X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
כשדיקטטורה משפטית מזהה "איום" דמוקרטי
כאשר עוסקים במשטרים - יתרונותיהם וחסרונותיהם - ככל שהגדרות המושגים "פתוחות" יותר, כך פוחת הסיכוי להבנה והסכמה לאורך זמן. מודל השיח חייב להציע מענה מוסכם לבעיות המציאות במקום להשתמש במציאות מדומיינת ולהצדיק בה מודל יפה אך לא מוסכם, כפי שעשה לאחרונה פרופ' יובל נח הררי בכמה מראיונותיו הטלוויזיוניים. ככל שנוגע הדבר ל"ימין" בישראל, שורש המשבר הנוכחי הוא במהפכה המשפטית של אהרן ברק, בדיקטטורה האוליגרכית-משפטית שיצרה ובחוסר המשילות שחוללה

לצערי ההסברה הממשלתית בשאלת הרפורמה המשפטית לקוייה ביותר ומחבלת מהותית במאמץ לקידומה. מאידך-גיסא, הכינו מתנגדי הרפורמה היטב את שעורי הבית ההסברתיים אך התנגדותם המהותית אינה משגת רמה גבוהה של שכנוע בכלל הציבור. מתבקש שהיו קשובים יותר לדברי ה"ימין" ערב הבחירות ונוטים לשותפות פוליטית, אך הם סלדו מרעיון זה. בהיותם ספקנים לגבי יכולתם לנצח נערכו למאבק בימים שאחרי. משהוכח בתוצאות הבחירות שתחזיות האפוקליפסה עומדות להתגשם, שֽנסו מותניים ויצאו למערכה, כשהם מסווים את מטרתם האמיתית - הדחת הממשלה הנבחרת.
בסיוע של אינטרסים רבים, גדולים וחזקים - בארץ ובחו"ל - כאשר האופוזיציה הפוליטית הינה רק בבואה צרה אחת שלהם, גייסו הם כוחות ומשאבים מכל הבא ליד. משהכריז יריב לוין על הרפורמה, התפרצו אלה כגל אחד, הטרוגני במבנהו, המכלכל את האנרכיה ברחובות ישראל בשבועות האחרונים כשאל מחול השדים, מצטרפים אנשים נוספים למרות שחלקם כלל אינם מבינים במה מדובר אך תומכים באופוזיציה כרפלקס מותנה. הרוב מבינים שאין ברפורמה סכנה ממשית מלבד אפשרות שמעמדם היחסי בהוויה הישראלית יחלש; אך מי מוכן לוותר על כוח והשפעה? מוקדי הכוח הפנימיים (ולרוב סמויים) בגל הרחב היו ונותרו אלה שמסונף להם ממון רב - ישירות או בעקיפין: חברות מסחריות וכלכליות, בנקים, תעשיית ההי-טק, אוניברסיטאות, התקשורת וכמובן האופוזיציה שהובסה בבחירות. להפתעת רבים הוכח שהכרסום הפנימי המורגש בצה"ל בשנים האחרונות - בעיקר בפיקוד העליון בסדיר ובמילואים - עמוק בהרבה מששערו אלה הנימנים על מחנה ה"ימין", והיו אמורים להיות קשובים וערנים לתהליכי הריקבון הפנימי העוברים על "צבא העם".1
אחד מתפקידיה המרכזיים של הרפורמה הוא לתקן את הכרסום העצום שחוללה המהפכה המשפטית של אהרן ברק במשילות ולהציב בעמדה פוליטית חזקה יחסית את גוש ה"ימין" שזכה בבחירות שכן רק כך יוכל למשול ולקדם את התוכניות שהבטיח לציבור לפניהן. לאופוזיציה כמו גם לגורמים חיצוניים ידידותיים, ברור שתוכניות ה"ימין" משיקות גם להשקפות עולם ולתוכניות מדיניות שנויות במחלוקת, כגון החלת החוק הישראלי על איו"ש או יישום מוגבר של מרכיבים בעלי מאפייני-תרבות יהודיים, כיאה לדמוקרטיה יהודית. כוחות אלה חזקים מהמתנגדים מבית, אך חברו לכוחות הפנימיים ופועלים עימם כקולקטיב מתואם במאמץ להפיל את הממשלה; ההתנגדות לרפורמה היא הדבק הפורמלי והפופוליסטי המחבר את כולם. כך או כך מדובר בריכוז כוחות גדול מאוד ובמאבק שעבור חלק מהשותפים בו נחשב כהתמודדות מול סיכון אמיתי. הבעיה בגישה זו כפולה: א. התערבות כוחות חיצוניים בחייה הפוליטיים של ישראל המהווה פגיעה חמורה בריבונותה. ב. שיתוף הפעולה בין גורמי-פנים וגורמי החוץ הללו גובל במרידה בפועל בממשלה הנבחרת גם ללא הכרזה פומבית.
