X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
24 רשויות מקומיות ישתתפו בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד ש"ח על פני תקופה משתנה שעלות המיזם כולו נאמדת ב-150 מיליארד ש"ח, מחציתו במימון המדינה
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]

משרד האוצר פרסם (יום א', 3.4.22) להערות הציבור טיוטת צו המסדירה את חלקן של הרשויות המקומיות במיזם המטרו. טיוטת הצו היא מכוח חוק רכבת תחתית (מטרו) - התשפ"ב-2021 שעבר במסגרת חוק ההסדרים האחרון, והוא מסדיר את השתתפותן של הרשויות המקומיות שבשטחן יעבור פרויקט המטרו.
הרשויות המקומיות (24 רשויות) ישתתפו בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד ש"ח על פני תקופה משתנה, כשעלות המיזם כולו נאמדת ב-150 מיליארד ש"ח (בהתאם לחוק המטרו, מחצית הסכום ימומן ממקורות תקציב המדינה).
מיזם המטרו יביא לפיתוח נרחב של התחבורה הציבורית בשטח הרשויות לאור הנגישות המוגברת למרכז המטרופולין, לצמצום הגודש בכבישים ולהפחתת זיהום האוויר בשטחן. כמו-כן, הוא יביא לפיתוח כלכלי משמעותי ברשויות המקומיות, על-ידי חיזוק מרכזי העסקים והגדלת הנגישות להם וביניהם.
בהמשך יובא לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית החלק הנוסף של חוק המטרו, שאושר לאחרונה בוועדה לענייני מיזמי תשתית ושירותי דת.
תאריך:  04/04/2022   |   עודכן:  04/04/2022
+דרך שווה - רפורמה אמיצה
13:19 04/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשך שנים רבות היו עיוותים בתעריפי הנסיעה הבודדת. שרי התחבורה, בעיקר ישראל כ"ץ, חששו לגעת בתפוח האדמה הלוהט, ולא עזרו לכך החלטות חלוטות של בג"ץ, הכנסת, מבקר המדינה וגורמי המקצוע במשרד. מיכאלי וליברמן הרימו את הכפפה  ▪  רשימה ראשונה בסדרה

נעה ליטמנוביץ מנהלת אגף בכיר כלכלה, המנכ"ל מיכל פרנק, השרה מרב מיכאלי ומ"מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+אופטימיות במנהל התכנון: "המטרו יעבוד ב-2031"
13:18 04/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יעל סלומון, מנהלת אגף המטרו: "בעוד עשור תוספת של עוד מיליון נפש במרכז הארץ"  ▪  האדריכל גיל שנהב: "אירוע של חמש פעמים תקציב המדינה, ואיש לא מנהל אותו. זו לא בעיה של כסף או של שכל זו בעיית ניהול"

דני קושמרו, זיו יעקובי אקרו, גיל שנהב, יעל סלומון, ישראל גל [צילום: ים לביא]
+איטי בעיר
09:27 04/04/22  |  אייל בהרי   |   לרשימה המלאה

מאחורי האידיליה של קידום הנת"צים, מסתתר פספוס גדול ובעל משמעות רבה הן לפתרון בעיית הפקקים והן לרצון של מקבלי ההחלטות לבזר את שוק הדיור אל מחוף למדינת תל אביב

התנועה זורמת באיטיות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ח"כ בוסו: גם בתחבורה הציבורית דאגו לעשירים והשאירו את החלשים בתא המטען
01:14 04/04/22  |  עידן יוסף

יו"ר השדולה למאבק ביוקר המחיה, ח"כ אוריאל בוסו (שס), שיזם דיון ברפורמת התעריפים בוועדת הכלכלה בכנסת, תוקף את הרפורמה בתחבורה ציבורית: "ראיתי כמה ניתוק יש בין המשרד והשרה, לבין תושבי הפריפריה, הרפורמה אומרת דבר אחד העשירים ימשיכו להחזיק את הרב-קו ברכב הפרטי והחלשים יאלצו לעלות איתו לאוטובוס במחיר כפול, לסיכומה של ממשלה מנותקת, מהיום גם בתחבורה דאגו לעשירים והשאירו את החלשים בתא המטען".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+דרך פחות שווה: הרפורמה תפגע בעיקר בנוסעי הרכבת
22:32 03/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בחלק מן המקומות, בעיקר בנסיעה מהפריפריה למרכז, יעלה מחיר הנסיעה העולל שימוש ברכבת ישראל בעשרות שקלים  ▪  המשמעות: רכבות לעשירים בלבד, שירות לקוי לערים הרחוקות והכבדה על שירות האוטובוסים הבין-עירוני

מיכאלי וליברמן. לא סיפרו על הבעיות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אגד אגד תעבורה אמיר אסרף / Amir Asraf גילה אדרעי דן / Dan ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan מטרופולין /  Metropoline מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משרד התחבורה נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd נתיב אקספרס סופרבוס /  Superbus קווים
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פורסם צו השתתפות הרשויות המקומיות במטרו
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
בחלק מן המקומות, בעיקר בנסיעה מהפריפריה למרכז, יעלה מחיר הנסיעה העולל שימוש ברכבת ישראל בעשרות שקלים    המשמעות: רכבות לעשירים בלבד, שירות לקוי לערים הרחוקות והכבדה על שירות האוטובוסים הבין-עירוני
עידן יוסף
לצד ביטול הערך הצבור והתעריפים העירוניים הנמוכים, תונהג שיטה חדשה למחיר אחיד של 5.50 שקלים לנסיעה ברדיוס 15 ק"מ    הרפורמה כוללת מינויי חופשי חודשי אזוריים ב-99 שקלים ומינוי ארצי ב-225 שקלים
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפעילה מעל עשור אתר מידע ממשלתי, אך אינה ממלאת אחר הוראות החוק המחייב הצגת מידע מלא ומהימן    חלק מתעריפי הנסיעה כלל אינם מופיעים באתר ולגבי חלק מן הנסיעות נמסר מידע כוזב    משרד התחבורה: פועלים בעניין
עידן יוסף
פרסום ראשון: מזרחי, ששימש כיו"ר מזכירות אגד וכמנכ"ל אלקטרה אפיקים (אגד תעבורה לשעבר) מסיים את תפקידו כמנכ"ל אחרי שש שנים    במקומו ייכנס ליאור פופוביץ לנעלי המנכ"ל
עידן יוסף
משרד התחבורה שוב דוחה את הפעלת הרכבלית, והפעם למועד לא ידוע    תושבים ופעילים חברתיים בחיפה פנו לבהרב בטענה כי לא ניתן להפעיל את הרכבלית ללא שינוי בחקיקה ראשית מפאת היותה מנוגדת להסדרים ראשונים ולתנאי המכרז    ח"כ אבוטבול: משרד התחבורה מפר את חוק יסוד הממשלה
רשימות נוספות
רמת השירות בתחבורה הציבורית ירדה מ-9 ל-8  /  עידן יוסף
לראשונה מאז נכנסה לתפקיד: מיכאלי תיפגש עם מפעילי התחבורה הציבורית  /  עידן יוסף
חדש: רכבת מהירה ממודיעין לירושלים ב-29 דקות  /  עידן יוסף
תחבורה ציבורית לצמצום פערים  /  אמיר רוזנבלום
השרה ליחסי ציבור  /  עידן יוסף
שדרוג התחבורה הציבורית בנהריה ובאשדוד צריך להיות אפקטיבי  /  עידן יוסף
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il