X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיזם תחבורה ציבורית ב-330 מיליון שקל

הרכבלית בחיפה תיפתח ב-10 באוקטובר

תפעל שישה ימים בשבוע ותחבר את הקמפוסים ושכונות ההר עם המבואות הצפוניים של מפרץ חיפה צפי לעשרות אלפי משתמשים ביום החסרונות: שלוש תחנות סגורות בשלב הראשון והעדר מיזוג אוויר
▪  ▪  ▪
[צילום: עופר בן עוז, Ofly]

נסיעת מבחן ראשונה נערכה (יום ה', 19.8.21) למיזם התחבורה הציבורית הראשון ברכבל - רכבלית חיפה. בשלב הראשון יופעלו שלוש מתוך שש תחנותיה, משום שמחציתן מהן נבנו על-מנת לספק מענה לצורך העתידי - בהתאם להתפתחות האזור. התחנות שתיפתחנה הן מרכזית המפרץ, טכניון מזרח, אוניברסיטת חיפה. תחנות אשר נבנו ותיפתחנה בהמשך, בהתאם להחלטה - צומת הצ'ק פוסט, 'דרך דרורי' וטכניון מערב.
רכבלית חיפה צפויה להיפתח לציבור הרחב ב-10.10.21, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה. היא תפעל בימים א'-ה' בשעות 23:00-06:00, בימי ו' במתכונת מקוצרת, אך לא במוצאי השבת. כל קרונית כוללת שלוש קומות של חלונות, ומותאמת לעשרה נוסעים - שניים בישיבה ושמונה בעמידה. החיסרון הבולט הוא העדר מיזוג אוויר, וזאת בשל העדר דרישה מצד משרד התחבורה לכלול רכיב זה בשלב התכנוני. הקרוניות נעות במהירות 0.3 מטר לשנייה בתחנה ו-5 מטר לשנייה (18 קמ"ש) באוויר (14.5 ק"מ באוויר). משך המסלול כולו מתחנת המוצא עד לתחנת הסיום הוא 19 דקות.
הרכבלית צפויה להשפיע על חיי מאות אלפי תושבי האזור והבאים בשעריו, בדגש על הסטודנטים ואנשי הסגל בשתי האוניברסיטאות הגדולות שעבורם יוכל להפוך לכלי התחבורה המרכזי, במקום האוטובוסים או כלי הרכב הפרטיים שעומדים בפקקים וסובלים ממצוקת חנייה.

הרכבלית מחברת בין מרכזית המפרץ דרך הטכניון עד לאוניברסיטת חיפה. אמצעי זה יחסוך זמן לנוסעים למעבר בין חלקי העיר השונים ויחבר את הקמפוסים ושכונות ההר עם אזור המפרץ ומרכז התחבורה במפרץ.
היא כוללת 150 קרונות ותייצר תדירות גבוהה - קרונית בכל 15 שניות, עם יכולת העברה כ-5,000 נוסעים בשעה (2,500 לכיוון), במחיר נסיעה בתחבורה הציבורית. מתנקזים אליה קווי אוטובוס עירוניים לרבות אוטובוסי המטרונית, קווים בין-עירוניים, תחנות הרכבת הכבדה והקלה (לנצרת) במרכזית המפרץ. למעשה זו תחנה מרכזית שניה בעיר.

הרכבל ישמש גם את קהל התיירים באזור והמבקרים במוסדות להשכלה גבוה ובפארק הכרמל הסמוך לתחנת הקצה העליונה.
עלות המיזם היא 330 מיליון שקל, מרביתם מתקציב משרד התחבורה ומקצתם מתקציב עיריית חיפה. הרשות הממונה על ההקמה היא חברת נתיבי איילון, והמפעיל הזכייני הוא חברת כייבל אקספרס מקבוצת עפיפי.
המהנדס מוטי לוין, מנהל אגף ביצוע בחטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, אמר כי "כיליד העיר חיפה, בה גדלתי ומגדל את משפחתי, מבחינתי זה חלום שאעמוד כאן היום ואוביל את המיזם שישפיע על חייהם של כל כך הרבה אנשים ברמה היום יומית - תושבים, סטודנטים של שתי האוניברסיטאות, בליינים ואף תיירים. הכל ייהנו מאמצעי תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בארץ. עבורי זו סגירת מעגל לעמוד בתחנת הטכניון, המקום אליו הגעתי כסטודנט צעיר להנדסה אזרחית לפני 25 שנה".

תאריך:  19/08/2021   |   עודכן:  19/08/2021
+כך מונעת כפיר עימותים בין בקרים לנוסעים
08:31 20/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפגש שיתוף הציבור עם נציגי הרכבת הקלה בירושלים הראה כי רוח אחרת מנשבת בחברת כפיר - הנוסעים מקבלים תשובות, אך מתברר שלא כל הבעיות פתירות

למה החלונות שקופים? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבלית בחיפה תיפתח ב-10 באוקטובר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אם אוטובוס אחד מפחית חילול שבת של הרבה כלי רכב פרטיים, מדוע הדתיים מתנגדים - ואיך נפל חבר הכנסת הדתי מיש עתיד כשאימץ את המתמטיקה החילונית
עידן יוסף
חברת דן בדרום קיבלה את הציון הדיוק הכי גבוה, ובתחתית הרשימה נמצאת חברת מטרופולין    בעיית הגעה בזמן של חברת קווים באשכול אונו-אלעד    עלייה משמעותית לחבל אילות
עידן יוסף
משרד התיירות ומשרד התחבורה פותחים מאות משרות בתחום התחבורה למורי הדרך שטרם שבו לעבודתם    אגודת מורי הדרך: "לא נוותר לרכז מאמצים גם בפתרונות זמניים אחרים"
עידן יוסף
חברת קווים תפעיל ישומון ללקויי ראייה שימסור להם חיווי קולי על הקווים המתקרבים לתחנה, ואף ישדר לנהג האוטובוס במהלך הנסיעה כי עליו לבצע איסוף של הנוסע הממתין בתחנה
עידן יוסף
משרד התחבורה משפר את שירות התחבורה הציבורית בשתי הערים הצפוניות    קווים חדשים יחברו בין שכונות הערים והתדירות תגדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il