בכדי להצדיק איום בשימוש בכוח, במרי אזרחי, ביצירת אנרכיה במשק ובקריאה לגורמים עויינים לסייע במאבק נגד הממשלה הנבחרת (בכסף, בביקורת מפוקפקת או בתחזיות אפוקליפטיות) - הופכים המתנגדים את הרפורמה "למהפכה משטרית" - עניין שאין לו כל אחיזה במציאות.
משחק במילים הוא חרב פיפיות, שכן כל צד בוויכוח יכול לעסוק בשקרים ובסילוף העובדות במטרה לקדם אינטרסים סקטוריאליים שלו. צרוף גורם הסרבנות לניהול שיח תרבותי חוסם את הדרך לפתרון של פשרה. מטבע הדברים נפתחת מכאן דרך קצרה לתחום הפעלת כוח - פוליטי, כלכלי, משפטי ואפילו פיסי. הגישה המבקשת הידברות כתחליף לאלימות היא יסוד-היסודות של השיטה הדמוקרטית, והמגמה החותרת לשנות נורמה זו ביחסים ההדדיים היא קיצה. זהו גם מקור ההתנגדות של לוין ושו"ת לעצור התהליך ללא מו"מ.
בתוך המאבק ההסברתי-תדמיתי נמצא גם התהליך המבקש לגייס עדים מומחים כביכול להגנה על הנרטיב. בימים אלה נתקלתי באחד המאמצים הללו של מתנגדי הרפורמה, אשר גייסו את הפרופסור להיסטוריה יובל נוח הררי ובאמצעות ערוץ התקשורת הטלוויזיוני -12- המזוהה עימם (אפשר לומר אף מגויס) איפשרו לו להציג את תאוריית המהפכה הדיקטטורית אותה קושר הוא - בשרירות לב - לרפורמה המשפטית. האזנתי והתאכזבתי. האיש חי בעולם האקדמיה ומדקלם את דעותיו ועמדותיו בניתוק מוחלט מהמציאות. התיאוריות שהשמיע נועדו לספרים אך לא לניהול מדינה שסועת מחלוקות.
הרפורמה המשפטית של הממשלה קמה כ
אמור משתי סיבות עיקריות: א. המהפכה המשפטית של אהרן ברק - מעשה שרלטנות המשתרע על פני תקופה של כ-25 שנים שאינו מעוגן בחקיקה מוסמכת אלא בפרשנות משפטית מגמתית לחוק כבוד האדם וחירותו שהפכה אותו ל"בבואת חוקה". מתפנית אינטלקטואלית נעדרת סמכות תחיקתית הפך אותה ברק "לחוקה פרשנית" בפועל ומכאן גזר בשלבים את כל השאר. באין בקרה על בית המשפט העליון שלנו או רשות ערעור בעלת סמכות ובאין חוקה בישראל הפכו פסיקותיו הפרשניות למחייבות כביכול, כשאיש אינו מעז לערער על השיטה עד אשר מלאה סאתה. בישראל בית המשפט איננו מחוקק ומשום שהדברים אינם כתובים בבהירות הראויה על ספר החוקים, יכולים בעלי שררה לנהוג גם אחרת, במיוחד כאשר הם משרתים קבוצות אליטה ששובעות נחת מפרושים אלה. על-כן, קביעותיו של ברק אינן לגיטימיות ויסודם בגניבת-דעת. ב. הרפורמה (או המהפכה שכנגד - כפי שמכנים זאת אחדים) חיונית גם משיקולי משילות, על כי מינוי היועץ המשפטי לממשלה שקנה לעצמו בתמיכת בג"ץ סמכויות וטו על החלטות הרשות המבצעת - בעוד פורמלית הוא חלק ממנה ואמור להיות כפוף לראשיה הנבחרים - הוא אנטי משילותי במהותו באופן קיצוני. בתורת הניהול אין ולא יכולה להיות הפרדה בין אחריות לסמכות ומשום כך לא ייתכן שהממשלה תהיה רשות מבצעת ואילו היועץ המשפטי יהיה הפוסק האחרון בקבלת החלטות אופרטיביות. כאשר פסיקה נשענת על דעת יחיד שרירותית, היועץ הוא שהופך בפועל גם לרשות מבצעת, וזו שבירה חמורה של עקרון הפרדת הרשויות בדמוקרטיה. תרומתו הסגולית של היועץ היא משפטית. בתחום זה הוא אמור לתרום למערכת, ידע פרטני הדומה לכל ידע פרטני רלוונטי אחר שבו נעשה שימוש בתהליכי הביצוע. בשום עניין אין לו יתרון יחסי מול הרשות המבצעת שפועלת על-פי חוק וכללי היישום המקצועיים. יתר-על כן, גוף הביצוע מבוקר ע"י מבקר המדינה. אם איננו סומכים על מנכ"ל משרד ממשלתי מדוע מתמנה הוא למנכ"ל? אם זו הדרך היחידה להבטיח "טוהר מידות", מדוע לא להפעילה גם ברשות המשפטית באמצעות ביקורת של הכנסת, למשל?
