של חמאס על הכנסת המערכת של טיל הנ"מ "סטרלה 2" לשימוש פעיל?
יכולים להיות לכך כמה הסברים:
  • מדובר בסוג של לוחמה פסיכולוגית או תעמולה של חמאס, מכיוון שעל-פי הודעת צה"ל בהפצצה של מטוסי חיל-האוויר בשבוע שבעבר ברצועת עזה נפגעה מטרה חשובה של חמאס לייצור המנועים של הרקטות של הארגון.
  • העברת מסר אזהרה לישראל מארגון חמאס כי הארגון איננו מוכן יותר לקבל את העובדה כי לחיל-האוויר הישראלי יש שליטה בלעדית בשמי הרצועה והוא מתכוון להתחיל ולנסות להגביל אותה.
המסר הזה גם מועבר לתושבי רצועת עזה שחוששים מאוד מפעילות חיל-האוויר הישראלי.
גורמים בחמאס טוענים כי ירי טיל הנ"מ מסוג "סטרלה 2" בשבוע שעבר לעבר מטוסי חיל-האוויר הישראלי יאלץ אותם מעכשיו לטוס בגובה רב בשמי הרצועה.
אברהים אלמדהון אחד הפרשנים הבולטים של חמאס ברצועת עזה טוען כ מדובר ב"שלב חדש" וכי ארגון חמאס נערך לנסות ולהגביל את היתרון היחידי שנותר לצה"ל על חמאס והוא בתחום האווירי.
לדבריו, חמאס כבר הגביל את היכולת היבשתית של צה"ל שאיננו יכול עוד להכנס קרקעית באופן חופשי לרצועה, גם בתחום המודיעיני והסייבר יש לחמאס הישגים לא מבוטלים מול צה"ל הוא טוען,וכעת הגיעה העת לנטרל את העליונות האווירית של צה"ל בשמי רצועת עזה.

תאריך:  28/04/2022   |   עודכן:  28/04/2022
+יום שישי האחרון של רמדאן: שינויי תנועה נרחבים בירושלים
17:42 28/04/22  |  עידן יוסף

המשטרה פרסמה את השינויים הצפויים בהסדרי התנועה בירושלים למחר, יום שישי האחרון של חודש רמדאן (29.4):
בשעות 16:30-06:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה:
סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.
משעות הבוקר ועד לשעות אחר-הצהריים, ייחסמו לתנועת כלי רכב בהתאם לצורך, הצירים הבאים:
  • שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
  • דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
  • רח' הצנחנים.
  • רח' חיל ההנדסה.
  • מנהרת צה״ל.
ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי.
חלק מתחנות האוטובוס יבוטלו, וקווים מסוימים ישנו את מסלולם.

+העליון: דחלאן ישלם 3 מיליון שקל לקורבן פיגוע
11:21 28/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אימץ את האחריות האישית שהטיל המחוזי על אחד מן המועמדים לתפקיד יו"ר הרש"פ, בשל הפיגוע נגד אוטובוס התלמידים בכפר דרום ב-2000  ▪  החיוב - ביחד ולחוד עם הרשות עצמה ועזבונו של ערפאת

דחלאן. גינוי והוקעה [צילום: מג'די מוחמד, AP]
+טורקיה גירשה משטחה אנשי חמאס
10:31 28/04/22  |  עידן יוסף

‏דיווח בעיתון הסעודי "אשרק אלאווסט", היוצא לאור בלונדון: טורקיה גירשה כמה אנשי חמאס בעקבות מידע מודיעיני שנמסר לה מישראל על פעילות צבאית של הפעילים בשטחה.

+אני תומך בעודה ולא בטרור
09:36 28/04/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מבקש, שלא ניתן לשנאה חסרת המעצורים להשתלט על חיינו, אלא נכבד את מאוויי שני העמים החיים בין הירדן לים

עודה. מתן כבוד [צילום: מתוך פייסבוק]
+הסכמים חותמים עם מי שיכבד אותם
09:35 28/04/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

"האם אתה נותן לי את מילת הכבוד שלך כחרדי מאמין שהתוכנית העסקית מבטאת את השווי האמיתי של החברה ואם היית במקומי היית חותם עליה"? הס השתרר באולם  ▪  איל ההון קם, נתן לו את מילת הכבוד, העסקה נחתמה על חצי עמוד

לא עם אויבים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+המתיחות הביטחונית: ראש השב"כ נפגש עם אבו מאזן
09:32 28/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל יגייס שישה גדודי מילואים לפעילות במרחב התפר  ▪  חשש מפיגוע השראה לקראת ימי הזיכרון והעצמאות  ▪  עד עתה התיאום הביטחוני מול הרשות הפלשתינית צלח  ▪  הלילה: התפרעויות נקודתיות בתפילות לילת אל קדר

[צילום: דוברות המשטרה]
לילת אל קדר בהר הבית [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ישראל נערכת ל"יום ירושלים העולמי" ול"יום הנכבה"
08:30 28/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

חודש רמדאן עומד להסתיים ותנועת חמאס חיה בתחושת אופוריה וניצחון כי היו לה הישגים חשובים בתקופה הזו. את האירועים הובילו ירושלים והר-הבית, הנהגת חמאס גילתה גישה פרגמטית ודחתה את דרישת אירן להכניס את הפלגים הפלשתינים ברצועה לעימות צבאי ישיר עם ישראל

דגל חמאס בהר-הבית [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+מגרון: נהג אוטובוס נפצע בתקיפת פלשתינים
07:38 28/04/22  |  עידן יוסף

נהג אוטובוס נפצע באורח קל מיידוי אבנים של פלשתינים במגרון בבנימין.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מנסה לפגוע בעליונות האווירית של צה"ל בשמי הרצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אני מבקש, שלא ניתן לשנאה חסרת המעצורים להשתלט על חיינו, אלא נכבד את מאוויי שני העמים החיים בין הירדן לים
יעקב קורי
"האם אתה נותן לי את מילת הכבוד שלך כחרדי מאמין שהתוכנית העסקית מבטאת את השווי האמיתי של החברה ואם היית במקומי היית חותם עליה"? הס השתרר באולם    איל ההון קם, נתן לו את מילת הכבוד, העסקה נחתמה על חצי עמוד
עידן יוסף
צה"ל יגייס שישה גדודי מילואים לפעילות במרחב התפר    חשש מפיגוע השראה לקראת ימי הזיכרון והעצמאות    עד עתה התיאום הביטחוני מול הרשות הפלשתינית צלח    הלילה: התפרעויות נקודתיות בתפילות לילת אל קדר
יוני בן-מנחם
חודש רמדאן עומד להסתיים ותנועת חמאס חיה בתחושת אופוריה וניצחון כי היו לה הישגים חשובים בתקופה הזו. את האירועים הובילו ירושלים והר-הבית, הנהגת חמאס גילתה גישה פרגמטית ודחתה את דרישת אירן להכניס את הפלגים הפלשתינים ברצועה לעימות צבאי ישיר עם ישראל
עידן יוסף
ישראל וירדן יכנסו אחרי רמדאן את הוועדה לענייני ירושלים והר-הבית    במוקד הדיון תעמוד בקשה ירדנית להגדלה משמעותית של מספר שומרי הווקף במסגד אל-אקצה    ראש הממשלה בנט יכנס הערב הערכת מצב לקראת תפילות יום השישי האחרון של רמדאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il