X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יח"צ מטרופולין]
5 קווים חדשים של מטרופולין לישובי הבדואים
שינויים בקווי התחבורה הציבורית נועדו לשפר את הקישוריות בין היישובים הבדואים לבאר שבע המטרה לאפשר נסיעה מהירה ונוחה לאזורי תעסוקה, לימודים, פנאי ומסחר, ובכללם אזור התעשיה עמק שרה

בשורה לבדואים בנגב. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית השיקה שורה של שינויים ושיפורים בקווי האוטובוסים המשרתים את יישובי הבדואים בנגב. זאת, במסגרת תוכנית רחבה של משרד התחבורה לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בנגב. מדובר במימוש החלטת הממשלה הקודמת.
התוכנית כוללת פתיחת קווים חדשים ושדרוג קווים קיימים, שנועדו לייעל את המסלולים, בהתאם לצרכי הנוסעים. השינויים בקווי התחבורה הציבורית נועדו לשפר את הקישוריות בין היישובים הבדואים לבאר שבע, במטרה לאפשר נסיעה מהירה ונוחה לאזורי תעסוקה, לימודים, פנאי ומסחר, ובכללם אזור התעשיה עמק שרה.
הקווים החדשים הם:
  • כסייפה - ערערה - אזור התעשיה עמק שרה - באר שבע (קו 117) - הקו יפעל בימים א'-ה'. הקו ייצא בשעות הבוקר מכסייפה ובשעות הצהריים מבאר שבע. עם הפעלת הקו, תבוטל העצירה של קו 20 בעמק שרה, אך העצירה יתר התחנות תהיה ללא שינוי.
  • כסייפה - באר שבע (קו 120) - לסטודנטים של כסייפה, חיבור נוח ומהיר למכללת קיי ולמכללה הטכנולוגית בבאר שבע. הקו יפעל בימים א'-ו', וייצא בשעות הבוקר מכסייפה ובשעות הצהריים מבאר-שבע. התחנות בתוך כסייפה זהות לתחנות קו 20.
  • אל-סייד - אום בטין - באר שבע (קו 126) - - הקו הוא בשורה לתושבי אל-סייד. מדובר בקו שירות ראשון לבין באר-שבע, העובר בתחנה המרכזית, בית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן-גוריון. הקו יפעל בימים א' עד מוצ"ש, משעות הצהרים ועד שעות הערב בשני הכיוונים. עם הפעלת הקו, תבוטל העצירה של קו 21 באום בטין, אך העצירה ביתר התחנות תהיה ללא שינוי.
  • חורה - באר שבע (קו 262) - לסטודנטים של חורה, חיבור נוח ומהיר למכללת קיי, למכללה הטכנולוגית ולמכללת "עתיד" בבאר שבע. הקו יפעל בימי א'-ו', בשעות הצהריים ואחה"צ בשני הכיוונים. התחנות בתוך חורה זהות לתחנות קו 62.
  • חורה - לקייה - מכללת אחווה (קו 682) - לסטודנטים המתגוררים בחורה ובלקייה, חיבור נוח ומהיר למכללת אחווה בבאר טוביה. הקו יפעל בימים א'-ה', נסיעה אחת בבוקר לכיוון המכללה, ונסיעה אחה"צ מהמכללה לחורה ולקייה. עם הפעלת הקו, תבוטל העצירה של קו 684 בלקייה, אך ביתר התחנות הקו יפעל ללא שינוי.
עם הפעלת הקווים החדשים, יחולו שינויים בקו 688 בין ערד לבאר שבע, וחלק מהנסיעות לא ייכנסו לחורה. מומלץ לבדוק באתר וביישומון מטרופולין.
הממשלה הקודמת החליטה כי לצורך פיתוח תשתיות תחבורה ציבורית, כולל מסופים, חניוני קצה לאוטובוסים וסובות ולנגישות לתחבורה ציבורית, בתחומם של יישובי התוכנית או לטובת יישובי התוכנית, משרד התחבורה יקצה מתקציבו סך של 58.5 מיליון ש"ח מתוך התקציבים שהוקצו על פני השנים 2027-2022.
במטרה לפעול ליצירת קפיצת מדרגה משמעותית במרחבים העירוניים ולהאצת העמידה ביעדי הממשלה לשנת 2040 בהיבטי רמת שירות, נקבע כי היצע ושימוש בתחבורה ציבורית יהיה דגש על מרחבים עם יותר מ-40 אלף תושבים מקרב החברה הבדואית בדרום או למרחבים עירוניים רצופים המונים יחד מעל 80 אלף תושבים ולמרחבים נוספים, המגדילים את הקישוריות למטרופולינים. בהתאם לכך, יוקצו תקציבים עבור מרחב אחד (מתוך כחמישה של כלל החברה הערבית) של האוכלוסייה הבדואית בדרום. במסגרת סעיף זה, יוקצו תקציבים להסברה ולמנהלי מחלקת תחבורה ציבורית.
במהלך שנות התוכנית משרד התחבורה הונחה לפעול לקיים תוכנית הכשרה להגדלת מספר הנהגים ובכלל זה נהגים מהחברה הבדואית בדרום לצורך קידום התחבורה הציבורית.

