X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת אישור תוכנית הסיוע הענקית

מגמה מעורבת בבורסות ניו-יורק

עליות בבורסה המרכזית, ירידה קלה בנסדא"ק הסנאט אמור לאשר הלילה את חבילת הסיוע בסך 2 טריליון דולר זינוק של 24% במניית בואינג
▪  ▪  ▪
בואינג. המקס חוזר? [צילום: טד וורן, AP]
הושגה הסכמה על חבילת הסיוע הענקית בארה"ב
איתמר לוין
היקף החבילה יתקרב ל-2 טריליון דולר - 10% מהתוצר האמריקני וכמעט פי שלושה מחבילת הסיוע שהופעלה ב-2008 * המרכיבים העיקריים: סיוע מיידי במזומן לרוב המכריע של תושבי ארה"ב; הלוואות למדינות, לערים ולחברות; סיוע למימון משכורות בעסקים קטנים ובינוניים; תקציבים לבתי חולים ולהרחבת דמי האבטלה
לרשימה המלאה

הבורסות בניו-יורק סיימו את המסחר (יום ד', 25.3.20) במגמה מעורבת, לאחר שכבר עלו בשיעורים של 5% ומעלה במהלך היום. מדד דאו-ג'ונס עלה ב-2.4%, מדד סטנדרד אנד פור עלה ב-1.2%, ואילו מדד נסדא"ק ירד ב-0.5%.
המסחר התנהל לאחר שהבית הלבן והממשל הגיעו להסכמה על חבילת הסיוע חסרת התקדים למשק בשל נזקי הקורונה. הסיוע יסתכם ב-2 טריליון דולר - 10% מהתוצר האמריקני - ומאות מיליארדי דולרים מתוכו יגיעו ליעדיהם בתוך שבועות ספורים (ראו קישור משמאל). הסנאט אמור לאשר את החוק בשעות הקרובות ולאחר מכן הוא יועבר לאישור מהיר בבית הנבחרים.
מניית בואינג, שכבר זינקה אתמול בכ-20%, זינקה ב-24% נוספים - הן על-רקע הסיוע שיינתן לחברות התעופה שהן לקוחותיה העיקריות, והן לאור הידיעות על חידוש ייצור דגם 737-מקס, אשר הופסק בעקבות שתי התרסקויות וגילוי כשלים בטיחותיים חמורים בייצורו.
הבורסות העיקריות באירופה סיימו את יום המסחר בעליות נאות. הבורסה של לונדון עלתה ב-4.5%, הבורסה של פרנקפורט עלתה ב-1.8% והבורסה של פריז זינקה ב-9.5%. לעומת זאת, המסחר בתל אביב הסתיים בירידות שערים קלות - 0.8% במדד ת"א-35 ו-0.25% במדד ת"א-125.
עוד פרטים על חבילת הסיוע
לאורך היום הלכו והתבררו יותר פרטים מתוך חבילת הסיוע. הממשל יעניק תשלום חד-פעמי של 1,200 דולר לכל משלם מיסים שהכנסתו השנתית היא עד 75,000 דולר. המענק יקטן ככל שההכנסה גבוהה יותר, ולא יוענק מהכנסה של 99,000 דולר. משפחות יקבלו 500 דולר נוסף בגין כל ילד.
תשלום דמי האבטלה יורחב ב-13 שבועות ובסך-הכל הם ייתנו במשך 39 שבועות. דמי אבטלה יינתנו גם לחלק מן העצמאים: פרילנסרים ומה שמכונה gig workers, כמו שמי שמשתכרים מהסעות עבור חברת אובר. עסקים קטנים יוכלו לקבל הלוואות בערבות הממשל, אשר יוענקו בבנקים מקומיים עד 30 ביוני. ההלוואות יימחקו (דהיינו ייפרעו בידי הממשל) אם הלווה ימשיך להעסיק את עובדיו בתקופת המשבר.
חברות במצוקה יוכלו לקבל הלוואות מקרן בסך 425 מיליארד דולר שבשליטת הפדרל ריזרב. 75 מיליארד דולר נוספים יוענקו בידי הממשל לחברות בענפים מוגדרים ובראשם התעופה. המידע על מקבלי ההלוואות יימסר מיד לציבור והפיקוח עליהן ייעשה בידי ממונה חיצוני ובידי ועדה של הקונגרס. החוק קובע, כי חברות הקשורות למשפחתו של הנשיא טראמפ לא יוכלו ליהנות מהלוואות אלו.
בתי חולים ברחבי ארה"ב, עליהם מוטלת רוב ההתמודדות עם הקורונה, יקבלו 100 מיליארד דולר. החוק מאפשר להעניק להם מיליארדי דולרים נוספים כדי למגן את עובדיהם המטפלים בחולים, להקים מתקנים ייעודיים לחולי קורונה ולרכוש ציוד לבדיקות הקשורות למגיפה.

תאריך:  25/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
מיליוני ישראלים חוששים לבריאותם ולחייהם של עצמם, קרוביהם וחבריהם. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד תיראה פרנסתם אחרי המגיפה. ואתם, כולכם, מכל המפלגות ומכל הדעות, מתעסקים במריבות פוליטיות קטנוניות. ההיסטוריה מלמדת, כי המחיר עלול להיות איום
איציק וולף
רשת טיב טעם מעריכה שאם משבר קורונה יחריף עלולות להיות השפעות שליליות בדמות מחסור בחומרי גלם וסחורות, בעיות בשינוע סחורות ומחסור בכוח אדם    הרווח השנתי של הרשת: 18.1 מיליון שקלים
איציק וולף
כימיקלים לישראל הודיעה כי לנוכח משבר הקורונה היא פועלת לקידום הדיונים עם הממשלה על-מנת להאיץ את קבלת ההחלטה בנושא מכרה הפוספטים שדה בריר    פעילות החברה בספרד הופסקה, אך בסין פועלים מפעליה בתפוקה מלאה
עידן יוסף
650 חיילים יצוותו לשוטרים כדי לסייע להם באכיפת התקנות    מחסומי משטרה יוצבו בכניסות לשכונות גדולות ולערים    קנסות יוטלו על אזרחים המגיעים לחוף הים ולגני משחקים ועל בתי עסק פתוחים
יהודה קונפורטס
מבקר המדינה מצביע בדוח שפרסם (יום ב', 23.3.20) על העדר הגיוון התעסוקתי, הירידה היחסית בהשקעות הממשלה והמחסור בהשקעות המקומיות בהיי-טק הישראלי    האם גם הפעם הוא יונח על המדף הכי גבוה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il