תוואי הקו הכחול בנס ציונה יעבור בחלקה הדרומי של העיר, מצומת מדע ועד רחוב רבין, ובחלקה הצפוני של העיר, מרחוב עמק השושנים ועד ראשון לציון. במקטעים אלה מתוכנן מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית, לצד נתיבים לרכב הפרטי ושבילי אופניים.
דגש מרכזי במיזם ניתן לליבה של העיר, במרכז רחוב ויצמן, שישודרג וישים את התושבות והתושבים במרכז. באזור זה תאסר כניסה לרכב הפרטי, תינתן עדיפות לתחבורה הציבורית ויונגשו השירותים לציבור. כמו-כן, במסגרת ההסכם יסללו לפחות 13 קילומטרים של שבילי אופניים ושבילים רחבים להולכי רגל, לצד פיתוח נופי, צמחיה מרובה ועצים להצללה והדגשת הנוף.
המיזם בנס ציונה, בעלות כוללת של 450 מיליון שקלים, כולל גם עבודות סלילה ושיפור תוואי הדרך, שבילי אופניים, שיפור מערכת הניקוז העירונית והמוביל הראשי וסלילת שבילים להולכות והולכי הרגל, בגבולות העיר מצפון ודרום.
בהתאם למסמך העקרונות, נתיבי ההעדפה לתחבורה הציבורית בנס ציונה יוכשרו כבר בחודשים הקרובים, כפי שנבחרו על-ידי התושבים בהליך שיתוף ציבור. כמו-כן,
משרד התחבורה יתגבר משמעותית בשנה הקרובה את מערך התחבורה הציבורית בעיר, בעלות של 10 מיליון שקלים נוספים.
נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים, יוכשרו כדרך עוקפת את מרכז העיר, במקביל לפרויקט הקו הכחול, ובכך להסית את תנועת הרכבים העוברת במרכז העיר ולצמצם את עומסי התנועה.
טקס החתימה על הסכם העקרונות התקיים בנחלת ראובן בעיר, בנוכחות ראש העירייה שמואל בוקסר, שרת התחבורה
מרב מיכאלי, מנכ"ל נתיבי איילון אורלי שטרן, מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"ל עיריית נס ציונה דפנה קירו כהן, מהנדס העיר בועז גמליאל, סגני ראש העיר ובכירים נוספים.
"נשנה את פניו של רחוב ויצמן", אמר בוקסר. "נחזיר את הלב למרכז העיר ונהפוך את המתחם הוותיק, עם היסטוריה עשירה בחיי המושבה המתפתחת למכרז בילוי ופנאי מודרני, ייחודי ושוקק חיים".