הקול הקורא שפורסם מאפשר זכייה של עד 15 מציעות, שייבחרו עד תחילת ספטמבר 2022 ותוך מתן עדיפות ליתרון גודל. כלומר, ערים גדולות, בעיקר בגוש-דן, יקבלו עדיפות. רשויות יוכלו להסדיר הפעלת קווי מוניות שירות או קווי שירות מותאמי ביקוש למוניות. השירות יופעל באמצעות זוטובוסים בלבד (מוניות שמשקלן 3,500-2,200 ק"ג המורשית להסיע עד 10 נוסעים).
לאחר קבלת האישור העקרוני להפעלת קווים, תערוך הרשות המקומית מכרז לבחירת מפעיל או מפעילי קווי שירות באמצעות מוניות שירות לפי שיקול דעתה הבלעדי.
משרד התחבורה לא יהיה מעורב בשום צורה או אופן בהליך התחרותי שתפרסם הרשות, אולם המפקח על התחבורה יהיה רשאי לבטל רשיון קו שירות במוניות, ככל שהופסקה הפעלתו הסדירה של הקו לתקופה העולה על 3 חודשים רצופים.
מענק חד-פעמי עד 7 מיליון שקל
כל עלויות ההקמה, התחזוקה והתפעול של המערכות הטכנולוגיות הנדרשות תהינה על חשבון הרשות המקומית, אך היא תקבל מענק חד-פעמי ממשרד התחבורה. המענק יינתן בהתאם למספר התושבים - רשות שבה 70 אלף תושבים תקבל מיליון שקלים, ועבור כל 50 אלף תושבים נוספים תקבל עוד מיליון שקלים. תקרת המענק לרשות אחת יהיה עד 5 מיליון שקלים, אך במקרה שבו מדובר בשיתוף פעולה של כמה רשויות עשוי המענק להגיע ל-7 מיליון שקלים. רשות שבה פחות מ-70 אלף תושבים לא תהיה זכאית למענק.
הפיקוח יוצא ממשרד התחבורה
מי שיהיה אחראי לפיקוח על השירות והכתובת לתלונות הציבור יהיו הרשויות המקומיות. משרד התחבורה מתרוקן למעשה מסומכויותיו ומשאיר בידיו רק את הפיקוח על תעריפי הנסיעה, הפיקוח על מערכות כרטוס שיפעילו העיריות, לרבות המערכות הטכנולוגיות המקושרות למשרד.
חלק מקווי המוניות פועלים כבר במסגרת הרפורמה. הרשות המקומית תוכל להציע להם להמשיך להפעיל את השירות תחתיה, ואם יסרבו ייאסר עליה להפעיל קווים במסלולים מקבילים.
הרשות המקומית תוכל לאפשר לזכיין או לדרוש ממנו לבצע גם נסיעות מיוחדות, שבמסגרתן לא ניתן יהיה לעשות שימוש שהסדרי התשלום הנהוגים בתחבורה הציבורית.