כפילויות מיותרות פוגעות במשילות, מסרבלות את תהליכי העבודה וקבלת ההחלטות ומייקרות מאוד כל תהליך יישומי מורכב; על כן יש להיפטר מהן.
אני מסכים עם יאיר לפיד שאחרי 75 שנות עצמאות הגיע הזמן לכתוב חוקה. אולם, להערכתי מיזם כזה הינו עניין של כשלוש שנים. שכן אשרורה במשאל-עם הוא שיעניק לה את תוקפה החוקתי המלא באשר בדמוקרטיה אמיתית העם הוא הריבון והפוסק האחרון.2 בכך יש גם לסכם את הדיונים המוזרים על-אודות ריבונות לאומית של העם במולדתו המיוצגת ע"י מערכת משפטית שבוחרת את חבריה בעצמה ואין מעליה שום רשות ערעור או פיקוח ציבורי. עד לסיום כתיבת החוקה ואשרורה, יש להתכנס לפתרון ביניים על מסלול מוסכם המתקן את עיוותי "תורת אהרן ברק".
כאמור, הבעיה איננה באמת הרפורמה המשפטית של לוין ורוטמן אלא חוסר יכולת או רצון להשלים עם התבוסה הפוליטית בקלפי והחשש מהישנותה גם בבחירות העתידיות. על כן מבקשים מתנגדיה לשנות את המסלול הנורמטיבי לפיו הכנסת מחוקקת ומבקרת את המערכת המשפטית, המבקרת את המערכת המבצעת אך אינה מפריעה לה לעבוד. הפעם, במקום לפעול בדרך דמוקרטית מקובלת, מנסים הם לחולל זאת באמצעות "פוטש": הפלת הממשלה וקניית זמן. במערך הבקרות על רשויות הממשל את הכנסת מבקרים הציבור, התקשורת (אם היא עושה עבודתה נאמנה) והממשלה דווקא דרך הסינרגיה החלקית הקיימת בין שתי רשויות אלה (דרך התקציב והחקיקה).3 כל רשויות הממשל כפופות לחוק - ולא לפרשנות גחמנית ושרירותית שלו. והיה כי תפרנה אותו, תוצאנה מחוץ לאמנה החברתית שעליה מושתתת המדינה.
למעשה, זה יהיה המצב גם לאחר קיום חוקה שבית המשפט לא יוכל לחרוג ממנה כהוא זה. מאידך-גיסא, פרשנות משפטית במידה קצובה היא כורח, אולם יש להמעיט בה. עליה להיות מאוזנת ומייצגת ככל האפשר את רוח המחוקק. עלינו לשנות את הרכב בית המשפט ותהליכי בחירת השופטים וחייבת להיות רשות ערעור לפרשנות חוקתית כל עוד אין חוקה.
ביטול חוק אסור על בית המשפט יען כי עצם פעולת הביטול היא חקיקה למעשה. בהינתן שנרקמת חוקה אך טרם אושררה, יהוו חוקי-היסוד חוקה-בפועל עד אשר יושלם התהליך. רשאי בית המשפט לפסוק ולנמק כי חוק רגיל אינו עומד בדרישות החוקה ועל הכנסת יהיה לתקנו בטרם ירשם ברשומות (לביצוע).
להסדר כולל של המצב החוקתי בשני שלבים עוקבים כמתואר לעיל, יש להקים לאלתר "אסיפה מכוננת" ולהתחיל בפעילות לכתיבת החוקה. לשנים הקרובות יספיקו תיקונים חיוניים - רפורמה זמנית - בהסכמה רחבה ככל האפשר והסדרים אלה יתקיימו עד אשר יוחלפו במסמך הסופי.4
במדינה מתוקנת ציות לריבון ולחוקי המדינה הוא יסוד המשחק הדמוקרטי ומתבקש בהחלט גם לאחר תיקון סטיות-ברק כאמור לעיל. פרישה מחוקים אלה כמוה כבגידה בהסכם האזרחות המושתת עליהם. ציות לחוק איננו בחירה חופשית לאזרחים,ולא ייתכן שיעשו דין לעצמם בשאלה אילו חוקים יקיימו ואילו לא. הדיבורים על משבר חוקתי הם למעשה מרד וקריאה למלחמת אזרחים.

