X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשש לתוהו ובוהו תחבורתי ברמדאן [צילום: איתמר לוין]
פרסום ראשון ב-News1:
שביתה ללא הגבלה בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים
ועד עובדי ירושלים רמאללה איחוד קובל על תשלום שכר חלקי ותנאי עבודה גרועים והודיע על השבתת השירות ההנהלה טוענת כי אינה יכולה לשלם מבלי שייחתם הסכם עם משרד התחבורה, אך במשרד התחבורה מאשימים את ההנהלה בפגיעה בנהגים במטרה להפעיל לחץ על המשרד

ועד נהגי חברת התחבורה הציבורית ירושלים רמאללה איחוד, הפועלת במזרח ירושלים, ומאגד תחתיו כ-140 נהגי אוטובוס, הודיע להנהלת החברה כי ישבית (יום ב', 12.3.23) את השירות ללא הגבלה. בוועד אומרים כי החברה אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפיהם בכל הנוגע לתשלום שכרם וההפרשות לפנסיה שלהם, דבר המונע מהם לשלם את חובותיהם ולממן את הוצאות חודש רמדאן.
בחברה מצדיקים את הנהגים ומודים כי שולמו רק 60-50 אחוזים משכרם, העומד על 39 שקלים לעומת כ-50 שקלים לנהג באגד. אולם בהנהלה תולים את העניין בקשיים פיננסיים כתוצאה מאי-חתימת הסכם עם משרד התחבורה. לדבריה, נאלצה לקחת הלוואה של 800,000 שקלים מהבנק, כדי לשלם על הסולר לנסיעות ועדיין היא נמצאת בגירעון משום שלדבריה אין רווחיות בנסיעות עירוניות. בחברה מסבירים שבניגוד לחברות אחרות כגון חברת אקסטרה ירושלים שמפעילה שירות עירוני עם מהירות מסחרית נמוכה, לה אין רווח מקווים בין-עירוניים כמו לאקסטרה, בין היתר משום שתחשיב לפי הנסועה (קילומטראז') נמוך יחסית לחברות ישראליות, ומשום שהביטוח עולה לה 55,000 שקלים לעומת 22-21 אלף שקלים בחברות ישראליות.
בימים אלה מתקיים משא-ומתן בין הצדדים לחתימת הסכם לארבע שנים, אך החברה מבקשת כי עד להתייצבותה הכלכלית ייחתם הסכם לחצי שנה שיאפשר מתן אשראי לחברה. במשרד התחבורה מסרבים לכך, למרות שמדובר בחברה היסטורית שקיימת משנות השלושים ואין לה חלופה נראית באופק. יצוין כי החברה מקבלת ציונים גבוהים במדד הדיוק שמפרסם משרד התחבורה.
במשרד אומרים כי הטענה להפסדים כספיים כבדים בחברה לא ברורה, שכן משרד התחבורה לא פגע בשום אופן בתשלומים לחברת ירושלים רמאללה איחוד. יתרה מכך, אומרים, במטרה לתת מענה לבעיה התזרימית של החברה, הוקדמו לחברה בחודש מרס תשלומים בהיקף לא מבוטל.

לחברה הוצמד רואה חשבון מבקר

לדברי משרד התחבורה, התעריפים שמשלם המשרד לחברת רמאללה הם מהגבוהים בשוק, מה ששם בסימן שאלה את טענות החברה להפסדים, ולכן הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הפעילה לאחרונה רואה חשבון מבקר במטרה להבין את הטענות להפסדים.
עוד מאשימים במשרד כי החברה מעכבת במכוון את שכר הנהגים. לדברי המשרד, "כלל החברות הפעילות במזרח ירושלים חתמו על חוזה להארכת ההסכמים שלהן, פרט לחברת רמאללה, שהחליטה לפגוע בנהגיה במטרה להפעיל לחץ על המשרד, מהלך שאינו מקובל כלל על משרד התחבורה. משרד התחבורה אינו רואה כל מניעה כי חברת רמאללה תשלם לנהגים את תשלום המשכורות לחודש מרס על בסיס התשלומים שהועברו למפעיל בגין חודש זה".

חשש לתוהו ובוהו ברמדאן

ככל שהמשבר יימשך, עלול להיווצר תוהו ובוהו תחבורתי עם תחילת הביקוש המוגבר ברמדאן, שיתחיל ב-23 במרס. בימי החודש המוסלמי מוכפל מספר הנוסעים מאשר ביום רגיל. אולם בימי שישי של רמדאן מספר הנוסעים מגיע לכ-40 עד 50 אלף נוסעים, פי חמישה ויותר מביום שישי רגיל, מה שמצריך את המפעיל לתגבור של 150 אוטובוסים מחברות אחרות. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אומרת כי היא פועלת לקידום תחבורה ציבורית יעילה וזמינה בשכונות מזרח ירושלים, בדומה לפעילותה במערב העיר.

