X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנץ. ממליץ להיזהר בלשונו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גנץ על דברי לוין בהקלטות: "חסר כל יסוד ומסוכן"
גינויים באופוזיציה נגד התבטאויותיו של שר המשפטים, שנחשפו בוואלה, לפיהם הממשל האמריקני עובד בשת"פ עם המחאה נגד הרפורמה לוין האשים גם חברי ליכוד בכישלון אישור הרפורמה

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תוקף (יום ב', 1.5.23) את שר המשפטים יריב לוין, בעקבות דבריו, ואומר בפתח ישיבת הסיעה: "אני לא מקבל את הביקורת שלו על האמריקנים, אני לא חושב שהם מעורבים פה. להגיד שהם מעורבים זה חסר כל יסוד ומסוכן, אין ארצות הברית אחרת למדינת ישראל, זאת המשענת היחידה שיש למדינה. מי שמכיר את הפרטים כדאי שייזהר בלשונו היטב, כי הוא לא מסוגל לסיים שנה אחת בלעדיה".
בהקלטות שנחשפו בוואלה, האשים אמש לוין את הממשל האמריקני בשיתוף פעולה עם המחאה נגד הרפורמה ותלה את כישלון החקיקה בחברי כנסת מתוך הליכוד שהתנגדו לה. לדבריו, הוא "נחוש להיאבק על העניין הזה".
במפגש עם פעילים חרדים בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים אמר לוין: "אין ספק שאנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת ממש. הם מחזיקים את בית המשפט, את היועמ"שית, את כל ראשי המערכת הכלכלית, את הממשל האמריקני שעובד איתם בשיתוף פעולה על הדבר הזה כמו שרואים את הדברים שנאמרים על-ידי האנשים מהממשל שם". הוא הדגיש כי אינו סבור שמישהו עומד מאחורי פעולותיהם, אלא "הם עושים את זה מתפיסה אמיתית שלהם".
גנץ התייחס גם התייחס להאשמה של לוין בהקלטות על כך שהאופוזיציה "לא מסכימה לפסיק" ברפורמה, ואמר: "העקרונות שלנו לא השתנו. אנחנו נכונים להסכמות איפה שאפשר להסכים, אבל לא לפשרות איפה שאסור להתפשר", הוסיף.
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף גם כן את לוין בעקבות ההקלטות. "הטירוף עולה, אנשים לא יודעים לקחת אחריות", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעתו. "במקום להאשים את נתניהו שזורק אותו מתחת לגלגלים הוא בוחר להשמיץ את בעלת הברית הכי חשובה שלנו. זה חוסר אחריות וזה משקף את התסכול של שר המשפטים אבל לא מעבר לכך".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדף את הטענות נגד לוין: "יש לנו יחסים טובים עם הממשל האמריקני, כך זה יישאר. יש שיח מצוין עם הערכה וכבוד אבל גם חילוקי דעות שאנחנו יודעים ללבן.
"השותפים בבית הנשיא מנסים להכשיל כל יוזמה או הצעה בבית הנשיא, ייתכן שיהיו קשה להגיע להסכמות. אם לא נגיע להסכמות, נתכנן את המהלכים שלנו מחדש. הרפורמה טובה ומחזקת את בית המשפט וסוף-סוף תחזיר את אמון הציבור. הרפורמה תתבצע ויש על כך הסכמה", דבריו.
ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר, מתח ביקורת על לוין בעקבות הקלטותיו: "שר המשפטים ממשיך לצערי בהסתה ובהפצת חדשות כזב. אני קורא לך - חזור בך מדבריך להעמיד לדין את נשיאת העליון אסתר חיות וכי בית המשפט העליון מגן על שכנים של טרוריסטים ולא על חיילי צה"ל. לשכת עורכי הדין תגן על עצמאות מערכת המשפט ועל הדמוקרטיה בישראל. אנחנו נמנע מעורבות פוליטית בוועדה לבחירת שופטים ונשמור על כבוד המקצוע".
לוין הודה במפגש עם הפעילים כי "אין ספק שנעשו שגיאות, אבל שלא תהיה לך לרגע אחד טעות שלו היינו עושים קמפיין הסברה מושלם, אין סיכוי שהיינו מגיעים למצב שונה מהמצב הנוכחי. לצד השני יש ארסנל כלים מדהים והעוצמה שלו נחשפה באירוע הזה כמו שלא נחשפה אף פעם - יש שם מימון בסכומים דמיוניים. תוסיף שליטה מוחלטת בעיתונות, באתרים ynet, וואלה! וגם ישראל היום". לוין האשים את האופוזיציה בכך שהיא לא מסכימה לאף חלק ברפורמה במסגרת שיחות ההידברות: "האופוזיציה לא מסכימה לפסיק", טען. "אבל עדיף לנסות ניסיון ולמצות את המהלך הזה - זה ייטיב עם כולם".
לוין טען כי מה שגרם לכישלון החקיקה הוא התנגדות של חברי כנסת מהליכוד להליך. "אנחנו צריכים להבטיח יישור שורות בליכוד, לכם יש חלק מאוד חשוב בזה. זה מה שהכשיל אותנו במושב הקודם ומנע מאיתנו לסיים את העניין", הסביר השר. "המצב לא יכול להישאר כמו שהוא, אני עושה מאמץ גדול לייצר הידוק שורות בתוך הליכוד ובקואליציה, שם אני רואה פחות בעיה. ברגע שייראו שאנחנו מלוכדים, זה ישפיע על הצד השני".
לוין גם התייחס לשאלה של אחד הנוכחים על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב קידום הרפורמה. על כך לוין השיב כי הוא "מציע לא להיכנס לשמועות ולא לאמירות". עוד אמר: "עדיפה הסכמה על אי-הסכמה אבל כל עוד הסכמה מביאה שינוי אמיתי ולא קוסמטיקה ללא משמעות".

