X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אכיפה בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי [צילום: פלאש 90]
הצעדים שנשקלים לבלימת התחלואה:

הגדלת קנסות וחזרה לקפסולות

בדיון של המל"ל בהשתתפות רה"מ הוחלט לשקול גם גבייה מיידית של הקנסות מתגברים הקולות הקוראים לחזור לאיכון מצד שב"כ היום יתכנס קבינט הקורונה
▪  ▪  ▪

החשש מגל שני: קבינט הקורונה יתכנס (יום ב', 22.6.20) כדי לדון בהיערכות לגל השני של התפרצות קורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדרוש בדיון להחזיר את פעילות איכוני הטלפונים של שב"כ - אך בכחול לבן צפויים להתנגד למהלך. החזרת השימוש ביכולות שב"כ תתאפשר רק עם קידום חוק בנושא ע"י ועדת החוץ והביטחון, ויושב-ראש הוועדה כבר מאותת שפניו לכך.
שר הבריאות יולי אדלשטיין גם הביע תמיכה בהחזרת פעילות שב"כ, ובהערכת מצב שנערכה אמש עם בכירי משרדו אמר: "חוק האיכון חשוב מאוד. עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בידי חברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה. אנחנו בימים קריטיים וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח".
במטה לביטחון לאומי נערך (יום א') דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוחלט בו לבחון שורה של צעדים לבלימת העלייה בתחלואה בקורונה. בין השאר, הוחלט לבחון הגדלה של הקנסות על הפרת ההנחיות ולהפוך את גביית הקנסות לעוברת לביצוע על-מנת להגביר את ההרתעה - בעיקר במקרים של אי-עטיית מסכות והתקהלות אסורה במרחב הציבורי.
בנוסף, הוחלט לבחון חזרה לעבודה במתווה של קפסולות, בתחילה במשרדי הממשלה - נושא זה נבחן כעת מול נציב שירות המדינה. עוד הוחלט לגבש מתווה התנהלות באזורים שיוגדרו כ"אזורים כתומים" - אזורים שחלה בהם עלייה בתחלואה, אך לא מצדיקים את הגדרתם כאזורים מוגבלים, וזאת כדי למנוע הידרדרות של היקף התחלואה בהם.
ביממה אחרונה נרשם שיא במספר הדוחות בגין אי-עטיית מסכה - 1,388 דוחות. גם בסוף השבוע נרשם מספר גבוה יחסית של דוחות - 1,187 בשבת ו-1,033 בשישי. מדובר בעלייה במספרים אחרי שהאכיפה כמעט פסקה לחלוטין, ובכירים במשרד הבריאות ובמל"ל השמיעו על כך ביקורת חריפה.
עם זאת, העלייה בדוחות היא תוצאה של מבצעי אכיפה זמניים. למשטרה יש משימות נוספות, וייתכן ששוב תהיה ירידה באכיפה בהתאם להחלטות מפקדי המשטרה ושיקול דעת בשטח. כמו-כן, למרות החלטות הממשלה בנושא - הפקחים של הרשויות המקומיות עדיין לא מוסמכים רשמית לאכוף עטיית מסכות, אלא רק הנחיות "תו סגול", והליך החקיקה בעניין טרם הושלם וטרם גובשה מדיניות אכיפה עקבית.

תאריך:  22/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
+ההמלצה בקבינט: להערך לתרחיש 125 אלף חולים
14:27 22/06/20  |  עידן יוסף

תרחיש הייחוס של משרד הביטחון שאושר על ידי שר הביטחון, בני גנץ, והוצג על ידי ממלא מקום ראש רח"ל, אל"מ (מיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לתרחיש חמור-סביר:
  • עד 2,500 מונשמים
  • 7,500 מאושפזים
  • 125,000 חולים
  • מאות רבות של מתים
התרחיש מתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. אין מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה.

+חברי הכנסת לא הצליחו לרכך תקנות הקורונה
14:24 22/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המקומות שפעילותם נאסרה הם: דיסקוטק, פארק מים, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, וכן מקום לעריכת מופעים וירידים

ועדת הקורונה. כל הקלה או החמרה תצטרך לקבל את אישור הוועדה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
הסתייגויות הח"כים נדחו [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+אפוקליפסה עכשיו
13:38 22/06/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

אפילו מבט חטוף במניפסט האימים שהונח בפתחנו ובנחשול המידע שנשפך לעברנו מכיוון מיניסטריון הבריאות, מטיל ספק גדול במהימנותו וביושר הכוונות של כותביו יהיו אשר יהיו  ▪  במילים אחרות מתגנבת תחושה שמישהו עובד עלינו  ▪  שיותר משמשרד הבריאות שקוף אנחנו שקופים בעיניו

מפחידים אך הציבור [צילום: דוברות המשטרה]
+"לאפשר חקירה יסודית בנוגע להדלפת ההקלטות"
10:24 22/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רה"מ אמר את הדברים בעקבות הדלפת ההקלטות מדיונים בקבינט הקורונה  ▪  צפוי להביע את תמיכתו בהחזרת איכוני השב"כ, בעוד שבכחול לבן יתנגדו למהלך  ▪  דוח מרכז המידע מגלה: ההדבקה בישובי נחל עירון - על-ידי חולים מאזורים אחרים בארץ

המגפה מתפשטת בין יישובים [צילום: פלאש 90]
נתניהו. "חמור ביותר"
+התפרצות באיכילוב: מחלקה פנימית נוספת נסגרה באופן זמני
09:09 22/06/20  |  מירב ארד

התפשטות הקורונה בבית החולים איכילוב: מחלקה פנימית נוספת בבית החולים נסגרה באופן זמני. 17 עובדים חלו, 56 נמצאים בבידוד. המנכ"ל גמזו: "הגבלנו מחדש את כמות המבקרים".

