X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרציאנו. ראויה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
בקצרות
קרן מרציאנו הייתה ראויה לתואר אבירת איכות השלטון בכל אחת מהשנים האחרונות התנועה לאיכות השלטון היטיבה לבחור
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  • יאיר לפיד מציג טענה נכונה הקרובה לעמדה היותר נכונה של אביגדור ליברמן. אם נניח שההפיכה השיפוטית הדיקטטורית של יריב לוין ושמחה רוטמן ומרעיהם נבלמת, ונבחרת הוועדה הראויה למינוי שופטים - עליה להתחיל לעבוד לפני שממשיכים להגיע לפשרות בנושאים אחרים. אבל אם יריב לוין - עיקש כפרד ואולי רשע - אינו מתחייב להפעיל את הוועדה אין טעם לדון איתו בשאר השינויים שהוא מבקש להכליל במערכת. כי הוא שובת. שר שובת נגד עצמו ומונע מינוי עשרות שופטים, ואחר כך משפטים מתעכבים, מין הפרת אמונים, ומי אשם בפי הביביסטים? ברור, אסתר חיות וגלי מיארה-בהרב.
יאיר לפיד תובע את המזער, המינימום, הסביר - ואיני מבין מדוע בני גנץ אינו מצטרף אליו בנושא זה כדבר מובן מאליו.
  • ברכות לקרן מרציאנו - עיתונאית מדייקת שיודעת לשאול ויודעת להשיב, בהירה ומסבירה היטב (רוח היהדות: "לעולם ישנה - סגול תחת האות נו"ן - מורה לתלמידו בדרך הקצרה"). הייתה ראויה לתואר אבירת איכות השלטון בכל אחת מהשנים האחרונות. התנועה לאיכות השלטון היטיבה לבחור. בחירת האחרים, כל הכבוד, היא בתחומים אחרים.
  • מותר להכביד על אנשי שלטון ההפיכה השיפוטית בכל מקום, ונעים לראות את שמחה רוטמן הופך למאבטח וחוטף מגאפון ממפגינה לגיטימית. עם זאת אני חוזר על מה שכתבתי כאן כאשר הזמינו את רוטמן להרצות באוניברסיטת תל אביב ומנעו ממנו לנאום: אסור לנו לסתום פיות שקולם צורם לנו שמא נהיה רוטמנים.
  • הזדמן לי לשמוע מה נותר מבחינת הבגרות או הגמר בספרות עברית בתיכון. כלום מהשירים שהפכו את חיים נחמן ביאליק למשורר הלאומי; אפילו לא שורה מנתן אלתרמן ב"כוכבים בחוץ"; שולי-שוליים מלאה גולדברג; ש"י עגנון ב"נבדל". אין כמובן "ירושלים של זהב" לנעמי שמר. לא רק הפזמון אלא העושר הלשוני המבוסס על מקורות השפה העברית, וזה עוד לפני אבי מעוז. מה פלא שהחוגים האוניברסיטאיים במדעי הרוח ריקים?
  • הוא הדין בתנ"ך. במקום שמלמדים אותו כה במשורה נשמט חזון הנביאים; תלמיד/ה בתיכון ממלכתי אינם יודעים עד כמה ישעיהו ועמוס היו, בעצם, מנהיגי תנועת המחאה עוד לפני שקמה ברסלר; עד כמה הקדים אליהו הנביא את המפגינים המוכים בידי המשטרה בקיסריה לא הרחק מכרם נבות היזרעאלי. העיקר שהמורים אינם מחמיצים שביתה שנתית כמו חופשה שנתית. כך הם מלמדים מה היא דבקות במשימה.
  • ראו את התגובה של אוהדי בית"ר ירושלים מן האסכולה של לה-פאמילייה (שנתקלנו בהם איימתנים כלפי ההפגנות בכיכר בלפור נגד רודנותו של בנימין נתניהו) על החלטת בית הדין לכדורגל להדיח את הקבוצה מהזירה האירופית; ובעיקר ראו את איומם להתפרץ למגרש בעת משחק הנבחרת הלאומית כדי להעניש את כל עם ישראל; אלה שתי התבוננויות הראויות לביבי. אם משהו אינו לרוחו - כל האומה תיענש; ואם משהו לא נראה למתפרעי בית"ר ירושלים - כל אומת הכדורגל תיענש. לא לחינם הלך העורב אצל הזרזיר, זוכרים? "כי הוא מינו".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/06/2023   |   עודכן:  06/06/2023
+לוין נגד היועמ"שית: "יש אכיפה בררנית, וזו מציאות מקוממת"
12:09 07/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במסגרת מענה לשאילתה במליאת הכנסת תקף לוין: "יש דברים שכנראה בעיניה חשובים, קרי לסכל את הרפורמה המשפטית, ויש דברים שאינם חשובים קרי להבטיח את הסדר הציבורי"

