X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פיגוע הרצח בתחנת הדלק [צילום: פלאש 90]
מכת המאובנים, אינתיפאדה 3
השבוע שוב החל לבצבץ הליך "המים העומדים" זה חידוש הטרור, שמקורו בג'נין ויתפשט על פני הריכוזים הפלשתינים ביהודה ובשומרון, ועלול לגלוש חלילה גם לתחומה הריבוני של ישראל
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רוב הפוליטיקאים אינם מסוגלים להמיר את הווייתם במציאות משתנה. הם מתמודדים עם מצב קיים ולא ניחנו ביכולת לתאר קשיים והתמודדות עם מצב שהוא כחרב המתהפכת. ייתכן שהדבר נכון לגבי כלל האנושות. התנאי ריש לקיש תיאר את האליטה החברתית כנחלקת בין היודעים "לקדוח" לבין המיטיבים "לחרוז". אלה חדשנים ועוקרי סלעים, ואלה פועלים במסגרת הקיים - סיני בלשון העברית הקלאסית.
לא תמיד "הקודחים" נושאים בכנפיהם בשורה. גדול הדור רבי עקיבא קדח לעם ישראל את מרד שמעון בר-כוסבא שהמיט על האומה אסון נורא. אך בדרך כלל הם מקוריים ויצירתיים, וגם הם באים לביטוי בשני קריטריונים: ביכולת לשנות מציאות, או בהכנות ראויות להתמודד עם מציאות שהתדרדרה לרע.
מי בישראל המודרנית, שאחרי דורות המייסדים? מי הקודחים שאחרי דוד בן-גוריון ומנחם בגין? לפי הא"ב: ד"ר יוסי ביילין, אהוד ברק, משה דיין, אריאל שרון. שמעון פרס היה קרוב לתואר, הוא חשב כ"קודח" אבל פעל כ"חורז". גולדה מאיר היא הדגם המובהק של "חורזת". זה עולה אפילו ממחקר חדש "יבוא יום ויפתחו את הארכיונים" מאת מאיר בוימפלד וחגי צורף. היא לא יכלה לראות את מלחמת יום הכיפורים קרבה, אך משנקלעה למצב הנחות והמסוכן פעלה בעזוז.
ישראל-2023 סובלת לא רק מממשלה מושחתת ומשיחית ועבריינית ונהנתנית וגסת רוח ושפלת רוח אלא גם משלטון ריק מ"קודחים", שלא שיער איזה נזק נורא ייגרם לאומה כולה מן ההפיכה המשפטית של בנימין נתניהו ויריב לוין בארץ ובעולם.
השבוע שוב החל לבצבץ הליך "המים העומדים" שמאפיין את "החורזים". זה חידוש הטרור, שמקורו בג'נין ויתפשט על פני הריכוזים הפלשתינים ביהודה ובשומרון, ועלול לגלוש חלילה גם לתחומה הריבוני של ישראל.
מאז עלה בנימין נתניהו לשלטון ב-2009 הוא מנע כל הידברות מדינית עם הפלשתינים. בז לרשות הפלשתינית. תקע מקלות בכל יוזמה ערבית. מכר לאומה ולעולם סחורה פגומה כאילו השליטה בעם השכן תתארך עד אין קץ ועד כלות1. לא הועילו האזהרות ולא האזכורים ההיסטוריים שהפיצוץ בלתי נמנע. הימין המשיחי מכר לאומה אטריות קרות כאילו הסכמי אברהם הם תחליף להידברות, לפחות להידברות, עם השכנים הפלשתינים.
מצעד האיוולת של ביבי החזיק מעמד יותר מהצפוי, אבל בימים אלה תם ונשלם. אהוד יערי ואוהד חמו יביאו לציבור מידע מה עומד מאחרי האינתיפאדה השלישית, שהלמה היום ביישוב עלי. נדמה לי כי הטרור המתחדש נוקט לפי שעה מדיניות של פגיעה ביהודים רק ביהודה ובשומרון בהנחה כי הדבר יצמצם את הביקורת הבינלאומית על שפיכות הדמים שיוזמים הפלשתינים.
על-רקע ההחלטה האווילית המבודדת את ישראל בכל העולם הדמוקרטי כבניית עוד 4,000 יחידות דיור ליהודים בגדה המערבית ברור שהטרור האכזר יקבל גיבוי ולגיטימציה רבים מן הרגיל. לפחות עד שיגלוש לתחומי ישראל שבגבולות הקו הירוק.
יש בי חשד כבד שהממשלה הרעועה אינה שוללת את העתקת העניין הציבורי מכישלונותיה ושחיתותה למצב מלחמה. אבל אם אני טועה, ואני מקווה כי אכן זה חשד שווא, כי אז ביבי כלא וקלע את ישראל למצב של דם ואש ותמרות עשן בתנאים הכלכליים והמדיניים והמוסריים הקשים מכל מה שידעה מאז מלחמת העצמאות.

