X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע המחלוקת בנושא תשלום ימי הבידוד

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי במשק

בר-דוד: "המאבק הוא למען כל העובדים בכל רחבי מדינת ישראל, ובפרט למען העובדים המוחלשים. זהו אינו מאבק רק של העובדים המאוגדים. המתווה לתשלום ימי הבידוד אליו הגענו הוא מאוזן ולא נותן פתח לניצול"
▪  ▪  ▪
בר דוד. להכיר בימי הבידוד כימי מחלה [צילום: ההסתדרות]

לאחר שלא נמצא פתרון לנושא התשלום לעובדים הנדרשים להיכנס לבידוד, מוסדות ההסתדרות אישרו (יום א', 8.11.20) את בקשת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז סכסוך עבודה כללי במשק.
ברקע ההכרזה על הסכסוך עומדת דרישת ההסתדרות להסדיר את התשלום לעובדים הנדרשים לשהות בבידוד נוכח מגיפת הקורונה. כזכור, בסוף יולי פסל בג"ץ את ההסדר שלפיו ימי הבידוד של העובדים נחשבו לימי מחלה על בסיס תעודת מחלה גורפת שהנפיק משרד הבריאות, אך נעתר והסכים להאריך זמנית את תקופת ההסדר. בסוף ספטמבר הגיעו ההסתדרות, האוצר והמעסיקים להסכמות בנוגע לאופן חלוקת נטל התשלומים על ימי הבידוד, אולם בסופו של דבר המתווה לא הועלה להצבעה בכנסת.
בשלב זה לא נמצא פתרון, דבר המותיר את כלל ציבור העובדים במדינה בסיטואציה בלתי אפשרית תוך פגיעה קשה ביכולת הקיום היום-יומית שלהם. מחד-גיסא, העובדים נדרשים לשהות בבידוד בשל הוראות המדינה, ומנגד תשלום שכרם בתקופת הבידוד אינו מוסדר כלל החל מתאריך 28 באוקטובר. ההסתדרות דורשת כי עד שתוסדר הסוגיה סופית, לא יפגע שכרם של העובדים הנדרשים לשהות בבידוד.
בשבוע שעבר העביר יו"ר ההסתדרות בר-דוד מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ, בדרישה למצוא פתרון מיידי להסדרת התשלום על ימי הבידוד. בשבוע שחלף, למרות הצעות ופתרונות שהוצעו על-ידי יו"ר ההסתדרות, לא נפתרו המחלוקות.
"סוגיית ימי הבידוד היא נושא חוצה מגזרים - ונוגעת לכלל העובדים במדינה, גם במגזר הציבורי וגם בפרטי. לא יעלה על הדעת שכל הנטל ייפול על צד אחד בלבד, זה של העובדים, ולכן צריך שכל הצדדים יתחלקו בו בצורה מאוזנת", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במהלך ישיבת בית נבחרי ההסתדרות שהסתיימה לפני דקות אחדות ונערכה בצורה מקוונת ב"זום".
בר-דוד הדגיש כי "מטרת סכסוך העבודה שהכרזנו היום היא לא להשבית את המדינה אלא להגן על העובדים. אני קורא למעסיקים, גם במקומות העבודה הלא-מאוגדים שאין בהם הסכמי עבודה מיטיבים, להכיר בימי הבידוד כימי מחלה ולא לפגוע בעובדיהם. אני פונה גם לעובדים שלא מאוגדים ומדגיש - סכסוך העבודה נוגע גם לכם ונועד לשמור עליכם. ההסתדרות היא הבית של כל העובדים בישראל - אלה שמאוגדים וגם אלה שלא, רק יחד בסולידריות נוכל להגן על זכויות הציבור".
יו"ר ההסתדרות ציין: "נפעל תחילה מול מקומות עבודה שינצלו את הכאוס ואכן יורידו ימי עבודה ושכר לעובדים, אך אם העניין הזה יתרחב ויהפוך לתופעה, לא אהסס להשבית את המשק, כולל מקומות גדולים וחיוניים. אני קורא למעסיקים לגלות אחריות, לנשוך שפתיים עד שיימצא פתרון, ולא לנצל את הוואקום שנוצר מאי החקיקה".

תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  08/11/2020
+שמולי יגבש תוכנית לטיפול נפגעי אלימות במשפחה בקורונה
00:51 09/11/20  |  עידן יוסף

לאור התגברות תופעת האלימות במשפחה בשל משבר הקורונה, החליטה הממשלה להרחיב את היקף הטיפול בנפגעי אלימות במשפחה ולהטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי לגבש תוכנית פעולה לשיפור האיתור והמניעה של תופעת האלימות במשפחה ולטייב הטיפול והמענים בתופעה.