לוין. "שימוש לרעה בכוח של מערכת אכיפת החוק" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האם האנרכיה עתידה להכריע את ישראל
09:09 07/06/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הפיגוע האחרון בגבול מצרים, שהפיל 3 חללים מקרב חיילי צה"ל מבליט את הרפיסות הביטחונית השוררת כיום במדינה  ▪  זו נובעת בחלקה מחוסר מוכנות בעיקר בתחום לוחמת היבשה, מחוסר מוטיבציה לאומית, מהשפעת התגברות האלימות הפלילית ברחוב האזרחי, המשיקה לטרור, ומרוח הנכאים והעויינות שמשרים במקומותינו האופוזיציה ואירגוני הדיפ-סטייט

רפיסות ורפיון [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+ח"כ אפרת רייטן הסירה את מועמדותה מהוועדה לבחירת שופטים
08:31 07/06/23  |  מירב ארד

ח"כ אפרת רייטן הסירה את מועמדותה מהוועדה לבחירת שופטים. בחשבון הטוויטר שלה כתב ח"כ רייטן: "העמדתי את עצמי כמועמדת לוועדה לבחירת שופטים לאור הניסיון שצברתי כחברה בקדנציה הקודמת והשמירה הבלתי מתפשרת שלי על בית משפט עצמאי ועל הדמוקרטיה. למרות זאת ואף שאני יודעת שסיכויי לנצח גבוהים מאד, משעה שהקואליציה מעמידה מספר מועמדים לבחירה לוועדה ולא אחד בלבד, ומשעה שאין לי כל רצון לסכן ולו באחוז את האפשרות לנציג אופוזיציה בוועדה, החלטתי להסיר את מועמדותי."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עמנואל בן-סבו
מופעי האימה ההמוניים המתרחשים לנגד עיננו כמעט בכל מקום בו נמצאים נבחרי ציבור תומכי הרפורמה, דומה שאין להם אח ורע
אפרים הלפרין
משה גורלי מביא בכלכליסט דעות שונות של "מומחי משפט חוקתי", וביניהן את דעתו שלו בנוגע לחופש הביטוי של ח"כ רוטמן    האמנם? מתייחס ל"הסלבס החדשים: מומחי משפט חוקתי"
עמנואל בן-סבו
חובה להיזהר, להישמר ולזכור, כי עם הלהט להניח את האצבע בסכר ההפקרות הבינלאומית המאיים לשטוף את המדינה בעזרת המימון האירופי, שלא ייפגעו עמותות וארגונים אשר מטרתם האמיתית היא להיטיב עם אזרחי המדינה
מרדכי ליפמן
הנסיון הנוכחי, לחזור ולהשיג שליטה במרחב הציבורי ללא הליכים דמוקרטיים מקובלים, תוך המשך ההדרה של המזרחיים כאמור, תהליך בו החלו האחוסלים בשנות ה-50, יוליך את מדינת ישראל לאסון גדול יותר
עידן יוסף
ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"    שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il