המשרד לשירותי דת פרסם קול קורא, המזמין גופים העוסקים בהפעלת מוקדים טלפוניים לפניות הציבור, להגיש הצעת עלות להפעלת מוקד טלפוני למענה לפניות בכל הנוגע לטיפול במתים שמתו מקורונה או שקיים חשד שנדבקו לפני מותם.
המוקד נועד לתת מענה למערך הקבורה הייעודי הפועל בשעת חרום במאפיין של מחלה נגיפית.
מערך קבורה ייעודי מרכז את הטיפול בנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף, בדגש על פינוי ממקום הפטירה (בבית חולים או בקהילה) אל אחד ממרכזי הטהרה הייעודיים והעברת הנפטר בסיום הטהרה אל חברת הקבורה.
המוקד הטלפוני יידרש לשלוט במערך, לרבות קבלת פניות לגבי נפטרים מבתי חולים ומהקהילה, הכוונה אל חברת האמבולנסים המעבירה את הגופה, תיאום מול מרכז הטהרה הרלוונטי, מתן פרטים לקרובי משפחת הנפטר, מעקב ותיעוד, ותיאום העברת הנפטר אל החברה הקוברת.
במשרד לשירותי דת צופים כל פנייה עבור נפטר, צפויה לגרור בממוצע חמש שיחות נוספות מול הגורמים המטפלים והמשפחה.
בשל התפשטות מהירה, הספק שיפעיל את המוקד יידרש להיערך בתוך שבועיים באופן מיטבי לביצוע השירות. ההיערכות תכלול בין השאר איסוף מידע לגבי הגופים הקיימים בשטח, שעות הפעילות שלהם, אנשי קשר ומאפיינים נוספים שיאפשרו במידת הצורך להפנות אליהם את הנפטרים.
הספק יידרש להחזיק במערכת מידע זמינה ועדכנית הנוגעת לכלל חברות הקבורה ומכילה את כלל המידע הרלוונטי והמקיף לרבות שעות פעילות, אתרי הפעילות, אנשי קשר וכיו"ב. כמו-כן, יידרש לאתר ולגייס צוות קבוע להפעלת המוקד, שחבריו יהיו בעלי רקע וניסיון בטיפול פעיל בבעיות מורכבות, לרבות יצירת קשר עם גורמים ביורוקרטיים והסרת חסמים בעת הצורך. בנוסף, תידרש יכולת לעמוד בקשר עם משפחות בשעות שלאחר פטירת קרוביהן ותיבדק ההתאמה של המוקדנים לניהול שיחה במאפיינים אלה, ברגישות המתחייבת ומתן מענה מרבי לצורך.
המוקד יהיה מאויש 24 שעות ביממה, לרבות בשבת - שבה יועסקו רק עובדים לא-יהודיים, ויהיה זמין בכל עת לקבל קריאות טלפוניות לפינוי נפטרים ולהזניק צוות ייעודי לפינוי נפטרים מהקהילה ומבתי החולים אל מרכזי הטהרה, וממרכזי הטהרה לבתי העלמין או למועצות המקומיות.