X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית הקו הכחול. העתירה הוגשה בשיהוי
ביהמ"ש: שפיר רשאית להתמודד על הקו הכחול בירושלים
השופטת תמר בר-אשר דחתה את עתירות שיכון ובינוי ואגד נגד התמודדותן של שפיר, CAF וקרן נוי במכרז להקמת הקו השלישי של הרכבת הקלה קובעת: אין מקום להתערבות בהחלטת ועדת המכרזים

הקבוצה שמובילה חברת שפיר הנדסה רשאית להשתתף במכרז להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. כך קובעת (19.6.22) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר-אשר, בדחותה את עתירת שיכון ובינוי ואגד אחזקות נגד השתתפות הקבוצה, בה נכללות גם חברת CAF הצרפתית ושותפות נוי 3 הישראלית.
המכרז הוא לבנייה וניהול של הקו הכחול שיקשר בין רמות לגילה, באורך 31 ק"מ, עם 53 תחנות ו-122 קרונות ב-61 רכבות. עלותו המשוערת היא 10 מיליארד שקל והתוכנית היא להפעילו בשנת 2029 - הקו השלישי של הרכבת הקלה בירושלים. שו"ב, אגד ושפיר הן שלוש מבין חמש הקבוצות שעברו בהצלחה את השלב הראשון של המכרז ואמורות להגיש את הצעותיהן בשבוע הבא.
שו"ב ואגד טענו, כי יש לפסול את הצעתה של שפיר הן בשל היותה גוף ריכוזי במשק בכלל והן משום ששפיר ן-CAF הן הבעלים של חברת TransJerusalem J-Net המפעילה כיום את הקו האדום (תחת השפ "כפיר") ואמורה להאריך אותו ולהקים את הקו הירוק (בין גילה לגבעה הצרפתית). לטענתן, חוק הריכוזיות מונע את השתתפותה של שפיר בשל העילה הראשונה, ואילו העילה השנייה מעניקה לה ול-CAF יתרון בלתי הוגן על פני יתר המתמודדים.
בדחותה את העתירה הראשונה קובעת בר-אשר, כי ועדת המכרזים פעלה כהלכה כאשר פנתה לקבל את חוות דעתה של ועדת הריכוזיות הפועלת מכוח חוק הריכוזיות. הוועדה נדרשה פעמיים לנושא וקבעה, כי אין מניעה מהשתתפותה של שפיר במכרז הקו הכחול. אומנם מדובר בחברה בעלת ריכוזיות ניכרת בתחומי התשתיות, אך מחזור פעילותה אינו חוצה את הרף המחייב להגדיר אותה כ"תאגיד ריאלי משמעותי"; ברוב תחומי פעילותה יש לה תחליפים; יש יתרון בדמות הניסיון שכבר צברה בקו האדום; ובקבוצה המתמודדת במכרז זה היא בעלת 40% בלבד.
אימצה את חוות דעת ועדת הריכוזיות
ועדת המכרזים אימצה את חוות דעתה של ועדת התחרותיות ובר-אשר אומרת כי אין סיבה לסטייה חריגה מהכלל לפיו בית המשפט אינו מחליף את הגופים המקצועיים. שתי הוועדות "בחנו את שיקולי הריכוזיות הכלל-משקית לנוכח היבט רווחת הצרכנים, כמתחייב מהוראותיו של חוק הריכוזיות, דנו בכל טענותיהן של העותרות באופן מעמיק וראו לנכון לדחותן ולקבוע כי אין למנוע משפיר להשתתף במכרז. מדובר אפוא בהחלטה סבירה, אשר לא נפל בה או באופן קבלתה כל פגם ואשר היא מצויה בתחום מומחיותה של ועדת הריכוזיות. בדומה, אף שאלת אימוץ המלצותיה של ועדת הריכוזיות מצויה בתחום מומחיותה של ועדת המכרזים הבין-משרדית (משרד האוצר ומשרד התחבורה)". בר-אשר מוסיפה ודוחה, מעבר לנחוץ, את כל הטענות שהעלו שו"ב ואגד נגד חוות הדעת וההחלטה.
את העתירה בנוגע ליתרון העודף שיש לכאורה לקבוצת שפיר-CAF דחתה בר-אשר בראש ובראשונה בשל השיהוי הניכר בהגשתה: היא הוגשה במרס השנה, בעוד שכבר ב-2019 זכתה קבוצה זו במכרז לקווים האדום והירוק ובאפריל 2020 החל הליך המיון המוקדם לקו הכחול בו השתתפו שתי החברות. היה עליהן להגיש את העתירה לכל המאוחר באוגוסט אשתקד, כאשר נבחרו חמש המתמודדות הסופיות. מדובר הן בשיהוי סובייקטיבי, האומר ששו"ב ואגד ויתרו על טענותיהן, והן בשיהוי אובייקטיבי הפוגע בשפיר העמלה מזה חודשים על הגשת הצעתה. גם כאן, מעבר לדרוש, דוחה את בר-אשר את הטענות לגופן, ובין היתר קובעת שאין לשפיר ו-CAF יתרונות בלתי הוגנים מול המתמודדות האחרות.
שו"ב ואגד חויבו בתשלום הוצאות בסך 400,000 שקל - מחציתן לשפיר ומחציתן למדינה. את שו"ב ואגד ייצגו עוה"ד נרי לוי, שיר גידיץ-הלל, וגלעד וקסלמן; את המדינה ייצגו עוה"ד יעקב פונקלשטיין, ראופה קאסם ואסתר גלקוף; ואת קבוצת שפיר - עוה"ד צבי אגמון, מתן מרידור, זאב גוטרייך, נוי איתן, יוסי בנקל, חן נוסל ועדיה וולטמן.

