X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. כיתת יורים [צילום: מתוך יוטיוב]
מי הזיז את הגלימה שלי
נדמה כי שינוי ערכי, מהותי, עמוק ויסודי כמו מהפכת המשפט, מחולל פאניקה והיסטריה מיותרת אך טבעית

כמעט כל שינוי טומן בחובו חששות, התנגדויות, אי-הסכמות, פחדים, דאגה. כמעט כל שינוי מוביל למאבק, גלוי או סמוי. מעורר חרדה בקרב מי שהיו בטוחים כי לעולם יתרחש השינוי. כמעט כל שינוי מחולל חרדה, ברם, נדמה כי שינוי ערכי, מהותי, עמוק ויסודי כמו מהפכת המשפט, מחולל פאניקה והיסטריה מיותרת אך טבעית.
נזכרתי בסיפור חסידי ידוע, על תושבי שתי עיירות קרובות אשר נלחמו זו בזו. כל מדינה הקיפה עצמה בחומות הגנה, והדבר היחיד שחיבר ביניהן היה בית העלמין המשותף. נוצר מנגנון שאפשר טקסי קבורה ללא קושי.
בני העיר שנדרשו לקבור מתיהם בתחומי העיר השנייה, ניצלו את התנועה החופשית להעברת סחורות בתוככי ארון קבורה. בתחילה הצליחו במעשיהם, ליוו את "הנפטר" בדמעות, נהי ובכי, וכך הצליחו להערים של השומרים ולהבריח הסחורות. אלא שדבר זה היה להם להרגל, הבכי נתמעט וחיוך קל אף תפס את מקומו. השומרים הביטו בהלוויות העליזות וביקשו לבחון מה נמצא בתוך ארון הקבורה, ואז התגלתה התרמית, לא מתים כי אם סחורות. הסוחרים הרמאים הובאו לפני בית המשפט אשר דן אותם למיתה. הם החלו להתחנן על נפשם, ולבקש רחמים, אמר להם המושל, "לו בכיתם בהלוויה לא הייתם צריכים לבכות לפניי היום".
לו מערכת המשפט אשר באופן שיטתי הקדיחה את תבשילה, החליפה את תפקידה, ונטלה סמכויות לא לה, הייתה מתקנת עצמה, לא היינו אמורים היום לעמוד בפני הרפורמה מחויבת המציאות להגנת הדמוקרטיה שמוביל שר המשפטים.
טרמינולוגיה מלחמתית
לאחר ההתייצבות בצו חירום של מערכת המשפט האחידה כמעט, לאחר נאום ההישרדות, קרב הבלימה, כיתת היורים והטנקים של הנשיא בדימוס, אהרן ברק, הגיע נאומה הפוליטי, נאום המה לא, בלי המה כן, של הנשיאה הנוכחית, אסתר חיות. נאום שהיה מלאכת מחשבת מדוע אסור לגעת בשיפולי הגלימה, בלי מילה אחת על הצורך בתיקון הקרעים הרבים, הטלאים ופרימת העטרות שפיארו אותה בתקופות אחרות.
בימים אלה מקיימים, כמה מפתיע, פוליטיקאים את שהבטיחו לבוחריהם, אשר נתנו את קולם ואמונם באופן מובהק לחולל את השינוי, את הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט. ההתנגדות הייתה צפויה, ההיסטריה אף היא, אך נדמה כי יש מי מלובשי הגלימות וסייעניהם הסבורים כי הרפורמה מהמוצדקות והנדרשות ביותר בחברה הישראלית היא עילה להכרזת מלחמה.
המלחמה עליה הכריזה מערכת המשפט, והטרמינולוגיה המלחמתית, האלימה, הקשה בה נוקטים מייצגיה לדורותיהם אמורה להדיר שינה מעיני כל אזרח במדינת ישראל. מדינת ישראל חייבת מערכת משפט עוצמתית, איכותית, אשר הטובים ביותר יישבו ראשונה במלכות השפיטה. מערכת מוערכת מכבדת ומכובדת שתזכה לאמון הציבור באופן מובהק.
