X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיאד אלנח'אלה. על הכוונת של ישראל [צילום: חסן עמאר/AP]
אור ירוק לחיסול ראשי ארגוני הטרור בחו"ל
הקבינט הביטחוני הסמיך את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לנקוט שורה של פעולות לשיפור ההרתעה של ישראל ולבלימת גל הטרור.גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי ישראל תחדש את פעילות החיסולים של ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל ללא טביעות אצבעות

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט האשימו השבוע את אירן כי יש לה חלק גדול בפעילות הטרור הפלשתינית נגד ישראל. אירן היא שדוחפת את חמאס והג'יהאד האיסלאמי לפעולות טרור נגד ישראל ביהודה ושומרון באמצעות מימון, העברת הנחיות והברחות נשק דרך הגבול עם ירדן. חמאס אחראי להתקפות הטרור האחרונות והדרג המדיני מחפש את הדרך הנכונה לגבות ממנו את המחיר על כך. בינתיים הוא נהנה משקט יחסי ומהקלות הומניטריות ברצועת עזה.
בישיבת הקבינט הביטחוני השבוע דנו ראש הממשלה והשרים בדרכים לפעול באופן יצירתי נגד ארגוני הטרור ביהודה ושומרון, ישראל שילמה מאז תחילת השנה מחיר כבד של 35 הרוגים מפעילות טרור. הדרג המדיני בוחן כעת דרכים להרתיע את ארגוני הטרור, אגף המודיעין במטכ"ל התריע כבר לפני כמה שבועות בפני ראש הממשלה נתניהו מהמשך השחיקה הגדולה בהרתעה הישראלית בעקבות המשבר הפנימי בישראל בגלל הויכוח על הרפורמה המשפטית.
אירן ושלוחותיה, חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנצלים זאת להגביר את ההתגרויות בישראל וגם להגברת הפיגועים נגדה. על-פי גורמים מדיניים בירושלים, הקבינט הביטחוני הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לנקוט בשורה של פעולות הנחוצות למלחמה בטרור.
להערכת גורמים ביטחוניים, ישראל איננה מעוניינת כרגע בעימות צבאי עם אירן או ארגון חיזבאללה אך היא תגבה את המחיר מראשי ארגוני הטרור השוהים בחו"ל, פעילות כזו תעביר מסר כפול לשטח ולראשי הטרור כי ישראל תגיב בתקיפות על המשך גל הטרור ביהודה ושומרון. למעשה, גורמי המודיעין של ישראל ובראשם המוסד הישראלי קיבלו אור ירוק לחדש את חיסולי ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל.
בחודש מרס השנה, חיסל המוסד הישראלי, על-פי מקורות זרים, את בכיר הג'יהאד האיסלאמי בדמשק עלי רמזי אלאסווד שכונה "המהנדס" כדי לסכל שורה של פיגועים שתכנן הג'יהאד האיסלאמי לקראת חודש רמדאן. ישראל מעולם לא הודתה באחריות לחיסולו ונראה שגם הפעם ישראל מתכננת לפעול נגד ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל באופן מפתיע ומבלי להשאיר טביעות אצבעות, המסר יעבור להנהגות ארגוני הטרור, הם לא טיפשים ויבינו את ההקשר הרחב לביצוע החיסולים.
על-פי גורמים ביטחוניים ישנם שלושה רבי מחבלים שמפעילים את הטרור ביהודה ושומרון:
סאלח אלעארורי-ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביו"ש ואיש הקשר לאירן ולחיזבאללה
מקום מושבו של סאלח אלעארורי הינו בשכונת א-דאחיה בביירות שבלבנון, סמוך למפקדת החיזבאללה. ישראל הפעילה אמצעים דיפלומטים כדי להביא לגירושו של סאלח אלעארורי מלבנון.
גורמים מדיניים בכירים בירושלים מסרו כי ישראל הפעילה את שיתוף הפעולה המודיעיני שיש לה עם בריטניה לצורך העניין אך ללא הועיל. ארה"ב הכניסה בנובמבר 2018 את סאלח אלעארורי לרשימת פעילי הטרור והקציבה סכום של 5 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע על מקום הימצאו. להערכת גורמי ביטחון חיסול אפשרי של סאלח אלעארורי יפגע משמעותית בתיאום בין אירן לחמאס והעברת נשק מתקדם ליהודה ושומרון.
חיסולו של סאלח אלעארורי ישפר גם את רמת הביטחון ביהודה ושומרון, אלעארורי, ממיסדי הזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם" הינו האחראי על פעילות הטרור של חמאס בגדה באמצעות משרד חמאס באיסטנבול והפעלת "החוליות הרדומות" (SLEEPERS) של הארגון שמנסות מדי פעם להוציא פיגועים בשטחי הגדה ובתוך ישראל עצמה.
זיאד אלנח'אלה - המזכ"ל של ארגון הג'יהאד האיסלאמי
זיאד אלנח'אלה הוא שהקים בשנתיים האחרונות את קבוצות הטרור החמושות של ארגונו בצפון השומרון, הוא עובד בשיתוף פעולה מלא עם הגנרל חוסיין סלאמי ראש "משמרות המהפכה" האירניים ועם הגנרל אסמעיל קאא'ני מפקד כוח "קודס". מקום מושבו של זיאד אלנח'אלה הינו בשכונת א-דאחייה בביירות שבלבנון.
אכרם אלעאג'ורי-ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי "סראיא אלקודס"
מקום מושבו של אלעאג'ורי הינו בשכונת א-דאחיה בביירות. אלעאג'ורי אחראי על כל פעולות הטרור של קבוצות הטרור החמושות של ארגונו בצפון השומרון ועל הברחות הנשק מירדן, בחודש נובמבר 2019 הוא ניצל מניסיון חיסול ישראל בעת ששהה בדמשק.
אלעאג'ורי נע בין אירן, סוריה ולבנון ומקיים קשרים צבאיים עם בכירי המשטר האירני וארגון חיזבאללה. אלעאג'ורי נחשב למספר 2 בארגון ו"האיש החזק" אחרי המזכ"ל זיאד נח'אלה ויש לו השפעה גדולה ברצועת עזה.
על-פי גורמים ביטחוניים בכירים, ההחלטה המדינית נפלה והמשימה תועבר לגופים המתאימים לצורך ביצוע. החיסולים הממוקדים בחו"ל אמורים להתבצע באופן מפתיע ביותר ובמקומות בלתי צפויים אבל בהחלט הם עשויים לשפר את ההרתעה הישראלית.