תאריך:  20/06/2022   |   עודכן:  20/06/2022
+ביה"ד הארצי הרחיב את אפשרות השבתת האוטובוסים
23:06 20/06/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביטל את המגבלה שהתירה לנהגים בחמש חברות לשבות רק שעתיים ביום ולא בימי ראשון וחמישי; ההסתדרות הלאומית הבהירה שבשלב זה מדובר בשביתות קצרות

האמצעי האחרון שנותר [צילום: יח"צ]
+ביטון: מקווה שבשעות או בימים הקרובים יימצא פתרון לרפורמת התחבורה הציבורית
16:09 20/06/22  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, התייחס לסוגיית רפורמת התחבורה הציבורית ועדכן: "נפגשתי אתמול, בשעה חמש, לפגישה ארוכה וטובה עם שרת התחבורה. היה צריך לנקות שולחן מסוגיות שונות וקטנות של ועדת הכלכלה, שעלו במהלך הזמן. הבנו שנינו שיש פתרונות שניתן להגיע אליהם בהסכמה פשוטה, גם בסוגיית שכחת ילדים, בהשקעה בבטיחות בדרכים ברשויות מקומיות - כשיושבים ומדברים בארבע עיניים מתקדמים.
"לצערי בסוגיית התחבורה הציבורית הפערים גדולים. השרה הציעה הצעה, אני הצעתי הצעה אחרת - ואני לא מפרט משום כבוד השיחה הפנימית. העובדה היא שהפתרונות עדיין לא הגיעו. ביקשתי שנמשיך לחשוב כל אחד באופן יצירתי, מבחינתי כל פתרון שלא פוגע אנושות בפריפריה יהיה מקובל. ויתרתי על הסוגיה של הערך הצבור ובסוגיות רבות, אבל הסוגיה של הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות זה בנפשי ובנשמתי. אני מעריך את שר האוצר שמוכן לסייע ולספוג עלויות, כדי להביא את המשבר הזה לפתרון. אני מקווה שבשעות או בימים הקרובים ימצא פתרון מניח את הדעת, שיאפשר לרפורמה להתקדם ולמנוע פגיעה שכואבת לי באוכלוסיות המוחלשות. רוח הדברים שלי זה הליכה לפשרה והסכמות, תוך שמירה על עקרונות".

[צילום: דוברות הכנסת]
+לא מחכה לרפורמה: משרד התחבורה מונע מקשישים לשלם במזומן
14:29 20/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשרד לא ממתינים לתחילת רפורמת התעריפים "דרך שווה" ב-1 באוגוסט, והנחו לא לאפשר לאזרחים ותיקים ולמלווים לעיוורים תשלום במזומן בקווים בין-עירוניים, ובקרוב ייאסר התשלום במזומן גם בקווים עירוניים

הגבלות על אנשים מאותגרים טכנולוגית

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: שפיר רשאית להתמודד על הקו הכחול בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במשרד לא ממתינים לתחילת רפורמת התעריפים "דרך שווה" ב-1 באוגוסט, והנחו לא לאפשר לאזרחים ותיקים ולמלווים לעיוורים תשלום במזומן בקווים בין-עירוניים, ובקרוב ייאסר התשלום במזומן גם בקווים עירוניים
עידן יוסף
חסידי גור בערד ממליצים לגברי הקהילה שלא לנסוע באוטובוס שבו נוהגת נהגת כדי להפעיל לחץ צרכני    וגם: חידוד הנחיות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מבהיר כי אין להחיל קוד לבוש שימנע מנוסעת בגופייה ובמכנסים קצרים לעלות לאוטובוס
עידן יוסף
מיום ראשון יורחבו הצעדים הארגוניים שנוקט ועד עובדי רכבת ישראל    במסגרת זו: תופסק פעילות חטיבת המטענים, החטיבה הלוגיסטית והפקידים בחברה - עד להודעה חדשה    ההשבתה - מבלי לפגוע בתנועת רכבות הנוסעים
עידן יוסף
בשורה לנוסעים בתחנת פ"ת סגולה: רכבת ישראל השלימה את הכשרתו ובנייתו של חניון חדש המכיל כ-300 מקומות חנייה, אשר בהמשך יתוספו אליו עוד כ-200 מקומות חנייה נוספים
עידן יוסף
בעקבות זיהום האוויר המשמעותי באזור התחנה המרכזית בתל אביב הודיעה השרה להגנת הסביבה: "בכוונתי להכריז על התחנה המרכזית כעל אזור נפגע זיהום אוויר, על כל המשתמע מכך, ככל שמשרד התחבורה ועיריית תל אביב לא יציגו בהקדם תוכנית מפורטת לצמצום זיהום האוויר, עם לוחות זמנים ברורים ומחויבות ליישום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il