X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זירת הפיגוע אמש סמוך לשועפט [צילום: דוברות המשטרה]
הפיגוע בירושלים מדגיש את אסטרטגיית "איחוד הגזרות"
הפיגוע בירושלים הוא חלק מהמאמץ של ארגוני הטרור לחדש את אסטרטגיית "איחוד הגזרות" שחמאס קבע במאי 2021 בעקבות האירועים בהר-הבית ארגוני הטרור העבירו מסר אזהרה לישראל באמצעות המודיעין המצרי כי המשך עליית יהודים להר-הבית ופעילות צה"ל בצפון הגדה יביאו להסלמה בגבול רצועת עזה

גורמים בארגון הג'יהאד האיסלאמי אומרים כי הפיגוע אמש במחסום שועפט במזרח ירושלים שבו נהרגה חיילת צה"ל ונפצע מאבטח ישראלי באורח קשה מהווה חזרה לאסטרטגיית "איחוד הגזרות" שנקבעה על-ידי הפלגים הפלשתינים במאי 2021 והביאה למבצע צבאי גדול של צה"ל ברצועת עזה ("שומר החומות").
לדבריהם, הפיגוע בוצע במחאה על פעולות ישראל במסגד אל-אקצה ובמזרח ירושלים וכתגובה לפעילות צה"ל באיזורי ג'נין ושכם.
הפלגים הפלשתינים מאיימים להגביר את פעילות הטרור ולהביא לפיצוץ ביטחוני גדול אם תימשך עליית יהודים להר-הבית במהלך חג הסוכות וגם אם תימשך הפעילות הצבאית הישראלית נגד מוקדי הטרור בצפון הגדה.
הפלגים הפלשתינים מאיימים גם לשבש את מערכת הבחירות בישראל ולהעלות מחדש לראש סדר היום את נושא הקמת המדינה הפלשתינית שירד מסדר היום בעקבות המחלוקת על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון.
ברצועת עזה נשמר בינתיים השקט היחסי למרות שמשוואת "איחוד הגזרות" נולדה בעזה במאי 2021 כאשר ארגון חמאס שיגר מטחי רקטות גדול לעבר ירושלים בתגובה לאירועים בהר-הבית ובשכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים.
ישראל נמנעת בינתיים מחידוש מדיניות הסיכולים הממוקדים, למרות גל הטרור והשימוש במל"טים בשטחי הגדה לאחר שארגוני הטרור הזהירו אותה באמצעות המודיעין המצרי כי הדבר יביא להסלמה מגבול רצועת עזה ולשבש את הרגיעה היחסית. זו כנראה גם הסיבה שישראל נמנעת ממבצע צבאי גדול בצפון הגדה בסגנון חומת מגן 2, מחשש שהדבר יצית גם את גבול רצועת עזה.
ארגון חמאס ממשיך בקמפיין ההסתה הענק באמצעי התקשורת שלו וברשתות החברתיות כדי להביא לאינתיפאדה חדשה בשטחי הגדה ובמזרח ירושלים. לפני כמה ימים התקיימה בעיר עזה עצרת ענק בהשתתפות יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, תחת הכותרת "מסגד אל-אקצה בסכנה".
בכיר חמאס רוחי מושתהא נשא נאום שבו היה מסר לישראל, הוא אמר כי " הפעולות של ישראל במסגד אל-אקצה יביאו לפיצוץ גדול שישנה את פני האזור". גם ח'אלד אלבטש, בכיר הג'יהאד האיסלאמי הודיע בנאומו בעצרת כי " ההתנגדות מוכנה בכל רגע להתערב למען הגנה על מסגד אל-אקצה".
לקראת חג הסוכות וחול המועד שבהם יש בכל שנה עלייה מוגברת של יהודים להר-הבית, מנסים ארגוני הטרור לעורר גם את מזרח ירושלים לפעילות של הפגנות וטרור תוך איומים לשגר גם רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה אם היא לא תפסיק את הפעילות הצבאית שלה בירושלים ובשטחי הגדה.

תאריך:  09/10/2022   |   עודכן:  09/10/2022
+הרמטכ"ל ביקר בזירת הפיגוע במעבר שועפט
16:35 09/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המטה הכללי ביקר במקום שבו נורתה אמש למוות חיילת צה"ל נועה לזר ז"ל  ▪  "אתם - הלוחמות והלוחמים, יחד עם היחידות הלוחמות הנוספות וכוחות הביטחון, מהווים את קו ההגנה הראשון שלנו"

הרמטכ"ל כוכבי במעבר שועפט, היום [צילום: דובר צה"ל]
+כוח ימ"מ פשט בשועפט על ביתו של המחבל שביצע אמש פיגוע
11:00 09/10/22  |  איציק וולף

כוח שיטור של הימ"מ פשט הבוקר (יום א', 9.10.22) בשועפט על ביתו של המחבל שרצח אמש את לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר ז"ל, במחסום שועפט.

+הותר לפרסום: סמל נועה לזר נרצחה בפיגוע
08:14 09/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סמל לזר ז"ל שירתה כלוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית ונורתה למוות בידי מחבל במחסום שועפט  ▪  בבית החולים הדסה עין כרם עבר הפצוע השני בפיגוע ניתוח נירוכירורגי

סמל לזר ז"ל, בת 18 במותה [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיגוע בירושלים מדגיש את אסטרטגיית "איחוד הגזרות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
סמל לזר ז"ל שירתה כלוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית ונורתה למוות בידי מחבל במחסום שועפט    בבית החולים הדסה עין כרם עבר הפצוע השני בפיגוע ניתוח נירוכירורגי
איציק וולף
מחבל ירה לעבר לוחמת צה"ל בת 18 ומאבטח בן 30 שהיו במחסום סמוך למחנה הפליטים שועפט ונמלט לתוך מחנה הפליטים   
יוני בן-מנחם
חוסיין א-שיח', יורשו המיועד של אבו מאזן, נועד בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקני לפגישות שעסקו במצב הביטחוני בגדה ובהחייאת רעיון שתי המדינות    חידוש הדיאלוג המדיני בין ארה"ב לרש"פ אחרי הפסקה של חמש שנים מסמל גם מתן לגיטימציה של הממשל למי שסומן כממשיך דרכו של אבו מאזן
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי הממשל האמריקני מנהל מגעים עם ממשלת לבנון בניסיון שתחזור בה מחלק מן ההערות שהציגה בטיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל    "להימנע מתרועות מלחמה"
רבקה שפק ליסק
הבעיה היא המנהיגות שלכם    מערכת החינוך של הרשות הפלשתינית עושה לכם שטיפת מוח    המפות בחדרי הלימוד אינן כוללות את ישראל שזה סילוף של המציאות    מחנכים אתכם לשאוף למציאות דמיונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il