X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבאס. הפך לשנוע בעיני תושבי הגדה [צילום: פלאש 90]
מחמוד עבאס חושש לאבד את שלטונו
האירועים האחרונים במחנה הפליטים ג'נין זעזעו את תחושת הביטחון של הנהגת הרש"פ והגבירו את הזעם והשנאה אליה ברחוב הפלשתיני.יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש שחמאס תצליח לערער את שלטונו והוא יוזם מפגש פיוס בקהיר כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות ברחוב הפלשתיני

האירוע שבו הושפלו בכירי תנועת פתח בסוף השבוע שעבר בעת שהגיעו למחנה הפליטים ג'נין כדי להשתתף בהלוויות המחבלים שנהרגו על-ידי צה"ל במחנה זעזע את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ואת הנהגתה. השלושה מחמוד אלעאלול, עזאם אלאחמד ותוופיק אלטיראווי גורשו מהמחנה בבושת פנים בקריאות של ההמון שכינה אותם "בוגדים" ו"מרגלים של ישראל".
השלושה טוענים שמי שגירש אותם היו פעילים של תנועת חמאס, דבר שהגביר מאוד את המתיחות בין הרש"פ לתנועת חמאס, המודיעין הפלשתיני העביר מידע ליו"ר הרש"פ כי תנועת חמאס מנסה לנצל את האירועים במחנה הפליטים ג'נין כדי לזעזע את שלטון הרש"פ, לכן היא גם הגבירה את הפיגועים נגד המתנחלים כדי לסבך את הנהגת הרש"פ עם ישראל.
הרחוב הפלשתיני קונה את ההסתה של חמאס, הרש"פ והעומד בראשה הפכו לשנואים ביותר בעיני תושבי הגדה ונחשבים לקבלן הביצוע של מערכת הביטחון הישראלית נגד הקבוצות החמושות, הזעם ברחוב הפלשתיני מרקיע שחקים, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מרגיש את כסאו מתנדנד והוא והחבורה המקיפה אותו בצמרת הרש"פ מודאגים מאוד מההתפתחויות האחרונות.
בגלל המצוקה שלו הורה יו"ר הרש"פ לקבוצות החמושים של פתח ביהודה ושומרון לצאת לרחובות הערים הראשיות בהפגנת כוח כדי להרתיע את תנועת חמאס ואת כל מי שחושב לנסות ולערער את יציבות הרש"פ. מאות מחבלים חמושים של תנועת פתח המשתייכים לזרוע הצבאית "גדודי חללי אל-אקצה", ערכו מצעדים צבאיים בכמה ערים כשהם יורים באוויר, בכמה מקומות הם השמיעו איומים על כל מי שיעז לאתגר את הרש"פ.
גורמים ברש"פ אומרים כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס תיאם עם ישראל לנסות ולפרוס את כוחות הביטחון של הרש"פ בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים שלה תוך ניצול ההישגים של פעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, אך גורמים בג'יהאד האיסלאמי וחמאס אומרים כי הם לא יאפשרו להם כניסה למחנה הפליטים ג'נין.
הג'יהאד האיסלאמי השתלט בשנתיים האחרונות, באמצעות נשק ומימון מאירן, על כל צפון השומרון באמצעות "הגדודים" שהקים, הפופולריות של חמאס ברחוב הפלשתיני גברה בעקבות הפיגועים שעשו מחבלי הזרוע הצבאית שלה בהתנחלויות עלי וקדומים וגם ברמת החייל בתל אביב.
הרש"פ נתפסת כחלשה וכמי שנמצאת בפני פשיטת רגל כספית, גם אם ישראל תחזק אותה מבחינה כלכלית, הדבר לא ישפר את מעמדה ברחוב הפלשתיני, גורם בכיר בתנועת פתח אומר כי התנועה גמרה את תפקידה ההיסטורי בגלל המדיניות של מחמוד עבאס, השחיתות והרפיסות מול קבוצות הטרור החמושות.
ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יש תחת פיקודו כ-30 אלף חמושים שמקבלים ממנו משכורות וסרים למרותו, אבל המדיניות שלו הכניסה אותם למאבק פנימי, רובם מזדהים עם קבוצות הטרור החמושות, מחמוד עבאס ידוע זאת ומכיר היטב את הלכי הרוח, לכן איננו מורה להם להילחם נגד קבוצות הטרור החמושות מחשש שהדבר יביא למלחמת אזרחים והדבר יהווה כתם גדול על המורשת שלו.
גורמים בחמאס אומרים כי הנשק הרב שבידי פעילי התנועה ביהודה ושומרון יישלף ברגע המתאים ויופנה לעבר הרש"פ ברגע שמחמוד עבאס יירד מהבמה הפוליטית. חמאס ממתינה בסבלנות ואיננה מתכוונת לאפשר לבכירי פתח המתמודדים בקרב הירושה לחלק את השלטון ביניהם, היא רוצה את החלק שלה שאיננו מבוטל. המתיחות הגדולה בין יו"ר הרש"פ לבין תושבי מחנה הפליטים ג'נין וחמאס והג'יהאד האיסלאמי מדאיגה מאוד את מחמוד עבאס והא מנסה להתפייס עם תושבי המחנה ועם הפלגים שמתנגדים למדיניותו.
משלחת של בכירי פתח יצאה שוב למחנה הפליטים ג'נין כדי להתפייס עם חברי הקבוצות החמושות ויו"ר הרש"פ יוזם מפגש פיוס של כל הפלגים הפלשתינים בקהיר כדי להחזיר את האחדות הלאומית ולטאטא מתחת לשטיח את ההשפלה הגדולה שעברו בכירי תנועת פתח במחנה הפליטים ג'נין. מחמוד עבאס שיגר לטורקיה את מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב שנפגש שם עם צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון כדי לנסות ולשכנע אותו לשלוח נציגים למפגש בקהיר.
אולם, נכון לשעה זו, הנהגות חמאס והג'יהאד האיסלאמי מסרבות להשתתף בכינוס בקהיר, הן רואות במפגש הזה ניסיון לתת לגיטימציה מחודשת לרש"פ לאחר האירועים הקשים במחנה הפליטים ג'נין. גורמים בחמאס אומרים כי אין טעם במפגש כל עוד הרש"פ ממשיכה בתיאום הביטחוני עם ישראל וממשיכה להיות קבלן הביצוע של השב"כ הישראלי.
באחרונה פעלו כוחות הביטחון של הרש"פ באלימות רבה נגד פעילי חמאס באוניברסיטאות ביר זית ואלנג'אח בשכם על-רקע הבחירות למועצות הסטודנטים, חמאס לא שוכחת את הדיכוי והמעצרים שעשתה הרש"פ בקרב פעיליה. מפגש פיוס דומה נערך בפעם האחרונה בשנת 2020 באמצעות וידאו קונפרנס בהשתתפות 14 פלגים פלשתינים, כולל חמאס והג'יהאד האיסלאמי, לקראת תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, אולם המתיחות והיריבות הקשה בין הרש"פ לחמאס על כסאות השלטון איננה מאפשרת פיוס אמיתי.
הקרקע בוערת מתחת לרגליה של הרש"פ אשר חוששת מגל מחאה פנימי נגדה ומהתנגשויות מזויינות בין הפלגים בערים הפלשתיניות ביהודה ושומרון, יו"ר הרש"פ נערך לתרחישים הגרועים ביותר עבורו אולם הוא גם סומך על ישראל שלא תאפשר לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי למוטט את שלטונו.

