X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להסדיר בחקיקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
חקיקה מוסדרת
מלבד גברים חרדים יש לפחות שש קבוצות נוספות שהפטור שניתן להם משירות מבוסס על שיקול הדעת של גורם ברשות המבצעת ואינו מעוגן במסגרת חקיקה: ערבים, ערביות, דרוזיות, צ'רקסיות, ארמנים וארמניות

פסיקת בג"ץ מהיום קבעה כי לרשות המבצעת אין סמכות להורות שלא לאכוף את חוק שירות ביטחון בהיעדר מסגרת חקיקתית, והוסיפה כי "משלא מעוגן פטור במסגרת חקיקה", על הרשות המבצעת לפעול לאכיפת חוק שירות ביטחון.
בג"ץ קבע זאת בהקשר של תלמידי ישיבות, אולם זוהי הלכה כללית שתקפה במישרין גם לכל קבוצת אוכלוסייה פטורה אחרת, שהפטור הניתן לה לא מעוגן במסגרת חקיקה.
מלבד גברים חרדים יש לפחות שש קבוצות נוספות שהפטור שניתן להם משירות מבוסס על שיקול הדעת של גורם ברשות המבצעת (הפוקד) ואינו מעוגן במסגרת חקיקה: ערבים, ערביות, דרוזיות, צ'רקסיות, ארמנים וארמניות.
מפסיקת בג"ץ מהיום עולה אפוא, שהרשות המבצעת אינה יכולה להמשיך ולפטור ערבים וכיו"ב על בסיס החלטות שר הביטחון או הפוקד הממונה, והיא מחויבת לפעול לאכוף גיוס לצבא גם על ערבים וכיו"ב.
ברור לכולם שצה"ל לא יתחיל עתה בגיוס בכפייה של ערבים ודרוזיות (וסביר להניח שגם ביחס לחרדים לא ינהג כך). לפיכך, צריך להסדיר את הפטור לחרדים ולקבוצות אוכלוסייה אחרות בחקיקה, ולעשות זאת באופן שיעבור פסיקת בג"ץ. למרבה השמחה, יש אפשרות חוקית מוכחת המאפשרת לעשות זאת.
סעיף 40 בחוק שירות הביטחון מאפשר לנשים יהודיות לקבל פטור "מטעמי הכרה דתית". סעיף זה קיים בחוק, בצורה זו או אחרת, מאז 1949. למיטב ידיעתי, בג"ץ מעולם לא ציין פגם בסעיף זה בעשרות ההליכים שקיים בבקשות לפטור מטעמי הכרה דתית. יתרה מכך, גם היום הכיר בג"ץ בזכותו ובחובתו של המחוקק להסדיר פטור מגיוס בחקיקה.
לפיכך, על הכנסת לפסוע במשעול הכבוש היטב של הפטור שכבר קיים במסגרת חקיקתית, ולהסדיר בחקיקה את הפטורים לכל הקבוצות הפטורות בפועל מגיוס. תיקון חוק זה יקבע כי גבר או אישה שטעמים שבהכרה דתית או טעמים מצפוניים או טעמים אחרים מונעים אותם מלשרת בשירות ביטחון, פטורים מחובת שירות ביטחון לאחר מסירת תצהיר לרשויות הגיוס.
כמובן, מי שיקבל פטור משירות לא יהיה זכאי לקבל שום קצבת קיום או כל קצבה אחרת מהמדינה עבור מה שיעשה לאחר הפטור. וכך, צעיר חרדי שלא רוצה להתגייס לצבא יוכל לקבל פטור כבר בגיל 18, בדיוק כמו צעיר ערבי, ואם יחליט ללכת ללמוד בישיבה, המדינה לא תממן אותו, אפילו לא בשקל אחד. כל הכסף שייחסך בדרך זו יופנה לתגמול חיילים המשרתים בשנה שלישית לשירותם הסדיר, שיקבלו את המשכורת הממוצעת במשק בתריסר החודשים האחרונים לשירותם.
כך תפתור המדינה באופן חוקי את סוגיית הפטור לחרדים; תאפשר לצעירים חרדים לצאת לעבוד כבר בגיל 18 במקום בגיל 26 כמו היום; בפעם הראשונה תסדיר בחקיקה את הפטור מגיוס הניתן לצעירים ערבים ולכל קבוצות הפטור האחרות; תשים קץ לתופעה המבישה של תעשיית הפטורים על-רקע נפשי, שרובם הם פיקציה, ושאחד מראשי אכ"א לשעבר הגדיר "כתורתו אומנותו של החילונים" (כיום מדובר ב-10% ממקבלי הפטור משירות); ותתגמל את המשרתים עבור שירותם.

פורסם בעמוד ה-X של חיים רמון
תאריך:  26/06/2024   |   עודכן:  26/06/2024
+האמת על התנגדות החרדים לגיוס ועל עמדת הליכוד
09:42 26/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תשע הערות בעקבות פסק דינו של בג"ץ: שני נתונים בהם טמון הסיפור כולו, התגובה השקרית של החרדים, כמה באמת יתגייסו בשנים הקרובות, וכיצד הליכוד סותר את עצמו רק כדי לשרת את הישרדותו של נתניהו

פיקוח נפש דוחה את התורה כולה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+שוב "יש שופטים בירושלים"
08:42 26/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

החרדים אינם אוכלים בשר חזיר אבל מתנהגים כחזירים  ▪  אילו הייתה בהם רגישות היו מקדימים מחווה להכרעת בג"ץ  ▪  מסלקים אל צה"ל מיד 1,000 רמאים שאינם לומדים אבל מקבלים כסף מן הישיבה

לגייס את הטפילים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+המפלגות החרדיות שוקלות לתמוך בממשלה מבחוץ
01:41 26/06/24  |  עידן יוסף

אחרי פסיקת בג"ץ: בשס וביהדות התורה דנים באפשרות לפרוש מהממשלה - ולתמוך בה מבחוץ לפי העניין. לגישתן אין טעם להישאר בממשלה שאינה מקדמת את הנושאים החשובים לה (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקיקה מוסדרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פתרון ראוי, אבל רמון חי בסרט
בני בנקר  |  26/06/24 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
דן מרגלית
החרדים אינם אוכלים בשר חזיר אבל מתנהגים כחזירים    אילו הייתה בהם רגישות היו מקדימים מחווה להכרעת בג"ץ    מסלקים אל צה"ל מיד 1,000 רמאים שאינם לומדים אבל מקבלים כסף מן הישיבה
עידן יוסף
גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ואמרו כי התעקשותו להסכמה בעניין גיל הפטור משחקת לידי האופוזיציה ויחד עם יתר ה"מורדים" בליכוד מקרב את סופה של הממשלה    השר שיקלי: "אסור לוותר על הורדת גיל הפטור. הפערים אינם דרמטיים, אנחנו יודעים שמתכנסים לאזור ה-3,000 בשלב א' ו-50% בתוך חמש שנים"
איציק וולף
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה מזכיר שחובת מערכת הביטחון לגיוס תלמידי הישיבות חלה כבר מ-1 ביולי אשתקד וקובע כי יש להציג תוכנית גיוס של יותר מ-3,000 מתגייסים בשנה לנוכח צרכי הצבא ולשם קידום השוויון בנטל
מירב ארד
עוד נמסר: הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ אלא השלמת חוק הגיוס    לפיד למפלגות החרדיות: "נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות - התורה היא לא תירוץ להשתמטות"    המחנה הממלכתי: אם החוק הזה כל כך היסטורי ונכון, איך זה שראש הממשלה נתניהו והסיעות החרדיות הצביעו נגדו?
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il