נסיעת מבחן ראשונה נערכה (יום ה', 19.8.21) למיזם התחבורה הציבורית הראשון ברכבל - רכבלית חיפה. בשלב הראשון יופעלו שלוש מתוך שש תחנותיה, משום שמחציתן מהן נבנו על-מנת לספק מענה לצורך העתידי - בהתאם להתפתחות האזור. התחנות שתיפתחנה הן מרכזית המפרץ, טכניון מזרח, אוניברסיטת חיפה. תחנות אשר נבנו ותיפתחנה בהמשך, בהתאם להחלטה - צומת הצ'ק פוסט, 'דרך דרורי' וטכניון מערב.
רכבלית חיפה צפויה להיפתח לציבור הרחב ב-10.10.21, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה. היא תפעל בימים א'-ה' בשעות 23:00-06:00, בימי ו' במתכונת מקוצרת, אך לא במוצאי השבת. כל קרונית כוללת שלוש קומות של חלונות, ומותאמת לעשרה נוסעים - שניים בישיבה ושמונה בעמידה. החיסרון הבולט הוא העדר מיזוג אוויר, וזאת בשל העדר דרישה מצד
משרד התחבורה לכלול רכיב זה בשלב התכנוני. הקרוניות נעות במהירות 0.3 מטר לשנייה בתחנה ו-5 מטר לשנייה (18 קמ"ש) באוויר (14.5 ק"מ באוויר). משך המסלול כולו מתחנת המוצא עד לתחנת הסיום הוא 19 דקות.
הרכבלית צפויה להשפיע על חיי מאות אלפי תושבי האזור והבאים בשעריו, בדגש על הסטודנטים ואנשי הסגל בשתי האוניברסיטאות הגדולות שעבורם יוכל להפוך לכלי התחבורה המרכזי, במקום האוטובוסים או כלי הרכב הפרטיים שעומדים בפקקים וסובלים ממצוקת חנייה.