+כך צריכה ארה"ב להתכונן למגיפה הבאה
08:05 22/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

למרות התחזיות למגיפה קטלנית והתרגילים שנערכו לקראתה, ארה"ב ספגה 2 מיליון חולים ו-110,000 מתים בקורונה  ▪  ההצעות לקראת העתיד: להשתמש בצורה נכונה בגופים הקיימים, להקים מרכז חיזוי ממשלתי-אקדמי, לא להטיל על הצבא משימות אזרחיות, לשפר את היחסים עם סין, להפעיל את קהילת המודיעין ולהאיץ את פיתוח ערכות הבדיקה, התרופה והחיסון

בדיקות בעיר דאלאס [צילום: טוני גויטרז, AP]
בדיקות בעיר וושינגטון [צילום: קרולין קסטר, AP]
+5,000 שקל קנס לנהג אוטובוס שהעלה נוסע ללא מסכה
23:49 21/06/20  |  עידן יוסף

דוח בסך 5,000 שקל נרשם לנהג אוטובוס ממזרח ירושלים שהעלה נוסע שלא עטה מסכה. מדובר בקו 273 שנסע משער שכם לכיוון בית חנינה ומעבר קלנדיה.

הדוח שנרשם
+שופטת שלום בת"א אובחנה חולה בקורונה
23:32 21/06/20  |  עידן יוסף

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, עידית קצבוי, אובחנה כחולה בקורונה. היום האחרון בו נכחה השופטת בבית המשפט היה יום ד', 17.06.20. לא ידוע מתי נחשפה קצבוי לחולה מאומת. לפיכך, על מי ששהה באולם השופטת קודם לתאריך זה לפנות למשרד הבריאות לקבלת הנחיות.

+126 נדבקים בקורונה ביממה האחרונה
23:21 21/06/20  |  עידן יוסף

ביממה האחרונה נוספו 126 נדבקים מאומתים בקורונה. מספר החולים הפעילים עלה ב-96 והוא עומד כעת על 4,778. שלושים חולים החלימו מאז חצות. 6,598 בדיקות נערכו. מספר המונשמים נותר יציב והוא עומד על 28.

+האוזר: בהעדר חלופה אזרחית, נחזור לאיכוני שב"כ
22:08 21/06/20  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת החוץ וביטחון ח״כ צבי האוזר: ״ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים עוד השבוע דיון חרום לבחינת החלופות לאיכון טלפונים בידי השב"כ. אם לא תוצג חלופה אזרחית זמינה עד סוף החודש, כפי שהתחייב משרד הבריאות בפני הוועדה, אפעל לחוקק חוק המסדיר את השימוש באיכוני השב"כ חרף הבעייתיות בעניין. זה לא זמן לסיכונים. חובה עלינו להציל חיי אדם ולמנוע קריסה כלכלית של המשק״.

+מנכ"ל משרד הבריאות: התחלואה קהילתית - אתגר גדול לקטיעת ההדבקה
18:47 21/06/20  |  איציק וולף

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי הוא אינו חושב שיש להטיל סגר, אך לצורך צמצום מספר הנדבקים יש להקפיד יותר על ההתנהגות הנכונה.
"רק מאז יום א' האחרון נדבקו בקורונה מעל 1,700 איש. אנחנו רואים יותר חולים מאומתים צעירים מאשר שראינו בחודשים האחרונים. אני לא חושב שאנחנו צריכים ללכת לסגר, אבל הדבר הוא בידינו. אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה - אנו נוכל להוריד את מספר הנדבקים ונוכל לחיות בצל הקורונה", אמר בהצהרה לתקשורת.
"אם התחלואה בחודשים קודמים היו באחוז ניכר בקרב שבים מחו"ל, הרי שכרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית. הדבר זהה מטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה ותחקירים אפידמיולוגיים", אמר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נוזף קלות במשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, על ההיתר שהעניק למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד    "החלטתי לקבל את התנצלותך, אבקש שתקפיד שלהבא הדברים לא יישנו"    יחודדו הנהלים למתן היתרים להימנע מבידוד במקרים חריגים בלבד
מירב ארד
בנסיבות מיוחדות ומורכבות (כמו למשל הדבקה המונית במפעל), רשאי יהיה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להאריך את הסגירה ואת החקירה ב-48 שעות נוספות
עידן יוסף
הרכבת חוזרת, אבל אחרת - שינויים בתנועת הרכבות בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון וטבעת השרון
איתמר לוין
הגרעון המצטבר יגיע בשנתיים הקרובות לפחות ל-125 מיליארד דולר, והן ייאלצו לבצע קיצוץ עמוק בבריאות ורווחה דווקא בזמן המשבר - מדווח אקונומיסט
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי אם לא תהיה הקפדה על ההנחיות - יביאו אזרחי ישראל על עצמם את החזרת הסגרים הכפויים    "כל התחזיות שקיבלתי במהלך סוף השבוע היו קשות"
רשימות נוספות
"דוח 'הגל השני' - לא רציני"  /  עידן יוסף
הממשלה אישרה: מופעי תרבות החל מהערב  /  איציק וולף
שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים  /  איתמר לוין
פרשה טראגית  /  אביתר בן-צדף
מסיכה של אכיפה  /  איתמר לוין
מגיפה בעידן בו האמת היא משנית  /  רועי שולמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il