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
+ההמלצה: להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק
21:00 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה לביטחון לאומי מציעה גם לזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין פגיעה במדינת ישראל  ▪  יו"ר הוועדה: " על הרבה פחות ממה שהם אומרים נחקרתי מעל שש שעות בלהב 433. אם צריך להעמיד אותם לדין ולחבוש אותם באסורים, אז לעשות זאת. לא אשתוק בנושא הזה". ח"כ אחמד טיבי: "אם מישהו חושב שהנהגת המעקב העליונה תתיישר לפי הקונצנזוס שהולך יותר ימינה לימין הקיצוני, טועה"  ▪  הפרקליטות: "יש תלונה הנמצאת בבדיקת משטרה. כאשר חוות דעת בעניין תועבר היא תטופל"

עמית הלוי וצביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ
20:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוסכם למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית  ▪  בשל התנגדותם של השר במשרד הביטחון והשר לביטחון לאומי סוכם שלא יינתנו הקלות, אך ייתכן שנתניהו וגלנט יאשרו הקלות מסוימות שאינן מצריכות אישור מהקבינט  ▪  גלנט על הסרבנות: משתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדות פוליטיות

ישיבת הקבינט [צילום ארכיון: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+המפכ"ל שבתאי רץ מהמטה הארצי לזירת פיגוע הדקירה
18:38 09/07/23  |  איציק וולף

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, רץ ממשרדו שבמטה הארצי של המשטרה אל תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעה הצרפתית, הנמצאת מעבר לכביש.

