X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש העיר נס ציונה, שמואל בוקסר ושרת התחבורה מרב מיכאלי [צילום: עיריית נס ציונה]
נחתם הסכם לקידום הקו הכחול בנס ציונה
נתיבי ההעדפה לתחבורה הציבורית בנס ציונה יוכשרו כבר בחודשים הקרובים, אך הקו צפוי להתחיל לפעול רק בעוד 5 שנים בשנה הקרובה: תגבור למערך התחבורה הציבורית בעיר, בעלות של 10 מיליון שקלים נוספים

נס ציונה סוללת את דרכה למטרופולין תל אביב. נחתם (יום ג', 6.9.22) מסמך העקרונות לקידום מיזם הקו הכחול בנס ציונה. הקו, בעלות של 2.3 מיליארד שקלים, צפוי להתחיל לפעול בשנת 2027 ולקצר את זמני הנסיעה מנס ציונה ועד לצומת חולון, ל-27 דקות.
הקו הכחול הוא מערכת הסעת המונים חשמלית ומתקדמת שתפעל בצירי העדפה לאורך 46 קילומטרים, מצומת ביל"ו, דרך רחובות, נס ציונה, ראשון לציון, בית דגן ועד צומת חולון.
תוואי הקו יכלול 16 תחנות מתקדמות בנס ציונה, שיסעו בנתיבי העדפה לתחבורה הציבורית וינגישו את מוקדי הביקוש המרכזיים בעיר: גן המייסדים, הקניותר, עיריית נס ציונה, גן הגיבורים, המכון למחקר ביולוגי, ישפרו סנטר ופארק המדע.
הקו יפעל באמצעות מערכת הסעת המונים חשמלית שתוכל להסיע עד 180 נוסעים, בתדירות של 5 דקות. קו זה יצטרף לרשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, הכוללת את הקו האדום, הסגול והירוק, הקו החום ורשת נתיבי העדפה "מהיר לעיר".

מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית

תוואי הקו הכחול בנס ציונה יעבור בחלקה הדרומי של העיר, מצומת מדע ועד רחוב רבין, ובחלקה הצפוני של העיר, מרחוב עמק השושנים ועד ראשון לציון. במקטעים אלה מתוכנן מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית, לצד נתיבים לרכב הפרטי ושבילי אופניים.
דגש מרכזי במיזם ניתן לליבה של העיר, במרכז רחוב ויצמן, שישודרג וישים את התושבות והתושבים במרכז. באזור זה תאסר כניסה לרכב הפרטי, תינתן עדיפות לתחבורה הציבורית ויונגשו השירותים לציבור. כמו-כן, במסגרת ההסכם יסללו לפחות 13 קילומטרים של שבילי אופניים ושבילים רחבים להולכי רגל, לצד פיתוח נופי, צמחיה מרובה ועצים להצללה והדגשת הנוף.
המיזם בנס ציונה, בעלות כוללת של 450 מיליון שקלים, כולל גם עבודות סלילה ושיפור תוואי הדרך, שבילי אופניים, שיפור מערכת הניקוז העירונית והמוביל הראשי וסלילת שבילים להולכות והולכי הרגל, בגבולות העיר מצפון ודרום.
בהתאם למסמך העקרונות, נתיבי ההעדפה לתחבורה הציבורית בנס ציונה יוכשרו כבר בחודשים הקרובים, כפי שנבחרו על-ידי התושבים בהליך שיתוף ציבור. כמו-כן, משרד התחבורה יתגבר משמעותית בשנה הקרובה את מערך התחבורה הציבורית בעיר, בעלות של 10 מיליון שקלים נוספים.
נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים, יוכשרו כדרך עוקפת את מרכז העיר, במקביל לפרויקט הקו הכחול, ובכך להסית את תנועת הרכבים העוברת במרכז העיר ולצמצם את עומסי התנועה.
טקס החתימה על הסכם העקרונות התקיים בנחלת ראובן בעיר, בנוכחות ראש העירייה שמואל בוקסר, שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"ל נתיבי איילון אורלי שטרן, מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"ל עיריית נס ציונה דפנה קירו כהן, מהנדס העיר בועז גמליאל, סגני ראש העיר ובכירים נוספים.
"נשנה את פניו של רחוב ויצמן", אמר בוקסר. "נחזיר את הלב למרכז העיר ונהפוך את המתחם הוותיק, עם היסטוריה עשירה בחיי המושבה המתפתחת למכרז בילוי ופנאי מודרני, ייחודי ושוקק חיים".

תאריך:  06/09/2022   |   עודכן:  06/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתם הסכם לקידום הקו הכחול בנס ציונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חשיפה: נוסעים בין תחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל לתחנה בעתלית נדרשים לשלם במסגרת רפורמת המחירים תעריף כפול    בעקבות פניית News1 הורתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לתקן את העיוות
עידן יוסף
רכבת ישראל השלימה הסבה לחישמול של 500 ק"מ מסילה, המהווים כמחצית מיזם החישמול כולו    יוארכו שעות וימי הפעילות בחלקו הדרומי של קו החוף מנתניה ודרומה וכן בתחנות לוד ורחובות, אך תחול הרעה ברכבות מדרום לאשקלון
עידן יוסף
מהשבוע הבא: קו אוטובוס חדש יחבר בין תל אביב לדרום ירושלים, דרך כביש 16 החדש, הנתיב המהיר ונתיבי ההעדפה באילון    קו זה יהיה היחיד שעובר בכביש
עידן יוסף
צמצום משמעותי בשירות הרכבתי דרומית לאשקלון בעקבות לוח זמנים חדש שייכנס לתוקף ב-18 בספטמבר ויכלול צמצום התדירות ושעות השירות    קו לילה יפעל בין ת"א לירושלים ויורחב השירות בין רחובות לת"א
עידן יוסף
הרעיונות שמציעה שרת התחבורה מרב מיכאלי למניעת הדרת נשים פסולה בתחבורה הציבורית אינם ישימים בקווי הציבור החרדי. מה בכל זאת יכול משרד התחבורה לעשות על-מנת למגר או לכל הפחות לצמצם את המקרים הללו?    רשימה שנייה ואחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il