X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תמיד בגוף שלישי, לעולם לא בגוף ראשון
שישה בשישי / לא מכירים את המושג
חסרי כל בושה
פוליטיקאים משתמשים בשורש ב.י.ש כדי לתאר משהו שעשו בעברו השני של המתרס, ולעולם לא לגבי עצמם כמה דוגמאות אקטואליות

הסיעות החרדיות
אולי לפחות יקשיבו להלכה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אני כבר לא יודע כמה מיליארדים סחטו וקיבלו הסיעות החרדיות במסגרת דיוני התקציב, ועושה רושם שהמספר הזה רק הולך ועולה, ומי יודע לאן יגיע עד הקריאה השנייה והשלישית. מה שאני כן יודע בבירור, זה שלחברי הכנסת החרדיים אין שום בושה על כך שהם דורשים להעביר סכומי עתק ממי ששירתו ומשרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים – לטובת מי שעושים מעט מזעיר, אם בכלל, מכל אלה.
מעבר לסחטנות הרגילה, דומה שהפעם יש עוד מניע: הרצון להדק את השליטה בציבור הבוחרים, שבבחירות האחרונות היו בו מי שהעזו שלא להצביע ליהדות התורה ולש"ס אלא לציונות הדתית. 4% בבני ברק, 8% בביתר עילית, 11% באלעד, 12% בבית שמש – אלו מספרים שוודאי מדאיגים את הסיעות החרדיות. אז מה עושים? שופכים על הבוחרים כסף, בתקווה שהם יחזרו למי שמשפיע עליהם כל טוב.
ברור ששום טיעון של הגינות והיגיון לא ישכנע אותם, כמו ששום הסבר כלכלי וחברתי לא יזיז להם את קצה הציפורן. אז אולי ההלכה, זו שהם מתיימרים לחיות על פיה? "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הזה, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה". פסיקה חד-משמעית וחריפה ביותר של הרמב"ם, שבעצמו היה רופא. אבל יהדות התורה מן הסתם תנפנף אותו משום שמדובר בספרדי שהתגורר במצרים, וש"ס – משום שהוא איננו המרא דאתרא של ארץ ישראל.

הארנונה והמטרו
התל-אביביים היו מוותרים עליו [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

עקרון היסוד של המיסוי המקומי הוא פשוט ביותר: בעלי נכסים במקום משלמים כדי לממן את השירותים במקום. הדבר בולט במיוחד באגרות ובהיטלים, הנגבים אך ורק כנגד שירותים מוניציפליים ספציפיים, אך נכון בהחלט גם לגבי הארנונה: אנחנו משלמים אותה לרשות המקומית כדי שזו תוכל לממן את צרכינו המקומיים. די בסיבה זו כדי להבין מדוע קרן הארנונה היא צעד שערורייתי שספק אם יעמוד במבחן בג"ץ (והוא גם נראה כמו עוד ניסיון של קואליציית הרודנות להשתלט על כל מה שזז – המשטרה, הספרייה הלאומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).
בצלאל סמוטריץ', אבי רעיון העיוועים הזה, נימק אותו השבוע (כך שמעתי מצטטים) בכך שאם המדינה מימנה את המטרו בתל אביב – אזי תושבי תל אביב יכולים לממן את המדינה. הדברים נאמרו בלא כל בושה, למרות שיש רק שתי דרכים להתייחס אליהם: או שלשר האוצר שלנו אין מושג, או שיש לו והוא מבלף ביודעין.
תראו כמה כזבים אפשר לדחוס למשפט אחד. ראשית, המטרו יעבור ב-20 ערים מכפר סבא ועד לוד, ולא רק בתל אביב. שנית, הרשויות המקומיות משתתפות במימונו. שלישית וזה אולי העיקר: אנחנו התל אביבים כבר מממנים בהיקפי ענק את התחבורה של כל יתר ישראל. לפי הנתונים האחרונים שמצאתי, לתושבי תל אביב יש 230,000 מכוניות ועוד 500,000 נכנסות אליה מדי יום. שלא לדבר על התחבורה הציבורית שמכניסה לעיר שלנו רבבות בני אדם נוספים. זה אומר, ששני שלישים מהתחבורה הפרטית בעיר – בכבישים וברמזורים ובגשרים ובמנהרות ובזיהום – אנחנו מממנים וסובלים. מבחינתנו, שלא יהיה מטרו ושלא תהיה רכבת קלה; העבודות עליהם רק הופכות את העיר הזאת לאתר בנייה אחד גדול. אז בבקשה, אל תנופפו לנו במטרו.

