דואר ישראל סיים את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של 105 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של כ-5.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מן הדוחות שפרסמה (יום ה', 4.6.20) חברת דואר ישראל.
בהכנסות דואר ישראל ירדו ברבעון הראשון של השנה ב-12% ועמדו על כ-405 מיליון שקלים. ירידה של 45% נרשמה בכמות החבילות שהוזמנו ברבעון הראשון של 2020, שהתאפיין בעיקר בשיתוק מערכות שילוח החבילות בשל התפשטות נגיף הקורונה, לעומת הרבעון המקביל ב-2019.
סך ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-405 מיליון שקל, מול כ-460 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, וזאת בצל משבר הקורונה והירידה בהזמנות מחו"ל ברבעון הראשון של השנה. גם ברבעון הראשון של 2020 נמשכה הירידה בהכנסות מדואר כמותי, בעקבות המעבר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל. ההכנסות ממכירת נכסים הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 בכ-2.3 מיליון שקל, לעומת 5.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
באפריל 2020 הודיעה רשות החברות הממשלתיות, כי תחזור לקידום הפרטת חברת דואר ישראל ותחל בפרסום המכרז למכירת 20% מחברת דואר ישראל במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה והחברה נערכת לכך.
גם ברבעון הראשון של השנה המשיכה החברה במדיניות ההשקעה בנכסים לפיתוח החברה, כאשר סך ההשקעות של החברה הסתכם ברבעון בכ-52 מיליון שקל, מול כ-17.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההשקעות ברבעון הראשון של 2020 היה המשך השקעה בציוד, בקריה הדוארית במודיעין, במרכזי דוורים אזוריים, וכן במערכות מחשוב נוספות, לצורך שיפור השירות וכחלק מהערכות החברה להמשך הגידול בסחר המקוון וביחידות האחרות בשנים הקרובות.