הערות

1. הרצח הנתעב של ארבעה תושבי עלי בשומרון עורר תביעה בימין המצוי כבר בתוך הממשלה לפעולה צבאית ישראלית חריגה. על כך בפוסט הבא הלילה או עם בוקר.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/06/2023   |   עודכן:  21/06/2023
+ועדת חו"ב קיבלה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש
15:52 21/06/23  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון קיימה (ד') דיון חסוי בו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש, בדגש על צפון השומרון. גורם בכיר במטה לביטחון לאומי עדכן את חברי הוועדה בהחלטות ודירקטיבת הדרג המדיני לצה"ל ומערכת הביטחון לגבי המערכה מול הטרור בכלל, ובגזרה בפרט.
חברי הוועדה שמעו מגורם מודיעיני בשב"כ את ניתוח הגורמים הפעילים, האירועים והמגמות, בדגש על צפון השומרון.הם שמעו סקירה מגורם מבצעים בשב"כ על פעילות הסיכול אשר מתבצעת לאורך ולרוחב הגזרה באופן יום יומי, ועל האתגרים העולים אל מול פעילות זו.
יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין, סיכם ואמר כי הוועדה תעקוב אחר החלטות הדרג המדיני והנחיותיו למערכת הביטחון לשינוי המגמה של העת האחרונה.

+חברון: סוכל פיגוע גרזן נגד יהודים
15:22 21/06/23  |  עידן יוסף

סוכל פיגוע בחברון: מחבל כבן 20 שהיה בדרך לפיגוע בחברון כשהוא חמוש בגרזן נתפס בזכות ערנותם של חיילי צה"ל.

+כאלף יחידות דיור חדשות יתוכננו בעלי בעקבות הפיגוע
14:41 21/06/23  |  עידן יוסף

בעצת ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, סיכמו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר במשרד הביטחון סמוטריץ' על קידום תכנון מיידי של כ-1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי, בצמוד למקום הפיגוע אתמול: ״התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו״, אמר סמוטריץ'.

+מגמה: יותר צעירים ממזרח ירושלים בוחרים במוסדות אקדמיים ישראלים
10:40 21/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במחקר נמצא כי הגורמים העיקריים המשפיעים על בחירת מוסד חינוך הם הרצון ללמוד במוסד אקדמי ישראלי והיוקרה האקדמית והמקצועית של המוסד  ▪  המחקר זיהה גם מספר יתרונות הקשורים ללימודים במוסד אקדמי ישראלי, לרבות השתלבות קלה יותר בכוח העבודה הישראלי, שיפור השליטה בעברית, הזדמנות לקבל מלגה ולימודים ברמה גבוהה

האוניברסיטה העברית ברקע מזרח ירושלים [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]
+הטרור משנה את כללי המשחק באזור ג'נין
08:05 21/06/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הטרור הפלשתיני בצפון השומרון משנה את כללי המשחק מול ישראל ועובר לשימוש במטעני חבלה גדולים והקמת תשתיות לייצור רקטות. ביטחוני בכיר אומר כי צה"ל והשב"כ צריכים לצרוב את התודעה של הדור הצעיר החדש שהקים את קבוצות הטרור החמושות ואינו מכיר את כוחו האמיתי של צה"ל