[צילום: דוברות משטרת ישראל]
+מנהיגי החברה הערבית אינם משמשים גשר לשלום
11:53 09/07/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

המפלגה הערבית פעלה נגד ממשלת בנט-לפיד למרות מדיניותה לטובת ערביי ישראל במאבק באלימות ובפשיעה ובהפניית תקציבים לשיפור מצבם של ערביי ישראל

רע"מ. תמכו במממשלת בנט-לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מדינה פלשתינית - תרומה או פגיעה בשלום?
09:52 09/07/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

בניגוד לתובנה המקובלת במערב, סעודיה ושש מדינות ערב שחתמו הסכמי שלום עם ישראל ערות לעובדה שהסוגיה הפלשתינית אינה שורש הסכסוך ערב-ישראל, אינה בבת-עין ערבית ואינה מוקד זעזועים אזוריים

אב טיפוס של חתרנות [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+ח"כים בקואליציה נגד הקלות לפלשתינים
09:17 09/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת יולי אדלשטיין ושמחה רוטמן מתנגדים לכוונת ראש הממשלה לאשר בקבינט שורת הקלות לרשות הפלשתינית  ▪  "במקום להגביר את הלחץ, ממשלת ישראל מורידה את הרגל מדוושת הגז. אין מקום לכך שממשלת ימין תיתן פרס לטרור"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+התוצאה ידועה מראש
08:12 09/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מדינת ישראל, על חכמיה, מצביאיה, חייבת לעצור את המציאות המדממת בתדירות של שנאה ומלחמה, את הסבבים חסרי התכלית, את המבצעים שאינם אלה שדות קטל ומרחב לניסוי כלים קטלניים חדשים, ולהוביל חשיבה אחרת

עד לפעם הבאה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
מדינת ישראל, על חכמיה, מצביאיה, חייבת לעצור את המציאות המדממת בתדירות של שנאה ומלחמה, את הסבבים חסרי התכלית, את המבצעים שאינם אלה שדות קטל ומרחב לניסוי כלים קטלניים חדשים, ולהוביל חשיבה אחרת
עידן יוסף
מפקד פיקוד דרום פעל בעקבות תחקיר של שלושה מקרים במהלך המבצע    כחלק מהצעדים המשמעתיים, קצין בדרגת אל"ם ננזף בעקבות אישור תקיפה תוך חריגה מנהלי הבטיחות    קצין אחר נידון להתראה בשל התרשלות בהפללת מטרה וקצינה ננזפה בשל שגיאה מקצועית    לא נמצא קשר בין החריגות למותם של בלתי מעורבים
יוני בן-מנחם
אחראי באופן ישיר לשיגור טיל הנ"ט לעבר שטח ישראל בניסיון להרתיע אותה ולשגר מסר לפלשתינים ביהודה ושומרון כי הוא עומד לצידם. שר הביטחון גלנט רומז לתגובה ישראלית בדרכים חשאיות. ישראל חייבת להמשיך במבצע נגד הטרור הפלשתיני, וחיזבאללה לא יעז לגרור את לבנון למלחמה
עידן יוסף
שמונה צעירים שהגיעו לבקר בהדסה עין כרם את חברם המאושפז בעקבות פציעתו בהתפרעויות במזרח ירושלים פתחו שידור חי בטיקטוק שבו התעללו בקורבן
עידן יוסף
הפיקוד לא נענה לדרישות הדרג המדיני על מדיניות האכיפה נגד בנייה פלשתינית ביו"ש ליישום המדיניות שקבע השר במשרד הביטחון    ירידה בהיקף כוח האבטחה המוקצה להריסות בנייה לא חוקית פלשתינית ביו"ש • תמצא: פוקס לא הקצה די כוחות אבטחה    השר סמוטריץ' במכתב לרה"מ: "שימוש בסמכות ביטחונית לסכל מחליטה מדינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il