X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בגין. מנע מלחמת אחים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
ממנחם בגין ועד בנימין נתניהו
רוחות רעות מנשבות בשבועות האחרונים, רוחות של פלגנות, של שנאה, של זעם קדוש, של איומים, של ספינים, של שקרים, של חרדות, של פחדים, של סטיגמות וסטריאוטיפים, של דעות קדומות, של אימה ושל ניכור

האיומים במלחמת אחים העומדת להתרגש על ראשנו אינם אירוע חדש בחברה היהודית, הישראלית. ממשלה נבחרת בהכרעה מובהקת מבקשת לממש את הבטחותיה לבוחריה ולממש את ערכיה, אמונותיה ואת האידאולוגיה אשר על פיהן נתן בה הבוחר את אמונו. הפתעה, בניגוד לממשלה קודמת, "דברים שרואים משם רואים גם מכאן".
זרעי איום הפורענות בסוגיית מלחמת האחים נזרעו מיום עומדו של העם היהודי על בימת ההיסטוריה. להבות השנאה והפירוד עלו וירדו בתחנות חייו של העם היהודי משחר הולדתו. בתחנות קיומו של העם היהודי השב למולדתו, לערש הולדתו, היו מספר "עוגני כמעט" מלחמת אחים, "עוגני כפסע" של "וְהֶחֱזִיקוּ אִישׁ יַד רֵעֵהוּ וְעָלְתָה יָדוֹ עַל יַד רֵעֵהוּ", והמלחמה לא התרחשה לא בימי המאבק על השילומים, ולא בימי גירוש אלפי יהודים מביתם.
רוחות רעות מנשבות בשבועות האחרונים, רוחות של פלגנות, של שנאה, של זעם קדוש, של איומים, של ספינים, של שקרים, של חרדות, של פחדים, של סטיגמות וסטריאוטיפים, של דעות קדומות, של אימה ושל ניכור.
הרוחות הרעות השיבו לשיח מילים מאיימות כמו, מלחמת אחים, מרי אזרחי, מרד, מלחמה על הבית, קץ המדינה, קץ הדמוקרטיה, סיכום המדינה, אזיקים, בוגדים, משטר חושך, ממשלה לא לגיטימית, מכתב ה... מכתב ה.., עד לדמוניזציה של מנהיגים, מעצרים, סירוב פקודה, להבעיר את הרחובות, גזענות, אנטישמיות, ממשלת הזדון והרשע, טורקיה על ספידים, ארדואן, היטלר, סטאלין, הרייך השישי, נאצים, והכיבוש, כן הכיבוש ודגל פלשתיני.
מעבר לתקווה, לתפילה, לאמונה אני סבור כי בעת הזאת מלחמת אחים לא תפרוץ במדינת ישראל, גם המחזיקים בלהביור השנאה המגבירים את הלהבות, את השנאה, גם אלו הבונים את החומות, אלו הזורעים ללא הפסק את זרעי הפורענות והשנאה, לא יצליחו במזימתם, בשאיפתם. מלחמת אחים היו לא תהייה.
מנחם בגין היה מודר, מושתק, מוחרם, שנוא עד כד אימה על-ידי השמאל מיום כניסתו להוויה הישראלית, ורוצח, בוגד, מחריב ומחרחר מלחמה מכניסתו ללשכת ראש הממשלה על-ידי מתנגדיו שכבר לפני ארבעים וחמש שנים הסבירו שמלחמת האחים בפתח, שמנחם בגין זה קץ העולם, קץ הדמוקרטיה, הרוע בהתגלמותו.
הדמוניזציה מאז מנחם בגין, אשר באופן קפקאי נחשב לדמות מופת כיום על-ידי אלו שבכל בוקר העמידו אותו בשלל דרכים וצורות אל עמוד הקלון, סרקו את גופו במסרקות של ברזל, צרבו את נפשו בחרב מלובנת, התחלפה עם כניסתו של בנימין נתניהו, לציבוריות הישראלית. בנימין נתניהו, המוחרם, השנוא, המבוזה, המועלה יחד עם בני משפחתו על מוקד בכיכר העיר, הוא מחליפו של מנחם בגין רק בעוצמות של אש גבוהות יותר, רק עם חרבות בעלי להב מלובן, רק עם ארסנל שנאה בלתי מוגבל.
המסיתים נגד מנחם בגין, צאצאיהם המסיתים נגד בנימין נתניהו, המקצינים יותר את ההסתה, את ההתלהמות, את השנאה, צריכים לזכור את "התותח הקדוש", את הירי נגד יהודים על-ידי יהודים ואת עמידתו האיתנה מול המציאות הנוראה ומניעת מלחמת אחים. בימי הסופה והסער הציבורים ראוי שהאופוזיציה והקואליציה ילמדו מהי מנהיגות, מהי קדושת החיים, איך מונעים מלחמת אחים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  16/01/2023   |   עודכן:  16/01/2023
+בנט: הצעת לוין כפי שהיא - מסוכנת
20:30 16/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה לשעבר טוען כי נדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט, אך אין ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים  ▪  "שני הצדדים צריכים להידבר מייד"

