X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
קול השופר - צעקת הלב הפנימית של יהודי
ישנם שני סוגים של צעקות-כאב. כאשר הכאב נסבל עדיין, הוא בא לידי ביטוי במלים עצם העובדה שהכאב יכול להתבטא במלים מוכיחה, שזהו כאב מוגבל. אולם ישנו כאב עמוק יותר, כאב בלתי-נסבל, שאינו יכול לבוא לידי ביטוי במלים האדם חש שהמלים הן דלות ועלובות ואינן יכולות לבטא את כאבו הגדול

המצווה המרכזית בראש-השנה היא "תקיעת שופר". החסידות שמה דגש על שני היבטים עיקריים שיש לשופר:
א) באמצעותו נעשית הכתרתו של הקב"ה למלך על כל הארץ, כמנהג המלכים שבעת הכתרתם תוקעים בשופרות;
ב) כוחו של השופר לעורר רגשות של תשובה, והביטוי שיש לשופר לצעקת-הלב של היהודי.
הדברים הללו קשורים זה בזה. כשיהודי מכתיר בראש-השנה את הקב"ה למלך, והוא מבקש: "מלוך על העולם כולו בכבודך" - נשאלת השאלה: הרי בשנה שעברה הכתרנו את הקב"ה למלך על העולם; האם אכן התחברנו אליו כראוי? איך ניתן לבוא עכשיו ולבקש עוד הפעם שהקב"ה ימלוך על העולם?!
על-כן לפני ההכתרה צריך להתעורר בתשובה. היהודי צריך לשוב בתשובה שלימה על מעשיו בעבר, ואזי יוכל לבקש באמת ובתמים שהקב"ה ימלוך עליו ועל העולם כולו. זהו הקשר בין הכתרת הקב"ה למלך לבין עבודת התשובה שבראש-השנה. אלא שבראש-השנה התשובה אינה על החטאים והעוונות (שכן אין הזכרת עוון ביום זה), אלא על עצם קבלת מלכותו של הקב"ה. ביום זה צריך יהודי לקבל על עצמו בשלימות את עול מלכות-שמיים ולהחליט החלטה איתנה בנפשו שישמע לכל אשר ה' מצווה אותו.
קול השופר, נוסף על היותו מצווה וביטוי להכתרת הקב"ה למלך, יש בו גם רמז לתשובה כלשון הרמב"ם: "עורו ישנים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם, וחיפשו במעשיכם וחיזרו בתשובה וזכרו בוראכם". השופר מעורר את האדם לתשובה, לתיקון המעשים ולקבלת עול מלכות-שמיים ומבטא את צעקת לבו של היהודי.
ישנם שני סוגים של צעקות-כאב. כאשר הכאב נסבל עדיין, הוא בא לידי ביטוי במלים. עצם העובדה שהכאב יכול להתבטא במלים מוכיחה, שזהו כאב מוגבל. אולם ישנו כאב עמוק יותר, כאב בלתי-נסבל, שאינו יכול לבוא לידי ביטוי במלים. האדם חש שהמלים הן דלות ועלובות ואינן יכולות לבטא את כאבו הגדול. הוא צועק בלי מלים, צעקות: "אוי!, אוי!", כי אין לו דרך אחרת לבטא את כאבו.
זוהי תקיעת שופר - "קול פשוט" - צעקה פשוטה, בלי מלים, בלי מנגינה. היהודי חש כאב עמוק בליבו על ריחוקו מה', על שלא התקרב די-הצורך אל הקב"ה בשנה שחלפה. הכאב ממלא את כל ישותו, עד עומק נשמתו. זהו כאב שאינו יכול להתבטא במלים. הוא פורץ החוצה ב'צעקה' של השופר, בתקיעה, שברים, תרועה ותקיעה (תשר"ת).
השופר מבטא את צעקת הלב הפנימית של עם-ישראל בראש-השנה, את רצונו העמוק של היהודי להיות קרוב אל ה' ולעבדו בכל לבו. צעקה זו מגיעה עד עצמותו ומהותו של הקב"ה ומעוררת אצלו את הרצון למלוכה.
המצווה המרכזית בראש-השנה היא "תקיעת שופר". אני פונה אליכם ידידיי היקרים, שתגיעו בראש השנה עם משפחתכם שיחיו לבית הכנסת - לקיים מצוה רמה וגדולה מאוד - לשמוע קול שופר, וגם לחנך את הילדים הקטנים לשמוע קול שופר בראש השנה שבזכותה יושפע שפע ברכה להצלחה לכל השנה כולה.
בפרוס השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, הנני לאחל לכל בית ישראל שיחיו, ברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות ורוחניות, ושימלא ה' יתברך משאלות לבבכם לטובה, בכל המצטרך, בבני, חיי ומזוני, נחת יהודי בריאות איתנה ושפע רב מתוך שמחה, הצלחה ואושר עד בלי די. שנזכה לשמוע את קול השופר הגדול כפי שנאמר בנבואת ישעיהו "והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים בארץ אשור והנידחים בארץ מצרים והשתחוו לה' בהר הקודש בירושלים" (ישעיהו כ"ז, י"ג.), בתפילה להשם יתברך שבשנה זו הבאה עלינו לטובה, ירחם ה' יתברך על עמו ונחלתו, שיסתלקו אויבנו מבחוץ וישרה שלום ואחדות בעם ישראל שהוא הכלי לכל הברכות ושיעלה את קרן עם ישראל בארץ הקודש ובעולם כולו ונזכה כולנו, בנערינו ובזקנינו בבנינו ובבנותינו, מתוך בריאות, בשמחה גדולה ובקומה זקופה לצאת מגולה לגאולה, בגאולה האמיתית והשלימה על-ידי משיח צדקנו, ושמחת עולם על ראשינו.