הערות

1. לא הייתי משתמש בביטוי חריף זה אילמלא שמעתי במהלך השיח הציבורי, ההפגנות וההתרסות החמורות המגבים את ההתנגדות לרפורמה, דברים אשר לא נשמעו בפומבי במדינה מאז ימיה הראשונים, ובוודאי בשכיחות, בעוצה וחוצפה כאלה והתרסה נגד כלח המוסכמות מן העבר של החברה הישראלית. זו אינה תוצאה של היוזמה לרפורמה, זו תוצאה של אי-השלמה עם התהליכים הדמוקרטיים המתרחשים בישראל ופועלים לרעת האליטות האוליגרכיות שהיו שליטות עד תקופה זו.
2. אם העם איננו הפוסק האחרון, המשטר איננו דמוקרטי אלא דיקטטורה של אוליגרכיה או אוליגרכיות אליטיסטיות.
3. שום דבר מכל התהליכים הללו אינו "תורה מסיני". אלה החלטות פוליטיות של אנשים, והחלטות פוליטיות אפשר ולרוב גם צריך לשנות מפעם לפעם.
4. השאלה מה יעשה בינתיים בית המשפט הבינלאומי (או רשויות בינלאומיות פוליטיות אחרות) אינה מעלה ואינה מורידה, כפי שנוהגת ישראל באו"ם בכלל. על המדינה לעשות הכל על-מנת שציבור אזרחיה – אלה שמשרתים וישרתו בעתיד וגם אלה ששרתו בעבר הקרוב והרחוק יותר, יהיו מוגנים מפני פעולת אירגונים פוליטיים עויינים, יהיה שמם אשר יהיה, לרבות השעיית החברות בהם ופעילות לסיכול נזקיהם.

