|
|
ההתאוששות של נוסעי התחבורה הציבורית במדינת ישראל אחרי הקורונה גבוהה משמעותית מאשר בעולם המערבי - כ-10 נקודות האחוז יותר מאירופה וכ-30 נקודות האחוז יותר מאשר ארצות הברית.
|
|
|
ניתוח על-פי מחוזות מגלה כי הנסועה במטרופולינים של ירושלים וחיפה כבר השיגה את המספרים טרום הקורונה. לעומתן, גוש-דן ומחוז המרכז, האחראים לחלק גדול מהנסועה הארצית, עדיין מפגרים ב-20 נקודות האחוז יחסית לתקופה שלפני המגפה. גם במחוזות גולן, גליל והעמקים הביקוש לתחבורה ציבורית נמוך מאשר בתקופה שקדמה לקורונה.
|
|
|
בשיא תקופת הקורונה, ירד מספר נסיעות הנוסע לכ-5 מיליון בלבד, לעומת 80-65 מיליון לערך בימים רגילים. במאי וביוני 2022 היה מספר הנסיעות המתוקפות (תיקופים) נמוך בכ-10 מיליון מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2019, לפני שפרצה הקורונה לחיינו. המחקר שערכה היחידה, בסיוע מנהלת התחבורה הציבורית "עדליא", אינו עושה הבחנה בין השימוש ברכבת לשימוש באוטובוסים, ואינו יורד לרזולוציות שיאפשרו לזהות מגמות.
|
|