ועדת הכלכלה קיימה (8.3.22) דיון מעקב שעסק בשינוי בתוכנית להקים תחנת רכבת שתשרת את תושבי המועצות האזוריות עמק חפר ומנשה, על קו המסילה המזרחית. בפתח הדיון ציין היו"ר מיכאל ביטון כי משרד התחבורה התבקש, בהמשך לדיון הקודם בוועדה, לבדוק את הליך קבלת ההחלטות בעניין ביטול תחנת אחיטוב, מה שהוביל לכך שתקציבים שהושקעו בתכנון התחנה ירדו לטמיון.
מנהל תחום תכנון ארוך טווח במשרד התחבורה, אריאל פיפרנו, הסביר כי בימים אלה מבוצעת הערכה מחודשת ביחס לתחנת בת חפר, שתהווה תחנה חלופית לתחנת אחיטוב. לגבי לוחות הזמנים של הפעלת תחנה שכזו, ציין פיפרנו כי בהנחה שאכן יוחלט להקימה, אזי הצפי לאישור סטטוטורי הוא בשנת 2024, תחילת ההקמה בשנת 2027, וההפעלה בשטח בשנת 2031. עוד הסביר כי בתוך כמה חודשים תינתן תשובה סופית לגבי סוגיית אחיטוב. בתוך כך, הבהיר כי באחיטוב לא תוקם תחנת רכבת בעלות של 145 מיליון שקלים, ואמר: "לא תוקם תחנה בסדר גודל של סבידור באחיטוב. גם אם יוחלט על הקמת תחנה קטנה יותר, בהתאם למה שנחוץ, צריך יהיה לחזור לשלב התכנון ההתחלתי. הסרט של 2025 ירד מהפרק". ביחס למשמעות התקציבית, אמר כי 30 מיליון השקלים שהושקעו לא היו לשווא, אלא לצרכים תפעוליים ובכלל זאת העתקת התשתיות - דברים שיהיו נחוצים בכל מקרה.
ראש מועצה אזורית עמק חפר, הד"ר גלית שאול, אמרה כי תחנת אחיטוב קיבלה את כלל האישורים הנדרשים לשם הקמתה. לדבריה, התכנון של אחיטוב הלך לאיבוד, ובראייה קדימה, עקב השינוי בנסיבות, יש לשים על השולחן את אופציית תחנת בת חפר. שאול דרשה להתחיל במקביל קידום תכנון סטטוטורי של תחנת אחיטוב, וזאת על-מנת לא לבזבז זמן מיותר אם יוחלט לבסוף על הקמתה.
נציג מליאה במועצה האזורית עמק חפר, רן שכטר, סיפר כי ישנה התעלמות מוחלטת מצד משרד התחבורה לבקשות התושבים. לדבריו, שרת התחבורה הצהירה מעל בימת הכנסת שתחנת אחיטוב אכן תוקם. עוד דרש לקבל לוחות זמנים להקמת תחנת אחיטוב, כאשר התחנה צריכה לקום במקביל להפעלת המסילה, משמע בשנת 2025.