בליץ הראיונות של ראשי מערכת המשפט ובראשם נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, מהדמויות המשפטיות המוערכות בעולם, היא ניסיון מביך להשפיע על דעת הקהל אשר העניקה ציון נכשל למערכת המשפט. הראיון האקטיביסטי על הטרמינולוגיה המלחמתית שלו, שהעניק הנשיא בדימוס, אהרן ברק, במקביל לערוצי התקשורת במדינת ישראל, פרט לערוץ 14, יותר משהעיד על מצבו האישי, מצבה של מערכת המשפט, מצבה העגום של האליטה הנאחזת בשיפולי גלימתה, ראיון זה היה לדבק מחבר בין תובעי ודורשי הרפורמה החשובה במערכת המשפט.
תחזיות אימה
אחריו, נאמה הנשיאה הנוכחית, אסתר חיות, אשר אמרה את הדברים הנוקבים אשר יצאו מנהמת ליבה, ונשמעו יותר כנאום של פוליטיקאית, או של הדגלים השחורים. היא בהחלט נשמעה פחות מנשיאת בית המשפט העליון.
פסטיבל ההפחדה, ההאשמה, ההרתעה, הפחד והאימה אותו מובילים כותבי ומפרסמי העמותה למען.... ארגון זכויות ה... לצד מבול מכתבי ה.... טייסים, ה... אקדמאים, ה... קולנוענים, ה... רופאים, ועוד ועוד, מוכיח עד כמה נדרשת הרפורמה החשובה אותה מוביל שר המשפטים בברכת ראש הממשלה ובתמיכת גוש הימין כולו.
קראתי את תחזיות האימה, את סתימת הגולל על הדמוקרטיה, את ההלוויה המפוארת לחופש הביטוי, את תהלוכת האבל לזכויות האדם. שמעתי את צווחות השבר, את הנהי, את המקוננים על שעוד רגע יהיה כאן. חמלתי על גידולי המים, חסרי החוליות, חסרי עמוד השדרה היהודי המאיימים כי הם ובניהם ובני בניהם יהפכו לנפולת של נמושות ויעזבו את ארץ ישראל למדינות זרות, חסתי על הלומי האימה ושיכורי הפחד.
הבטתי במי שהזיזו להם מעט את הגלימה וחשתי חמלה, חמלה על ההנעה הפנימית המובילה אותם למערבולת ולסחרחורת בלתי הגיונית כאילו קץ העולם בא וחושך נורא מכסה על פני תהום. מדינת ישראל חזקה מכל נוטשיה, מדינת ישראל דמוקרטית מכל מחרפיה, מדינת ישראל איתנה, פורחת, משגשגת, עוצמתית.
עכשיו הזמן להירגע, לשנות את רטוריקה, להחליף את הטרמינולוגיה המסוכנת, המסיתה והמפלגת, לעצור את ההשתלחויות משולחות הרסן, חסרות האחריות והמופקרות. עכשיו הזמן לבחון באופן מקצועי את השינוי המיוחל עם החלת רפורמת מערכת המשפט. עכשיו הזמן להניף את דגל התקווה, דגל השינוי, דגל הרפורמה, להשיב לכנסת את כבודה האבוד, להעצים את הרשות השופטת ובעיקר להבין כי איזונים, בלמים ומידתיות הם הברכה בכל מעשה, בוודאי בהובלת שינוי נדרש ומתבקש.
ראוי היה כי שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון יקיימו שיח מכבד, אמיתי, שיח לתיקון המציאות המשפטית המעוותת שהשתלטה על מדינת ישראל.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/01/2023   |   עודכן:  16/01/2023
+בנט: הצעת לוין כפי שהיא - מסוכנת
20:30 16/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי נדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט, אך אין ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים  ▪  "שני הצדדים צריכים להידבר מייד"

