X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעוז. יתחיל במיפוי היער העצום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
אבי מעוז צור ישועתם
את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
אספסוף חילוני מתלהם
אבי מעוז הוא צור ישועתם של חלק מאנשי השמאל מכיוון שמאוד נוח לגייס את האספסוף החילוני המתלהם לנוכח שיוכו הקבוצתי המוכר ואמירותיו השונות והשנויות מאוד במחלוקת. אבל מעוז נגע בנקודה הרגישה ביותר: אלפי תוכניות חיצוניות שאת רובן המכריע ההורים כלל אינם מכירים

בימים כתיקונם, הייתי אמור להצטרף ללהקת המבקרות והמבקרים של אבי מעוז על-רקע פערי העמדות המוכרים והידועים בין המחנה החרד"לי לביני.
אבל הימים אינם ימים כתיקונם כלל וכלל. הימין בכלל, והימין הדתי בפרט, נמצא תחת מתקפת דה-לגיטימציה חריפה במיוחד, אולי חסרת תקדים, המגיעה לכדי הסתה והמרדה. עקבתי במשך שנים רבות אחר שיח "הדמוקרטיה בסכנה/מידרדרת" וניתחתי אותו לא מעט פעמים. הדמוקרטיה, על-פי שיח מופרך זה, מידרדרת כביכול אך ורק כאשר הימין בשלטון. והסכנה גדלה כאשר הימין מעז להקים ממשלת ימין עם הדתיים ללא משגיחי כשרות מהשמאל החילוני.
אולם מה שהידרדר הפעם איננה הדמוקרטיה, אלא השיח על אודות הסכנה וההידרדרות שלה כביכול. הפעם לא מסתפקים בסיסמאות הנבובות המוכרות שכבר הופרכו בעבר אינספור פעמים. הפעם בכירים ביותר מנסים ברמות ובהיקפים שונים לבצע דה-לגיטימציה מראש, לממשלה שעדיין לא קמה, דה-לגיטימציה שבחלקה נעה על גבול ההמרדה. ולא, קריאות להפגנה אינן הסתה או המרדה.
"נעמוד איתן מול הרעמים והברקים", אומרת נשיאת בית המשפט העליון, והופכת עמדות לגיטימיות של קרוב ל-2.4 מיליון מצביעים ל"ברקים ורעמים". רם בן ברק, מכוכביו הבולטים של השיח האנטי-דמוקרטי שואל "אז מה אם היו בחירות? הרחוב הוא שקובע?". רמטכ"ל לשעבר מאיים בהוצאת מיליון איש לרחובות, אמירה שהיא כאמור בתחום המחאה הלגיטימית, אבל עם נופך ברור של דה-לגיטימציה. ראש העיר ללא הפסקה בישראל, קורא להפסיק את הקשר עם המדינה כי אולי "אין מנוס ממרי אזרחי". והפרשן המשפטי של כלכליסט, משה גורלי, מרחיב את הקריאה למרי עד לאפשרות של מלחמת אזרחים (לא מנדב קישורים למאמרים בזויים ונאלחים כאלה).
ליאיר לפיד אומנם היסטוריה קצרה כראש ממשלה, אך עשירה בהיעדר הבנה בסיסית של הדמוקרטיה שאת דגלה הוא נושא לשווא. בתפקודו כראש האופוזיציה, כשהוא עדיין ראש ממשלה, במכתב רשמי מלשכתו, הוא מבהיר לראשי הרשויות המקומיות ש"אנחנו פה ונשמח לסייע" בהימנעות משיתוף פעולה עם הממשלה המיועדת. ראשי הרשויות מתוארים כ"שומרי סף", מונח המזכיר את "שומרי הסף" עוקפי הדמוקרטיה ורצון הבוחר ממערכות האכיפה והייעוץ המשפטי. בעיני אסכולה זו, כשהימין בשלטון, "שומרי הסף" החיצוניים הם מגיני הדמוקרטיה. רק לו, כזכור, היה מותר לדחות את עמדת היועמ"שית, לחתום על הסכם מדיני בממשלת מעבר ועוד ועוד דברים שמותר רק בממשלות מעבר של השמאל.
ובחזרה לאבי מעוז. יותם זמרי קלע היטב בניתוח המצב כשתיאר ברדיו גלי ישראל את פרשיית אבי מעוז המתעצמת כרקטה הראשונה שנורתה מעזה לאחר ההינתקות. תומכי ההינתקות טענו אז שבגלל מסירת כל האזור עד הקו הירוק, כולל פינוי כל הישובים, תהיה לישראל לגיטימציה לפעול ולהגיב בחריפות על כל רקטה. כמובן, לא הגבנו על הרקטה הראשונה והשאר היא היסטוריה עקובה מדם, מרובת מבצעים ואינספור רקטות. לגיטימציה לא קיבלנו, שונאי ישראל מחריפים את יחסם כלפיה עם טיעוני אפרטהייד, ועוד היד האנטישמית נטויה.
אבי מעוז הוא צור ישועתם של חלק מאנשי השמאל מכיוון שמאוד נוח לגייס את האספסוף החילוני המתלהם לנוכח שיוכו הקבוצתי המוכר ואמירותיו השונות והשנויות מאוד במחלוקת. אבל מעוז נגע בנקודה הרגישה ביותר שעוד נשוב אליה בהרחבה: אלפי תוכניות חיצוניות שאת רובן המכריע ההורים כלל אינם מכירים. ורוב המתווכחים לא יודעים ככל הנראה שאף תוכנית לא תוכל להיכנס לבית הספר ללא אישורו של מנהל ביה"ס. ושככל הנראה יקח זמן רב רק כדי לעשות מיפוי של אלפי התוכניות.
אם מעוז יתחיל במיפוי של היער העצום ורק ילמד את ההורים ויראה להם אילו עצים יש שם, זו תהיה תרומה גדולה כשלעצמה. לאחר מכן נוכל לדון לגופו של עניין האם ועד כמה נדרש שינוי.
מי שימצמץ כעת לנוכח ההתקפות הבוטות על אבי מעוז, ימצמץ גם על כל ההתקפות הבאות בתור והרשימה ארוכה, ארוכה מאוד, כמקובל בשמאל האנטי דמוקרטי כשהימין בשלטון.
הרחבת הטור שלי מעלון 'מצב הרוח', קרדיט לכותרת לאמנון שומרון
תאריך:  09/12/2022   |   עודכן:  09/12/2022
+בן-גביר: לפיד, גנץ ובר-לב עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה
15:55 09/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ בן-גביר והמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי משיב להתקפות נגדו ומזהיר את ראש הממשלה לפיד ואת השרים גנץ ובר לב שדבריהם עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה.
הוא קרא לראש ממשלת המעבר לפיד והשרים גנץ ובר לב לגלות אחריות ולהפסיק להבעיר בעירות כהגדרתו: "אתם עלולים חלילה להביא לאינתיפאדה, זה בקול שלכם, זה בידיים שלכם, באחריות שלכם".
בן-גביר הוסיף: "מותר שתהיה מחלוקת. אני חושב מאלה שחושב שהשר הוא זה שצריך להכתיב את המדיניות, נכנסתי לאלונקה ואני רוצה להיכנס למשרד מאוד לא פשוט, כדי להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל, אולם, יחד עם כל אלה המחלוקת צריכה להיות בדרך לגיטימית ולא בדרך של התססה והמרדה".

