X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקמת פורום הנגב - המשך לפסגת הנגב מחודש מרס [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
הממשלה אישרה הקמת פורום הנגב לשת"פ אזורי
החלטה הממשלה ממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, שנוסד השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים יפעל במיזמי פוד-טק, מים, אנרגיה, תיירות ואקלים וירחיב את שיתוף הפעולה האזורי במזרח התיכון

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 18.9.22) את הצעת ראש הממשלה, יאיר לפיד, להקמת מנגנון אזורי - "פורום הנגב". במסגרת ההחלטה, משרד החוץ יתכלל וירכז את עבודת המטה הנדרשת בישראל במסגרת פורום הנגב. מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז יעמוד בראש צוות ההיגוי הישראלי וייצג את ישראל בוועדת ההיגוי הבין-מדינתית.
"החלטה הממשלה ממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, אותו הקמנו השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים. קבוצות העבודה האלה יוצרות חיבורים כלכליים וביטחוניים שלפני שנים ספורות לא יכולנו אפילו לחלום עליהם. אנחנו עובדים יחד על מיזמים של פוד-טק, מים, אנרגיה, תיירות, אקלים, מעמיקים את הסחר בין המדינות שלנו, ומנהלים דיאלוג שמחזק את ביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה השבועית.
לדבריו, המנכ"לים של משרדי החקלאות ופיתוח הכפר, התרבות והספורט, האנרגיה, התיירות, הבריאות והביטחון, יובילו את עבודת המטה של קבוצות העבודה הישראליות, בהשתתפות המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומשרדי הכלכלה והאוצר.
פורום הנגב הוא התוצר של פסגת הנגב שנערכה בשדה בוקר במרס 2022, בהשתתפות שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, ארה"ב וישראל. בנוסף למפגש ועדת ההיגוי שהתקיים במנאמה, בחריין ביוני 2022, הביאו להקמת הארכיטקטורה האזורית - "פורום הנגב".
החלטת הממשלה ממסדת את אופן פעולת הפורום, לטובת קידום מטרות היוזמה: יציבות וביטחון אזורי, הובלת שיתוף פעולה מדיני, כלכלי, וקשרי עם-לעם בין המדינות החברות ולמען רווחת עמי האזור. פורום הנגב יפעל על בסיס שש קבוצות עבודה בין-מדינתיות בתחומי ביטחון מזון ומים, אנרגיה, תיירות, בריאות, חינוך וסובלנות, וביטחון אזורי.
תאריך:  18/09/2022   |   עודכן:  18/09/2022
+תוכנית לפיד: להעביר את הסכם הגבול הימי עם לבנון לאישור סודי
00:50 19/09/22  |  עידן יוסף

בצוות המנהל את השיחות על הגבול הימי עם לבנון נבחנת האפשרות להביא את ההסכם לאישור סודי של הקבינט, בטרם יוצג לציבור. במקרים מיוחדים התקנון מאשר לשר הרלוונטי להימנע מחשיפת ההסכם לציבור ולהסתפק באישורו בקבינט המדיני-ביטחוני.
בדרג המדיני גם נבחנת אפשרות להגדיר את הליך חלוקת המים הכלכליים בין ישראל ללבנון, כ"סימון גבול" ולא כ"קביעת גבול", וזאת במטרה להימנע מהצורך לאשר את ההסכם במשאל עם (ישראל היום).
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אין אישור למידע מכיוון שאין בשלב זה הסכם, כשיהיה מה לעדכן בנושא נעדכן".


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara אהוד יערי / Ehud Yaari אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb איילת שקד / Ayelet Shaked אלון שוסטר / Schuster Alon אלי אבידר / Eli Avidar אלעזר שטרן / Elazar Shtern בני גנץ / Benny  Gantz גדעון לוי / Gideon Levi גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חסן רוחאני יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov יועז הנדל / Yoaz  Hendel יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מירב כהן / Meirav  Cohen מרב מיכאלי / Merav  Michaeli מתן כהנא / Matan  Kahana נחמן שי ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz נפתלי בנט / Naftali  Bennett עודד גרנות עידן רול / Roll Idan עיסאווי פריג' / Issawi Frej עלי חמנאי עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete צבי יחזקאלי קארין אלהרר / Karin  Elharar רון לאודר תמאם סלאם / Tamam Salam תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-ערבי
עידן יוסף
בכנס ביטחוני אמר ראש המל"ל איל חולתא: "אנחנו מתמודדים בימים אלה עם איומי נסראללה ואנחנו חשים בתעוזה גוברת של הפעילים שלו בשטח. ישראל מעוניינת בלבנון יציבה ואין לישראל עניין בהתפרקות לבנון, אלא בהיחלשות חיזבאללה בלבנון"
איציק וולף
אלוף אהרון חליוה אמר בכנס באוניברסיטת רייכמן כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מאוד נחשב באירן    "הנחת העבודה שלי ושל צה"ל שהוא לא פטרון אלא שותף לקבלת ההחלטות מול האירנים"
יוני בן-מנחם
חיזבאללה טוען כי המודיעין הלבנוני לכד רופא סורי שריגל בסוריה עבור המוסד הישראלי. אירן, סוריה וחיזבאללה מודאגים מאוד מהתקיפות של חיל-האוויר הישראלי על יעדים בסוריה בעקבות מידע איכותי של המוסד הישראלי
יצחק דנון
איציק וולף
ראש המטה הכללי ניצל את טקס חילופי מפקד פיקוד הצפון לשיגור אזהרה לעבר שכנתה של ישראל מצפון על-רקע האיומים הלבנוניים על אסדת הגז    "אם יפגעו נכסיה או אזרחיה, צה"ל לא עומד ולא יעמוד מנגד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il