בנט. "ההצעה תפגע בכלכלה ובאזרחים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לוין: איש באופוזיציה לא הציע חוק לתיקון מערכת המשפט
19:57 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים במליאה: "באים ואומרים לי: מה פתאום, מי אתה בכלל? אנחנו מספסלי האופוזיציה ביחד עם השופטים נקבע לך"  ▪  לפיד: "15 שנה הליכוד התנגד לרפורמה, אבל עכשיו המפלגה שלך מתייצבת מאחוריך כי זה מועיל להם"  ▪  מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

השר לוין וח"כ לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בעוד שבועיים: מרתון חקיקה של הקואליציה
17:52 16/01/23  |  עידן יוסף

בקואליציה מתכוננים למרתון הצבעות בפברואר. בהודעה שנשלחה מאתר יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ לחברי הכנסת, נאמר כי מ-1 בפברואר לא תואשר לחו"ל לאף חבר כנסת וכי מרתון החקיקה יימשך שבועות אחדים. השרה גלית דיסטל אטבריאן בטוויטר: "רה"מ נתן לי אור ירוק להקים מטה להסברת רפורמת לוין".

+נתניהו: שיח הרפורמות בתקשורת רדוד כדי ליצור תבהלת-שווא
17:30 16/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, איננו נרתעים מן הרעשים, מן הגינויים ומן המחאות  ▪  "ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות - רק השלטים מתחלפים"  ▪  "אין חדש תחת הכסף - הכסף הזר"

נתניהו. ברוב הדמוקרטיות יש פסקת התגברות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+קרעי בשרות ה-BDS
11:24 16/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

קרעי אינו ראשון בליכוד לפגוע במעמדה של ישראל בעולם  ▪  המבחן הוא תמיד בניסיון של השלטון להתנכל לחרות היוצר ולהשאיר בזירה רק את אלה שהממשל חפץ ביקרם, והם ניזונים ממנו בטובות הנאה ובכבוד מפוקפק

שלמה קרעי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
"הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, איננו נרתעים מן הרעשים, מן הגינויים ומן המחאות    "ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות - רק השלטים מתחלפים"    "אין חדש תחת הכסף - הכסף הזר"
דן מרגלית
קרעי אינו ראשון בליכוד לפגוע במעמדה של ישראל בעולם    המבחן הוא תמיד בניסיון של השלטון להתנכל לחרות היוצר ולהשאיר בזירה רק את אלה שהממשל חפץ ביקרם, והם ניזונים ממנו בטובות הנאה ובכבוד מפוקפק
רבקה שפק-ליסק
מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי
עמנואל בן-סבו
נדמה כי שינוי ערכי, מהותי, עמוק ויסודי כמו מהפכת המשפט, מחולל פאניקה והיסטריה מיותרת אך טבעית
עידן יוסף
ראש האופוזיציה נפגש בביתו עם ארנון בר-דוד וניסה לרתום אותו למאבק בתוכניות המשפטיות של הממשלה    כלל לא בטוח שבר-דוד ייענה לקריאתו של לפיד, ובשלב הזה הוא אפילו לא נותן אור ירוק לפרקליטים המוחים נגד חוק היועמ"שים להכריז על סכסוך עבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il