בנט. "ההצעה תפגע בכלכלה ובאזרחים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לוין: איש באופוזיציה לא הציע חוק לתיקון מערכת המשפט
19:57 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים במליאה: "באים ואומרים לי: מה פתאום, מי אתה בכלל? אנחנו מספסלי האופוזיציה ביחד עם השופטים נקבע לך"  ▪  לפיד: "15 שנה הליכוד התנגד לרפורמה, אבל עכשיו המפלגה שלך מתייצבת מאחוריך כי זה מועיל להם"  ▪  מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

השר לוין וח"כ לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בעוד שבועיים: מרתון חקיקה של הקואליציה
17:52 16/01/23  |  עידן יוסף

בקואליציה מתכוננים למרתון הצבעות בפברואר. בהודעה שנשלחה מאתר יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ לחברי הכנסת, נאמר כי מ-1 בפברואר לא תואשר לחו"ל לאף חבר כנסת וכי מרתון החקיקה יימשך שבועות אחדים. השרה גלית דיסטל אטבריאן בטוויטר: "רה"מ נתן לי אור ירוק להקים מטה להסברת רפורמת לוין".

+ממנחם בגין ועד בנימין נתניהו
17:51 16/01/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

רוחות רעות מנשבות בשבועות האחרונים, רוחות של פלגנות, של שנאה, של זעם קדוש, של איומים, של ספינים, של שקרים, של חרדות, של פחדים, של סטיגמות וסטריאוטיפים, של דעות קדומות, של אימה ושל ניכור

בגין. מנע מלחמת אחים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+נתניהו: שיח הרפורמות בתקשורת רדוד כדי ליצור תבהלת-שווא
17:30 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, איננו נרתעים מן הרעשים, מן הגינויים ומן המחאות  ▪  "ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות - רק השלטים מתחלפים"  ▪  "אין חדש תחת הכסף - הכסף הזר"

נתניהו. ברוב הדמוקרטיות יש פסקת התגברות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+קרעי בשרות ה-BDS
11:24 16/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

קרעי אינו ראשון בליכוד לפגוע במעמדה של ישראל בעולם  ▪  המבחן הוא תמיד בניסיון של השלטון להתנכל לחרות היוצר ולהשאיר בזירה רק את אלה שהממשל חפץ ביקרם, והם ניזונים ממנו בטובות הנאה ובכבוד מפוקפק

שלמה קרעי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+דמוקרטיה - איזון וריסון בין 3 רשויות
09:08 16/01/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים  ▪  בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי

נתניהו. גורר מדינה שלמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
ראש האופוזיציה נפגש בביתו עם ארנון בר-דוד וניסה לרתום אותו למאבק בתוכניות המשפטיות של הממשלה    כלל לא בטוח שבר-דוד ייענה לקריאתו של לפיד, ובשלב הזה הוא אפילו לא נותן אור ירוק לפרקליטים המוחים נגד חוק היועמ"שים להכריז על סכסוך עבודה
שרון אפק
דברי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה לייעוץ וחקיקה בכנס איגוד המשפטנים [כ"ב בטבת תשפ"ג, 15.01.2023]
איתמר לוין
שרון אפק, כיום המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, מזהיר שהצעותיו של רוטמן יפגעו בהגנה המשפטית לבכירי צה"ל ומשרד הביטחון במישור הבינלאומי
יוסי דר
האם כבוד הנשיאה מסכימה עם כך שכל פסק דין שלה יגרור אחריו שובל ארוך של רינונים וחשדות שמא דבק בו פגם והוא ניתן שלא לגופו של עניין? הניתן בכלל לתאר את הנזק שעלול להיגרם בכך לבית המשפט בכלל? כשזו תמונת המצב, הרי שהתפטרותה - המיידית - של כבוד הנשיאה אסתר חיות מתחייבת ומתבקשת מאליה
גדי חיטמן
החברה הישראלית מיליטריסטית באופיה    היא מתלכדת סביב איום חיצוני    אין לה ניסיון מוצלח עם מחאות חברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il