מניית חברת אימפקס הישראלית, העוסקת בפיתוח ושיווק פלטפורמה לאיסוף מידע על שימוש במוצרי צריכה ארוזים, זינקה בשיעור של 17.44% בעקבות הודעת החברה על הסכם שחתמה עם יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו האמריקנית לאספקת מאות אלפי יחידות אלקטרוניות עבור בקבוקי המשקאות החכמים אשר ישווקו על-ידי פפסיקו.
במסגרת ההסכם תספק אימפקס לפפסיקו ערכת פיתוח תוכנה לישומון של פפסיקו, שיוכל לתקשר עם המוצר ולקבל מידע על-אודות השימוש בו. על-פי ההסכם, התחייבה פפסיקו להזמין מיד מאות אלפי יחידות מוצר, שתסופקנה לה במהלך המחצית השנייה של שנת 2022 בהיקף כספי כולל של כ-2.7 מיליון דולר.
במסגרת ההסכם העריכה פפסיקו באופן לא מחייב כי בשנת 2023 תזמין מאות אלפי יחידות מוצר בהיקף של למעלה מפי שניים מההזמנות לשנת 2022. עם זאת, אין וודאות כי תחזית זו תתממש, כולה או חלקה, מכיוון שהדבר תלוי בגורמים רבים ובהם מידת ההצלחה של פפסיקו בהשקה ובמכירות של המוצר הכוללים את הטכנולוגיה של החברה.
אימפקס התחייבה בהסכם כי עד חודש יוני 2022 לא תמכור לצד ג' מוצרים המתחרים במוצר שנמכר לפפסיקו בקטגוריות בקבוקים חכמים למשקאות ספורט, בארה"ב בלבד.
"למיטב ידיעת החברה מדובר בהתקשרות ראשונה מסוגה בעולם, במסגרתה תאגיד משקאות גלובאלי משמעותי כמו פפסיקו מתכונן להשיק בקבוק חכם המכיל טכנולוגיה מתקדמת וקישוריות מלאה למשתמש ולפפסיקו, ולשווק אותו בהיקף של מאות אלפי יחידות בשלב ראשון", נכתב בהודעה שמסרה (יום א', 22.2.20) אימפקס לבורסה.
עוד נמסר כי הטכנולוגיה של מוצרי החברה מעניקה למשתמש בבקבוק החכם חוויית שימוש ייחודית המספקת לו מידע על צריכת השתיה, תדירות והיקף השימוש בבקבוק, מצד אחד, ונותנת למותג מידע בזמן אמת על הרגלי השימוש של לקוחותיה בבקבוק ובמשקאות המשווקים על ידה. "מידע זה אינו זמין כיום למותגי משקאות בעולם. חשיפה למידע יחודי זה מאפשר למותגים שירכשו את טכנולוגית החברה, לשפר את ההתאמה של מוצריהם לצרכי הלקוחות ומקנה יתרון תחרותי משמעותי", לשון ההודעה.