+לראשונה: נשיא המדינה נתן רק 10 ימים להרכבת הממשלה
15:38 09/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרצוג למעשה נענה חלקית לקריאות משמאל שביקשו לא לתת שום ארכה, וסירב לבקשת יו״ר הליכוד שביקש להאריך את התתקופה להרכבת הממשלה ב-14 ימים

הרצוג ונתניהו [צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אופיר סופר / Ofir  Sofer אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חיים כץ / Haim Katz חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler יעקב מרגי / yaakov Margi יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi יריב לוין / Yariv Levin ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu עמיחי שיקלי / Amichai Chikli עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון דרמר / Ron Dramer רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
אבי מעוז צור ישועתם
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
מילים כדרבנות ! ל"ת
יהושפט  |  10/12/22 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותבחירות 2022
עידן יוסף
דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה וכשר בכיר ברוטציה    המפלגה תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי, ושני שרים במשרד הפנים ובמשרד החינוך    המפלגה תקבל שני סגני שרים ושלושה ראשי ועדות בכנסת
עידן יוסף
השר המיועד לביטחון לאומי מזהיר כי למרות ההצהרה לא לבצע שינויים, לרבות מינויים, מתכוונים השר לביטחון פנים היוצא והמפכ"ל לקיים ביום חמישי טקס הענקת דרגות ולהציב אותו בפני עובדות מוגמרות
עידן יוסף
הנספח מפרט את חלוקת התפקידים    מקלב יכהן כסגן שר במשרד רה"מ ויחזיק בתיק הפיתו"ח, כשבמקביל יכהן כסגן שר התחבורה באחריות על התחבורה החרדית    טסלר יהיה סגן שר הרווחה ופינדרוס יו"ר הוועדה לפנ"צ    נמשך המשבר (המדומה?) במו"מ הקואליציוני ברקע חוק טל
עידן יוסף
המועמד לתפקיד השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן-גביר שוחח עם המפכ"ל יעקב שבתאי והתעמת איתו בנושא המינויים במשרד    בין השאר ביקש בן-גביר לעצור מינויים שמבוצעים כעת, וקיבל את הרושם שלא ייעשו, אך בפועל הם כן    בן-גביר: "זה לא חוקי, לא משפטי ולא מקצועי - זה מחטף. יהיה לי קשה לעבוד עם מפכ"ל שמבטיח לי ולא מקיים"
עידן יוסף
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il