חמושים בג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+הלוויות נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן שנרצחו בפיגוע יתקיימו היום
07:40 21/06/23  |  איציק וולף

הלווייתו של נחמן שמואל מורדוף, בן 17 תושב היישוב אחיה בבנימין שנרצח אתמול בפיגוע סמוך לעלי, תיערך הבוקר בשעה 10:30 בבית העלמין ביישוב שילה.
הלווייתו של עופר פיירמן, בן 63 תושב היישוב עלי שנרצח גם הוא בפיגוע, תיערך בצהרים בבית העלמין ביישוב עלי בשעה 12:00.
שני הנרצחים הנוספים בפיגוע - אלישע אנטמן והראל מסעוד, הובאו אמש למנוחות.

+צה"ל מיפה את בתי המחבלים בכפר עוריף
07:26 21/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל פעלו הלילה לתחקור חשודים ולסריקות במבנים בכפר שממנו יצאו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בתחנת הדלק ביישוב עלי  ▪  3 מבוקשים נעצרו

זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי [צילום: פלאש 90]
+הערכת מצב ביטחונית: יותר פעולות במסגרת סל הכלים הקיים
01:34 21/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במערכת הביטחון קיימת מחלוקת על הצורך במבצע צבאי בצפון השומרון וקיים חשש שיתרחב לזירות אחרות ויביא למיטוט הרש"פ  ▪  אוגדת השומרון תוגברה ולפי שעה לא יורחב סל הכלים הנוכחי

תגבור באוגדה. העיירה טובאס [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90]
+שלושה מחבלים נהרגו בעת הכנת מטען
00:34 21/06/23  |  עידן יוסף

תאונת עבודה: שלושה מחבלים נהרגו בעת שהכינו מטען חבלה נגד כוחותינו במחנה הפליטים בלאטה בשכם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
במערכת הביטחון קיימת מחלוקת על הצורך במבצע צבאי בצפון השומרון וקיים חשש שיתרחב לזירות אחרות ויביא למיטוט הרש"פ    אוגדת השומרון תוגברה ולפי שעה לא יורחב סל הכלים הנוכחי
איציק וולף
שני מחבלים ירו לעבר האזרחים באמצעות רובה M-16    מותם של ארבעה משמונת הנפגעים נקבע במקום    אחד המחבלים נוטרל והשני נמלט מן המקום    כוחות הביטחון עורכים סריקות אחרי המחבל הנמלט    נבדקת אפשרות שבחוליית המחבלים היה גם מחבל שלישי שנמלט באמצעות רכב שגנב מאחד הנרצחים
איציק וולף
השר לביטחון לאומי התעלם מקביעת בית המשפט כי אוריאן בן כליפא נהגה באלימות ללא סמכות ואף השפילה ערביה תושבת מזרח ירושלים ללא צורך וטוען כי מדובר בגזר דין של שופטת שהאג'נדה שלה גברה על המקצועיות שלה
איציק וולף
אוריאן בן כליפא תשלם למדינה 4,000 שקל ותפצה את המתלוננת ב-2,000 שקלים נוספים למרות שנותרה על-כנה הרשעתה בשימוש לא מוצדק באלימות שהסלימה וכללה אלמנטים של השפלה של נפגעת העבירה
יוני בן-מנחם
קבוצות הטרור החמושות בשומרון מנסות להשיג יתרון איכותי על כוחות צה"ל ומאמצות את שיטות הטרור של חיזבאללה בדרום לבנון. לחץ בינלאומי גובר על ישראל להימנע ממבצע צבאי גדול, צה"ל יתמקד בימים הקרובים בפעילות נגד המעבדות שקמו בשטח לייצור מטעני חבלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il