רווחי דלתא מותגים צנחו בשנת 2022 בשיעור של 29.9% ועמדו על 96.8 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 138.3 מיליון שקל שנרשם בשנת 2021.
ברבעון הרביעי של שנת 2022 ב-26.7% ועמדו על 36.45 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 49.788 ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה ברווחיות נרשמה למרות עלייה של 1% במכירות השנתיות, שעמדו על סך כולל של כ-918.7 מיליון שקל, לעומת 906.1 מיליון שקל מכירות בשנת 2021. הרווח הגולמי של החברה ירד ב-5% ועמד על 533 מיליון שקל, לעומת 558.7 מיליון שקל אשתקד. זאת, בעיקר בשל גידול בעלויות השילוח ובשל השפעת תמהיל המוצרים שנמכרו עקב התארכות עונת החורף בתחילת שנת 2022 שגרמה להתארכות תקופת מכירות סוף עונה בהנחות וכן בעקבות מזג אויר חם מהרגיל בחודש דצמבר 2022 שגרם להסטת מכירות מוצרי החורף לחודש ינואר 2023.
הוצאות המכירה והשיווק של דלתא עלו בשנת 2022 ב-10% ועמדו על כ-380 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקל אשתקד. העלייה מיוחסת, בין היתר, להשקת המותגים פנטה ריי וויקטוריה'ס סיקרט.
מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 צמחו בכ-4.8% והסתכמו בכ-47.2 מיליון שקל (שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-45.05 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-14.9% מסך הכנסות החברה). מכירות הרבעון הרביעי כוללות כ-1.4 מיליון שקל של המותג ויקטוריה'ס סיקרט שהושק, בתאריך 12 בדצמבר 2022. בחודש ינואר 2023 המכירות באתרי האינטרנט של החברה צמחו בכ-15.6% בהשוואה לחודש ינואר 2022.
בשנת 2022 הסתכמו מכירות האינטרנט של החברה בכ-108.5 מיליון שקל לעומת כ-142 מיליון שקל בשנת 2021. הירידה נובעת מכך שברבעון הראשון בשנת 2021 חנויות החברה היו סגורות במשך חודשיים עקב סגר ומכירות החברה עברו לערוץ האינטרנט שנהנה מביקושים גבוהים.
לטענת ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, החברה פעלה בסביבת אינפלציה עולה, התייקרויות בעלויות השילוח ושיבושים בשרשרת האספקה העולמית שהשפיעו על שיעורי הרווחיות. כמו-כן, מזג האוויר החם מהרגיל בסוף השנה השפיע על תזמון מכירות עונת החורף, שהוסטו בחלקן מדצמבר לחודש ינואר 2023.
"אנו ממשיכים לפעול במרץ להוביל, לבדל את המותגים שלנו ולחזק את נאמנות הלקוחות. החברה נערכה לאתגרים וממוצבת היטב תפעולית ופיננסית להמשך צמיחה והמשך פיתוח וחדשנות של מותגיה, במקביל לבחינת אפשרויות להתרחבות באמצעות שיתופי פעולה עם מותגים בארץ ובעולם", אמרה.