תאריך:  13/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
+משחק כסאות: שלושה מנכ"לים חדשים לחברות תחבורה ציבורית
19:24 13/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל אלקטרה אפיקים עודד כהן סיים את תפקידו והוחלף על-ידי טל כהן  ▪  עם כניסתו של המנכ"ל החדש בוצעו שינויים מבניים וארגוניים, אך אלקטרה אפיקים אומרת כי הדבר אינו מעיד על מצבה הכלכלי  ▪  גם מנכ"ל חברת-הבת אלקטרה אפיקים תעבורה 2021 מסיים את תפקידו אך באופן תמוה לא ימונה לו מחליף  ▪  מיכה קופילובסקי יחליף את טל כהן כמנכ"ל דן בדרום ודן ב"ש  ▪  אבי בלו יחליף את קופילובסקי כמנכ"ל תנופה

טל כהן [צילום: יח"צ אלקטרה אפיקים]
+נחתם הסכם קיבוצי לכ-600 נהגי חברת תנופה
09:36 13/03/23  |  עידן יוסף

חברת תנופה חתמה (א') על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העבודה של כ-600 מעובדיה. ההסכם, שגובש בידי ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים בישראל, יעלה את שכר העובדים, למפרע מחודש מרס 2023. ההסכם כולל גם מימון השתלמות בסוף השבוע בבית מלון לשני לילות, הפרשות לקרן השתלמות, פנסיה ופיצויים בגין שעות נוספות בסוף שבוע עד משרה מלאה.
ההנהלה תשתתף בהקמת קרן לעורך דין תעבורה לכל נהג שיצטרך. ההסכם כולל הגדלת תשלומי השי לחגים במאות שקלים, 7 ימי אבל לבני כל הדתות והעדות ומתנות לילדים העולים לכיתה א' או להולדת תינוק ב-250 ש"ח.
כמו-כן, יינתן תשלום שנתי של 350 שקל עבור כל נהג לטובת רווחה (כגון מתנות ואירועי גיבוש) ויובטח תקציב שנתי לעזרה הדדית בסך 20,000 שקל. כל זאת לצד סל הטבות הכולל חברות במועדון הצרכנות שווה, חברות בארגון הנהגים, ייעוץ וייצוג משפטי ללא תשלום וקולקטיב שיניים ב-20 ש״ח.

[צילום: ההסתדרות הלאומית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5 קווים חדשים של מטרופולין לישובי הבדואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טחורים ולא אוטובוסים ומחלפים
טחורים ולא קווים  |  13/03/23 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ועד עובדי ירושלים רמאללה איחוד קובל על תשלום שכר חלקי ותנאי עבודה גרועים והודיע על השבתת השירות    ההנהלה טוענת כי אינה יכולה לשלם מבלי שייחתם הסכם עם משרד התחבורה, אך במשרד התחבורה מאשימים את ההנהלה בפגיעה בנהגים במטרה להפעיל לחץ על המשרד
עידן יוסף
בשמונה השנים האחרונות כיהן קדם, מתכנן תחבורה במקצועו, במגוון תפקידים בכירים במינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה    בין היתר כיהן קדם כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי
עידן יוסף
הולך וגובר השימוש ביישומוני תשלום עבור תחבורה ציבורית, כאשר כ-12% מכלל העסקות משולמות כך    נקודת הפתיחה של מוביט איפשרה לה להתבסס חזק בשוק    יישובים חרדים וערבים משתמשים בביישומונים בתדירות נמוכה יותר
עידן יוסף
רכבת ישראל פותחת מחלקת אבדות ומציאות חדשה בתחנת מרכזית המפרץ במטרה לשפר את השירות לתושבי הצפון    מספר האבדות המגיעות מאזור הצפון עומד על כ-200 פריטים בחודש    הסניף החדש יהיה פתוח 10 שעות ביום
עידן יוסף
ל-News1 נודע כי הרשות החליטה כי לנוכח הקשיים שהתגלעו בתפעול התחבורה הציבורית מירושלים במוצאי החג, שבמסגרתם התקשו כרבע מיליון נוסעים לצאת מן העיר, יהיו העירייה והמשטרה שותפות להזרמת התנועה בפעם הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il