X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית ורכב שהוצתו בתורמוס עייא [צילום: מוחמד עילין/AP]
טרור מתנחלים? הפוליטיקאים מתווכחים האם מדובר בטרור לאומני
קבוצת יהודים הציתה שני בתים, שני כלי רכב ומשאית בכפר הפלשתיני אום ספא כוחות הביטחון מגבירים את אמצעי האבטחה כדי למנוע אירועים נוספים בימין טוענים לענישה קולקטיבית כלפי מתנחלים ומתנגדים למעצרים מנהליים, ובשמאל מביעים סיפוק מהגדרת הפשיעה הלאומנית כטרור

בתגובה להתפרעויות האחרונות באום ספא, כוחות הביטחון הגבירו את אמצעי האבטחה כדי לבלום אירועים נוספים. צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל עורכים במוצ"ש בידוק בכניסה וביציאה מההתנחלות עטרת, ממנה יצאו הפורעים.
בשבת בבוקר, קבוצה של יהודים הגיעה ברכבים לכפר הפלשתיני אום ספא ולפי הדיווחים פתחה באש. מצה"ל נמסר כי האירוע התרחש טרם הגעת כוחות הביטחון, וכתוצאה מכך הוצתו מבנים וכלי רכב. בצה"ל בודקים גם את פוטנציאל מעורבותם של חיילים מחוץ לתפקיד באירוע. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהירי.
במהלך היום הציתו ישראלים שני בתים, שני כלי רכב ומשאית. בתקרית אחרת דיווחו פלשתינים כי תוקפים יהודים יידו אבנים לעבר נהג אמבולנס וגרמו לפציעות קלות. בלילות האחרונים פלשתינים חסמו את כביש 465, תוואי בו משתמשים פלשתינים ויהודים כאחד, על-ידי יידויי אבנים והפרעות לתנועה. מקורות ביטחוניים ציינו כי חלק מהפורעים היהודים האחראים לפיגועי אום ספא הגיעו לשם במהלך השבת, תוך הפרת האיסור ההלכתי על נהיגה.
גם במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים לגבי התגובה הדרושה. השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, קרא להגברת הנחישות במאבק בטרור והפרות סדר באזור עטרת בבנימין. הוא הדגיש את הצורך להימנע מפעולות עצמאיות ולהסתמך במקום זאת על צה"ל וכוחות הביטחון. סמוטריץ' מתח ביקורת על השימוש במעצרים מנהליים נגד מתנחלים, כשהוא ציין חששות של אפליה וענישה קולקטיבית.
הוא קרא לכולם להימנע ממעשים שפוגעים בהתיישבות והוסיף: "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות, חמורות ככל שיהיו, הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית. מעצרים מנהליים כנגד מתיישבים הם צעד דרקוני ולא דמוקרטי, והעובדה שהם מופעלים רק כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון ולא נגד קבוצות אלימות אחרות במדינת ישראל היא אפליה קשה. הענישה הקולקטיבית שמתבצעת כעת בישוב עטרת היא חמורה ומקוממת". עוד מחה על עונשים קולקטיביים כלפי המתיישבים לעומת הימנעות מענישה שכזו כלפי כפרים פלשתינים.
ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר סיעת הציונות הדתית, הדגיש את החשיבות של תגובה חריפה של כוחות הביטחון מול כל פיגוע, וקרא להביס את הטרור בנחישות. הוא הדגיש כי האחריות לשמור על השליטה ולמנוע מעורבות אזרחית במצבים כאלה היא של הממשלה וצה"ל.
ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיבח את התבטאותם האחרונה של ראשי מערכת הביטחון, המסווגים אלימות של מתנחלים קיצוניים כטרור. הוא קרא לתגובה נחרצת כדי להגן על שלומם של החיילים, לשמור על המוסר היהודי ולמנוע פוגרומים.
ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר העבודה, בירכה על ההכרה של מערכת הביטחון בטרור המתנחלים כסוג של טרור, כללשונה. היא הדגישה את הדחיפות בטיפול בנושא זה כדי למנוע הסלמה נוספת והדגישה את הצורך במענה נחרץ.
ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) הביעה דאגה לביטחונם של אזרחי ישראל וטענה כי אם מערכת הביטחון לא תצליח להגן עליהם כראוי, חלקם עלולים לקחת את העניינים לידיים. היא קראה למערכת הביטחון לתת עדיפות למיגור הטרור ולספק ביטחון במקום לרדוף אזרחים יהודים.
עמיתה לסיעה, השר איתמר בן-גביר, כתב בטוויטר: "איום באינתיפאדה של הדרוזים בגולן - שומרי הסף מתקפלים. ארגוני הפשע במגזר הערבי מקימים מיליציות - שומרי הסף מונעים מעצרים מנהליים. שמאל שורף את איילון - שומרי הסף מוחאים כפיים. אבל למתיישבי יו״ש מבצעים ענישה קולקטיבית, עוצרים במעצרים מנהליים ומפעילים יד קשה. משילות סלקטיבית קווים לדמותה!".
בתגובה להודעה המשותפת של ראשי מערכת הביטחון, מתח ארגון 'תורת לחימה' ביקורת על מערכת הביטחון שנמנעת מאחריותה וקרא לגישה מקיפה יותר להתמודדות עם מעשי אלימות יהודיים וערבים כאחד. הארגון הטיל ספק בסיווג פורעי חוק יהודים כ"טרור לאומני", תוך התייחסות לטרוריסטים ערבים כ"טרור בודדים".

תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
+מדוע מתמקדים בפעולות תגמול של יהודים נגד ערבים
13:57 25/06/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

אין לקחת את החוק לידיים אך בו בזמן אסור לייצר סימטריה מזויפת, לעסוק בהלקאה עצמית ולשכוח את העיקר - הכורח להילחם במבקשי נפשנו

ירי בכל אוחז נשק [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+אל רחום וחנון
08:43 25/06/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני תוהה ושואל, איך קורה שאנשים יראי שמים שארון הספרים היהודי כה יקר להם, מגלים הערכה לגבי מי ששיבח רוצח ברואי בצלם בעת תפילתם במערת המכפלה

בן-גביר. התגאה בגנבה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"ממשלת נתניהו נושאת באחריות המלאה על הטלת האימה של המתנחלים"
01:02 25/06/23  |  עידן יוסף

משרד החוץ הפלשתיני: "ממשלת נתניהו נושאת באחריות המלאה על הטלת האימה של המתנחלים ופוגעת באופן שיטתי בכל מאמץ אזורי ובינלאומי להשבת האופק המדיני לפתרון הסכסוך, ויוצרת הסלמה נוספת. מגנים את הפשעים ואת ההפרות הממושכות של הכוחות הישראלים והמתנחלים נגד הפלשתינים".

+עוכב לחקירה חייל שהשתתף בעימות אלים בכפר אום צפא
00:41 25/06/23  |  עידן יוסף

חייל צה״ל עוכב לחקירה בחשד שהשתתף בעימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלשתינים במהלך השבת בכפר אום צפא. החייל עוכב על-ידי משטרת ישראל והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

+ראשי מערכת הביטחון נגד הפשיעה הלאומנית: "יורחבו המעצרים המנהליים"
21:23 24/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ גינו בהודעה משותפת את ההתקפות האלימות האחרונות של אזרחים ישראלים נגד פלשתינים  ▪  הם התחייבו לפעול למניעת אירועים אלו ולהעמיד לדין את העבריינים  ▪  קוראים למנהיגים בהתנחלויות, למחנכים ולאנשי ציבור להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו ולהצטרף למאבק נגדם

שטחים שהוצתו ליד שטח הכפר הפלשתיני קוסרא [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור מתנחלים? הפוליטיקאים מתווכחים האם מדובר בטרור לאומני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אודי דקל, אורית פרלוב
השיחות מתנהלות עם החמאס והג'יהאד האיסלאמי וסיכויי הצלחתן נמוכים, אך לישראל כדאי שתושג רגיעה ארוכת טווח גם יהיה עליה לשלם תמורתה
יוני בן-מנחם
צה"ל חידש את מדיניות החיסולים הממוקדים ביהודה ושומרון וחיסל באמצעות מל"ט חוליית טרור שביצעה פיגועי ירי. חידוש המדיניות הזו הוא צעד נכון שישפר את יכולות צה"ל להילחם בטרור אך נראה שבשלב מסוים צה"ל יהיה חייב לצאת למבצע צבאי נרחב
יוני בן-מנחם
ההנהגות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו השבוע בטהרן לתיאום המאבק נגד ישראל עם ההנהגה האירנית ועם "משמרות המהפכה". על-פי גורמים בחמאס, אירן הבטיחה להן להזרים אמצעי לחימה ומימון לקבוצות הטרור החמושות ביהודה ושומרון ודרשה להקים תשתיות לייצור רקטות בצפון השומרון
דן מרגלית
מעולם לא עמדה ישראל במצב מדיני כה נחות בעולם כולו ערב צאתה למבצע צבאי    עם חוסר אחריות נלוז כהחלטה לבנות עוד 4,000 מבנים בהתנחלויות דווקא עתה המבצע הזה עלול להסתיים בהולנד בפני בית הדין שבהאג
עידן יוסף
מדובר בבית בשכם של המחבל כמאל ג'ורי שביצע באוקטובר האחרון יחד עם מחבל נוסף פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il