אפי נוה
ארבע נשים במקביל [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

נכון, התיק נגד אפי נוה בפרשת מינוי השופטים נסגר – לא כל כך משום שהוא חף מפשע, אלא משום שהראיות הושגו בצורה בלתי חוקית (גניבת הפלאפון שלו) ונותר ספק בדבר הזיקה בין הרומן שלו עם אתי כרייף לבין מינויה לשופטת. נכון, ההרשעה שלו בפרשת הכניסה לארץ היא בעבירה קלה וערעורו תלוי ועומד. נכון, החוק מאפשר לו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. אבל אין שום בושה?
תראו עובדה אחת: פרשת השופטים העלתה, כי נוה – שהיה נשוי באותה עת – ניהל במקביל יחסים אינטימיים לפחות עם שלוש נשים נוספות (המאהבת וכיום רעייתו, בר כץ; כרייף; ועוד אישה שפרטיה אסורים בפרסום). אולי אני שמרן ומיושן, אבל לדעתי הצנועה – זה מלמד לכל הפחות על ליקוי אופי חמור ועל אישיות בעייתית. עצם ההתמודדות של נוה היא שוב תסמין לבעיה יסודית בתפיסות הציבוריות בישראל, ולפיה הכל בסדר כל עוד זה לא פלילי (ולפעמים גם אם כן). אתיקה, מוסר, נראות, הגינות, שכל ישר, בושה מינימלית – כל אלו לא קיימים.

טלי גוטליב
המניע האמיתי הוא נקמנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אני משתדל מאוד להימנע מלהתייחס בצורה כלשהי לטלי גוטליב, כנראה האדם גס הרוח ביותר שאי-פעם אייש מושב בכנסת (והתחרות לא קלה, במיוחד בשנים האחרונות). לפחות אני לא אתן לה את מה שהיא הכי רוצה: פרסום להתנהגותה הצעקנית, הדוחה, הבוטה. אבל הפעם אני חורג ממנהגי, כי הגברת שוברת את כל שיאי חוסר הבושה.
השבוע גוטליב שוב צווחה, הפעם בסיעת הליכוד, נגד מינויו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון (אם יישמר עקרון הסיניוריטי). זו לא הייתה הפעם הראשונה שהיא משתלחת בו, בלשון הביבים האופיינית לה. מה גוטליב אינה אומרת? שהיה זה עמית שלפני עשור פסל את מועמדותה לשיפוט, בנימוק – כמה מפתיע – שהיא נעדרת מזג שיפוטי. מאז היא מנהלת מסע חורמה נגדו, עם שלל נימוקים שכל אחד מהם יותר הזוי מאשר חברו, ורק את הנימוק האמיתי האחד והיחיד היא אינה אומרת: נקמנות.

גלעד ארדן
כאילו הדבר מובן מאליו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השגריר באו"ם ולשעבר שר התקשורת, גלעד ארדן, אמר השבוע במשפט נתניהו – בנונשלנטיות וכאילו הדבר המובן מאליו – שחברי כנסת תמכו בחוקי ישראל היום בין היתר משום שקיבלו סיקור אוהד בידיעות אחרונות. בזמן אמת אמרה זהבה גלאון, שהיא נמחקה בקבוצת ידיעות משום שהתנגדה לחוק. גלאון התריעה, אבל ארדן אפילו לא התבייש. סניגורו של בנימין נתניהו, עמית חדד, הכריז כמובן שזה בסדר גמור ואיש לא חשב שזה פלילי ורק על מרשו הפרקליטות מתנפלת בכתב אישום מטורף (כלשונו).
שיהיה ברור: אם זה היה המניע, אזי הוא נע איפשהו בין הפרת אמונים לבין שוחד. ולא משנה כמה חברי כנסת עשו את זה ולא משנה כמה זה היה מקובל ולא משנה כמה כולם ידעו על כך. וגם אם לא, אז שלפחות יהיו כמה גרמים של בושה: כן, פעלנו כמחוקקים המחויבים לטובת הכלל מתוך שיקולים אנוכיים של פרסום וחשיפה, וזה לא היה בסדר גם אם זו דרכו של עולם. אבל לא – שום כלום. הרושם היה שארדן באמת משוכנע שאין עם זה שום בעיה – לא פלילית, לא אתית, לא ציבורית. ואם כך חושבים – כך גם מתנהגים. מי יודע אלו עוד חוקים עברו, עוברים ויעברו משיקולים דומים.