תאריך:  24/08/2023   |   עודכן:  24/08/2023
+בג"ץ אישר הריסת דירתו של מחבל בן 13.5
13:54 24/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מוחמד זלבאני גרם למותו של שוטר מג"ב במחסום שועפאט  ▪  שטיין: הוא פעל כמבוגר ויש להרתיע הורים של מחבלים דומים  ▪  כנפי-שטייניץ: ההתרעה חיונית בשל גל הטרור הנוכחי

האוטובוס בו בוצע הפיגוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הפלשתינים הנפיקו בול דואר בניגוד להסכם עם ישראל
11:47 24/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשות הפלשתינית הנפיקה בול דואר כמחווה לצוותי הרפואה הפלשתינים, אשר פעלו בתקופת הקורונה  ▪  עיון בבול הפלשתיני החדש מגלה כי הוא כולל ביטויים הסותרים את הסכם הדואר הקיים בין ישראל לרש"פ  ▪  נראה שהעיתוי אינו מקרי, בסמוך לפתיחת "קונגרס הדואר העולמי"

הרש"פ מאתגרת את ישראל
+סמוטריץ': המושג 'קרקעות פרטיות' הוא פלואידי מאוד
11:21 24/08/23  |  עידן יוסף

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס לביקורת הקשה שספג לאחר פינוי מאחז 'אעירה השחר' והטענות לפיהן המהלך אושר על ידו באופן אישי: "אני מקבל ביקורת באהבה. זה תפקידי".
בראיון לערוץ 7 אמר: "אני אוהב אנשים צדיקים שרוצים להתיישב בכל מקום ואני מסכים לכך שהמושג 'קרקעות פרטיות' הוא מושג פלואידי מאוד, אבל במצב הנוכחי הקרקעות הללו מוגדרות משפטית כפרטיות ואין יכולת להסדיר את המבנים האלה ולכן אין לי יכולת למנוע פעולות אכיפה".

+אני פוחד מממשלת ישראל
09:34 24/08/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער אותי שהמוסכמה שרק בכוח צבאי ניתן להגיע לחוף מבטחים מקובלת בעיקר בציבור הדתי  ▪  כואב לי, שהציבור הדתי מתעלם מהקביעה הנחרצת של החכם באדם שלמה בספר קהלת בפרק ט' פסוק ט"ו - "טובה חוכמה מגבורה"

הרחבת מפעל ההתנחלות [צילום: חיים גולדברג/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור ירוק לחיסול ראשי ארגוני הטרור בחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
בנימין נתניהו בהופעתו בחברון למחרת רצח בת שבע בכרי שכח את מה שהוא אמר לפני כמה חודשים על ממשלה, שלדעתו הייתה רופסת, שמתירה רצח יהודים
גדי חיטמן
16 השנים שחלפו מאז היה תהליך מדיני אמיתי בפעם האחרונה ומאז השתלטה חמאס על רצועת עזה (יוני 2007) רק חידדו את עומק הבעיה האסטרטגית. הפלשתינים לא הולכים לשום מקום והם שבים ומזכירים לנו באופן הכי כואב שהם כאן. עם או בלי נורמליזציה אזורית
יוני בן-מנחם
חמאס, בעידודה של אירן, מנסה להבעיר את אזור חברון, שהיה בו שקט יחסי עד כה, בפעולות טרור נגד צה"ל והמתנחלים. צה"ל חייב למנוע את התפשטות הטרור לדרום יהודה ושומרון, הדבר מחייב להכות בחוזקה בגרעין הקשה של קבוצות הטרור במחנות הפליטים בצפון השומרון
איציק וולף
כוחות הנדסה של צה"ל מיפו הלילה את בתיהם של שני המחבלים שרצחו ביום שני את הגננת בת שבע נגרי בדרום הר חברון, לצורך אפשרות הריסתם
איציק וולף
ישיבת הקביניט הסתיימה ללא החלטות קונקרטיות    שר הביטחון תקף את שותפיו הקואליציוניים שמתחו ביקורת על פיקוד המרכז וטען שהתבטאויות נגד צה"ל גורמות לטרוריסטים לחשוב שצה"ל חלש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il