X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנט ונדלבליט. "חייבים לך תודה גדולה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מנדלבליט מסיים כהונה של 6 שנים
רה"מ ליועמ"ש: "מודים לך על שנים של מסירות"
בנט: "התפקיד שמילאת בהגנה על מדינת ישראל עוד מימייך כפצ"ר הוא גדול - ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה" גדעון סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה וחסרת מעצורים ועמד על האמת" השר גנץ: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט והשרים התכנסו היום לישיבת ממשלה ובמהלכה נפרדו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אשר מסיים כהונה של שש שנים. ביום שלישי יחל עמית איסמן לשמש כממלא-מקום, במקביל לתפקידו כפרקליט המדינה.
רה"מ בנט נפרד מהיועמ"ש מנדלבליט: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד. אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים. התפקיד שאתה מילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה ועל אזרחיה בזירה הבינלאומית - שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".
שר המשפטים, גדעון סער צייץ בטוויטר "ברגעים היסטוריים היה לד"ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה. הוא מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה וחסרת מעצורים ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק - כך ייזכר. מנעוריו היה מגויס לשירות הציבור וביטחון המדינה. תודה אביחי, קיימת הנדר הבית"רי".
שר הביטחון ושר המשפטים לשעבר בני גנץ אמר בדברי הפרידה ממנדלבליט:
"כמי שמכיר אותו עוד מתקופת עבודתו בפרקליטות, אני יודע היטב עד כמה הוא תרם לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על הדמוקרטיה. כל זאת לעיתים תחת מתקפות קשות, מולן עמד ביושרה, בממלכתיות ובנאמנות למדינת ישראל ולאזרחיה. כפרקליט הצבאי הראשי, הוא פעל להגן על חיילי צה׳׳ל והמומחיות הרבה שרכש לאורך השנים בדיני המשפט הבינלאומי ודיני הלחימה - סייעה רבות לשמירה על ביטחונה ועצמאותה של ישראל בזירה הבינלאומית וגם על מוסריותה והערכים שצה"ל העמיד מאז הקמתו.
כשר המשפטים בממשלה הקודמת, ראיתי בעיניי כיצד הוא הגן על שלטון החוק. ברגעים דרמטיים למדינת ישראל, בהם היה מי שניסה לערער את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אביחי היה שם. אני זוכר היטב את הביקור במשרד המשפטים, זמן קצר אחרי שהוקמה הממשלה הקודמת ואת הניגוד הגדול בין הנינוחות האבהית שהקרין על הפרקליטים - לבין הסערה שהתחוללה באותם ימים. יש כאלה שפירשו את האיפוק כחולשה, אך אני ראיתי בדיוק את ההפך, איפוק שכל כולו עוצמה, ענייניות וביטחון בצדקת הדרך. איפוק שסייע לשמור על עצמאות מערכת המשפט. אביחי הוכיח בהתנהלותו הממלכתית לאורך הדרך בכל הסוגיות שעל הפרק, את עוצמתה של הפרגמטיות".
הוועדה לאיתור היועמ"ש, בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אשר גרוניס, צפויה להתכנס היום בשעה 18:30 להחליט על שלושת המועמדים המומלצים מבחינתה לתפקיד.

תאריך:  30/01/2022   |   עודכן:  30/01/2022
+הממשלה האריכה את התו הירוק לעוד שבוע
13:20 30/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כמו-כן תוארך הגבלת ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק) והארכת התו הסגול במקומות מסחר

התו הירוק. יוארך בכמה ימים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השרים בעד הסמכת בתיהמ"ש למתן צווים למניעת הפליה
11:39 30/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לבית משפט הדן בתביעת פיצויים מכוח חוק איסור הפליה חסרה הסמכות להורות על הפסקת האפליה באמצעות מתן צו  ▪  התוצאה: גוף מפלה יחויב לשלם פיצויים לתובע, אך עלול להמשיך לבצע את ההפליה בהעדר צו

סלקציה במועדונים [צילום: מן הטלוויזיה]
+מחלוקת בממשלה: האם יוארך התו הירוק
09:48 30/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעוד שר המשפטים הצהיר כי לא יתמוך עוד בהארכת התו הירוק, שתוקפו יפוג בתחילת פברואר, הודיעו שרי יש עתיד כי יסכימו לבקשת שר הבריאות להארכת התו בכמה ימים לצורך הסדרת בטיחות דיירי בתי אבות ונמל התעופה בן-גוריון  ▪  עם זאת ציינו: "אין ספק שנדרש שינוי לנוכח המציאות המשתנה"

האם יישאר למדינה מנוף לחץ לעידוד חיסון נגד קורונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רה"מ ליועמ"ש: "מודים לך על שנים של מסירות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה עובדות, ועובדות בלבד
עובד 1  |  30/01/22 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
לבית משפט הדן בתביעת פיצויים מכוח חוק איסור הפליה חסרה הסמכות להורות על הפסקת האפליה באמצעות מתן צו    התוצאה: גוף מפלה יחויב לשלם פיצויים לתובע, אך עלול להמשיך לבצע את ההפליה בהעדר צו
איציק וולף
בעוד שר המשפטים הצהיר כי לא יתמוך עוד בהארכת התו הירוק, שתוקפו יפוג בתחילת פברואר, הודיעו שרי יש עתיד כי יסכימו לבקשת שר הבריאות להארכת התו בכמה ימים לצורך הסדרת בטיחות דיירי בתי אבות ונמל התעופה בן-גוריון    עם זאת ציינו: "אין ספק שנדרש שינוי לנוכח המציאות המשתנה"
איציק וולף
ראש הממשלה טוען כי הוא לא ממהר ללחוץ על הדק הסגרים, למרות שידוע שהקורונה אינה שפעת    הצהיר כי לא יאפשר המשך להסכם אוסלו כראש ממשלה, וכי אם יהיה מי שיקדם הסכם כזה - לא תהיה ממשלה
מירב ארד
על-פי הנוהל החדש שהופץ למשרדי הממשלה ויחידות הסמך שלה, חלה חובה לבחון מסירת יומן מלא של מספרי 1 ו-2 בהיררכיה של כל משרד ממשלתי ויחידת סמך וכן למסור נושאים מתוך היומן לגבי שאר בעלי תפקיד במשרדי הממשלה    הנוהל החדש יחול על כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלה
עידן יוסף
המתחם הבלתי חוקי, שבג"ץ כבר אישר כמה צווי הריסה נגדו, יפונה באופן סופי - ויוקם מחדש על אדמות מדינה כ-300 מטר מהמקום שבו הוא עומד כיום    מתווה הפינוי גובש במערכת הביטחון ובמל"ל לקראת הדיון המכריע בבג"ץ בתחילת מרס, ויובא בקרוב לאישור הקבינט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il