תאריך:  13/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
+ארגון מגדלי הפירות: השנה ייקטפו מעל ל-105 אלף טון תפוחים ו-30 אלף טון רימונים
11:59 13/09/23  |  מירב ארד

ארגון מגדלי הפירות בישראל: השנה ייקטפו מעל ל-105 אלף טון תפוחים ו-30 אלף טון רימונים. בחגי תשרי צורכים הישראלים כ-15 אלף טון תפוחים וכ- 6,000 טון רימונים.

+ארבע נשים ושולחן חג אחד
10:49 13/09/23  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה

מקווה שהאוכל יספיק לכולם, שכולם יהיו שמחים ולא יתחילו להתווכח בשולחן, לא על פוליטיקה, ולא על מה קרה לפני שנים

שנה חדשה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול השופר - צעקת הלב הפנימית של יהודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט אישרו את ההיערכות המבצעית בכלל גופי הביטחון לקראת החגים    היעדים הפופולריים בתקופת החגים צפויים להיות טורקיה, יוון, ארצות הברית, איטליה, קפריסין ובריטניה
מירב ארד
כ-200 אלף זכאים, שכירים ועצמאים, יוכלו כבר ביום חמישי לראות בחשבון הבנק שלהם את התשלום השני מתוך ארבעה עבור המענק לשנת 2022    הסכום הכולל ששולם עומד על כ-300 מיליון ש"ח
מירב ארד
הסוכה תציע לציבור הרחב במהלך חול המועד סוכות מגוון פעילויות, סדנאות, הצגות ומופעים לכל הגילאים והאוכלוסיות בעיר וללא תשלום - הסוכה פתוחה לכל האושפיזין
עמנואל בן-סבו
גם אם זועמים, קוצפים, רוטנים, שונאים, מאיימים, נוטשים, פוגעים ביחד, סודקים את המכנה המשותף, מוציאים שם רע, מפיצי דיבה, מהדהדים פייק ניוז, אוהבים את מדינת ישראל על תנאי, גם אם רואים רק את תחלואיה של המדינה ומסתמאים אל מול זכויותיה, מאירים רק את כישלונותיה וחסרונותיה אלה האחים שלי
עידן יוסף
מארגני תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף מאיימים לתבוע את עיריית ת"א אם לא תבטל את תנאי ביטול ההפרדה המגדרית, בניגוד לשנים עברו    אומרים כי אפילו לגישת המשנה ליועמ"ש לשעבר הדבר מותר, ומאשימים כי העירייה מפלה בין תפילת יהודים לתפילת מוסלמים    סגנית ראש העיר: "לא חסר איפה להתפלל בתל אביב בהפרדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il