תאריך:  13/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
+ביבי, מפולת
16:40 13/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

נתניהו שותף מלא ליריב לוין ושמחה רוטמן, שהביאו על עם ישראל את השבר והשסע וההפגנות של ישראלים ויהודים נגד ממשלתם בכל רחבי העולם הדמוקרטי

הכל באשמת ביבי [צילום: אריאל שליט/פלאש 90]
+נתניהו: צונאמי של הינדוס תודעה מסכן את הדמוקרטיה
16:11 13/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הביע את דאגתו מהמתקפה חסרת התקדים על ממשלתו מצד ערוצי התקשורת המגויסים  ▪  הוא קרא לאנשים להשיב מלחמה נגד שקרים וחדשות מזויפות על-ידי אמירת האמת  ▪  האשים את התקשורת בהתעלמות מהידיעות הנדרשות ובניהול משטרת מחשבות שמגנה אנשים באופוזיציה שמעוניינים להידבר

נתניהו. בתקשורת השמאלנית סרבנים הופכים לגיבורים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+ישראל ביתנו הודיעה שתעתור לבג"ץ בבקשה לפסילת החוקים
15:16 13/03/23  |  עידן יוסף

סיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תעתור לבית המשפט העליון בבקשה לפסילת החוקים המכונים "חוק דרעי", "חוק הנבצרות" ו"חוק החמץ" אם יאושרו בכנסת. היו"ר אביגדור ליברמן אמר כי "לפי חוות דעת שקיבלנו דינם של החוקים המטורללים, ההזויים והשנויים במחלוקת להיפסל".
הוא הוסיף כי הוא מצפה מכל המוסדות הרשמיים, הממלכתיים והעומדים בראשם, לציית אך ורק לפסיקות של בית המשפט העליון במקרה של משבר חוקתי.
לטענתו, כל הדיבורים מצד הקואליציה על פשרה והסכמות הם אחיזת עיניים בלבד משום שהיא דוהרת להשלמת החוקים, וכל הדיונים בוועדת החוקה הם למראית עין בלבד במסגרת משחק האשמות והקומבינות של נתניהו ודרעי.

+בן-גביר: מבקש מבג"ץ לייצג את עצמו בפניו
13:14 13/03/23  |  איתמר לוין

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מבקש מבג"ץ (יום ב', 13.3.23) לאפשר לו לייצג את עצמו בעתירות בנוגע להתנהלותו מול המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. העותרים מבקשים לאסור על בן-גביר להתערב בעבודה המבצעית של המשטרה, וזאת כצו ביניים בעתירות נגד תיקון פקודת המשטרה. בן-גביר טוען, כי אין לו אמון ביועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, וזאת לאחר שהנחתה אותו להשעות את הדחתו של מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד. בן-גביר אומר כי מיארה לא שוחחה איתו לפני מתן ההנחיה ולכן לשיטתו ההנחיה הייתה בלתי חוקתית ובלתי הוגנת.
בן-גביר הודיע אתמול למיארה, כי אין לו אמון בה ולכן הוא מבקש לייצג את עצמו. מיארה השיבה, כי ייצוג עצמאי הוא חריג ותלוי בננסיבות העניןן, ואין היא יכולה להתייחס לבקשה רוחבית שכזאת. בנסיבות אלו, כאמור, מבקש בן-גביר (עורך דין בהשכלתו) לייצג את עצמו.

+פרופ' אלבשן: "הדהירה ממשיכה והסדקים מתרחבים"
13:02 13/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת חוקה, דנה במתווה הפשרה בנושא הרפורמה המשפטית שהציעו דניאל פרידמן ויובל אלבשן  ▪  פרופ' אלבשן, מיוזמי הפשרה: "אנחנו בדרך לכאוס בגלל משחקי אגו"  ▪  רוטמן: "הפערים גדולים אך זה יכול להיות מצע טוב לתחילת מו"מ"

פרופ' אלבשן. מציע מנגנונים שיכולים לסייע להגעה לפשרה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בן גביר למיארה: אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך
11:45 13/03/23  |  איציק וולף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על מכתב היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה ושב על כך שהוא אינו נותן בה אמון.
"בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך. הגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אלי", כתב בתגובה לקביעת מיארה כי לא תאפשר לשר ייצוג פרטי או עצמי ביחס לעתירות נגד משרדו.

