X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ. לצאת [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
האופוזיציה ישנה - נא לא להפריע
הביביסטים שולטים בתחום התעמולה לחיזוק ה"בייס" ומצליחים בשעה שהאופוזיציה אינה מסמנת את המטרה העיקרית - ביבי בני גנץ יכול לעשות דבר אחד כדי לעורר את הטריגר להפלת הממשלה והוא לצאת ממנה

אם מישהו חשב ש"מסיבת העיתונאים" השבועית של ביבי היא נלעגת הוא טועה טעות מרה. היא מחושבת להפליא. היא לא נועדה לתקשורת הרגילה שסוקרת את ביבי בכל מקרה, אלא לרשתות החברתיות הרעילות ולשאר תיאטרוני הבובות כמו ערוץ 14, שם נמצא ה"בייס" שלו ודי לו בכך.
בתגובה לכינוס ההתנחלות המחודשת בעזה שבו השתתפו שרים וחברי כנסת גם מחוץ לעוצמה יהודית, מנהיג "המחנה הממלכתי" בני גנץ אמר כך: "השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכינוס חזרה לעזה פגעה בחברה הישראלית ובלגיטימציה שלנו בעולם ובמאמצים ליצור מסגרת להשבת חטופינו". זהו. ממלכתי מאוד. הצחקת אותם בני. החברה הישראלית מעניינת את בן-גביר פחות מקליפת השום. הלגיטימציה שלנו בעולם היא בדיחה אצל "עוצמה יהודית" והשבת חטופינו תעניין אותם כשאלה יוחזרו בארונות קבורה ואז אפשר יהיה לצאת במסע נקם לאומי.
בני גנץ יכול לעשות דבר אחד כדי לעורר את הטריגר להפלת הממשלה והוא לצאת ממנה. סביר שבמקרה כזה "תקווה חדשה" לא תפרוש. אז מה. היא בעצם ליכוד ב' ללא ביבי. כמו ש"ישראל ביתנו" היא ליכוד ג' ללא ביבי. אביגדור ליברמן כבר הודיע שלא יצטרף להצעת אי-אמון של "יש עתיד".המטרה היא הציבור הרחב. פרישת בני גנץ תגייס אותו מחדש. המבחן יהיה שחרור החטופים.
האופוזיציה
בראש האופוזיציה עומד יאיר לפיד, לא קוטל קנים בתחום ההסברה או התעמולה. ניתן היה לצפות ממנו מאחר שהוא מכיר היטב את הקורים שנטווים על-ידי ביבי, בנו יאיר ושות' - שיפעיל מננון תעמולה שיהיה יעיל מול התעמולה הארסית של האב ובנו והרוח הרעה.
נועה אחיטוב תיארה זאת יפה בהארץ 32.1.2024: אם נמשיל את הציבוריות הישראלית למשחק כדורגל, שחקני הקבוצה הימנית משחקים משחק שבו מותר לבצע פאולים ולשופט אסור לשרוק על עבירות שביצעה קבוצתם, אבל מעודדים אותו לשרוק תכופות על עבירות של היריבה. מן העבר השני, הקבוצה השמאלנית משחקת לפי החוקים המקובלים - פאול זה פאול, כרטיס צהוב, בעיטות עונשין וכו'. במשחק כזה ברור מראש מי תנצח וגם איך מגיעים להפרש שערים גדול לטובת הקבוצה הימנית, בעוד הקבוצה השמאלנית ממשיכה לשחק כשהיא חבולה ופצועה.
ולא זו בלבד אלא בתעמולה של ביבי הוא מעדכן ללא הרף ומגיב להתרחשויות בשטח לפי דף מסרים המיועד להכפיף אותו לנרטיב קבוע המשרת את מטרותיו. לפי חן אגרי ב"עין השביעית" ( 23.1.2024) "הטקטיקה המקובלת על נתניהו היא רתימת הסוגיות הביקורתיות המציגות אותו באור שלילי, לטובותו. זאת על-ידי ריקון כל סוגיה מתוכנה והפיכתה לסוגיה פוליטית מקטבת, תיוג והכתמה עקביים של גורמים שונים בחברה הישראלית, מציאת אשמים דמיוניים או דמיוניים למחצה והצגתו של נתניהו כקורבן. הדוגמה האחרונה היא משפחות החטופים. הקריאה לשחרר את החטופים מוצגת כהחלטה מודעת ומכוונת להיכנע לחמאס ולהפסיד במלחמה."
המאמר של אגרי מביא דוגמאות רבות לארגז הכלים שבו משתמשים נתניהו ואנשיו, שכולו ללא יוצא מן הכלל תעמולה צרופה ללא ביסוס, כולל המסרים של הפיונים שלו.
