X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפגנה בטהרן בחודש ספטמבר [צילום: AP]
שלטונות אירן מדכאים ילדים ביד ברזל
ניו-יורק טיימס מדווח על אמצעים אכזריים המופעלים נגד ילדים ונערים המשתתפים בהפגנות ברחבי המדינה, החל ממכות וכלה במעשי רצח

ילדה בת 14 נכלאה בכלא למבוגרים לצידם של עברייני סמים. סוהרים שברו את אפו של נער בן 16. ילדה בת 13 הותקפה פיזית בידי אנשי מיליציה שפשטו על בית הספר שלה. אחדים מבין שלל המקרים בהם כוחות הביטחון האירניים פוגעים בילדים במסגרת המאמץ לדכא את גל ההפגנות במדינה – מדווח ניו-יורק טיימס.
ילדים ובני נוער ניצבים בחזית ההפגנות; השלטונות טוענים שהגיל הממוצע של המפגינים הוא 15. חלקם הוכו ונכלאו, אחרים נורו למוות, חייהם של אין-ספור אחרים הופרעו בפשיטות על בתי הספר. ארגוני זכויות אדם אומרים שלפחות 50 קטינים נהרגו, כאשר כוחות הביטחון שמים אותם על הכוונת. ההתמקדות בצעירים אינה דומה בהיקפה ובשיטותיה לאלו שהפעילו כוחות הביטחון האירניים בגלי מחאה קודמים בשני העשורים האחרונים.
הממשלה מטפלת בהתקוממות הצעירים בדרכים שהיא מפעילה כלפי בוגרים: הריגה בירי ומכות, השלכה לכלא, הטרדות ואיומים כלפיהם וכלפי משפחותיהם. עורכי דין ופעילי זכויות אדם מעריכים, כי 1,000-500 קטינים מוחזקים כעת במעצר; לא ברור כמה מתוכם בבתי כלא לבוגרים. האסירים בבתי הכלא לנוער נאלצים לעבור "טיפול התנהגותי" בפיקוחם של אנשי כמורה ופסיכולוגים, האומרים להם שחטאו ועליהם להכיר בכך. בכמה בתי כלא ניתנות תרופות פסיכיאטריות לילדים המסרבים לעבור טיפול זה.
עורך הדין האירני חוסיין רָאֶסי, העוסק בזכויות אדם, העביר לטיימס הקלטה של איש כוחות הביטחון, בה נאמר שהממשלה הוציאה פקודה סודית ולפיה כל המקרים בהם מעורבים ילדים "יטופלו בידי מומחי ביטחון ומודיעין"; האיש גם הודה שמצבם של הילדים קשה במיוחד. לדברי ראסי, החוק האירני מחייב להחזיק קטינים בבתי כלא לנוער ולהעמידם לדין בבתי משפט לנוער. הוא ציין, כי אירן מפרה גם את אמנת האו"ם לזכויות הילד עליה היא חתומה.
בתי הספר, שנחשבו תמיד למקום מבטחים לילדים, הפכו לשדות קרב והתלמידים מצויים בסכנה בעצם הגעתם אליהם. הטיימס תיעד 23 פשיטות על בתי ספר תיכוניים ברחבי אירן, בהן אנשי מיליציות ומודיעין חוקרים תלמידים, מכים אותם ועורכים חיפוש על גופם, וזאת לצד מקרים בהם אנשי רשויות החינוך איימו תלמידים ותקפו אותם. בחודש שעבר יידו כוחות הביטחון גז מדמיע לחצר בית ספר בטהרן בשעת ההפסקה לאחר שהתלמידים קראו ססמאות בגנות הממשלה.
אישה בטהרן סיפרה שלא שלחה במשך יומיים לבית הספר את בנותיה, בנות עשרה, לאחר שקיבלה התראה על פשיטת אנשי מיליציה המתכוונים לבדוק את הטלפונים של התלמידים. בעיר תבריז גילה ילד בן 14 סימני טראומה ולבסוף סיפר על פשיטת אנשי מודיעין, אשר איימו לכלוא את התלמידים אם יקרעו תמונות של עלי חמנאי; לו עצמו נאמר כי אביו ייעצר אם יספר להוריו את אשר אירע.
בעיר שיראז התקשר מנהל בית ספר תיכון למשטרה ולמשרד החינוך ודיווח שתלמידים קרעו תמונות של האייתוללה חומייני וכתבו ססמאות אנטי-ממשלתיות. כאשר אנשי הרשויות פשטו על בית הספר, המנהל העמיד לרשותם את צילומי האבטחה כדי שיוכלו לזהות את ה"עבריינים"; 16 תלמידים הושעו. ואילו בעיר ארדביל היכו אנשי מיליציה תלמידים ותשעה מהם נזקקו לאשפוז.
כמה מן הילדים שיצאו להפגין נעלמו ומשפחותיהם אינן מצליחות לאתר אותם, שני אחים, בני 16 ו-17, נעדרים מזה למעלה מחודש בעיר זאהדן שבדרום-מזרח המדינה, שם הפעילו כוחות הביטחון כוח רב במיוחד נגד המפגינים. שלוש נערות בן 15 נעדרות ימים ארוכים בעיר לאהיג'אן.

תאריך:  16/11/22   |   עודכן:  16/11/22
+תקיפת הספינה: "לא מדובר במכלית ישראלית"
17:28 16/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כמעט יממה לאחר שהתרחשה התקיפה המיוחסת לאירן נגד מכלית הנפט שנמצאת בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר, גורמים ישראלים התייחסו לנושא וטענו כי הניסיון להציג את התקיפה כקשורה לישראל - שגוי  ▪  "מדובר באירוע נוסף שמוכיח כי אירן פועלת כיצואנית טרור עולמית"

מכלית נפט בוערת במפרץ עומאן [צילום ארכיון: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטונות אירן מדכאים ילדים ביד ברזל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
משה כבר היה בעבר על הכוונת של משמרות המהפכה    צוות מחסלים פקיסטני המזוהה עם אל-קאעידה הוא שקידם את ההתנקשות בגאורגיה, בהכוונת משמרות המהפכה    אחד מהם נעצר בשבוע שעבר בידי כוחות הביטחון בגאורגיה כשברשותו אמצעי לחימה
יוני בן-מנחם
מחאת החיג'אב נמשכת באירן כבר חודשיים והמשטר האירני מאשים את המודיעין האמריקני והמוסד הישראלי בארגון ההפגנות. ישראל וארה"ב אינן מעורבות בהפגנות, אבל הדרג המדיני החדש בישראל חייב לנצל כל הזדמנות להפלת השלטון האירני, נתניהו חייב לשמור על חופש הפעולה של ישראל ללא שום הגבלה אמריקנית
עידן יוסף
חיילת צה"ל שהתה מספר שעות על אדמת אירן לאחר תקלה במטוסה האזרחי בדרך חזרה מביקור משפחתי    לאחר טיפול של לפיד, גנץ ומערכת הביטחון היא שבה בשלום לישראל
ד"ר אודי לוי
הציבור האירני סובל קשות, אך המשטר מצא דרכים מתוחכמות להתעלם מהעיצומים – ולכן הוא מגביר את תוכניות הגרעין, הטילים והטרור
איתמר לוין
ההפגנות נרחבות וממושכות מאשר אי-פעם בעבר, מנתח אקונומיסט, והמשטר מתקשה לגייס את תומכיו המסורתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il