+אני בסך-הכל דורש שוויון
11:12 13/03/23  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה

אני דורש שאם מתאפשר למפגיני שמאל לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין, יתאפשר גם למפגיני ימין לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין

גם לימין מותר [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+חוק הנבצרות אושר לקריאה ראשונה
10:24 13/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק שתמנע מהיועמ"שית להוציא את רה"מ נתניהו אושרה בוועדה המיוחדת  ▪  הצע"ח תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

היו"ר כץ. "זו שמירה על הדמוקרטיה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ההפיכה המשפטית וטענות מופרכות
09:54 13/03/23  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

תומכי הרפורמה מוכנים לקחת סיכון אדיר, בשביל משהו, רגע, בשביל מה באמת? מה התכלית של הרפורמה? האם יש כאן משהו ששווה את הסיכון האדיר לכלכלה?

נתניהו. אינטרס אישי [צילום: מרק ישראל סלם]
+מה יפים הלילות בכנען
09:36 13/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ככל שתרחיק המשטרה את האזור החסום בפני מכוניות כן ירבו הצועדים ברגל, והם לא רק ישישים ודור שני ושלישי אלא אפילו רביעי

בדרך להפגנת המיליון [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+נו, אז מה יהיה
09:02 13/03/23  |  אריה רפפורט   |   לרשימה המלאה

זכיתי כילד לרקוד ביום הקמת המדינה, ובהמשך חווינו במצוקת המלחמה שהכתה כמעט בכל בית  ▪  שנים עברו, המאבק נמשך ואת מחיר הקורבנות המשכנו לשלם  ▪  מגש הכסף פגע ונגע בכל בית בישראל והכאב היה עצום ורב

אנו מכריזים בזאת
+מיארה: בן-גביר אינו מוסר מידע בעתירות
08:59 13/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טוענת שהוא אינו מוסר את המידע הדרוש כדי להשיב לעתירות נגד התערבותו בניהול המשטרה בהפגנות  ▪  מבהירה שאינו יכול לקבל אישור גורף לייצג את עצמו בהליכים

מיארה. מבקשת פגישה בדחיפות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה
08:16 13/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ארצי שינתה פניה או שמא רק חשפה את ערוותה לעיני כל, הסירה מסיכות שרצינו מאוד להאמין כי עברו חלפו מן העולם, של שוויון בפני החוק, של אכיפה בררנית, של מעמדות ברורים, בני אלים אדוני הארץ, מול דלת העם

לא רוב העם [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+סמוטריץ': אין מקום לשיח של חרמות
07:52 13/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר נאם בפני כנס הבונדס ושב והביע חרטה על הדברים שאמר ביחס לכפר חווארה  ▪  "אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות, לזה אין מקום"

סמוטריץ'. מחויב לשמירה על חפים מפשע [צילום: גיל כהן מגן, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשדיקטטורה משפטית מזהה "איום" דמוקרטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
מירב ארד
ועדת חוקה, דנה במתווה הפשרה בנושא הרפורמה המשפטית שהציעו דניאל פרידמן ויובל אלבשן    פרופ' אלבשן, מיוזמי הפשרה: "אנחנו בדרך לכאוס בגלל משחקי אגו"    רוטמן: "הפערים גדולים אך זה יכול להיות מצע טוב לתחילת מו"מ"
שמואל פישר
אני דורש שאם מתאפשר למפגיני שמאל לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין, יתאפשר גם למפגיני ימין לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין
מירב ארד
הצעת החוק שתמנע מהיועמ"שית להוציא את רה"מ נתניהו אושרה בוועדה המיוחדת    הצע"ח תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת
עומר מואב
תומכי הרפורמה מוכנים לקחת סיכון אדיר, בשביל משהו, רגע, בשביל מה באמת? מה התכלית של הרפורמה? האם יש כאן משהו ששווה את הסיכון האדיר לכלכלה?
דן מרגלית
ככל שתרחיק המשטרה את האזור החסום בפני מכוניות כן ירבו הצועדים ברגל, והם לא רק ישישים ודור שני ושלישי אלא אפילו רביעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il