+המשטרה תחסום גישה למערת המכפלה בשבת חיי שרה
23:50 08/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום חמישי בלילה עד ראשון לפנות בוקר לא תתאפשר הגעה לחברון ולקריית ארבע למי שאינם תושבי המקום  ▪  המפקד הצבאי באזור חתם על צו לסגירת מערת המכפלה למתפללים יהודים

[צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+מסתמן: הגבלות על מפגשים משפחתיים בחנוכה
20:09 08/11/20  |  עידן יוסף

בכירים במשרד הבריאות: אם מגמת התחלואה תימשך, אין שום סיכוי שנוכל לחגוג את חנוכה כרגיל. מניסיון העבר, תידרש קביעת הגבלות תנועה או הגבלות מחמירות על מפגשים משפחתיים (חדשות 12).

+על-סף התפרצות מחודשת של המגפה
20:02 08/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הד"ר שרון אלרעי-פרייס אומרת כי העלייה במקדם ההדבקה מלמדת שהישגי הסגר השני שבריריים  ▪  "לא ירחק היום שנעבור למקדם הדבקה 1 - והמגפה תתפשט"  ▪  "זה הזמן להתחסן משפעת"

אלרעי-פרייס. חשש לאיבוד שליטה
חנות בראש פינה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+פרופ' גרוטו התפטר ממשרד הבריאות
18:23 08/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התפטר לאחר 13 שנים כראש שירותי בריאות הציבור וכמשנה למנכ"ל  ▪  "יש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות"

פרופ' גרוטו. שנה מתוחה ועמוסה [צילום: פלאש 90]
+לידתה של תסמונת
10:43 08/11/20  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

המומחים מאמצים טענה לא מוכחת ומאוד לא סבירה שבעתיד יתגלו סיבוכים בשכיחות גבוהה בקרב חולי קורונה קלים  ▪  אגף המודיעין שוב יורה חץ ומצייר סביבו מטרה  ▪  דרגת אמינות החרדים נוהרים לבקו"ם  ▪  נו טוב... נראה שלפחות את לקחי מלחמת יום כיפור הם סוף-סוף למדו, אין לזלזל באויב ובתחבולות תעשה לך מלחמה

מפחידים את הציבור [צילום: צ'ארק סוקולובסקי, AP]
+מי מדביק בקורונה
09:18 08/11/20  |  רות רזניק   |   לרשימה המלאה

היכן נדבקים וכמה נפטרים בגלל הזנחה  ▪  השמועות בדבר הידבקות בתוך כתלי בי"ח, חוזרות ועולות שוב ושוב  ▪  ואנשים הנזקקים לשירות בי"ח מהססים להגיע למוסד החשוב בגלל אותו חשד

נתונים קשים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי במשק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנטל
נחמיה תנא  |  8/11/20 13:33
2
שביתה?
לא לפייסבוק  |  9/11/20 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
ד"ר דוד ארגז
המומחים מאמצים טענה לא מוכחת ומאוד לא סבירה שבעתיד יתגלו סיבוכים בשכיחות גבוהה בקרב חולי קורונה קלים    אגף המודיעין שוב יורה חץ ומצייר סביבו מטרה    דרגת אמינות החרדים נוהרים לבקו"ם    נו טוב... נראה שלפחות את לקחי מלחמת יום כיפור הם סוף-סוף למדו, אין לזלזל באויב ובתחבולות תעשה לך מלחמה
רות רזניק
היכן נדבקים וכמה נפטרים בגלל הזנחה    השמועות בדבר הידבקות בתוך כתלי בי"ח, חוזרות ועולות שוב ושוב    ואנשים הנזקקים לשירות בי"ח מהססים להגיע למוסד החשוב בגלל אותו חשד
מירב ארד
ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה על בוקעאתא ועל הקריה החרדית בחצור הגלילית כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים    פרופ' גמזו: "יש להמשיך ולהגדיל את היקף הבדיקות כי רק זה יעצור את שרשרת ההדבקה"    מחר ייפתחו חנויות הרחוב וחלק ממרכזי הקניות
עידן יוסף
במבצע של משמר הגבול סביב חומות העיר העתיקה נעצרו כאלפיים שוהים בלתי חוקיים בדרכם להר-הבית. המבצע נמשך ומאות כבר הוחזרו לשטחי הרשות הפלשתינית
עידן יוסף
במכתב ששלח חי גאליס ליועמ"ש למשטרה וליועמ"ש המשטרה טען כי מאחר שמדובר בחנויות שאינן מקורות ואין להן כניסה משותפת, הן אינן יכולות להחשב קניון, יריד או שוק קמעונאי - שפתיחתם אסורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il