אין תחנות בחלק מאזורי השירות

עוד קובלים נהגי החברה המזרח-ירושלמית על תנאי עבודה קשים, כאשר עיקר הבעיות הן העדר תחנות מוסדרות בכפר עקב וקלנדיה - דבר הגורר ויכוחים מול הנוסעים בשאלה היכן על האוטובוס לעצור, וכן העדר סדרנים בתחנות שבהן עולים תלמידים רבים. לחברה אין קווי תלמידים, והללו עולים לקווים הרגילים. אולם בהעדר מכשירי תיקוף בכל הדלתות נוסעים רבים חומקים מתשלום ונוצרים עימותים בין הנוסעים לנהגים.
מעיריית ירושלים המופקדת על הסדרת התחנות נמסר במענה לפניית News1 בנושא, כי "העירייה, בשיתוף משרד התחבורה, נמצאת בתהליך מימוש תוכנית להצבת כ-500 תחנות אוטובוס במזרח העיר ירושלים בהשקעה של 27 מיליון שקלים. במסגרת התוכנית כבר הוצבו כ-200 תחנות. עוד 200 תחנות מוצבות בימים אלו, והנותרות נמצאות בשלב תכנון, לרבות באזורים המוזכרים בפנייה. תוכנית זו היא חלק מפעילותה של העירייה לצמצום פערים של עשרות שנים במזרח העיר".
ניתן אולי ללמוד על התמשכות ההליך, מתשובת משרד התחבורה שניתנה לפנייתנו כבר לפני שנתיים ולפיה: "המשרד ועיריית ירושלים מקדמים הסדרת תחנות אוטובוס בכל מרחב מזרח העיר ירושלים. כל תחנה מהווה הסדר תנועתי חדש שמאושר על-ידי הגורמים המוסמכים. על-פי מדיניות משרד התחבורה, בחלק מהמקרים תחנות האוטובוס מוסדרות ללא מפרץ וזאת מסיבות תנועתיות שנבחנות בכל מקרה לגופו. בנוסף, מדיניות משרד התחבורה היא ליצור תעדוף לתחבורה הציבורית למול הרכב הפרטי".
הנהגים השובתים צפויים להפגין בצהריים (ב') מול משרד התחבורה בירושלים, ולפי שעה אין צפי מתי יחודש השירות.

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
+נחתם הסכם קיבוצי לכ-600 נהגי חברת תנופה
09:36 13/03/23  |  עידן יוסף

חברת תנופה חתמה (א') על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העבודה של כ-600 מעובדיה. ההסכם, שגובש בידי ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים בישראל, יעלה את שכר העובדים, למפרע מחודש מרס 2023. ההסכם כולל גם מימון השתלמות בסוף השבוע בבית מלון לשני לילות, הפרשות לקרן השתלמות, פנסיה ופיצויים בגין שעות נוספות בסוף שבוע עד משרה מלאה.
ההנהלה תשתתף בהקמת קרן לעורך דין תעבורה לכל נהג שיצטרך. ההסכם כולל הגדלת תשלומי השי לחגים במאות שקלים, 7 ימי אבל לבני כל הדתות והעדות ומתנות לילדים העולים לכיתה א' או להולדת תינוק ב-250 ש"ח.
כמו-כן, יינתן תשלום שנתי של 350 שקל עבור כל נהג לטובת רווחה (כגון מתנות ואירועי גיבוש) ויובטח תקציב שנתי לעזרה הדדית בסך 20,000 שקל. כל זאת לצד סל הטבות הכולל חברות במועדון הצרכנות שווה, חברות בארגון הנהגים, ייעוץ וייצוג משפטי ללא תשלום וקולקטיב שיניים ב-20 ש״ח.

[צילום: ההסתדרות הלאומית]
+ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות, שי קדם, מסיים את תפקידו
17:35 12/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשמונה השנים האחרונות כיהן קדם, מתכנן תחבורה במקצועו, במגוון תפקידים בכירים במינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה  ▪  בין היתר כיהן קדם כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי

השרה רגב ושי קדם [צילום: משרד התחבורה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביתה ללא הגבלה בתחבורה הציבורית במזרח ירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשמונה השנים האחרונות כיהן קדם, מתכנן תחבורה במקצועו, במגוון תפקידים בכירים במינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה    בין היתר כיהן קדם כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי
עידן יוסף
הולך וגובר השימוש ביישומוני תשלום עבור תחבורה ציבורית, כאשר כ-12% מכלל העסקות משולמות כך    נקודת הפתיחה של מוביט איפשרה לה להתבסס חזק בשוק    יישובים חרדים וערבים משתמשים בביישומונים בתדירות נמוכה יותר
עידן יוסף
רכבת ישראל פותחת מחלקת אבדות ומציאות חדשה בתחנת מרכזית המפרץ במטרה לשפר את השירות לתושבי הצפון    מספר האבדות המגיעות מאזור הצפון עומד על כ-200 פריטים בחודש    הסניף החדש יהיה פתוח 10 שעות ביום
עידן יוסף
ל-News1 נודע כי הרשות החליטה כי לנוכח הקשיים שהתגלעו בתפעול התחבורה הציבורית מירושלים במוצאי החג, שבמסגרתם התקשו כרבע מיליון נוסעים לצאת מן העיר, יהיו העירייה והמשטרה שותפות להזרמת התנועה בפעם הבאה
עידן יוסף
לעיר הגיע מספר חסר תקדים של חוגגים שלא היה כמותו בשנים עברו    נהגים שיכורים החנו את מכוניותיהם באופן החוסם את הצירים ומאות אוטובוסים נתקעו בכבישי הבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il