X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יריב לוין, מירי רגב ואלי כהן בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
רגב תסרב לתיק החינוך; דיסטל אולי לא תהיה שרה
מירי רגב מתעקשת על תיק התחבורה תיתכן רוטציה בתיק החוץ רון דרמן עשוי להתמנות כשר המל"ל גוברים סיכוייו של אופיר אקוניס להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת הליכוד דוחה את הרפורמות המשפטיות לכנס הקיץ

מקורביה של ח"כ מירי רגב מבהירים (מוצ"ש, 10.12.22) כי לא תסכים לקבל את תיק החינוך המפוצל, וכי היא "עומדת על דרישתה לחזור לתיק התחבורה הכולל את הכל ולהשלים את הרפורמות שהובילה בכהונתה". בכך מבקשת רגב לסכל את מינויה לשרת החינוך בתיק המקוצץ באופן שבו תקבל פיצוי בדמות ראשות הוועדה לטקסים ולסמלים, המופקדת גם על טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, תפקיד השמור לשר התרבות. אם לא תושג פשרה בעניין, היא תקבל את התיק וח"כ אלי כהן אולי יהיה שר החינוך.
עוד דווח בחדשות 12, כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע שלשום לחברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, בניגוד לכל הציפיות, שלא תמונה לשרה. זאת, בניגוד למירי רגב, גילה גמליאל ועידית סילמן שצפויות לקבל תפקיד בממשלה.
ההפתעה גוברת על-רקע העובדה שדיסטל היא מגדולי התומכות של נתניהו בסיעה לאורך השנה וחצי האחרונות ולאור הביקורת על מיעוט הנשים בממשלה. בליכוד מעריכים כי הרקע להחלטה המפתיעה הוא מה שתואר בתקשורת כעימות אלים במהלך הקמפיין, שבעיצומו יועצי נתניהו נעלו את דיסטל במרפסת של מצודת זאב בתום ויכוח על ניהול מסע הבחירות.
בעוד נתניהו הפציר בטלי גוטליב לקבל תפקיד סגנית שר - וזו סירבה בנימוק שהיא מעוניינת לכהן כחברה בוועדת החוקה ובוועדת חוץ וביטחון משום שבאה לעבוד מהכנסת ולחוקק - הרי שלדיסטל, שקיבלה קולות רבים הרבה יותר וזו לה הכהונה השנייה, אמר נתניהו שישתדל אך אינו מבטיח למנותה לסגנית שר. ייתכן שנתניהו רוצה בנטרול גוטליב כגורם עצמאי בסיעה, אך הוא מאמין שדיסטל תתמוך בו. מלשכת דיסטל נמסר: "אין תגובה".
תפקיד נוסף עליו מדובר הוא תיק החוץ. נשקלת רוטציה בתיק זה, ואולי בשנתיים הראשונות יכהן בו ישראל כ"ץ או אמיר אוחנה, ובשנתיים האחרונות רון דרמר, שבינתיים יכהן כשליחו של ראש הממשלה או כשר האחראי על המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. בעוד שנתיים אמורות להתקיים בארה"ב בחירות, שבהן ממשל ביידן עשוי להתחלף בממשל רפובליקני.
בתוך כך, גוברים הסיכויים כי מי שימונה לתפקיד יו"ר הכנסת יהיה ח"כ אופיר אקוניס (חדשות 13). שמו של ח"כ אופיר כץ מוזכר כמי שיהי יו"ר הקואליציה הבא, ודוד ביטן כיו"ר ועדת הכלכלה.
ח"כ אלי דלל (הליכוד) הודיע לנתניהו בפגישה עימו שנמשכה 45 דקות כי הוא מעוניין לקבל ראשות ועדה או סגן שר, אבל גם ציין שאין לו בעיה להישאר ח"כ ולהתעסק בחקיקה (INN). דלל הצהיר עם בחירתו כי הוא מעוניי לעסוק בנושאים כלכליים ובסוגיות הנוגעות לשלטון המקומי.
הליכוד לא מעוניין לפרסם בהסכמים הקואליציוניים את פירוט הרפורמות בתחום המשפט, למעט פסקה כללית מאוד. הסיבה: בשל התארכות המו״מ והחקיקה הרבה הנדרשת, ספק רב אם החקיקה המשפטית תחל לפני כנס הקיץ, ולמודי סערת מעוז לא רוצים בליכוד להתחיל את המהומה ארבעה חודשים לפני.

תאריך:  10/12/2022   |   עודכן:  10/12/2022
+מיארה צפויה להתנגד לחוק סמכויות המשטרה
19:26 10/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טוענת כי אין מקום להשוואה לאחריות שר הביטחון על הצבא  ▪  בן-גביר: "מתקשה להבין איך היועמ"שית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי"

בן-גביר. "הצהרה מאכזבת" [צילום: אורן זיו/AP]
+בצהריים יתחדש המו"מ עם יהדות התורה
19:05 10/12/22  |  עידן יוסף

אחרי ההתקדמות בפגישה בחמישי, מחר יוועדו שוב בשעה 13.00 צוותי המו״מ של הליכוד ויהדות התורה להמשך דיון בנושאים העקרוניים, לקראת הקמת הממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלי כהן / Eli Choen  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו דלל / Eli Dallal  אמיר אוחנה / Amir Ohana  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב תסרב לתיק החינוך; דיסטל אולי לא תהיה שרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
עידן יוסף
טוענת כי אין מקום להשוואה לאחריות שר הביטחון על הצבא    בן-גביר: "מתקשה להבין איך היועמ"שית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי"
יואב יצחק
בנט בחר להגיש סדרה של תביעות נגד משמיציו, אך עליו לקחת בחשבון שתביעותיו עלולות לפעול נגדו כחרב פיפיות    בנט בחר להגיש תביעה גם נגד צייצן מתלהם (יגאל מלכה), בטענה שהפיץ עליו סדרה של שקרים בפרשת 50 מיליון ש"ח לביתו, כביכול, אך נמנע עד כה מהגשת תביעה נגד אילה חסון, שפרסמה במקור ופמפמה שקרים אלה
עידן יוסף
הרצוג למעשה נענה חלקית לקריאות משמאל שביקשו לא לתת שום ארכה, וסירב לבקשת יו״ר הליכוד שביקש להאריך את התתקופה להרכבת הממשלה ב-14 ימים
אשר כהן
את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
עידן יוסף
דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה וכשר בכיר ברוטציה    המפלגה תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי, ושני שרים במשרד הפנים ובמשרד החינוך    המפלגה תקבל שני סגני שרים ושלושה ראשי ועדות בכנסת
רשימות נוספות
בן-גביר ליועמ"ש: "עיצרי את מחטף מינויי המפכ"ל"  /  עידן יוסף
נחתם נספח ההסכם עם יהדות התורה  /  עידן יוסף
עימות חזיתי בין בן-גביר למפכ"ל שבתאי  /  עידן יוסף
כל האמת על המשא-ומתן  /  בצלאל סמוטריץ'
החרם ושברו  /  ד"ר עדו נתניהו
העם כמה לחצי שעת השקט  /  עמנואל בן-סבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il