ללמוד מן האמריקנים
לאחר ירידה מתמשכת בסקרים של הנשיא ביידן, הוא ויועציו החליטו להפסיק להיות politically correct, להוריד את כפפות העור הרך ולשים במקומם כפפות לזירת אגרוף. על הכוונת נושאים שרוב הדמוקרטים וחלק מן הציבור הכללי מקבלים אותם, אך הסכנה הגדולה מכולם היא בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא. הוא ה"אויב" שיביא להרס הדמוקרטיה שהיא היסוד המוצק של החברה האמריקנית, ערכיה, תרבותה, כלכלתה והשפעתה בעולם.
לתכלית זאת ביידן הקים צוות של מומחים וחבורה של אנשים משפיעים כשהם פרוסים בנקודות הקריטיות של קהל המצביעים ברחבי ארה"ב. בין היתר הוא רותם למשימה את טיילור סוויפט, הזמרת-יוצרת המהממת שהיא "כוכב עליון" אמריקני בינלאומי, במרכז המסע בדומה לזה שעבד בבחירות לנשיאות ב-2020. הצוות של ביידן מתאר את טראמפ כסכנה עליונה לממשל האמריקני ולחברה האזרחית ובונה על כך כי הפחד מפני עוד שלטון של טראמפ, ובגרסה קיצונית יותר יביא את הבוחרים להכרעה נגד טראמפ ובעד ביידן.
לפי העיתון "ניו-יורק טיימס" הצוות של ביידן מתכוון להתמקד גם בסוגיות קריטיות כמו הזכות להָפָּלות. ואם הציבור שכח, יזכירו לו את ה-6 בינואר כאשר המון גזעני הסתער על גבעת הקפיטול כדי להביא לשינוי תוצאות הבחירות. אנשי הנשיא מאמינים כי המסר נגד טראמפ כמי שעתיד להרוס את הדמוקרטיה ישכנע את הדמוקרטים המהססים לתמוך בנשיא וימצא אוזן קשובה אצל מצביעים בלתי תלויים שבחרו בשעתו בדונלד טראמפ. עד כאן בארה"ב.
אשר לישראל, היה אם יחול שינוי בהרכב הקוואליציה כאשר הסדר להחזרת החטופים יביא לפרישה של "עוצמה יהודית" ואחריה "הציונות הדתית" - זה כבר סיפור אחר לגמרי.ז ה יהיה בחזקת מהפך מצדו של ביבי. אך כל עוד שזה לא קורה- האופוזיציה הישראלית לא זקוקה לסכנה עתידית כשהיא יכולה להצביע על סכנה מוחשית עכשוויות. המערכה לא צריכה להתמקד בגורמים גזעניים לאומניים, אלא במי שבחר בהם כשותפים ואך ורק למטרה אחת והיא להציל את עורו ואם יש בכך כדי להרוס את המדינה - שיהיה. לא יזיק אם האיסטניסטים בקרב האופוציה יגיעו למסקנה שמותר להשתמש במקצת הכלים שבהם משתמש ביבי והחבורה שלו. המטרה היא הפלת ביבי כראש ממשלה של השלטון הזדוני הזה. אין בלתה בזמן הזה ובימים אלה.

תאריך:  04/02/2024   |   עודכן:  04/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופוזיציה ישנה - נא לא להפריע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פחדן קטן-צא קודם לעזור בחזית !
מתעב עכברושים  |  4/02/24 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח: בכירים בבית הלבן שוגרו למטה בדלאוור, עובדים חדשים נשכרים, ביידן יוצא למדינות המפתח, הרשתות החברתיות מקבלות דגש - ואולי גם תמיכה של טיילור סוויפט
איתמר לוין
בלי התמודדות של ממש בבחירות המקדימות, השניים כבר מצויים למעשה בשלבים הראשונים של מערכת הבחירות לנשיאות - עם שאלות טקטיות ואסטרטגיות חסרות תקדים, מציין ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הפילוג בחברה האמריקנית לא היה כה עמוק מאז מלחמת האזרחים, וגם אם אין כיום סכנה של אלימות - קשה לצפות כיצד ינהג הצד המפסיד בבחירות בעוד תשעה חודשים, מנתח ניו-יורק טיימס
זלמן שובל
המערכה בעזה היא אכן בעלת משמעויות גלובליות ואזוריות נרחבות, כשמדובר במאבק בין המחנה הדמוקרטי והליברלי בהובלת ארה"ב לבין הציר של סין, רוסיה, קוריאה הצפונית ואירן
איתמר לוין
מצביעים עצמאיים ורפובליקנים מתונים בשיעורים משמעותיים לא תומכים בו - מנתח ניו-יורק טיימס    גם בתוך המפלגה אומרים, שהוא חייב לזכות בקולותיהם לקראת הבחירות בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il