תאריך:  01/05/2023   |   עודכן:  01/05/2023
+ביידן יזמין את נתניהו? "אין משהו בלו"ז"
21:04 01/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

דובר הבית הלבן העריך כי בשלב כזה או אחר יוזמן ראש ממשלת ישראל לביקור בוושינגטון, אך הבהיר ש"אין משהו בינתיים בלוח הזמנים"

ביידן ונתניהו. "לשמור על איזונים ובלמים" [צילום: AP]
+שניים מאותו הכפר הליכוד
17:49 01/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביטן ממלא את תפקיד הילד האומר בעיצומו של המצעד כי "המלך הוא עירום"  ▪  ביבי סיבך את המדינה. ביבי סיבך את מפלגתו

ביטון. קו אחר מן המנהיג [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חיות רומזת: נתניהו מנוע מטיפול ברפורמה
17:45 01/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחתה את הבקשה לקבוע שעיסוקו ברפורמה המשפטית מהווה בזיון בית המשפט  ▪  הדגישה: חוות הדעת של מיארה מחייבת  ▪  מיארה קבעה שנתניהו מצוי בניגוד עניינים פסול מעיסוקו ברפורמה  ▪  מנמקת: פסק הדין שהורה לנתניהו לפעול על-פי הסדר ניגוד העניינים - הצהרתי ולא אופרטיבי

"הכל חייבים בכיבוד פסקי דין" [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+לפיד: נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת
17:36 01/05/23  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו"ר בית הנבחרים: "נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת, מקום עם חופש ביטוי, חופש דת, הגנה על מיעוטים, תקשורת חופשית, מערכת משפט חזקה ועצמאית. בקיצור - מדינה שארצות הברית יכולה להמשיך לקרוא לה בגאווה חברה ובת ברית".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גנץ טוען לתקיעות בהידברות: "לא נאפשר משחק על זמן"
14:52 01/05/23  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ על המגעים בבית הנשיא: "לצערי, למרות שההידברות בבית הנשיא נעשית באווירה מכבדת, היא לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות, במיוחד לגבי הוועדה למינוי שופטים. לא נאפשר משחק על זמן שיאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה במקום ובזמן שיהיה לה נוח".

+הסגידה, היראה והשטיח
13:26 01/05/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

הייתכן שיוכנו כרזות עליהם חקוקים תמונותיהם של ראשי המשפט בישראל, יונחו על הארץ לביזוי ולמרמס תחת רגלי המון מוסת אכול שנאה ומוכה עיוורון?

אינו מודע ואינו יודע [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+עד כלות
12:54 01/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

במובנים מסוימים הפגיעה באקדמיה המקומית, במדע המחזיק את ראשה של ישראל מעל למים העכורים של המזרח התיכון, חמורה יותר מאשר בריחת ההייטק לחו"ל

אהרון צ'חנובר [צילום: אבשלום ששוני/לאש 90]
+צה"ל - מצבא העם לצבא שכירים
12:01 01/05/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

ביקורת חריפה בציבור החרדי החושב, על מלחמות האתמול של העסקונה החרדית  ▪  העסקונה החרדית אמורה הייתה לחגוג: סוף-סוף מתגשם חזונו של ח"כ ישראל אייכלר, שהציע כבר לפני שנים להחליף את צבא העם בצבא של מקצוענים מקבלי שכר, אבל בדיוק בשלב זה חלה תפנית בעלילה

תפנית בעלילה [צילום: פלאש 90]
+ביקורת השנאה הטהורה
08:51 01/05/23  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

השמאל כל כך מלא בשנאה עד שלא נותר בו מקום לחמלה, יושרה ודאגה לזכויות אדם  ▪  שנאה קולקטיבית כמו שריפה, לא קורית מעצמה אלא נגרמת ובהרבה מקרים מתוך כוונה תחילה

לפיד "האנשים הנכונים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ על דברי לוין בהקלטות: "חסר כל יסוד ומסוכן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יוסי אוחיון
הייתכן שיוכנו כרזות עליהם חקוקים תמונותיהם של ראשי המשפט בישראל, יונחו על הארץ לביזוי ולמרמס תחת רגלי המון מוסת אכול שנאה ומוכה עיוורון?
דן מרגלית
במובנים מסוימים הפגיעה באקדמיה המקומית, במדע המחזיק את ראשה של ישראל מעל למים העכורים של המזרח התיכון, חמורה יותר מאשר בריחת ההייטק לחו"ל
מנחם רהט
ביקורת חריפה בציבור החרדי החושב, על מלחמות האתמול של העסקונה החרדית    העסקונה החרדית אמורה הייתה לחגוג: סוף-סוף מתגשם חזונו של ח"כ ישראל אייכלר, שהציע כבר לפני שנים להחליף את צבא העם בצבא של מקצוענים מקבלי שכר, אבל בדיוק בשלב זה חלה תפנית בעלילה
דוד ארגז
השמאל כל כך מלא בשנאה עד שלא נותר בו מקום לחמלה, יושרה ודאגה לזכויות אדם    שנאה קולקטיבית כמו שריפה, לא קורית מעצמה אלא נגרמת ובהרבה מקרים מתוך כוונה תחילה
עמנואל בן-סבו
חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, פגעו באופן אנוש במרקם החברתי, הותירו חצי מהעם מחוץ לבתי העלמין הצבאיים, העמיקו את התהום הפעורה, קרעו חלקים מהחברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il