פוליטיקאים
הבושה היא רק לאחרים [צילום: ערוץ כנסת]

מה שמוביל אותנו לנקודה האחרונה והרוחבית. פוליטיקאים ישקרו לנו ללא כל היסוס, ולא יתביישו לרגע גם אם ייתפסו. הם יספרו לנו על טובת המדינה בעוד מחשבותיהם נתונות לאינטרס המפלגה. הם יבטיחו לנו גדולות ונצורות, בעוד במקום הראשון מבחינתם ניצבים האינטרסים שלהם. הם ימצאו ק"ן טעמים להכשיר את שרצי הכזבים של עצמם, בעוד ישפכו אש וגופרית על אלו של יריביהם.
אם פוליטיקאי משתמש בשורש ב.י.ש, זה תמיד כדי לתאר משהו שעשו בעברו השני של המתרס. הוא תמיד ימצא משהו מבייש אצל האחר, ולעולם לא יגיד שהוא מתבייש בגלל עצמו. הוא תמיד יכריז בגוף שלישי על הצורך להתבייש, ולעולם לא יאמר זאת בגוף ראשון. כי זו דרכם של פוליטיקאים: הבושה היא רק לאחרים.

תאריך:  19/05/2023   |   עודכן:  19/05/2023
+ח"כ אבי מעוז מאיים להצביע נגד התקציב
14:58 19/05/23  |  עידן יוסף

יו"ר נעם, אבי מעוז מאיים: אצביע נגד התקציב אם לא יאושר תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית שהובטחה לי בהסכמים הקואליציוניים.
במכתב למזכיר הממשלה, כתב ח"כ מעוז: "בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים סעיף 11 (מצורף בזה הפירוט המתבקש שנשלח אליך אתמול), צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו. משמעות הדברים שהקואליציה מצטמקת ל-63 חכי"ם בלבד".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסרי כל בושה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר חסר הבושה
סיני  |  19/05/23 10:08
2
החזיר לעומת החדרים בהמה כשרה ל"ת
סתם אחד  |  19/05/23 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
באגודת ישראל דורשים מחברי הכנסת של דגל התורה להצטרף למאבקם נגד ההסכמים הקואליציוניים    במכתב שהעתק ממנו נשלח לנתניהו, מבהירים חברי אגודת ישראל כי יצביעו נגד התקציב, ככל שהליקויים לא יתוקנו
מירב ארד
ליפשיץ: "אני לא רוצה להתחייב, אבל המטרה להתייעל כל הזמן ולא להעלות את מחיר המים בצורה משמעותית"    הוסיף: ישראל במקום הרביעי ב-OECD מבחינת המחיר הכי זול למים
מירב ארד
ד"ר עמי אפלבאום, הזהיר: "בעוד שמדד הנאסד"ק עולה לאחרונה בישראל ההשקעות המשיכו לצלול, בגלל אי-הוודאות הפוליטית משטרית"    ע ידית קלישר, חוקרת ראשית במכון אהרון הזהירה: "נרד בחצי מרמת ההשקעות"    זוהר לבקוביץ: ""יותר ויותר יזמים מרימים ידיים"
עידן יוסף
משביתים את כלל שירותי הרווחה בארץ בעקבות דיון סוער בוועדת העבודה והרווחה על הוצאת ילדים מחזקת הוריהם    טוענים כי ההשתלחויות כלפיהם עלולות להביא לאלימות נגדם    יו"ר הוועדה: "נקדם חוק שכדי להוציא קטין מביתו יידרש הרכב של שלושה שופטים לפחות"
עידן יוסף
בכך מבטא השר בן-גביר את חוסר שביעות רצונו מהתקציה לנגב ולגליל    בכירים בקואליציה: "בלתי אפשרי לעבוד ככה, הפעם לא ניסוג"    גורמים בעוצמה יהודית נגד ח״כ אלמוג כהן: "העדיף להתקזז היום במקום לדאוג לתושבי הנגב והגליל    סרוב מוחלט לפי שעה של שר האוצר סמוטריץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il