ועדת החינוך של הכנסת דנה (יום ב', 27.12.21) בהחלטות קבינט הקורונה הנוגעות למערכת החינוך. משמעות תיקון מס' 9 לתקנות הקורונה כפי שהוגש לוועדה קובע כי לימודים מרחוק יתקיימו בכיתות ז-יב בערים כתומות ואדומות, אלא אם כן יש 70% עם תו ירוק. כיתות א-ו ברשויות אדומות לומדים כרגיל, תוך צמצום מגעים (אלא אם כן יש 70% עם תו ירוק. לעניין זה - עד ה9.1.22 מחשיבים גם את מי שקיבל חיסון אחד כבעל תו ירוק).
ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות, דיווחה כי נכון לאתמול – 900 ילדים בגילאי 0-18 אומתו אתמול לנגיף הקורונה, הם מהווים 51.4% מכלל המאומתים. מספר החולים הפעילים במערכת החינוך: 5693 תלמידים ו- 529 אנשי צוות פעילים. בקבוצת גילאי 12-15 50% עם תו ירוק, ובגילאי 16-18 70% עם תו ירוק.
ד"ר אפללו הוסיפה: "אנחנו רואים את העלייה בזן האומיקרון, הזן מאוד מדבק. אין מספיק מידע על תמותה ומחלה קשה. משרד הבריאות רואה עין בעין עם משרד החינוך בנוגע לצורך של הילדים בלמידה פרונטאלית. אנחנו מבינים את המשמעות של למידה בזום והפערים שנוצרו. לצד זה, השאיפה שנצליח לשמור עליהם בבית הספר ולא נשלח אותם הביתה בגלל עלייה בתחלואה. מה שקורה הוא שבתי הספר נסגרים בגלל עלייה בתחלואה בבתי הספר. אחת הדרכים היא צמצום מגעים".
יו"ר הוועדה
שרן השכל אמרה בדיון כי "יש להצדיק בפני הציבור את המעבר ללמידה בזום".
"אנחנו מתחננים, אל תתנו יד לסגירת מערכת החינוך"
אודליה שינדורף, סגן יו"ר הנהגת ההורים הארצית לחברי הכנסת: "התלמידים מבקשים שתסתכלו עליהם ותגידו להם שאתם לא מוותרים עליהם. התלמידים היו בבית שנתיים. כולנו רוצים חיסונים אבל אין סיכוי שבבתי ספר יסודיים יגיעו ל-70% מחוסנים. הפתרון צריך להיות רמזור בית ספרי ולא עירוני. יגיע היום ולהורים ימאס והם ישלחו לכם את החשבון של ימי החופש והמחלה של ההורים, של השיעורים הפרטיים ושל הטיפולים הנפשיים. תהיו אמיצים ותראו את טובת הילד. אם נשלח חצי מיליון ילדים הביתה זה יהיה אסון לאומי".
ד"ר אפללו בתגובה: "גם לי יש שלושה ילדים ושניים מהם למדו בבית. גם אני רוצה שהם יהיו יותר במסגרת ופחות בבית". ד"ר אפללו העבירה ביקורת על משרד החינוך ואמרה שהפתרון הוא לעבור ללמידה היברידית על-מנת לצמצם מגעים, אך לדבריה משרד החינוך לא ערוך לכך.
יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "משרד הבריאות סוגר את בתי הספר עכשיו כדי שלא יצטרך לסגור בשלב מאוחר יותר, בכך אנחנו מענישים הורים שפועלים על-פי הנהלים. אם אין אשפוזים בילדים יש לזה משמעות. צריך למצוא את האיזונים -בין בריאות הגוף לבריאות הנפש. האם הוכח שהתועלת הבריאותית מצדיקה את הנזק הנפשי והלימודי שיגרם בעקבות הישיבה בבית?".
חברי הוועדה יצאו להתייעצות לפני ההצבעה על התקנות.